![]() |
|
![]() |
http://www.tweakers.net/nieuws/18478
De AMD Athlon 1400 ging binnen enkele seconden rook produceren en bereikte een temperatuur van 370 C! De Pentium 4 daarentegen doet het weinig als ie zonder heatsink moet werken. Dankzij de clock throttling feature gaat de CPU simpelweg op een (veel) lager tempo werken waardoor hij niet eens vast loopt. Bij de Pentium III en AMD Athlon MP zien we ongeveer hetzelfde verhaal. De laatste is ook binnen luttele seconden morsdood terwijl de Pentium III alleen vastloopt. Denk dus even na voordat je de eerste de beste goedkope koeler aanschaft, het wel degelijk heel erg van belang. (Bij AMD's) ![]() Na de test, check het filmpje ook eens ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet? Nouja kijk, ik heb niet zoveel met AMD te maken (werk nog met redelijk oud bakkie dus...)
Ik heb zelf ook wel zo'n Intel Celeron Socket-370 gehad en daar had ik zo'n heel lompe dualfan cooler opzitten...dus ik dacht, misschien zou dat op Socket-A planken ook wel willen? Zou een beetje slecht zijn als het niet zo was... |
![]() |
|
![]() |
ikke heb hier ook testje gedaan....
alleen ik heb de fan deraf gehaald ZONDEr de heatsink deraf te slopen... uitkomst: Athlon 550@646 nog steeds ROCK SOLID, (temp onbekend, aan heatsick gevoeld, schat graadje of 55) Duron 600@650 ook ROCK SOLID (maar alleen met 1x 12cm en 1x 8 cm ingeschakeld) zonder die 2 draait ie stabiel @ 550.... wat 'n stilte, kost me 50Mhz van de originele snelheid (350 van me opklok) maar hij's fluisterstil! ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[koeling] moederbord Asus Koeling vampiro | 22 | 14-12-2005 23:20 | |
Software & Hardware |
Heb snel advies nodig voor andere koeling N00se | 23 | 31-10-2005 01:49 | |
Software & Hardware |
[Koeling] Hyperactieve koeling SuperSanne | 50 | 10-07-2005 22:17 | |
Software & Hardware |
[koeling] crazylegs | 7 | 24-07-2004 13:31 | |
Software & Hardware |
Koeling SuperS | 15 | 04-05-2002 08:27 | |
Software & Hardware |
hoe weet ik of mn pc genoeg koeling heeft?TIPS.. mad operator | 18 | 17-03-2002 18:47 |