Oud 24-11-2002, 17:14
Janicha
Janicha is offline
Ik zit echt met een probleempje,
Sinds juni heb ik een hele goede vriend. We konden het gelijk met elkaar vinden en al snel waren we zowat onafscheidelijk. Veel mensen zeggen dat ze ons heel goed bij elkaar vinden passen en daar maken we dan samen grapjes over, zo van: Ja, dat is maar goed ook want ik ben stapelverliefd op je' enz. We zitten heel vaak hand in hand (is een gewoonte geworden eigenlijk) en eigenlijk zijn we altijd met elkaar bezig (met elkaar praten, aan elkaar friemelen enz)

Maar...ik ben bang dat ik ECHT verliefd op hem ben geworden. Pas op msn hadden we een gesprek en dat ging ongeveer zo:

Hij: Maar ik meen het, je bent echt een van de weinige mensen die ik 100% vertrouw, en daar kan je heel blij om zijn, haha.
Ik: Daar ben ik idd heel blij om! Dat is een van de mooiste dingen die iemand tegen me kan zeggen!
Hij: Vertrouw ik eindelijk iemand, ga je binnenkort weer weg (uitleg: ik word binnenkort voor en paar maanden opgenomen)
Ik: Ja..ik ga je echt verschrikkelijk missen!
Hij: Ja, ik ben bang dat ik ga huilen als je afscheid gaat nemen, haha, nee ff serieus, daar ben ik echt bang voor.
Ik: Ik ook..denk ik.
Hij: maar ik vind je wel ontzettend lief!
Ik Ik jou ook..
(en toen begon het weer een beetje onserieus te worden)
Hij: jaaaaa, maar daarom gaan we ook trouwen, hahaha!

Ja..ik kreeg het echt helemaal warm, maar ik ben nogal naif qua dat soort dingen. Ik weet echt nooit waneer iemand mij leuk vind of niet, ookal loopt het over van hints..

Wat moet ik doen? En ALS ik het hem wil vertellen, hoe dan? Ik wil onze vriendschap niet op het spel zitten, want ik hou echt van hem (als vriend)

iig bedankt voor dit lange verhaal lezen
Oud 24-11-2002, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Janicha schreef:
Wat moet ik doen? En ALS ik het hem wil vertellen, hoe dan? Ik wil onze vriendschap niet op het spel zitten, want ik hou echt van hem (als vriend)
Jouw verhaal had het verhaal van mij en mijn vriend kunnen zijn, of eigenlijk, het is het. Voor het over grote deel dan. We waren beste vrienden, op een gegeven moment dacht ik idd verliefd op hem te zijn (kon niet zonder hem, wou hem altijd zien, dicht bij me hebben, kon hem niet met een ander meisje zien, zeker niet als hij misschien verliefd op haar was), uiteindelijk heb ik hem dat dus verteld (we maakten allebei net als jullie soms toespelingen naar elkaar), hij zei dat hij niet verliefd op mij was. Tja, was dus jammer, gelukkig bleven we wel goede vrienden. Na een tijdje bleek dat hij toch wel verliefd op mij was, hij kon iig ook niet meer zonder me enz. Nu hebben we inmiddels bijna een jaar en het gaat echt super goed.

Ik denk, dat je moet proberen met hem er over te praten, anders kan het ook tussen jullie in komen te staan. Als het echt een goede vriend is snapt hij dat en is het, ook als hij niet verliefd op jou is, geeen groot probleem. Blijf hints geven, wordt steeds iets duidelijker, kun je ook zijn reactie een beetje peilen. Of stel een vraag als 'stel dat ik verliefd op je zou zijn, hoe zou je dat vinden?' Of laat een andere vriend(in) peilen hoe hij er over denkt?

Succes.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:06
ABrules
ABrules is offline
ik zou iets vragen in de trend van:
Hoe denk jij over ons?

dat gewoon vragen... deed ik ook, en niet bang zijn om je vriendschap op het spel te zetten, ben gewoon eerlijk das belangrijk en daarom zijn jullie ook goede vrienden.
Oud 25-11-2002, 19:59
Buffy
Buffy is offline
ik had hetzelfde als jou dit jaar omstreeks jan-feb. ik was verliefd op een van mijn beste vrienden; dat kwam omdat hij me geweldig opving toen het na 2 jaar uitging met mijn ex (en tevens een van zijn beste maten). Omdat ik toen vond dat hij zo lief reageerde ben ik langzaamaan verliefd op hem geworden. We hebben het er wel wat over gehad met zijn tweetjes; maar alhoewel hij mij ook leuk vond leek het hem beter dat we voor onze vriendschap zouden kiezen. ik was het daar achteraf wel mee eens. mijn verliefdheid voor hem is nu totaal over; we hebben allebei een relatie op dit moment en we vinden het leuk om zo nu en dan met elkaar te praten over onze relaties. ik ben echt blij dat hij zo verstandig is geweest toen; misschien was er wel niks van onze vriendschap overgebleven als we onze gevoelens hadden gevolgd.

veel suc6, liefs buffy
Oud 25-11-2002, 20:16
coecie
coecie is offline
ik ken het....
het is klote, maar vertel het hem gewoon, als je echt goeie vrienden bent, maakt het niet uit, en misschien wordt het wel wat
Oud 25-11-2002, 20:46
Gothic
Gothic is offline
ik ken het ook, gewoon vertellen, anders kan het kapot gaan doordat hij niet snapt waarom je zo 'raar' doet...
Oud 25-11-2002, 21:05
the 6th gate
the 6th gate is offline
dat msn gesprek stelt misschien niet zoveel voor. K heb ook wel eens zo'n gesprek gehad met mn toenmalig beste vriendin waar ik gek op was. Was voor haar ook maar beetje meespelen geloof ik maja...
misschien kun je het hem het beste vertellen
Oud 28-11-2002, 12:05
iamcj
iamcj is offline
Geniet van deze tijd. Als jullie voor elkaar bedoeld zijn, laten jullie elkaar echt niet los.

Ik heb het meegemaakt van de jongenskant. Ik had zo'n verschikkelijk bord voor mijn kop dat wil je niet weten.

Je kent elkaar, je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. En je vind elkaar aardig. Dat maak je niet vaak mee. Jullie vriendschap komt van zelf op het punt dat jullie beseffen dat er eigenlijk wel meer is. Een jongen laat je niet zo snel, zo dicht bij en laat zoveel van zichzelf zien.

Handje vasthouden, das al meer dan een vriendschap.

Jij weet dat je meer voelt, laat hem er zelf achter komen dat er ook meer is, anders schrik je hem misschien af. Laat wel merken dat je hem leuk vind, dat komt hij vanzelf op het punt dat hij het voor zich zelf durft toe te geven.

Als je elkaar kent, voelt verliefdheid anders. Meer warmte dan kriebels.
Oud 28-11-2002, 13:29
snoopy
snoopy is offline
Het lijkt me het handigst als je het gewoon eventjes vraagt. Ja, ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch... hij is toch al een goede vriend van je, dus kun je hem dat ook wel zeggen, toch? Succes!
Oud 28-11-2002, 14:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Ik had zo'n verschikkelijk bord voor mijn kop dat wil je niet weten.
... sorry
Oud 28-11-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef:
Ik had zo'n verschikkelijk bord voor mijn kop dat wil je niet weten.
Zie je wel, er bestaan toch slimme jongens.

iamcj is dus die vriend van mij
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:22
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Geniet van deze tijd. Als jullie voor elkaar bedoeld zijn, laten jullie elkaar echt niet los.

Ik heb het meegemaakt van de jongenskant. Ik had zo'n verschikkelijk bord voor mijn kop dat wil je niet weten.

Je kent elkaar, je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. En je vind elkaar aardig. Dat maak je niet vaak mee. Jullie vriendschap komt van zelf op het punt dat jullie beseffen dat er eigenlijk wel meer is. Een jongen laat je niet zo snel, zo dicht bij en laat zoveel van zichzelf zien.

Handje vasthouden, das al meer dan een vriendschap.

Jij weet dat je meer voelt, laat hem er zelf achter komen dat er ook meer is, anders schrik je hem misschien af. Laat wel merken dat je hem leuk vind, dat komt hij vanzelf op het punt dat hij het voor zich zelf durft toe te geven.

Als je elkaar kent, voelt verliefdheid anders. Meer warmte dan kriebels.
Tnx!! je hebt helemaal gelijk
Oud 28-11-2002, 20:10
martijn1985
martijn1985 is offline
jezus...wat lijkt me dat moeilijk......

Wat zou ik doen als ik verliefd zou worden op een vriendin? Ik heb één echt hele goeie vriendin. Als ik op haar verliefd zou worden...ik weet het niet. Ik zou het haar denk ik wel vertellen. Maar er gelijk bij zeggen dat ik niet iets met haar wil. Ook al is het wederzijds, ik wil het niet. Gewoon omdat die vriendschap mij veel te dierbaar is. Die wil ik niet kwijt. Je weet nooit hoe het gaat worden als het weer uit gaat. Het kan goed gaan, maar het kan ook verkeerd gaan en dan wordt de vriendschap nooit meer zoals die was. Dat risico is mij te groot.

Maar, goed....

veel succes en sterkte!!
Oud 01-12-2002, 16:54
apresskier
apresskier is offline
Herkenbaar *zucht*

Volgens mij worden er stiekem toch nog best veel mensen met dit probleem geconfronteerd. Hoe dan ook: je moet doen wat jou het beste lijkt. Erover gaan praten zou het verstandigste zijn, maar het is een moeilijke stap (en je weet niet hoe er gereageerd wordt). Desondanks zou ik het toch proberen als ik jou was, dan blijft het in ieder geval niet tussen jullie instaan, krijg je duidelijkheid, weet die ander waar ie aan toe is en misschien dat het allemaal nog goed komt...

En anders: vriendschap kan ook heel mooi zijn..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten