Oud 05-01-2003, 20:54
Verwijderd
mijn ma gaat em eruit trappen, naar asiel ofzo.

zeikt alles onder:

ligt op bed: *pis*

de vloer, schoenen, bureau, luchtbed, trap...

hijs 8...

en begon eigenlijk jaartje geleden (toen hielden we het op stress van vuurwerk), toen heel af en toe...

en sinds afgelopen maanden vrij vaak.

waar ligt et em aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 21:31
Bast
Bast is offline
ok, even dat we het duidelijk hebben: is hij aan het sproeien? En is de kater geholpen ja of nee?

Een geholpen kater kan op later leeftijd gaan sproeien door stress. Dit kan van alles zijn wat dat veroorzaakt, en nieuwe huisgenoot, nieuw meubilair..problemen buiten zelfs! (zoals problemen met andere katten uit de buurt). Het probleem kan ook lichamelijk zijn..zoals blaasontsteking!

Zijn jullie er al mee naar de dierenarts geweest want vaak is het wel te verhelpen met medicijnen. En als het lichamelijk is moet de dierenarts er zowiezo wel van op de hoogte gesteld worden want je laat een kat niet rondlopen met klachten lijkt me.

Mijn advies dus: ga eerst advies inwinnen bij de dierenarts, doe de kat NIET zomaar naar het asiel! Ik neem aan dat jullie toch wel om dat beestje geven, en katten in het asiel met sproeiproblemen vinden echt bijna nooit meer een nieuw baasje, en die van jullie is de jongste niet dus dat telt ook mee! Overtuig je moeder als je kan van dit verhaal want het is natuurlijk onnodig om een kat weg te doen als het probleem verholpen kan worden.

Kun je ons op de hoogte houden van wat er gaat gebeuren met jullie kat?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:55
Verwijderd
kat sproeit niet, hij "zeikt" echt.

maar me ma is het zat, niet dat ze het echt een klotebeest vind, maar dat "gezeik" van em kan ze niet hebben...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:50
Bast
Bast is offline
ok, maar zijn jullie er al mee naar de dierenarts geweest? want de kans bestaat dat jullie kat er zelf helemaal niks aan kan doen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:03
Verwijderd
we gaan ermee langs de dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:17
DarkCat
DarkCat is offline
Als het lichamelijk is dan valt er toch wel wat aan te doen lijkt me. En gedragsproblemen valt ook wel wat aan te doen. Laat maar horen als je bij de dierenarts geweest bent..
Oud 07-01-2003, 14:57
Bast
Bast is offline
Citaat:
Havock schreef:
we gaan ermee langs de dierenarts.
dat doet me goed, zou het erg vinden als een kat vanwege problemen die misschien wel te verhelpen zijn op straat gezet zou worden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Bast schreef:
dat doet me goed, zou het erg vinden als een kat vanwege problemen die misschien wel te verhelpen zijn op straat gezet zou worden.
dan zouden we em nog bij een kennis op de boerderij onderbrengen...
we trappen em niet zomaar het huis uit
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Onze kat had dat ook. Er was namelijk een nieuwe kat in de buurt gekomen, die zich erg dominat gedroeg tegen onze kat. Onze kat reageerde daarop door nog eens extra goed zijn territorium" (=ons huis) af te bakenen. Helaas is hier niets aan te doen, want in dat geval is het of die dominante buurtkat weg, of jullie kat weg. Maar misschien heb je geluk, en heeft ie een zwakke blaas waardoor hij "lekt". Daar kan de dierenarts misschien wel wat aan doen...
P.S. Ik wil je moeder niet beledigen, maar het is onverandwoordlijk om die kat in een asiel te dumpen. Als je een dier aanschaft moet je er ook verandwoordelijkheid voor nemen. Als die kat dan toch weg moet, zorg dan tenminste dat 'ie een goed tehuis krijgt waar zijn plasprobleem niet zo'n probleem vormt (op een boederij bijvoorbeeld)

Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 19:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten