Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 17:58
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Sinds een paar dagen is mijn relatie (van 2,5 jaar!)verbroken...We hebben samen besloten dat het beter is voor ons allebei om onze eigen weg te kiezen..Ik heb 3 maanden vakantie en wilde eigenlijk liever doen en laten waar ik zin in had..Maar stiekem was er nog een reden om mijn relatie te verbreken..Ik denk namelijk dat ik verliefd ben op mijn beste vriend..Ik ken hem al ong. 3 jaar en ga supergoed met hem om...Een paar maanden geleden heeft hij mij verteld dat hij verliefd op mij is..Dit maakte het allemaal erg moeilijk, ook mijn (ex)vriend wilde niet meer dat ik met hem omging..
Al een paar weken loop ik met et gevoel dat ik denk ook iets te voelen voor mij beste vriend..Gister waren we op n feestje en (na meerdere glaasjes wijn ---> geen excuus overigens) hebben we gezoend...Ik voel me op dit moment zo raar, ik heb et gevoel dat ik mijn (ex)vriend bedrogen heb..Ik weet dat het uit is maar et gaat allemaal zow snel allemaal...!

Wat vinden jullie ervan?!? Moet ik mezelf overgeven aan mijn gevoelens of moet ik een poosje rustig aan doen???

Thnx!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2004, 18:01
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Sorry voor de kromme zinnen maar ik lette niet echt op wat ik typte!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:04
Weylyn
Weylyn is offline
Het was uit... Je kunt het jezelf niet kwalijk nemen dat je zoent met iemand waar je toch al gevoelens voor had wanneer het uit is. Je hebt het dan toch al moeilijk genoeg. Ik vindt een paar dagen wel een beetje snel, maar dat maakt in principe niets uit.
Oud 19-06-2004, 18:08
Verwijderd
Als je vindt dat het allemaal te snel gaat, zeg dat dan tegen die beste vriend. Dat begrijpt hij vast wel, aangezien het net uit is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:09
fractuur
fractuur is offline
Waar zit je eigenlijk meer mee, dat het je beste vriend is of dat het zo snel na je ex is?
Eigenlijk zie ik tegenover je vriend weinig bezwaren. Natuurlijk siert het je niet dat je na 2,5 jaar direct een nieuwe relatie start, maar dat kan ook gewoon aan het feit liggen dat je het eigenlijk al veel langer meer ziet zitten. Niet minder lullig voor je vriend, maar ik vind dat je daar eigenlijk niets meer mee te maken hebben. Ikzelf zou er voor kiezen om het even een maandje rustig aan te doen, gewoon tijd voor jezelf nemen ipv die tijd 'opofferen' aan vriendjes, exen en en weet ik veel wie. Maar als jij je er lekker bij voelt moet je het doen.
Oud 19-06-2004, 18:20
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Weetje wat et is...Ik wil zo graag zelf kunnen bepalen waar ik heen ga, wat ik wil enz...En ik ben er ook niet aan toe om met mijn beste vriend een relatie te beginnen...Maar ik voel wel iets voor hem maar ik weet niet wat ik met die gevoelens aanmoet..Ik moet gewoon even de tijd nemen om na te denken waarschijnlijk..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:21
Verwijderd
als het al een tijdje niet goed meer ging in je vorige relatie en je ook al langer gevoelens hebt voor die jongen is er absoluut niks schandelijk aan dat je 'nu al' met hem zoent hoor...
zelfs als je die jongen nog maar pas van eergisteren zou kennen zou er absoluut niks schandelijk aan zijn, verliefd worden kan je op elk moment, zelfs al heb je nog niet lang geleden gebroken met iemand...
dat was punt één.

punt twee: je bent officiëel vrijgezel, je moet je dus ook niet schuldig voelen omdat je iemand gezoend hebt. als je vrijgezel bent kan je niemand bedriegen.

punt drie: of je je nu al in een nieuwe relatie moet 'storten' of niet, dat is iets dat je zelf moet aanvoelen.... misschien ben je vrolijker en gelukkiger en genietbaarder als je vrijgezel bent, misschien voel je je juist beter in je vel wanneer je iemand hebt die je liefheeft en die je liefhebt ()...

xxx
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 19-06-2004 @ 19:20 :
Weetje wat et is...Ik wil zo graag zelf kunnen bepalen waar ik heen ga, wat ik wil enz...En ik ben er ook niet aan toe om met mijn beste vriend een relatie te beginnen...Maar ik voel wel iets voor hem maar ik weet niet wat ik met die gevoelens aanmoet..Ik moet gewoon even de tijd nemen om na te denken waarschijnlijk..
je was me net voor

zelf bepalen waar je heen gaat en wat je wil, dat kan je ook wanneer je een vriendje hebt, je bepaalt helemaal zelf hoe vrij je elkaar laat in een relatie... daarmee bedoel ik dan: het is niet omdat ie je vriendje is dat je elke dag van de vakantie bij hem moet zijn. je hebt nog andere vrienden, dingen die je zonder hem wil doen, blahblah, you know the story.

maar zoals je dus zelf al aangeeft; best even rustig nadenken wat je met die gevoelens aanmoet...

mja. erg nuttig zijn mijn reacties niet hé?
achja, alles is beter dan studeren...

xxx
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:38
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Nou ik kan er wel wat meej hoor blue angel! hahaha...

Vnv heb ik weer feest en ik denk dat ik dan weer met mijn beste vriend ga zoenen, hahaha...Ja sorry, maar ik volg mijn gevoel en als mijn verstand zegt dat ik iets anders moet doen luister ik daar gewoon niet naar...
Maar hij weet dat ik nog niet toe ben aan een relatie en vind et ook nie erg om alleen even mn 'zoenmaat' te zijn zeg maar, hihi...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 19-06-2004 @ 19:38 :
Nou ik kan er wel wat meej hoor blue angel! hahaha...

Vnv heb ik weer feest en ik denk dat ik dan weer met mijn beste vriend ga zoenen, hahaha...Ja sorry, maar ik volg mijn gevoel en als mijn verstand zegt dat ik iets anders moet doen luister ik daar gewoon niet naar...
Maar hij weet dat ik nog niet toe ben aan een relatie en vind et ook nie erg om alleen even mn 'zoenmaat' te zijn zeg maar, hihi...

je bent zestien, geniet ff van je vrijheid en de kriebeltjes die je voelt voor je vriend, en bekijk het een tijdje... de kans zit er dik in dat het na een paar weken/maanden nog iets heel moois wordt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:40
JCG
JCG is offline
WTF? klink als wat ik gisteravond heb meegemaakt
Oud 20-06-2004, 09:27
Dzjes
Dzjes is offline
Allemaal goed en wel, dat "zoenmaatje" maar let er wel op dat je beste vriend niet té verliefd op je is, en dat je hem niet alleen maar meer pijn doet met dit.. (nu mss nog niet ,maar ik denk wel dat hij na eentijd meer duidelijkheid zal willen)

Verder kan ik je helemaal gelijk geven, een relatie van 2.5jr is zeker niet nix.. en je bent nog jong, bekijk het een tijdje, en geniet er nog wat van
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 10:55
Mark
Mark is offline
Als je nu abrupt iets met hem gaat beginnen, dan is het ook zo weer over. Je kan beter even doorgaan zoals het ging. Dan komt die 2e kus vanzelf wel een keer en dan heeft het wat tijd om te groeien.

Mark
Oud 20-06-2004, 17:28
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Jah inderdaad! Ik wil ook echt nog geen relatie ofzo...Heb ik totaal geen behoefte aan en ik denk ook niet dat dat een goede keuze zou zijn...Ik geniet gewoon even van het vrij zijn en ik laat et allemaal gewoon een beetje op me afkomen..Wat jullie zegge, ik ben pas 16! Hallooo! hahahha..

Ik ben vandaag trouwens alleen met mn beste vriend geweest (hij heeft een her, ik geef em bijles) maar er is nix gebeurd..Je voelde gewoon een enorme spanning maar ik heb me in kunne houden, haha..Vnv zie ik em weer, wie weet krijg ik dan weer een zoen, ik zie et allemaal wel

Bedankt voor jullie advies!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:18
Julie03
Julie03 is offline
Je beste vriend is altijd de persoon die jou het beste kent. Tuurlijk komen jullie super goed met elkaar overeen en natuurlijk is de kans groot dat jullie verliefd worden op elkaar! Ik zou zeggen... denk er eerst eens heel goed over na. Als jullie wat beginnen, en het lukt niet, ben je misschien je beste vriend kwijt. En dat is niet niets, want jullie zijn al 3 jaar beste vrienden toch? Als je écht weet dat je iets voor hem voelt, zou ik er voor gaan.

Wat je ex-vriend betreft... nee, je moet je niet schuldig voelen. Die relatie was al stilletjes aan doodgebloed. Ik zeg niet dat het jouw schuld is. Mensen veranderen en het is normaal dat jij een andere richting uit wilt! Ik heb t ook meegemaakt meid, en ik weet dat je er niet slecht uit zal komen!

Denk er gewoon eens rustig over na. Heel veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten