Oud 13-01-2003, 18:19
legatus
legatus is offline
Luister aandachtig naar een bewering. Valt die bewering te herhalen? Is er iets van bewijs dat de bewering daadwerkelijk waar is of plaatsgevonden heeft naast de bewering zelf? Klinkt de bewering logisch? IS de bewering logisch? Is er een reden om die bewering als waar aan te nemen?
Oud 13-01-2003, 19:44
barkrukkie
barkrukkie is offline
Oud 13-01-2003, 20:22
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Wat?? oh mijn god, mijn telefoon ging dernet en ik heb de laatste tijd zo'n raar voorgevoel dat het iets ergs kan betekenen??? betekent dit dat ik geesten kan zien ? of ben ik heel erg speciaal. mijn zusje heeft ook een soort man met horens gezien en toen op dat zelfde moment belde de kinderboerderij dat een geit was doogegaan ??? hulp graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 13-01-2003, 21:38
Jordana
Jordana is offline
das echt zwak!
als et u nie interessert laat de anderen die wel geļntereseert zijn dan ook gerust e!
Oud 13-01-2003, 22:11
Nefiāth
Nefiāth is offline
Zo beredeneren veel mensen ook. Er zijn er natuurlijk ook die dat niet doen en alles maar aannemen. Maar dat is niet van betrekking op de hele groep mensen die in mystiek geļntreseerd zijn. Zo komt het wel over.

(Wat een taalgebruik )
Oud 13-01-2003, 23:36
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
legatus schreef:
Luister aandachtig naar een bewering. Valt die bewering te herhalen? Is er iets van bewijs dat de bewering daadwerkelijk waar is of plaatsgevonden heeft naast de bewering zelf? Klinkt de bewering logisch? IS de bewering logisch? Is er een reden om die bewering als waar aan te nemen?
Heb toevallig ook een voorbeeld of beweer je nu dat niemand deze volgorde van beredenering gebruikt? Ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer ie wat geloofd of niet. Wil je iets gelijk aannemen zonder erover te discussiėren of er verder over door te praten/vragen, dan moet je dat zelf weten. Wil je er over doorzeuren omdat je het niet geloofd moet je dat ook zelf weten. Iedereen heeft hier een andere gedachtengang en een andere mening. Ik vind niet dat iedereen een bewering pas als "waar" mag aannemen als diegene jouw manier van beredenering heeft toegepast.
Oud 13-01-2003, 23:48
Verwijderd
verstand en hart moet je samen laten werken.

Niet alleen naar je verstand luisteren, en niet alleen naar je hart!!!

Er lopen hier mensen rond die echt maar naar 1 ding luisteren en dat zo opdringen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat het enige is..

dit is gewoon een zeiktopic..
Oud 14-01-2003, 13:17
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:

Er lopen hier mensen rond die echt maar naar 1 ding luisteren en dat zo opdringen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat het enige is..

Pak je dan een stetoscoop en leg je die je tegen je hart aan?
Oud 14-01-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Pak je dan een stetoscoop en leg je die je tegen je hart aan?
Als dat bij jou de enige manier is om erachter te komen of je daadwerkelijk een hart hebt wel ja!

WICCE!!!!!!! slotje!!!!
Oud 14-01-2003, 14:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:

Nee dit is een gewone topic, mensen zoals jou maken er een zeiktopic van.
Oud 14-01-2003, 15:22
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:

Ben het met je eens, dit zal toch wel zo'n topic van gevoel <-> verstand worden... De mensen die maar naar 1 van die 2 luisteren komen er vanzelf wel achter dat dat niet werkt, waarschijnlijk op de harde manier (en da's niet echt leuk )
Oud 14-01-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nee dit is een gewone topic, mensen zoals jou maken er een zeiktopic van.
als ik he niet doe doet iemand anders het wel.. het is een MYSTIEK forum..kom op man wat doe je dan met zo'n topic hier.. lees het maar is goed!
Oud 14-01-2003, 17:50
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
als ik he niet doe doet iemand anders het wel.. het is een MYSTIEK forum..kom op man wat doe je dan met zo'n topic hier.. lees het maar is goed!
Ga gewoon in een hoekje met jezelf spelen, in plaats dat wij dat gemekker van jou moeten aanhoren. Dit is mystiek het heet niks voor niks zo dit topic. Als mensen iets posten verwachten ze ook iets mystieks terug, en als je het daar nie mee eens bent heb je nog atlijd het F&L-topic.
Oud 14-01-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ga gewoon in een hoekje met jezelf spelen, in plaats dat wij dat gemekker van jou moeten aanhoren. Dit is mystiek het heet niks voor niks zo dit topic. Als mensen iets posten verwachten ze ook iets mystieks terug, en als je het daar nie mee eens bent heb je nog atlijd het F&L-topic.
wat hebben we aan dit soort topics op een mystiek forum?

met reacties als deze:

ShoarmaSchaap:

