Oud 17-03-2003, 16:13
Diovai
Diovai is offline
Er zal misschien oorlog komen, een oorlog, waar 80% van de wereld niet achter staat. Er zullen natuurlijk acties komen, nog meer acties, om dit geweld te be-eindigen, om te laten weten dat men het er niet mee eens is. Heeft iemand nog ideeën voor ludieke acties, die geen mensenlevens kosten! () Laten we wat organiseren met scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 16:42
Nate
Nate is offline
Citaat:
Diovai schreef op 17-03-2003 @ 17:13:
Er zal misschien oorlog komen, een oorlog, waar 80% van de wereld niet achter staat. Er zullen natuurlijk acties komen, nog meer acties, om dit geweld te be-eindigen, om te laten weten dat men het er niet mee eens is. Heeft iemand nog ideeën voor ludieke acties, die geen mensenlevens kosten! () Laten we wat organiseren met scholieren.com
Ja, zullen we naar Irak gaan en ons vastketenen aan fundamentalistische moslims?
Oud 17-03-2003, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Nate schreef op 17-03-2003 @ 17:42:
Ja, zullen we naar Irak gaan en ons vastketenen aan fundamentalistische moslims?

slecht plan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Er zal misschien oorlog komen, een oorlog, waar 80% van de wereld niet achter staat.
hoewel dit ook wel wat te betekenen heeft, moet je hier niet té veel waarde aan geven.
Een groot deel van de mensen zal waarschijnlijk ook geen goed oordeel kunnen geven over de hele zaak. Wat de risico's van oorlog zijn, en wat de risico's van geen oorlog zijn, enz..

Ben daarom ook blij dat er geen referendums in Nederland zijn. Krijg je straks bijvoorbeeld de vraag: "Moet er een immigratiestop komen?" of "Moet Nederland deelnemen aan de JSF?" Daar hebben de meeste mensen gewoon geen verstand van. Dus dan worden er verkeerde besluiten misschien genomen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:27
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 17-03-2003 @ 18:20:
hoewel dit ook wel wat te betekenen heeft, moet je hier niet té veel waarde aan geven.
Een groot deel van de mensen zal waarschijnlijk ook geen goed oordeel kunnen geven over de hele zaak. Wat de risico's van oorlog zijn, en wat de risico's van geen oorlog zijn, enz..

Ben daarom ook blij dat er geen referendums in Nederland zijn. Krijg je straks bijvoorbeeld de vraag: "Moet er een immigratiestop komen?" of "Moet Nederland deelnemen aan de JSF?" Daar hebben de meeste mensen gewoon geen verstand van. Dus dan worden er verkeerde besluiten misschien genomen.
De JSF lijkt me niet een goed voorbeeld in deze. Veel kwesties hebben meerdere kanten. Bij deze kwestie weten veel mensen alle kanten en hebben de weegschaal door laten slaan naar de kant dat zij liever geen oorlog willen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 17-03-2003 @ 18:27:
De JSF lijkt me niet een goed voorbeeld in deze. Veel kwesties hebben meerdere kanten. Bij deze kwestie weten veel mensen alle kanten en hebben de weegschaal door laten slaan naar de kant dat zij liever geen oorlog willen.
ja, maar die mensen hebben dus niet genoeg verstand van wat er precies aan de hand is. En dan hebben ze een mening (welke dan ook), waarbij ze niet alle argumenten goed hebben bekeken. Omdat ze er geen zin in hebben en vast bij hun mening blijven, of omdat ze die argumenten niet kennen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:24
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 17-03-2003 @ 18:41:
ja, maar die mensen hebben dus niet genoeg verstand van wat er precies aan de hand is. En dan hebben ze een mening (welke dan ook), waarbij ze niet alle argumenten goed hebben bekeken. Omdat ze er geen zin in hebben en vast bij hun mening blijven, of omdat ze die argumenten niet kennen.
De mening van een pacifist dat hij bij voorbaat tegen oorlog is, lijkt mij een goed argument toch?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 17-03-2003 @ 19:24:
De mening van een pacifist dat hij bij voorbaat tegen oorlog is, lijkt mij een goed argument toch?
stel je voor:
je kan kiezen uit:
- een oorlog tegen iraq
en:
- geen oorlog maar wel tientallen aanslagen in Nederland, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag..overal worden er gebouwen opgeblazen en vele duizenden mensen gaan dan dood.

Dit laatste is echter niet bij iedereen beken dat dit kan gaan gebeuren. Dan kan je wel zeggen dat je tegen een oorlog bent uit principe, maar als je slim bent dan zie je dat het alternatief nog veel erger is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:03
Joostje
Joostje is offline
Inderdaad, je hebt allemaal mensen die gewoon niet willen begrijpen dat oorlog in irak alleen maar tot meer aanslagen gaat lijden.
Oud 17-03-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2003 @ 20:03:
Inderdaad, je hebt allemaal mensen die gewoon niet willen begrijpen dat oorlog in irak alleen maar tot meer aanslagen gaat lijden.
is ook zoiets ja, alleen dan van de andere kant bekeken
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Heeft iemand nog ideeën voor ludieke acties, die geen mensenlevens kosten! ()
Dat vind ik nou weer jammer zo'n eis. Wat is er nou leuker dan met je Dragunov naar Washington gaan en dan wachten tot Bush op een kilometer afstand door je gezichtsveld wandelt ?

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:53
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 17-03-2003 @ 20:51:
Dat vind ik nou weer jammer zo'n eis. Wat is er nou leuker dan met je Dragunov naar Washington te gaan en te wachten tot Bush op een kilometer afstand door je gezichtsveld wandelt ?
De verleiding zou groot zijn, maar ik zou Bush niet afschieten. Dan ben ik een hypocriete pacifist!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:11
thugz-angel
thugz-angel is offline
ja ik doe mee!, maar euuhh, wat kun je doen dan?
weet je trouwens, ik weet niet of het wel zin heeft die bush die valt toch wel aan en die is pas tevredne als hij olie heeft

xxdelal
Oud 17-03-2003, 20:13
Diovai
Diovai is offline
thugz-angel: gewoon wat humor

grappige posters ophangen
leuke quotes ergens opschilderen
etc!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:16
thugz-angel
thugz-angel is offline

ok nou doet ie t wel

xdelal
Oud 17-03-2003, 20:20
Diovai
Diovai is offline
Haha, goeie! Nu nog in 300mx400m uitprinten en dan ergens dumpen!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-03-2003 @ 21:16:
*plaatje*
roflao-de-poflao

Hij is goed

@de ballonnenman: dat aanslagen-scenario zie ik eerder gebeuren als de oorlog juist wèl doorgaat, en als Nederland actief aan de oorlog meedoet.
Oud 17-03-2003, 20:53
Atje85
Atje85 is offline
whahaha dat wordt een doorstuurmail
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:59
Nate
Nate is offline
Balonnenman, wat een onzin. Deze war on terror is nu bijna 2 jaar bezig en er zijn hier nog nul komma nul aanslagen gepleegd. If anything, kan een oorlog er verandering in brengen.
Oud 17-03-2003, 21:01
Diovai
Diovai is offline
Bush bij Weekend Miljonairs: It's hard to choose! Well it's not C, that I'm sure off, but I can't pick the right on from the other three. Can I call my brother, he's the reason I'm here today, maybe he can help!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:03
Verwijderd
ff voor de duidelijkheid aan naam onbekend en nate:
het gaat ff niet om dat voorbeeld, het gaat om het principe: dat mensen zich niet altijd bewust zijn van alle voor en tegenargumenten, en soms alleen op hun gevoel afgaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:04
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Diovai schreef op 17-03-2003 @ 22:01:
Bush bij Weekend Miljonairs: It's hard to choose! Well it's not C, that I'm sure off, but I can't pick the right on from the other three. Can I call my brother, he's the reason I'm here today, maybe he can help!
whahhahahaaaaaaaaaahahahahaha,
enneuuh atj85 (??), ik heb hem ook via zon mail gekrgen

xdelal
Oud 17-03-2003, 21:06
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Diovai schreef op 17-03-2003 @ 21:20:
Haha, goeie! Nu nog in 300mx400m uitprinten en dan ergens dumpen!
JA alleen een printer van 300 bij 400m vinden hhhahahaaa

maar t idee op zich vinnik master!

xdelal
Oud 17-03-2003, 21:06
Nate
Nate is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 17-03-2003 @ 22:03:
ff voor de duidelijkheid aan naam onbekend en nate:
het gaat ff niet om dat voorbeeld, het gaat om het principe: dat mensen zich niet altijd bewust zijn van alle voor en tegenargumenten, en soms alleen op hun gevoel afgaan.
Alright, daar kan ik me prima in vinden
Oud 17-03-2003, 21:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nate schreef op 17-03-2003 @ 22:06:
Alright, daar kan ik me prima in vinden
Mjah, ik ook wel.
Oud 19-03-2003, 14:22
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-03-2003 @ 21:16:
plaatje
geweldig
ik stuur nooit mailtjes door, maar hier maak ik persoonlijk een doorstuurmail van
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten