Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 14:57
miGAnt
miGAnt is offline
ANTWERPEN - Belgische wetenschappers kraken het onderzoek af dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Belgen zijn absoluut niet dommer dan Nederlanders."

„Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk”, zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. „Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken.”

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. „Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek.”

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. „Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie.”

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 15:03
akumabito
akumabito is offline
En waarom zou je de resultaten niet mogen vergelijken? Als je het gemiddelde IQ van een land uitrekent ztten daar ook heel veel verschillende groepen mensen onder. So what?
Oud 28-03-2006, 15:09
REIE
REIE is offline
Misschien hebben de onderzoekers zich laten beinvloeden door de staat van wegen in de landen, en dan hebben de Belgen alsnog mazzel.

Eén volk, één rijk, één gemiddeld iq
Oud 28-03-2006, 15:28
Kitten
Kitten is offline
Ik zou heel graag de statistiek van dit onderzoek willen zien. Ik denk dat het ten zeerste te betwijfelen is of je een statistisch significant verschil kan ontdekken tussen 2 volken die eigenlijk tot 150 jaar geleden 1 volk waren. Daar niet bij noemend hoeveel uitwisseling er is geweest tussen Noord en Zuid Nederland. Ik denk dat het wel mogelijk is om Nederlanders en Belgen (vooral Walen) genetisch in bevolkingsgroepen in te delen, maar dat verklaard niet waarom de Duitsers gelijk scoren met de Nederlanders.

Ik denk dat het zou kunnen liggen aan het educatie systeem. Als de test precies onderwerpen behandeld die in Nederland en Duitsland veel op de manier van de test onderwezen worden. Terwijl dit in Belgie niet gebeurd, dan heb je gewoon een effect van verschillende ontwikkeling, niet hogere of lagere.

Alles bij elkaar, zonder statistieken en/of voorgenoemde aannames van het onderzoek, wil ik hier nog wel vraagtekens bij zetten.
Oud 28-03-2006, 15:41
Roos
Roos is offline
Je kunt makkelijk een verschil aantonen tussen twee landen. Dat is ook niet per se 'onwetenschappelijk'.

De moeilijkheid zit alleen in het volgende: hoe maak je een test die voor mensen uit verschillende landen even vertrouwd en moeilijk is?

Als je bijvoorbeeld een intelligentietest ontwerpt met vooral typisch Nederlandse (of juist Vlaamse) woorden erin, dan heb je al zo een verschil te pakken.

Ik ben dus ook nieuwgierig naar vooral de opzet van deze studie.
Oud 28-03-2006, 15:49
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-03-2006 @ 16:41 :
Je kunt makkelijk een verschil aantonen tussen twee landen. Dat is ook niet per se 'onwetenschappelijk'.
Ik bedoelde meer dat zelfs een verschil eigenlijk meer waarschijnlijk toeval is dan iets anders. Je hebt namelijk met een enorme standaardfout te maken, waarschijnlijk. Ook staat er volgens mij nergens dat het significant is, wat ik ook nogal raar vind.
Oud 28-03-2006, 15:53
Welgemeend
Welgemeend is offline
Tiswah.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-03-2006 @ 16:41 :
Dat ligt eraan. Logica bijvoorbeeld, kun je prima meten en vergelijken, taalgevoel en -vaardigheid bijvoorbeeld absoluut niet. Bepaalde talen zijn nou eenmaal lastiger.
Oud 28-03-2006, 15:59
Gimme more beer
En tiswah
Oud 28-03-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 28-03-2006 @ 16:49 :
Ik bedoelde meer dat zelfs een verschil eigenlijk meer waarschijnlijk toeval is dan iets anders. Je hebt namelijk met een enorme standaardfout te maken, waarschijnlijk. Ook staat er volgens mij nergens dat het significant is, wat ik ook nogal raar vind.
Ik weet niet welke IQ-test ze precies hebben gebruikt, maar waarschijnlijk is de standaarddeviatie 15 of 16 (het gemiddelde is natuurlijk 100). Bij een steekproef van een paar honderd mensen per land lijkt zo'n verschil van een halve standaardafwijking me behoorlijk significant. De gemiddelde Belg hoort bij de slimste 47% van Europa, de gemiddelde Nederlander bij de slimste 68%.

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 16:59 :
Dat ligt eraan. Logica bijvoorbeeld, kun je prima meten en vergelijken, taalgevoel en -vaardigheid bijvoorbeeld absoluut niet. Bepaalde talen zijn nou eenmaal lastiger.
In dat verband ben ik wel benieuwd of de hoge score van Aziaten op wiskundige tests nu ook echt te maken heeft met hun schrift
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:41
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-03-2006 @ 17:02 :
Ik weet niet welke IQ-test ze precies hebben gebruikt, maar waarschijnlijk is de standaarddeviatie 15 of 16 (het gemiddelde is natuurlijk 100). Bij een steekproef van een paar honderd mensen per land lijkt zo'n verschil van een halve standaardafwijking me behoorlijk significant. De gemiddelde Belg hoort bij de slimste 47% van Europa, de gemiddelde Nederlander bij de slimste 68%.
Ik bedoel meer dat er enorme staarten aan zo'n verdeling zitten. Dan wordt ik altijd wat wantrouwend.
Oud 28-03-2006, 16:52
Roos
Roos is offline
Mwa, er zitten wel aan meer dingen staarten. De meeste mensen die meedoen aan zo'n IQ-test zullen tussen de pakweg 80 en 130 zitten. En het verschil tussen de landen zal niet extreem groot zijn.

Maar als je kijkt naar onderzoeken naar lichaamslengte-verschillen per land, heb je eigenlijk dat zelfde probleem. In elk land heb je wel mensen van 1,55 of van 2,00 meter. Die onderzoeken kunnen ook makkelijk significant zijn.

Als je onderzoekspopulatie maar groot genoeg is

Bovendien kan je elk onderzoek significant krijgen met een bepaalde studie-opzet. Als die opzet niet deugt, slaan je onderzoeksresultaten natuurlijk ook geen hout.
Bijvoorbeeld: waar komen die personen vandaan? Als je in Belgie van de nationale gemeentedienst komen, en in Nederland van de Vereniging voor Artsen, dan kan je natuurlijk niet vergelijken.
Dit voorbeeld is nogal overdreven natuurlijk, maar je ziet dat je op die manier 10.000 verschillen kunt creeeren tussen Nederland en Belgie. Afgezien van het feit dat de test voor NL makkelijker geweest kan zijn.

Dus kom op met het 'study design'
Oud 28-03-2006, 16:56
MTpower
MTpower is offline
Slechte verliezers
Oud 28-03-2006, 19:34
LB06
LB06 is offline
HAHA! Wat een drogreden. Hoewel het best zou kunnen dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd, is de reden die hij noemt klinklare onzin. IQ is toch een abstract begrip dat op elk mens op dezelfde kan worden toegepast/gemeten? Dus ook op een mix van Nederlanders, Belgen, Afghanen en Chinezen. Dat is gewoon een kwestie van afbakening van de populatie. In dit onderzoek is de populatie 'Europeanen'. Wat is daar mis mee?

Volgens zijn redering zou elk onderzoek onzin zijn. Het zou volgens hem ook niet mogelijk zijn om een IQ/tevredenheids/opinie test te doen onder Nederlanders alleen. Immers: in Nederland heb je toch Friezen, Brabanders, Amsterdammers, etc etc? Of mannen en vrouwen? Of mensen die links zijn en mensen die rechtshandig zijn?

Nogmaals: het is gewoon een kwestie van de populatie goed afbakenen, en vervolgens een bijpassende toetsingsmethode kiezen.

Ik weet niet hoe het met het algemeen intelligentie quotient zit van Belgen, maar deze Belg heeft in ieder geval weinig kaas gegeten van wetenschappelijk onderzoek doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:43
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
LB06 schreef op 28-03-2006 @ 20:34 :
[B]HAHA! Wat een drogreden. Hoewel het best zou kunnen dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd, is de reden die hij noemt klinklare onzin. IQ is toch een abstract begrip dat op elk mens op dezelfde kan worden toegepast/gemeten? Dus ook op een mix van Nederlanders, Belgen, Afghanen en Chinezen. Dat is gewoon een kwestie van afbakening van de populatie. In dit onderzoek is de populatie 'Europeanen'. Wat is daar mis mee?
Ik weet niet of IQ wel zo abstract is. Ik ken IQ daar niet goed genoeg voor. IQ kan namelijk veel dingen betekenen, is leeftijdafhankelijk (geloof ik) en nog wel meer dingen. IQ testen kunnen zelfs verschillende uitslagen hebben aan de hand van de methode (bijv. mondeling of schriftelijk) waarmee het is afgenomen.

De manier waarop deze test is afgenomen is waarschijnlijk overal hetzelfde geweest om te zorgen dat dat geen veranderende variabele is. Bovendien zal de test inhoud zelf overal steeds hetzelfde zijn geweest. (Zo niet, dan wordt je analyse moeilijker en minder krachtig)

Waarom is de populatie 'Europeanen' dan fout? Ik weet niet of je wel eens hebt geprobeerd met een Engelsman over hun educatie te praten? Ze hebben op veel punten een heel ander systeem dan Nederland. Dat zorgt voor een andere inslag en kan test-resultaten beinvloeden.

Dit zou dus kunnen betekenen dat als je een analyse er op los laat je als resultaat krijgt dat er een significant verschil zit tussen Nederlanders en Belgen... maar dat dit niet te wijten is aan hun IQ, maar de manier van testen afnemen.

Bovendien is dit een historisch onderzoek, dus waarschijnlijk heb je te maken met heel veel verschillende soorten testen. Dat maakt het nog moeilijker, want testen zijn niet makkelijk te kwantificeren.

Als jij dit drogredenen zou willen noemen, ga je gang. Ik denk dat het daarwerkelijk kan uitmaken. (Statistisch onderzoek heeft ooit aangetoond dat meer dan (ik geloof) 90% van de publicaties statistisch niet deugde)

[QUOTE]LB06 schreef op 28-03-2006 @ 20:34 :
[B]Volgens zijn redering zou elk onderzoek onzin zijn. Het zou volgens hem ook niet mogelijk zijn om een IQ/tevredenheids/opinie test te doen onder Nederlanders alleen. Immers: in Nederland heb je toch Friezen, Brabanders, Amsterdammers, etc etc? Of mannen en vrouwen? Of mensen die links zijn en mensen die rechtshandig zijn? [QUOTE]

Het zou bij al deze subgroepen die je noemt kunnen dat er een verschil tussen ze zit die je resultaten beinvloeden. Daarvoor zou je moeten weten welke factoren je IQ allemaal beinvloeden en moeten kijken welke van deze factoren significant verschillen tussen de groepen die je onderzoekt. Je kan aannemen dat ze gelijk zijn, ja. Maar dat kan wel vraagtekens zetten bij je conclusies.

Citaat:
[B]Nogmaals: het is gewoon een kwestie van de populatie goed afbakenen, en vervolgens een bijpassende toetsingsmethode kiezen.
En onderzoeken of je 'abstracte' waarde voor IQ wel zo abstract is. Ik weet het niet zeker, dus ik wil graag weten wat voor aannames ze over IQ hebben gedaan en de verschillende populaties. Dat vind ik niet raar.

Citaat:
Ik weet niet hoe het met het algemeen intelligentie quotient zit van Belgen, maar deze Belg heeft in ieder geval weinig kaas gegeten van wetenschappelijk onderzoek doen.
Naja zeg... Belg Misschien ff profiel lezen
Oud 29-03-2006, 11:09
Verwijderd
Dat Belgen zich om een onzinnig onderzoekje als deze druk maken, maakt hen niet geloofwaardig wanneer zij claimen niet 'zo dom' te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Alsof je een onderzoek nodig zou hebben om aan te tonen dan belgen niet zo slim zijn....

(beste belgen, als u deze post serieus neemt, bewijst u dat de resultaten van dit onderzoek kloppen )
Oud 29-03-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-03-2006 @ 12:15 :

(beste belgen, als u deze post serieus neemt, bewijst u dat de resultaten van dit onderzoek kloppen )
Dat hebben ze al gedaan hoor! Zie openingspost.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Tja, ze hebben dit berekend op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar, waarschijnlijk gebruik makend van totaal uiteenlopende tests. Het is maar de vraag of er wat zinnigs valt te concluderen.
Oud 29-03-2006, 13:58
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2006 @ 12:20 :
Dat hebben ze al gedaan hoor! Zie openingspost.
Dan is mijn vraag, hoe zouden wij Nederlanders gereageerd hebben als het andersom was geweest? Ik verwacht niet dat we al onze Belgenmoppen plotseling zouden gaan omdraaien.
Oud 29-03-2006, 18:53
WärteR
WärteR is offline
Belgen zijn zo dom dat ze denken dat ze slim zijn!

Mja daar ben je belg voor

Zitten twee belgen de krant te lezen. Leest de ene voor: naar onderzoek is gebleken dat Nederlanders gemiddeld een IQ hebben van 107. Belgen hebben gemiddeld een IQ van 99.
Zegt de andere Belg: ik heb toch altijd al gezegd dat Belgen slimmer zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:47
Nona
Nona is offline
Pf. Natuurlijk zijn er verschillen tussen landen als het gaat om IQ-tests. Die tests wijzen momenteel uit hoe hoog iemand scoort op wat men nu belangrijk vindt. Iemand uit de niet-Westerse wereld scoort heel anders en dat betekent niet dat hij dom is.
Op dezelfde manier verschilt het Belgisch onderwijs van het Nederlandse, alleen dan in mindere mate. Natuurlijk krijg je uiteenlopende resultaten.
Oud 31-03-2006, 10:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Misschien zijn er in Nederland wel veel meer boekjes "Hoe verhoog ik mijn IQ voor Dummies?" verkocht. Met een paar hele goedkope truukjes en een paar uur oefenen kan je namelijk je IQ al 10-15 punten opkrikken
Oud 31-03-2006, 14:36
Magican
Magican is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 31-03-2006 @ 11:54 :
Misschien zijn er in Nederland wel veel meer boekjes "Hoe verhoog ik mijn IQ voor Dummies?" verkocht. Met een paar hele goedkope truukjes en een paar uur oefenen kan je namelijk je IQ al 10-15 punten opkrikken
Leer mij die.
Oud 01-04-2006, 02:08
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Gek. Als een wetenschapper beweert dat negers een lager iq hebben dan blanken struikelt de hele wetenschappelijke wereld over zijn uitspraak, zegt een wetenschapper dat Belgen dommer zijn dan Nederlanders, zijn alleen de Belgen boos...
Oud 01-04-2006, 12:35
OwL
OwL is offline
Als je zelf slim bent dan kan het je toch niks schelen als zoveel % van je volk dommer is dan de gemiddelde Nederlander En als Nederlanders nu gaan zeggen dat ze zo slim zijn hoeven ze alleen maar even de straat op te gaan om te zien dat het niet waar is..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 15:23
Fides
Fides is offline
Het mooiste vind ik van die ouders die hun kind van 6 een IQ laten doen omdat hij al tot 100 kan tellen en trots komen vertellen dat het kind hoogbegaafd is.
Totally Awesome.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 15:57
Gimme more beer
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-04-2006 @ 03:08 :
Gek. Als een wetenschapper beweert dat negers een lager iq hebben dan blanken struikelt de hele wetenschappelijke wereld over zijn uitspraak, zegt een wetenschapper dat Belgen dommer zijn dan Nederlanders, zijn alleen de Belgen boos...
Dat heeft te maken met het feit dat het een dom statistisch onderzoekje is. Er worden wat statistieken op een rijtje gezet, big deal.
Oud 01-04-2006, 17:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-04-2006 @ 16:57 :
Dat heeft te maken met het feit dat het een dom statistisch onderzoekje is. Er worden wat statistieken op een rijtje gezet, big deal.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat er geen grootscheepse discriminatie is (geweest) tegen Belgen, en negers te maken hebben gehad met slavernij, marteling, veel onterechte veroordelingen, verschillen in strafmaten en gewoon puur racisme. Dan gaan dat soort dingen gevoelig liggen.
Oud 01-04-2006, 18:15
Gimme more beer
Citaat:
Kruimel schreef op 01-04-2006 @ 18:01 :
Nee, dat heeft te maken met het feit dat er geen grootscheepse discriminatie is (geweest) tegen Belgen, en negers te maken hebben gehad met slavernij, marteling, veel onterechte veroordelingen, verschillen in strafmaten en gewoon puur racisme. Dan gaan dat soort dingen gevoelig liggen.
Nee, dat lijkt me niet helemaal juist. Tussen blanken en gekleurden kún je een dergelijk onderscheid gewoon niet maken, omdat het gewoon algemeen geaccepteerd is dat, buiten de huidskleur, gekleurden als gelijkwaardig worden gezien en ook gelijkwaardig zijn. Je zult met een veel uitgebreider onderzoek moeten komen om een dergelijke bewering te onderbouwen. Het onderscheid kan op dat vlak dus ook niet zomaar gemaakt worden, terwijl er een duidelijk en geaccepteerd onderscheid is tussen Nederlanders en Belgen. Dat onderscheid op vlak van intelligentie (lees: IQ) ís ook gewoon aantoonbaar, want bijvoorbeeld het schoolsysteem is anders en er zijn verschillen in taal en cultuur.
Oud 01-04-2006, 18:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-04-2006 @ 19:15 :
Nee, dat lijkt me niet helemaal juist. Tussen blanken en gekleurden kún je een dergelijk onderscheid gewoon niet maken, omdat het gewoon algemeen geaccepteerd is dat, buiten de huidskleur, gekleurden als gelijkwaardig worden gezien en ook gelijkwaardig zijn.
Maar gelijkwaardigheid en gelijkheid zijn niet dezelfde dingen. Je mag niet discrimineren op basis van huidskleur, maar als negers harder kunnen rennen en blanken weer een hoger IQ hebben (stel dat een studie dit aantoont) is dat gewoon mogelijk. Genetisch gezien verschillen we namelijk. Dat we op basis daarvan geen discriminatie mogen toepassen is wat anders.
Oud 01-04-2006, 19:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Mensen die in NL wonen hebben gemiddeld een hoger IQ dan mensen die in Belgie wonen.