--------------------------------------------------------------------------------
Wat?? oh mijn god, mijn telefoon ging dernet en ik heb de laatste tijd zo'n raar voorgevoel dat het iets ergs kan betekenen??? betekent dit dat ik geesten kan zien ? of ben ik heel erg speciaal. mijn zusje heeft ook een soort man met horens gezien en toen op dat zelfde moment belde de kinderboerderij dat een geit was doogegaan ??? hulp graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 14-01-2003, 19:26
Nietzman
Nietzman is offline
Verstand wordt zwaar overschat.
Oud 14-01-2003, 19:38
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
"eeeeeuh WICCE ZE DOEN IETS STOUTS HELPPPP"
Oud 14-01-2003, 20:26
darthraver
darthraver is offline
Nja, sorry, ik post hier opzich nooit, mja ik lees hier wel....

En dan heb ik nog al is net zo'n gevoel als dat bepaalde mensen hier typen. Echt van de meeste debiele dingen zodat ze dan maar 'paranormaal' zijn ofzo...voorbeeld post ik maar niet, maar sommige dingen, denk dan eerst na. Want nu denk ik nogal vaak ....
Oud 14-01-2003, 21:14
The Chameleon
The Chameleon is offline
Oud 14-01-2003, 21:33
Verwijderd
Oud 14-01-2003, 22:58
Verwijderd
Ik HOU van Mystiek, de ultieme lachwekker
Oud 15-01-2003, 07:48
Tio
Tio is offline
Ach ja, de reacties van sommige mensen hier zijn inderdaad wel vermakelijk...
Oud 15-01-2003, 10:38
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juist, maar jij als individu moet wel kunnen inschatten wanneer je je naar je hart moet luisteren of naar je verstand.

Een vrouw houdt zielsveel van haar man en kan niet zonder hem. Ze hebben twee kinderen, maar elk weekend is hij stomdronken en slaat hij haar net niet het ziekenhuis in. Luister naar je hart of naar je verstand?

Alles heeft een wetenschappelijke én een individuele verklaring. Ze moeten wel hand in hand gaan.
Oud 16-01-2003, 10:51
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:
je hebt wel gelijk hoor, maar wat wil je hier nou mee bereiken?
Oud 16-01-2003, 11:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar wat wil je hier nou mee bereiken?
Beetje een retorische vraag...
Oud 16-01-2003, 11:56
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:
Beetje een retorische vraag...
ow sorry

nou ja
Oud 16-01-2003, 12:57
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
*SoulFighter vindt Mystiek tamelijk wegzinken in de materialistische evolutie van forum *
Oud 16-01-2003, 13:03
SuprSoulFighter
Does anybody outhere even care,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance.....Is there anybody who cares...... The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!
Oud 16-01-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
alleen Mr. Boos is tegen
owjee nu ben ik niet egt nuttig bezig

hoe je je verstand gebruikt?? door te denken :?

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 16:08.
Oud 17-01-2003, 09:40
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
SuprSoulFighter schreef:
Does anybody outhere even care,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance.....Is there anybody who cares...... The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!
precies!!!
Oud 17-01-2003, 12:28
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
SuprSoulFighter schreef:
Does anybody outhere even care
Ja, lijkt me wel (Kijk maar naar Greenpeace, WNF, en ik denk zelfs iederen eigenlijk wel, ik in ieder geval wel)

,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance
Dit is wel heel erg negatief en kort door de bocht. Als ik om me heen kijk zie ik bijvoorbeeld toch geregeld respect en liefde.

.....Is there anybody who cares......
ja (zie hierboven)

The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!
De ware betekenis van het leven is overleven en voortplanten, alleen mensen proberen er een diepere, (minder dierlijke?) betekenis aan te geven
maar dit is natuurlijk IMHO
Oud 18-01-2003, 16:53
SuprSoulFighter
Leuke reply , tis misschien ietsjes overdreven wat ik zie maar de kern ervan is correct , ...en wat betreft de ziel....mensen zijn te verward en te vervreemd om er bij te komen en in ieder geval aan toe te geven dat het wel een zou zijn!
Oud 18-01-2003, 18:18
Verwijderd
*valt langzaam in slaap* bye bye
Oud 19-01-2003, 10:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Oud 19-01-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
"Wicca is het alleroudste geloof"
"Op school pesten ze me ermee dat ik een heks ben"
Oud 19-01-2003, 11:30
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Jóuw verstand wordt zwaar overschat.
Oud 20-01-2003, 15:42
legatus
legatus is offline
Citaat:
mensen zijn te verward en te vervreemd om er bij te komen en in ieder geval aan toe te geven dat het wel een zou zijn!
Of te verward om in te zien dat we een chemisch, bewust, denkend hoopje zijn. Wat we dan weer 'mens' noemen.
Oud 20-01-2003, 15:45
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Jóuw verstand wordt zwaar overschat.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten