![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn dus tegen vrede. Het is alsof iemand dermate pro-Israëlisch is, dat hij Israëlische zeggenschap over half Libanon, de Sinaï, alle Palestijnse gebieden, en een paar honderd kilometer Syrië en Jordanië plus het verhuizen van alle Palestijnen uit die gebieden als voorwaarde stelt voor vrede. Of bijvoorbeeld de eis dat Israël zeggenschap moet krijgen over het vroegere Britse mandaatgebied plus verhuizing van alle Palestijnen daarin. Iedereen ziet dat dat een excuus is om nooit vrede te hoeven hebben.
Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 16:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat helemaal geen onredelijk eis- terugtrekken naar de grenzen van 1967. Alles wat Israel daarna heeft ingenomen is illegaal. Ben ik nu ook pro-oorlog en terreur? Je kunt je wel afvragen in hoeverre dat nog realistisch is, maar dat is een ander verhaal. Ik vind het persoonlijk geen slecht idee om producten uit de bezette gebieden te weren.
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is de oproep stompzinnig, want het komt neer op zowel collectief straffen van heel Israël (iets waarvan dat comité dat niet kan spellen kennelijk vind dat zelfs de schijn daarvan niet bij Palestijnen mag, en het wel mag bij Israëli's), als het vernietigen van dat beetje Palestijnse economie dat er na alle Palestijnse terreur nog bestond. Persoonlijk kan ik me weinig contra-productievere dingen voorstellen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
.. voor zover ik weet... Beetje kortzichtig dus, en wie treffen ze ermee? De Israelische overheid? Nee; de hardwerkende Israelische kibbutznik of zelfs de Israelische arabier. (niet dat ik denk dat deze actie ENIG effect zal hebben behalve geirriteerde mensen op straat) |
![]() |
|||
Citaat:
Da's makkelijk af te leiden trouwens. Ze zeiken in een verklaring de burgemeester van Brussel af, omdat die een bezoek bracht aan Tel Aviv. En waarom? Behalve dan dat ze intrinsiek Israël haten (of in geval van vele van hun leden: Joden haten) is er geen reden te bedenken voor zo'n standpunt. Daarnaast adopteren ze de klassieke anti-semitische retoriek. Ze weigeren bijvoorbeeld waar mogelijk om Israël te noemen, maar hebben het over 'de zionistische beweging'. Tja, hoe debiel kan een mens mogelijkerwijs zijn? Zionisme bestaat al jaren niet meer. Zionisme is streven om een Joodse staat te stichten. Welnu, die is er al ruim 60 jaar. Om hun manier van redeneren toe te passen. Ik zou dan bijvoorbeeld jou actief moeten haten en dat altijd laten blijken, omdat ik tegen moord vanuit 'eerwraak' ben, en dat onder Turken nu eenmaal voorkomt. Als ik zo een hele groep haat om zoiets, zou ik een racist genoemd worden. Wat noemen we dus dat comité dat precies datzelfde doet? Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zo koop ik bijvooreeld niet meer bij Sabon vanwege dit en dit . Ik ben tegen de illegale exploitatie van Palestijns gebied en zou dit daarom niet willen ondersteunen door te consumeren. Net zoals je ook voor fair trade zou kunnen kiezen. Aan de andere kant, kun je bedrijven veroordelen voor het maken van winst? Is het niet iets wat op politiek niveau afgehandeld zou moeten worden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-09-2009 om 11:46. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, aangezien die figuren Joden/Israël van alles de schuld geven, en dus ook van alle problemen die ontstaan zijn door de Palestijnse terreur en de Palestijnse politieke keuzes, proberen ze meestal de twee te vergelijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, het was weer typisch wat er in Utrecht stond.
Men treffe aan bij de AH: Één Palestijnse vlag, plus één actievoerder die op de grond zat/lag, kaalgeschoren behalve een hanenkam, uitgemergeld, groene shirt naast zich, die duidelijk zat te spacen op heroïne. Één links-extremist met arafatsjaal die je in het voorbijgaan kon ruiken, waarschijnlijk was het het haar. Een paar bejaarde huismoedertjes die gevallen zijn voor Pallywood. Een medelander van 35-40 met weinig geduld. Eerst verspert het je de weg in plaats van hun troep gewoon aan te reiken, en je als je uitlegde dat zij pro-oorlog zijn en een onderdak bieden aan racisten, en je hen dus nooit zou kunnen steunen, gaan bejaarde huismoeder 1 plus medelander (extreem hoog opgewonden stemmetje) meteen zwaar agressief in de aanval. Uiteraard wisten ze geen fuck van de geschiedenis of de situatie. Ze dachten serieus dat Israël geen handel toeliet voor de Palestijnen, en schenen niet te weten wat collectieve bestraffing is, en dat zij daar aan deden. Loop je er aan voorbij, winkelen, op weg naar buiten lijken ze een man aan te vallen die met hen in discussie ging. Ze liepen woest gebarend en kweterrend kort op hem toe terwijl hij kalm was. Bejaarde huismoeder 2 staat te bellen en zegt "Ja, we hebben hier een of andere jood die in discussie wil, en..." (de rest ving ik niet op) daarmee hun felle vijandbeeld illustrerende. De man bevrijdde zich uiteindelijk door de beide aan de kant te duwen en hen voorbij te lopen voordat ze de kans kregen voor verdere agressie. Daarna ben ik ook maar vertrokken. Mijn god zeg, het beste argument tegen de Palestijnse zaak zijn misschien de Palestijnen, maar het op één na beste argument tegen de Palestijnse zaak zijn zeker de pro-Palestijnse oorlogshitsers zoals zij. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast, two wrongs dont make a right. Ik ga niet met je in discussie welk regime "erger" zou zijn. Ik zeg alleen maar het is iedereens goed recht, om bepaalde producten te boycotten op basis van politiek. Of vind jij van niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
niet illegaal is volgens Albert dus gelijk aan ethisch verantwoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|