Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoop het graag voor het huwelijk te bewaren ja. Niet omdat ik geen zin in seks heb hoor, maar omdat ik weet dat God het graag heeft dat je seks voor een persoon bewaard. Das geen makkelijke opgave, en er zijn genoeg christenen die dat niet vol houden, maar ze zijn er nog steeds wel, jongeren in Nederland die het wel weten te bewaren. Daar kun je leuk de draak mee steken maar een beetje respect moet in deze tijd ook wel een beetje kunnen. Ik denk verder dat al ik geen christen was geweest dat ik dan ook alles behalve maagt geweest nu.
Mzzls zomer |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk moet je het beware voor een persoon, dat is nou net het speciale eraan, maar of dat het doel dan trouwen moet zijn??? Wat als je niet wil trouwen? Nooit sex hebben? En dan scheid je en dan mag je nooit meer sex hebben?
Ik geloof ook, maar ik heb een ander perspectief. Het leven nu is niet meer zoals het leven in de tijd dat de bijbel geschreven werd. Waar de mensen vroeger in een dorp leefden en niet wisten wie of wat buiten dat dorp leefde, kijken de mensen nu verder dan hun neus lang is en dat eist zijn tol: mensen die scheiden, die vroeger misschien gelukkig zouden zijn samen voor heel hun leven en dat soort moderne dingen, die vroeger ondenkbaar waren. Ik denk niet dat je sex mag hebben met iedereen om de sex, mar ik vind niet dat je moet wachten op de "juiste", want die hangt nu af van het moment en de situatie waarin je leeft.
|
wel ik denk er over om niet te trouwen.....dus jah, dan wordt de keus makkelijk.....hoewel, er is dan geen keus meer he
![]() nee, ik persoonlijk heb nix tegen op sex voor het huwelijk......
|
Verwijderd
|
Het gaat mij er vooral om, dat de waarde van seks zo overdreven wordt. Alsof alleen de persoon waarmee je trouwt, belangrijk en speciaal genoeg is om seks mee te hebben. Mensen die die gedachte aanhangen vergeten een heel cruciaal punt, namelijk dat het huwelijk geen enkele garantie is voor een werkelijke relatie, voor samen-oud-worden. Er lopen zoveel huwelijken stuk.
Weliswaar vroeger werden er minder huwelijken ontbonden, maar toen waren er veel vrouwen die bij hun man bleven omdat ze niet wilden scheiden vanwege de schaamte die dat over het gezin zou brengen. De waarde van het huwelijk wordt gewoon schromelijk overdreven. En alleen al daarom ben ik mordicus tegen 'geen-seks-voor-het-huwelijk' |
![]() |
|
![]() |
1) Ik wil nooit trouwen.
2) Het is al te laat. Nee ik ben geen voorstander van wachten tot je getrouwd bent, puur omdat ik vind dat seks ook bij een relatie hoort, als ik van iemand hou, wil ik met hem ook het lichamelijke meemaken. Maar verder respecteer ik iedereen die wel graag wil wachten. Fine by me. Maar ik ga niet zeggen dat ik dat knáp vind, want knap vind ik het niet. Iedereen kán wachten, maar of je daar gelukkiger van wordt?
|
![]() |
|
![]() |
hm ten eerste weet ik niet of ik wel ga trouwen. ligt er maar net aan of ik iemand tegen kom met wie ik dat wel zou willen.
verder vind ik het echt onzin. waarom zou je? straks blijkt die gene echt zwaar tegen te vallen en gaat dat tussen jullie in staan. en zeg nou niet van 'maar als je van elkaar houdt, blabla'. zoiets levert gewoon spanningen op in een relatie. als je een goede relatie wil moet het op alle gebieden klikken, niet op eentje. en dan nog, waarom zou je? k zie dat niet zo... omdat je wil wachten op de ware? wie zegt dat de gene met wie je gaat trouwen de ware is? dat is tegenwoordig ook niet eens meer zeker. helaas maar waar... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- ze is gelovig. - ze is straight-edger. Met beide typen personen kan ik niet door één deur. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het zo zonde van de tijd om geen sex te hebben voor het huwelijk... waar heb je nou dan verkering voor? |
![]() |
||
Citaat:
Als ik iets om haar ben gaan geven heeft sex daar niets mee te maken. Haar persoonlijkheid wel.
|
hmmm... nou ja... seks is lekker dus ik heb er geen problemen mee... maar als ik met iemand zou hebben die om een of andere reden het nog niet zou willen doen, dan zou ik dat gewoon respecteren... wwant het is ook niet zo dat ik perse seks moet hebben in een relatie... het is niet noodzakelijk...
||
Citaat:
![]() Verkering is een 'voorbereiding' op een (levenslang) huwelijk. (Vind ik ![]() Daar hoeft niet persé sex in te zitten. (vind ik...)
|
[onzin aan]
Trouwen kost tegenwoordig een hoop geld... en aangezien Nederlanders (vrijwel) allemaal op hun geld zitten doen de meesten het voor het huwelijk... [/onzin aan] Wachten tot het huwelijk kan leuk zijn, maar als het eerder kan is het ook helemaal niet erg... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nog een vraagje: meer dan tien keer? xxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Toen ik elf/twaalf was was ik nuchter genoeg om te weten dat dat geen échte verkering was... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat je het moet bewaren voor een speciaal persoon. Ik heb nu 9 mnd een relatie en ben er nog niet echt aan toe, maar ik vind hem wel een speciaal persoon. Wachten tot je getrouwd bent, vind ik niet meer van deze tijd, want we hebben nu voorbehoedsmiddelen en men trouwt niet of veel later dan vroeger.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Krummeltje offtopic: jeuj! ik kan het quote-knopje in één keer vinden! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb niet gewacht totdat ik getrouwd was.
Ik vind dat een belachelijk iets... waarom zou je geen lol mogen hebben voor je huwelijk? Ik zie het huwelijk meer als een soort versteviging van je relatie, een soort bevestiging. Je kiest definitief voor elkaar. Wat sex daarmee te maken heeft, vat ik nog steeds niet! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Ontmaagde meiden Verwijderd | 66 | 19-07-2013 08:38 | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk Bongalientje | 250 | 14-05-2007 18:58 | |
Seksualiteit |
Wachten met sex tot na het huwelijk JesusLovesYou | 84 | 16-02-2003 09:03 | |
Seksualiteit |
Is vrouw verantwoordelijk voor anticonceptie? Chica Roja | 27 | 01-02-2003 19:16 | |
Seksualiteit |
Sex voor het huwelijk le Big Boss | 43 | 13-10-2002 20:48 | |
Seksualiteit |
sex enquete Miss_McCartney | 135 | 15-05-2002 23:16 |