Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit nu sinds een jaar of vijf op gitaarles en ik ga er dit jaar mee nokken. Ik heb van het spelen in verschillende bandjes veel en veel meer geleerd dan die hele gitaarles bij elkaar. En dat is vrij frustrerend. Ik kan nu redelijk gitaarspelen. Powerchords zijn easy, open akkoorden ook en barré-akkoorden zijn te doen... behalve die waar je drie vingers naast elkaar moet zetten ... zo'n B ofzo... Dan speel ik liever een Bm.
|
![]() |
|
Doe jezelf een lol en leer de theorie erachter meteen ook. Dat scheelt echt stukken als je wat serieuzer dan aanklooien aan de slag gaat.
||
![]() |
Citaat:
Wat wel kan is gewoon het F akkoord in 7e positie pakken, is ook een B ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Plus dat ik teveel internet ![]() |
![]() |
|
Ik had les (liedjes spelen, TOTAAL geen theorie) en ik kon na anderhalve maand 'is there anybody out there?' van Pink Floyd spelen... Na drie maanden ging de volledige intro van 'Nothing Else Matters' van Metallica me ook wel goed af.
...maar aan zelfstudie heb ik méér gehad, om eerlijk te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
[arrogant]Ik kan dus uitstekend met nummers meespelen door middel van improvisatie, ik kan uitstekend een bluesnummer in elkaar flansen, ik kan uitstekend de juiste noten aanslaan wanneer een nummer begint wat ik nog nooit heb gehoord[/arrogant], maar hoe een pentatonische toonladder in elkaar zit zou ik absoluut niet weten. Ik speel dan ook vooral veel blues en rock 'n roll ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Theorie lijkt me handig als guideline, om te kijken of wat je doet wel klopt volgens muzikale opvattingen. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic; Het klote aan theorie is dat je muziek gaat schrijven die in eerste instantie gebaseerd is op theorie in plaats van gevoel, en het is lastig dat 'uit' te zetten (maar het lukt me meestal wel). |
![]() |
||
Citaat:
![]() speel dan ipv een open b gewoon een barre-b akkoord. (damn, met dit soort topics toch wel spijt dat ik mn gitaar na 8 jaar heb weggedaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
E|---|-1-| B|---|---|-2-| G|---|---|-3-| D|---|---|-4-| A|xxx E|xxx Als jullie tenminste uit mijn notatie komen... volgens mij is het geen officiele tab... maar dat geeft niet. Gitaren nooit wegdoen! Dat is zonde...! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ligt er natuurlijk ook aan of je een beetje talent hebt.
Andere bassist uit mn klas daagde me uit RHCP - Around the World te spelen, hij speelt zelf al 3 jaar. Ik speel nog geen jaar, en nu ik op deze ochtend dat ik ziek ben me verveel, speel ik dat nummer in een kwartiertje. |
![]() |
||
Citaat:
Als je ook leuke muziek kunt maken zonder bekend te zijn met de theorie, waarom zou je dan de moeite nemen om het te leren? Tenzij het je interesseert, uiteraard. Er zijn ook zat muzikanten die geen noten lezen of de theorie niet voldoende beheersen... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat zou anders überhaupt het nut van een forum zijn? Je kunt ook overal over zeuren... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben nu opleidingloos en werkeloos, en gitaarspelen gaat opeens een stuk vlotter ![]() ik speel nu ongeveer 5 maanden ofsow, en nah ik kan wel een paar leuke dingetjes doen, paar nr's, maar vooral intro's omdat ik na de intro's altijd verveeld raak, ik vind nummers naspelen niet echt leuk. ik flans liever zelf wat in elkaar, af en toe een nummer naspelen is wel leuk jah, en metallica nothing else matters kan ik nu ook *bijna* compleet spelen, maar wel met tabs erbij anders raak ik de tel kwijt ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en toen kwam mijn schamele kennis van de theorie tevoorschijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijv. majeur: d 1 a 3 E 4 en mineur: d 1 a 2 E 4 ? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, ik zal het ff uitleggen. Ipv bijna alle snaren te gebruiken, gebruik je er maar twee. Als je bijvoorbeeld dit pakt: E xxx B xxx G xxx D --- | -1-| A --- | -3-| E xxx En dit is dus een powerchord. Een B, welteverstaan. *niet slaan als het fout is.* E xxx B xxx G xxx Dxxx A --- | -1-| E --- | -3-| En dit is een F. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!) An | 5 | 02-09-2001 16:35 |