Oud 26-01-2003, 13:42
SilverAngel
SilverAngel is offline
Hallo Allemaal

ik vroeg me af of meer mensen sex afzweren in hun relatie en wachten tot dat ze getrouwd zijn.
Zijn er die hier en wat zijn jullie beweegredenen?
Oud 26-01-2003, 13:44
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Ik hoop niet zolang te moeten wachten...
Oud 26-01-2003, 13:45
*supahgirlie*
*supahgirlie* is offline
nouw..ik niet
lijkt me ramp om dat vol te kenne houwen...
Oud 26-01-2003, 13:46
SilverAngel
SilverAngel is offline
Citaat:
*supahgirlie* schreef:
nouw..ik niet
lijkt me ramp om dat vol te kenne houwen...
is het ook, geloof me maar
Oud 26-01-2003, 14:01
Talon
Talon is offline
en dan ga je uiteindelijk ooit eens trouwen, en dan komt in die huwelijksnacht al die opgekropte geilheid naar boven in één zinderend en spetterend orgasme
Oud 26-01-2003, 14:07
Verwijderd
Nee. Als mensen zichzelf op die manier willen onderdrukken omdat ze denken dat ze daar rein of puur oid van blijven, dan moeten ze dat zelf weten, maar ik ga mijn jeugd niet op die manier verpesten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee. Als mensen zichzelf op die manier willen onderdrukken omdat ze denken dat ze daar rein of puur oid van blijven, dan moeten ze dat zelf weten, maar ik ga mijn jeugd niet op die manier verpesten.
Oud 26-01-2003, 14:11
zomer_oud
zomer_oud is offline
Ik hoop het graag voor het huwelijk te bewaren ja. Niet omdat ik geen zin in seks heb hoor, maar omdat ik weet dat God het graag heeft dat je seks voor een persoon bewaard. Das geen makkelijke opgave, en er zijn genoeg christenen die dat niet vol houden, maar ze zijn er nog steeds wel, jongeren in Nederland die het wel weten te bewaren. Daar kun je leuk de draak mee steken maar een beetje respect moet in deze tijd ook wel een beetje kunnen. Ik denk verder dat al ik geen christen was geweest dat ik dan ook alles behalve maagt geweest nu.

Mzzls zomer
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:24
Verwijderd
Dan moet ik al getrouwd wezen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:43
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Tsja, ik vind het niet echt een romantisch idee dat je op je huwelijksnacht maar wat aan loopt te klooien eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:49
kirsten
kirsten is offline
Tuurlijk moet je het beware voor een persoon, dat is nou net het speciale eraan, maar of dat het doel dan trouwen moet zijn??? Wat als je niet wil trouwen? Nooit sex hebben? En dan scheid je en dan mag je nooit meer sex hebben?
Ik geloof ook, maar ik heb een ander perspectief. Het leven nu is niet meer zoals het leven in de tijd dat de bijbel geschreven werd. Waar de mensen vroeger in een dorp leefden en niet wisten wie of wat buiten dat dorp leefde, kijken de mensen nu verder dan hun neus lang is en dat eist zijn tol: mensen die scheiden, die vroeger misschien gelukkig zouden zijn samen voor heel hun leven en dat soort moderne dingen, die vroeger ondenkbaar waren.
Ik denk niet dat je sex mag hebben met iedereen om de sex, mar ik vind niet dat je moet wachten op de "juiste", want die hangt nu af van het moment en de situatie waarin je leeft.
Oud 26-01-2003, 14:51
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Goed gezegd, mee eens.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:55
oneMen
oneMen is offline
nare man is de man
Oud 26-01-2003, 15:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ja leuk
en dan kom je pas op je huwelijksnacht erachter dat jij en je vrouw/man op een totààl andere golflengte zitten qua seks
Verder moet je doen wat je wilt natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:08
Tox
Tox is offline
En als je nou nooit trouwt, en nee ik denk nie dat ik in een relatie daarop wacht.
Oud 26-01-2003, 16:12
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Ik hoop niet zolang te moeten wachten...
nee, ik ook niet
Oud 26-01-2003, 16:16
Studentje
Studentje is offline
Ik vind het knap van stellen die het daadwerkelijk volhouden, maar zelf pas ik er voor. Ten eerste zie ik het nut er niet van in, ten tweede wil ik het gewoon niet, en ten derde kan ik ook al niet meer terug.
Oud 26-01-2003, 16:25
Qimm
Qimm is offline
Dat mag ik toch hopen van niet. Ik zie mijzelf nog niet als getrouwde vrouw nl.
Oud 26-01-2003, 16:35
R-J-N
R-J-N is offline
wel ik denk er over om niet te trouwen.....dus jah, dan wordt de keus makkelijk.....hoewel, er is dan geen keus meer he

nee, ik persoonlijk heb nix tegen op sex voor het huwelijk......
Oud 26-01-2003, 16:41
Verwijderd
Nee, dat wil ik niet . Maar ik weet eigenlijk niet wat mijn ouders daarvan vinden, volgens mij zijn ze tegen seks voor het huwelijk. Maar we zien wel
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 17:04
Shibby
Shibby is offline
Wat je niet hebt , kun je ook niet missen
Oud 26-01-2003, 17:08
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Wat je niet hebt , kun je ook niet missen
Ach, als je veel van iemand houdt, je tot diegene aangetrokken voelt enz. dan heb je waarschijnlijk op een gegeven moment wel behoefte aan seks.
Oud 26-01-2003, 18:01
moenbase
moenbase is offline
Als zij het belangrijk vind, ja hoor, dan kan ik daar best mee wachten.
'k kan mij (vrij) makkelijk aanpassen dan. Maar owee als ze et met een ander doet
Oud 26-01-2003, 18:22
Verwijderd
Het gaat mij er vooral om, dat de waarde van seks zo overdreven wordt. Alsof alleen de persoon waarmee je trouwt, belangrijk en speciaal genoeg is om seks mee te hebben. Mensen die die gedachte aanhangen vergeten een heel cruciaal punt, namelijk dat het huwelijk geen enkele garantie is voor een werkelijke relatie, voor samen-oud-worden. Er lopen zoveel huwelijken stuk.

Weliswaar vroeger werden er minder huwelijken ontbonden, maar toen waren er veel vrouwen die bij hun man bleven omdat ze niet wilden scheiden vanwege de schaamte die dat over het gezin zou brengen.

De waarde van het huwelijk wordt gewoon schromelijk overdreven. En alleen al daarom ben ik mordicus tegen 'geen-seks-voor-het-huwelijk'
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:41
Yolcu
Yolcu is offline
1) Ik wil nooit trouwen.
2) Het is al te laat.

Nee ik ben geen voorstander van wachten tot je getrouwd bent, puur omdat ik vind dat seks ook bij een relatie hoort, als ik van iemand hou, wil ik met hem ook het lichamelijke meemaken.

Maar verder respecteer ik iedereen die wel graag wil wachten. Fine by me. Maar ik ga niet zeggen dat ik dat knáp vind, want knap vind ik het niet. Iedereen kán wachten, maar of je daar gelukkiger van wordt?
Oud 26-01-2003, 18:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm ten eerste weet ik niet of ik wel ga trouwen. ligt er maar net aan of ik iemand tegen kom met wie ik dat wel zou willen.
verder vind ik het echt onzin. waarom zou je? straks blijkt die gene echt zwaar tegen te vallen en gaat dat tussen jullie in staan. en zeg nou niet van 'maar als je van elkaar houdt, blabla'. zoiets levert gewoon spanningen op in een relatie.
als je een goede relatie wil moet het op alle gebieden klikken, niet op eentje.

en dan nog, waarom zou je? k zie dat niet zo... omdat je wil wachten op de ware? wie zegt dat de gene met wie je gaat trouwen de ware is? dat is tegenwoordig ook niet eens meer zeker. helaas maar waar...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Als zij het belangrijk vind, ja hoor, dan kan ik daar best mee wachten.
Sorry, ik niet. Als een meisje geen seks wil voor het huwelijk wijs ik haar sowieso af. Dat kan namelijk voortkomen uit twee dingen:

- ze is gelovig.
- ze is straight-edger.

Met beide typen personen kan ik niet door één deur.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Sorry, ik niet. Als een meisje geen seks wil voor het huwelijk wijs ik haar sowieso af. Dat kan namelijk voortkomen uit twee dingen:

- ze is gelovig.
- ze is straight-edger.

Ik ook niet. Ik zou sowieso toch al geen relatie willen hebben met iemand die zo streng gelovig is, we zouden geloof ik alleen maar vechten.

Ik vind het zo zonde van de tijd om geen sex te hebben voor het huwelijk... waar heb je nou dan verkering voor?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:02
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
nare man schreef:

- ze is gelovig.
- ze is straight-edger.

Tegen die tijd dat 't 'erop aan komt' (de gedachte en 't praten over sex) ken ik haar ook wel weer een tijdje, mag ik aannemen. En als ik dan na loop van tijd iets om haar ben gaan geven, en dat gevoel steeds meer wordt. Dan zou ik 'dat' (geen sex voor't huwelijk) niet meer echt 'erg' vinden. Dan neem ik haar immers om alles wat haar zo geweldig maakt. En het negatieve krijg ik er dan gratis bij, maar dat negatieve wist ik dan van te voren ook (vast) wel.
Als ik iets om haar ben gaan geven heeft sex daar niets mee te maken. Haar persoonlijkheid wel.
Oud 26-01-2003, 20:05
igfy
igfy is offline
hmmm... nou ja... seks is lekker dus ik heb er geen problemen mee... maar als ik met iemand zou hebben die om een of andere reden het nog niet zou willen doen, dan zou ik dat gewoon respecteren... wwant het is ook niet zo dat ik perse seks moet hebben in een relatie... het is niet noodzakelijk...
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Morgan schreef:
heb je nou dan verkering voor?
Vroeger toen je 11/12 was (en je verkering had met een jongentje) dacht je toch ook niet (enkel maar) aan sex neem ik aan?

Verkering is een 'voorbereiding' op een (levenslang) huwelijk. (Vind ik )
Daar hoeft niet persé sex in te zitten. (vind ik...)
Justice
Justice is offline
[onzin aan]

Trouwen kost tegenwoordig een hoop geld... en aangezien Nederlanders (vrijwel) allemaal op hun geld zitten doen de meesten het voor het huwelijk...

[/onzin aan]

Wachten tot het huwelijk kan leuk zijn, maar als het eerder kan is het ook helemaal niet erg... Zo lang het maar in samenspraak en vrijheid gebeurt!
Oud 26-01-2003, 21:15
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Unique schreef:
1) Ik wil nooit trouwen.
2) Het is al te laat.

Nee ik ben geen voorstander van wachten tot je getrouwd bent, puur omdat ik vind dat seks ook bij een relatie hoort, als ik van iemand hou, wil ik met hem ook het lichamelijke meemaken.

Maar verder respecteer ik iedereen die wel graag wil wachten. Fine by me. Maar ik ga niet zeggen dat ik dat knáp vind, want knap vind ik het niet. Iedereen kán wachten, maar of je daar gelukkiger van wordt?
Precies wat ik wou zeggen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:19
Evito
Evito is offline
Nee, niet per se,
maar wel voor de ware! Ik bewaar me voor de ware,
en als ik die gevonden heb, mag het voor de huwelijksnacht, maar ook in de huwelijksnacht!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:20
Evito
Evito is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Precies wat ik wou zeggen
Goh, heb je dat vaker?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Tegen die tijd dat 't 'erop aan komt' (de gedachte en 't praten over sex) ken ik haar ook wel weer een tijdje, mag ik aannemen. En als ik dan na loop van tijd iets om haar ben gaan geven, en dat gevoel steeds meer wordt. Dan zou ik 'dat' (geen sex voor't huwelijk) niet meer echt 'erg' vinden. Dan neem ik haar immers om alles wat haar zo geweldig maakt. En het negatieve krijg ik er dan gratis bij, maar dat negatieve wist ik dan van te voren ook (vast) wel.
Als ik iets om haar ben gaan geven heeft sex daar niets mee te maken. Haar persoonlijkheid wel.
vraagje: ooit al slechte seks gehad met een geweldig lieve meid?

nog een vraagje: meer dan tien keer?

xxx
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Vroeger toen je 11/12 was (en je verkering had met een jongentje) dacht je toch ook niet (enkel maar) aan sex neem ik aan?

Verkering is een 'voorbereiding' op een (levenslang) huwelijk. (Vind ik )
Daar hoeft niet persé sex in te zitten. (vind ik...)
Mr, momenteel heb ik geen verkering als voorbereiding op een huwelijk hoor Mocht ik verkering krijgen dan gaat het om 2 dingen: pure verliefdheid en pure lust Huwelijken doen we later wel.
Toen ik elf/twaalf was was ik nuchter genoeg om te weten dat dat geen échte verkering was...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 22:16
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
zomer schreef:
Ik hoop het graag voor het huwelijk te bewaren ja. Niet omdat ik geen zin in seks heb hoor, maar omdat ik weet dat God het graag heeft dat je seks voor een persoon bewaard. Das geen makkelijke opgave, en er zijn genoeg christenen die dat niet vol houden, maar ze zijn er nog steeds wel, jongeren in Nederland die het wel weten te bewaren. Daar kun je leuk de draak mee steken maar een beetje respect moet in deze tijd ook wel een beetje kunnen. Ik denk verder dat al ik geen christen was geweest dat ik dan ook alles behalve maagt geweest nu.

Mzzls zomer
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:53
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
SilverAngel schreef:
Hallo Allemaal

ik vroeg me af of meer mensen sex afzweren in hun relatie en wachten tot dat ze getrouwd zijn.
Zijn er die hier en wat zijn jullie beweegredenen?
nee

ik doe aan seks voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:57
marlies
marlies is offline
Ik vind dat je het moet bewaren voor een speciaal persoon. Ik heb nu 9 mnd een relatie en ben er nog niet echt aan toe, maar ik vind hem wel een speciaal persoon. Wachten tot je getrouwd bent, vind ik niet meer van deze tijd, want we hebben nu voorbehoedsmiddelen en men trouwt niet of veel later dan vroeger.
Oud 27-01-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik vind dat je het moet bewaren voor een speciaal persoon. Ik heb nu 9 mnd een relatie en ben er nog niet echt aan toe, maar ik vind hem wel een speciaal persoon. Wachten tot je getrouwd bent, vind ik niet meer van deze tijd, want we hebben nu voorbehoedsmiddelen en men trouwt niet of veel later dan vroeger.
ja, dat vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind het zo zonde van de tijd om geen sex te hebben voor het huwelijk... waar heb je nou dan verkering voor?
Ja, want waar is de grens tussen 'geen seks' en 'wel seks'? Is zoenen dan ook seks of niet?

Krummeltje

offtopic: jeuj! ik kan het quote-knopje in één keer vinden!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 11:56
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Ja, want waar is de grens tussen 'geen seks' en 'wel seks'? Is zoenen dan ook seks of niet?

Krummeltje

offtopic: jeuj! ik kan het quote-knopje in één keer vinden!
Veel mensen houden het alleen bij geen neuken... tja, dat lijkt me dan overbodig, als je de rest allemaal wel doet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 13:51
Tactic
Tactic is offline
Ik heb niet gewacht totdat ik getrouwd was.

Ik vind dat een belachelijk iets... waarom zou je geen lol mogen hebben voor je huwelijk?

Ik zie het huwelijk meer als een soort versteviging van je relatie, een soort bevestiging. Je kiest definitief voor elkaar.

Wat sex daarmee te maken heeft, vat ik nog steeds niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten