Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ehm, ja jij kent vast heel veel mensen met een open ruggetje. En heel veel gelukkige mongooltjes, en er zit ook nog wel een happy schizofreen bij.
Waar het om gaat is dat die dus blijkbaar overleefden en ik het hier over terminale gevallen heb.
|
Dan zou je ook kunnen stellen dat je kunt aborteren tot vlak voor de bevalling.
Het probleem blijft dat de persoon in kwestie er geen zeggenschap over heeft (of kan hebben). Euthenasie vind ik prima maar als de persoon er zelf niet over kan beslissen omdat hij of zij nog te klein is krijg ik er een naar gevoel bij.
||
![]() |
Citaat:
|
ik vind dit meestal wel moeilijk, denk wel meerdere mensen. Vandaar dat het niet is toegestaan denk ik....nee ik vind het niet echt kunnen het kind is te klein om zelf een keuze te maken....maar waarschijnlijk ook te klein om te zeggen.....of te laten blijken dat het daadwerkelijk iets mankeerd....pijn kan ook van binnen zitten...maar nee niet doen!! Eerst maar eens onderzoeken..wat het kind mankeerd. Lijkt mij eerlijk gezegt verstandiger
![]()
|
![]() |
"Euthenasie bij kinderen, kan dat?"
Natuurlijk kan dat. Of ik het ermee eens ben? Ja, als 't kind en de ouders en een hiervoor in het leven geroepen toetsingsinstantie het in dat geval daarmee eens zou zijn.
||
Citaat:
Waarom zou dat kind wel pijn mogen lijden onder enige toekomst en derglijke als een volwasenne dat niet hoefd. Het lijkt me wel een heel erg moeilijke beslissing voor de ouders. Maar als blijkt dat het eigenlijk echt beter is voor het kind... Dan lijkt het me een goede oplossing, hoe moeilijk het ook al ijn.
|
![]() |
Natuurlijk kan het, of het wenselijk is is iets anders.
Ik denk dat dit niet wenselijk is. Euthanasie acht ik over het algemeen sowieso niet wenselijk, hulp bij zelfdoding wel. Bij euthanasie is het mijns inziens nooit exact te beoordelen, ik vind dat de persoon in kwestie ALTIJD ZELF moet oordelen. Op het moment kan iemand heel erg lijden, maar toch is de kans vrij groot dat voor die persoon de overlevingsdrang zwaarder weegt, en hij/zij dus niet dood wil. Ik vind niet dat we dat risico mogen nemen... Wanneer iemand het zelf aangeeft vind ik dat het ALTIJD wel moet kunnen...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat de ouders daar wel over mogen beslissen, ik zou mijn kind echt niet willen laten lijden alleen omdat hij/zij daar nog niet over kan beslissen
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zeker als het kind dus sowieso niet verder zal leven, nooit een eigen leven zal krijgen, altijd ziek, zwaar ongelukkig is. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
abortus kaaseter | 265 | 29-01-2007 21:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's en bloedtransfusies Verwijderd | 85 | 04-05-2006 23:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Een sprong in het diepe Christiana | 14 | 16-01-2006 15:48 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maatschappij en jij, jij en de maatschappij irisjuh18 | 12 | 24-10-2005 11:37 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ChristenUnie/SGP geen punt. | 285 | 30-04-2003 17:10 |