Dat zegt dan weinig over Belgen en Nederlanders.

Citaat:
Roos schreef op 28-03-2006 @ 17:52 :
Als je onderzoekspopulatie maar groot genoeg is
mits je een steekproef doet.

Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 13:24
Nona
Nona is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 01-04-2006 @ 20:46 :
mits je een steekproef doet.
Kom, laten we heel Nederland en België een IQ test laten doen. Tetsen we gewoon de populatie. Doe jij de eerste helft alvast?
Oud 02-04-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
miGAnt schreef op 28-03-2006 @ 15:57 :
„Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk”, zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. „Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken.”
Hierin hebben de Belgen gelijk.

Citaat:
Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders.
Hierin niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 19:28
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-04-2006 @ 19:56 :
Maar gelijkwaardigheid en gelijkheid zijn niet dezelfde dingen. Je mag niet discrimineren op basis van huidskleur, maar als negers harder kunnen rennen en blanken weer een hoger IQ hebben (stel dat een studie dit aantoont) is dat gewoon mogelijk. Genetisch gezien verschillen we namelijk. Dat we op basis daarvan geen discriminatie mogen toepassen is wat anders.
Precies mijn idee.

Vervelend is dan wel weer dat in de westerse maatschappij een hogere intelligentie handiger is dan het vermogen hard en lang te kunnen rennen.
Oud 11-04-2006, 07:44
Prodigy__<3
Prodigy__<3 is offline
Nee, dat zal wel niet
Oud 20-04-2006, 15:21
Verwijderd
Belgische politicus overweegt asiel in Rusland

Uitgegeven: 20 april 2006 16:06
Laatst gewijzigd: 20 april 2006 16:06

BRUSSEL - De leider van het Franstalig Belgische Front National, Daniël Féret, overweegt politiek asiel aan te vragen in Rusland. De extreemrechtse Féret heeft dat donderdag laten weten in een reactie op zijn veroordeling, eerder in de week, voor het aanzetten tot rassenhaat tijdens verkiezingscampagnes.

In verband daarmee verloor hij voor tien jaar het recht om verkozen te worden. Ook dient hij voor straf 250 uur mee te werken bij de opvang van migranten. Voorts moet Féret, die voorzitter is van het door interne twisten verscheurde Front National, zijn zetel als lid van het Brussels regionaal parlement opgeven. Maandag reist hij naar Rusland voor een congres van 'patriottistische' partijen.

Hij zal de Russische extreemrechtse leider Zjirinovski dan vragen wat de voorwaarden zijn voor asiel in Rusland.

http://www.nu.nl/news/716848/21/Belg...n_Rusland.html
--------------------------------------------------------------------
Past perfect in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 20-04-2006 @ 16:21 :
Belgische politicus overweegt asiel in Rusland

Uitgegeven: 20 april 2006 16:06
Laatst gewijzigd: 20 april 2006 16:06

BRUSSEL - De leider van het Franstalig Belgische Front National, Daniël Féret, overweegt politiek asiel aan te vragen in Rusland. De extreemrechtse Féret heeft dat donderdag laten weten in een reactie op zijn veroordeling, eerder in de week, voor het aanzetten tot rassenhaat tijdens verkiezingscampagnes.

In verband daarmee verloor hij voor tien jaar het recht om verkozen te worden. Ook dient hij voor straf 250 uur mee te werken bij de opvang van migranten. Voorts moet Féret, die voorzitter is van het door interne twisten verscheurde Front National, zijn zetel als lid van het Brussels regionaal parlement opgeven. Maandag reist hij naar Rusland voor een congres van 'patriottistische' partijen.

Hij zal de Russische extreemrechtse leider Zjirinovski dan vragen wat de voorwaarden zijn voor asiel in Rusland.

http://www.nu.nl/news/716848/21/Belg...n_Rusland.html
--------------------------------------------------------------------
Past perfect in dit topic.
waarom gaan mensen die tegen allochtonen zijn altijd naar n ander land, dan zijn ze zelf ook fucking allochtonen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 20-04-2006 @ 16:56 :
waarom gaan mensen die tegen allochtonen zijn altijd naar n ander land, dan zijn ze zelf ook fucking allochtonen
Hypocrisie
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 20:29
Verwijderd
belgen kunnen niet eens tegen de waarheid
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 20:53
EvilConduct
EvilConduct is offline
Zo, wat een onderzoek!

Nog een wereldschokkende opmerking: Nederlanders zijn NIET gierig! (voordat iemand begint te zeiken: kijk maar eens hoeveel geld 'wij' jaarlijks aan goede doelen geven)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 12:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
akumabito schreef op 28-03-2006 @ 16:03 :
En waarom zou je de resultaten niet mogen vergelijken? Als je het gemiddelde IQ van een land uitrekent ztten daar ook heel veel verschillende groepen mensen onder. So what?
omdat bij IQtesten bepaalde vragen horen. Deze vragen zijn door iemand ontwikkeld. Stel dat deze zijn ontwikkeld in Nederland en je laat de vragen beantwoorden door een Oost-Europeaan, dan is de kans groot dat deze laatste lager scoort dan een Nederlander. Dit alleen maar omdat de vragen ten dele zijn gebasseerd op de Nederlandse cultuur en er vragen worden gesteld die bij die cultuur passen en voor die cultuur belangrijk zijn.
Oud 27-04-2006, 13:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-04-2006 @ 13:53 :
omdat bij IQtesten bepaalde vragen horen. Deze vragen zijn door iemand ontwikkeld. Stel dat deze zijn ontwikkeld in Nederland en je laat de vragen beantwoorden door een Oost-Europeaan, dan is de kans groot dat deze laatste lager scoort dan een Nederlander. Dit alleen maar omdat de vragen ten dele zijn gebasseerd op de Nederlandse cultuur en er vragen worden gesteld die bij die cultuur passen en voor die cultuur belangrijk zijn.
Dat is dus onzin. Ze gaan heus geen vragen stellen als 'wie woonde er in paleis Soestdijk'.

Wel is het bijvoorbeeld zo dat onderwijs meespeelt, wat waarschijnlijk de reden was dat het Servische gemiddelde nauwelijks tien punten boven de grens van mentaal gehandicapten lag.
Oud 27-04-2006, 14:44
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
akumabito schreef op 28-03-2006 @ 16:03 :

ze zijn gewoon pissed dat er nu bewijs voor is en de "belgenmoppen" gerechtvaardigd zijn
Oud 02-05-2006, 11:51
Aesar
Aesar is offline
wellus

haha waar maakt men zich druk over
Oud 04-05-2006, 11:30
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
tsss nederlanders, ze hebben niet eens door dat ze zelf een drukte maken om het feit dat belgen het ook doen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 11:39
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 04-05-2006 @ 12:30 :
tsss nederlanders, ze hebben niet eens door dat ze zelf een drukte maken om het feit dat belgen het ook doen
Hai schatje.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 17:22
FranZ007
FranZ007 is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 28-03-2006 @ 15:57 :
ANTWERPEN - Belgische wetenschappers kraken het onderzoek af dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Belgen zijn absoluut niet dommer dan Nederlanders."

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. „Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek.”

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. „Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie.”

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89.
Beetje kort door dja bocht ok!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten