Oud 31-01-2003, 16:08
lovesista18
lovesista18 is offline
hallo allemaal

binnenkort word mn vriend uit huis gezet, door ruzies met zn ma enz, ze wil dat hij binnen een week weg is, ik wil heel graag dat hij hier blijft maar das ook weer een probleem omdat hier geen ruimte is volgens mn ouders hoe vreselijk graag ik t ook wil, weet iemand hoe zo je zo snel ergens woonruimte kan krijgen of iets anders staat ie letterlijk op straat aub help me met een oplossing!!!!!!! alvast bedankt
Oud 31-01-2003, 16:40
Methuselah
Methuselah is offline
Heeft hij geen andere familie? Grootouders, ooms, tantes...
Oud 31-01-2003, 16:44
Verwijderd
Mja, familie van hem idd, waar hij tijdelijk kan blijven tot hij wat heeft... Misschien zijn er instanties die je kan inschakelen bij zoiets?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:04
Verwijderd
Familie/vrienden? Volgens mij kunnen de meeste mensen toch wel een matras kwijt ergens op zolder ofzo....
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:07
Angeles
Angeles is offline
Ik neem niet aan dat je ouders hem op straat zullen laten slapen. Als hij echt nergens anders terecht kan zullen ze hem heus niet op de stoep laten staan, ik denk alleen dat ze wel willen benadrukken dat het om een tijdelijke noodoplossing gaat en dat ze niet willen dat hij permanent bij jullie in komt wonen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:01
Verwijderd
Ik denk dat hij het idd van familie of vrienden moet hebben de komende tijd...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 10:19
Unexplained
Unexplained is offline
Zoals al gezegd: vrienden en overige familie.

Daarnaast hebben we natuurlijk in Nederland een crisisopvang. Het is niet leuk daar, maar je hebt een dak boven je hoofd en prima te eten.

Ik weet niet hoe oud hij is. Maar mogelijk zou hij eens naar begeleid kamerwonen of naar een kamer kunnen kijken.
Oud 02-02-2003, 20:35
U-NiQ
U-NiQ is offline
Contact opnemen met Jeugdzorg.

Succes! Myn EX-vriend heeft in een soortgelijke situatie gezeten. (En zit er eigelijk nog steeds in.. )
Oud 02-02-2003, 20:37
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ken iemand die in een soortgelijke situatie zat, hebben jullie in Nederland niet zoiets als een OCMW anders kan hij daar waarschijnlijk wel terecht. Veel sterkte !
Oud 02-02-2003, 20:53
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
nare man schreef:
Familie/vrienden? Volgens mij kunnen de meeste mensen toch wel een matras kwijt ergens op zolder ofzo....
Of ergens in een schuurtje, voorlopig een tentje in de tuin :/

Hoe oud is hij eigenlijk?
Oud 01-03-2003, 17:49
Verwijderd
Wat vervelend
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:11
Verwijderd
Ik weet niet hoe oud je vriend is...
Maar t/m zijn 21 jaar hebben zijn ouders onderhoudsplicht.. Dat betekent dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw vriend een dak boven zijn hoofd heeft een voldoende te eten heeft..
Misschien kan je vriend zijn ouders daar eens aan herinneren en anders een rechtswinkel inschakelen.......die weten precies hoe het zit en kunnen hem verder helpen..

Tot die tijd natuurlijk zorgen voor noodopvang.. Zoals al gezegd is en bij echte nood kan je vriend toch wel tijdelijk bij jullie slapen... ?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:32
Bright Halo
Bright Halo is offline
Als hij een inkomen heeft, zou hij een urgentieverklaring kunnen aanvragen om aan een woonruimte te komen. Dan wordt hij voorgetrokken op de wachtlijsten.
Oud 03-03-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Ken iemand die in een soortgelijke situatie zat, hebben jullie in Nederland niet zoiets als een OCMW anders kan hij daar waarschijnlijk wel terecht. Veel sterkte !
2 vrienden van mij hebben dat ook gedaan (jij -> belg? ) maar je komt daar wel onmogelijk mee rond als je weet dat een kot ongeveer 200€ kost. Hij zal een job moeten vinden voor na school (indien hij überhaubt nog naar school gaat.) Als hij trouwens minderjarig is mag hij legaal gezien niet op straat gezet worden. Als hij meerderjarig is krijgt hij ook kindergeld-achtig iets.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:26
marlies
marlies is offline
Is proberen te bemiddelen tussen hij en zijn moeder niet iets?
Oud 03-03-2003, 21:12
Thomas
Thomas is offline
Anders gaat hij ergens een kamer huren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten