Oud 21-03-2003, 12:43
twim
twim is offline
Ik heb dus vandaag mijn geheugen binnen gekregen en er ingezet.
Maar het werkt niet.
Heb gecontroleerd of alles goed vast zat maar daarna werkte het nog niet.
Iemand een id wat er mis is???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 12:46
Koen
Koen is offline
Foutmelding? 't Wordt niet herkend? Wát werkt er niet? Nu moeten we gissen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:46
Verwijderd
Dat kan vanalles zijn, het is misschien wel handig als je je merk + type moederbord en merk + type geheugen hier even neerzet, anders kunnen we er niet zoveel mee.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:48
twim
twim is offline
hij ziet het gewoon niet.
MOBO weet ik ff niet zou ik moeten kijken
Is 256 MB SD-RAM PC133 merkloos.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:52
Verwijderd
Hoeveel geheugen zit er eigenlijk al in? Sommige moederborden hebben een maximum wat bepaald wordt door single- en doublesided DIMMs. Zo kan ik bijvoorbeeld op mijn oude Abit ZM-6 niet meer dan 2 doublesided DIMMs gebruiken terwijl er drie sloten op zitten: als ik er nu geheugen bijprik, wordt de totale hoeveelheid geheugen niet groter omdat hij die laatste niet meer herkent.

We hebben dus echt je moederbord gegevens nodig: het kan natuurlijk altijd dat je geheugen helemaal kapot is, maar dat komt vrijwel nooit voor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:42
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 13:52:
Hoeveel geheugen zit er eigenlijk al in? Sommige moederborden hebben een maximum wat bepaald wordt door single- en doublesided DIMMs. Zo kan ik bijvoorbeeld op mijn oude Abit ZM-6 niet meer dan 2 doublesided DIMMs gebruiken terwijl er drie sloten op zitten: als ik er nu geheugen bijprik, wordt de totale hoeveelheid geheugen niet groter omdat hij die laatste niet meer herkent.

We hebben dus echt je moederbord gegevens nodig: het kan natuurlijk altijd dat je geheugen helemaal kapot is, maar dat komt vrijwel nooit voor.
Zit nu 64 MB in.
En wil er dus 256 bij prikken.
ben echter een complete n00b wat hardware betreft dus waar vind ik de gegevens van mijn MOBO.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 23:35
Verwijderd
Nou, het handigst is natuurlijk in de handleiding, als je die hebt.

Als dat niet lukt, moet je kijken bij het opstarten: als je dat scherm krijgt met welke processor je hebt enzo (heel in het begin van het opstarten, nog ver vóór Windows) dan staat er onderin beeld een regel tekst. Die moet je even overnemen.

Als dat ook niet lukt moet je SiSoft Sandra downloaden (op alle grote downloadsites te vinden) en dan naar Motherboard/Chipset Info gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:04
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 00:35:
Nou, het handigst is natuurlijk in de handleiding, als je die hebt.

Als dat niet lukt, moet je kijken bij het opstarten: als je dat scherm krijgt met welke processor je hebt enzo (heel in het begin van het opstarten, nog ver vóór Windows) dan staat er onderin beeld een regel tekst. Die moet je even overnemen.

Als dat ook niet lukt moet je SiSoft Sandra downloaden (op alle grote downloadsites te vinden) en dan naar Motherboard/Chipset Info gaan.
Mainboard Information geeft dit bij System Mainboard:
Manufacterer: Gigabyte
Model: i810
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:10
twim
twim is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 22-03-2003 @ 17:04:
Mainboard Information geeft dit bij System Mainboard:
Manufacterer: Gigabyte
Model: i810
Na wat verder gekeken te hebben in Sandra vond ik ook dit nog:
Maximum Installable Memory: 1012 MB
Maximum Module Size: 512
Ondersteund Dimm en SDRAM

Snap het echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:52
Verwijderd
Nouja, het is dus een Intel i810E chipset...die gebruikt inderdaad PC66/100/133 SDRAM. Het lijkt me dat 256Mb er gewoon in moet passen...heb je al andere banken geprobeerd? Alleen dit geheugen erin? Bij een vriend geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:07
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 17:52:
Nouja, het is dus een Intel i810E chipset...die gebruikt inderdaad PC66/100/133 SDRAM. Het lijkt me dat 256Mb er gewoon in moet passen...heb je al andere banken geprobeerd? Alleen dit geheugen erin? Bij een vriend geprobeerd?
Heb allebei de banken geprobeerd met en zonder de 64 die ik al had.
Wat wel raar is is dat sandra dit aangeeft:
BIos Memory Banks:
Dimm 1: Empty
Dimm 2: 64 Mb bla bla bla

en dan bij:
Memory modules:
Memory module 1: 256 MB bla bla bla
Memory Module 2: 64 MB bla bla bla

Dus hij herkend hem wel???
Maar toch ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:44
Verwijderd
Heb je trouwens al wel 'ns gekeken of Windows het herkent? Dus rechtsklikken op Deze Computer/My Computer, en dan hoeveel geheugen erin zit?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:45
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:44:
Heb je trouwens al wel 'ns gekeken of Windows het herkent? Dus rechtsklikken op Deze Computer/My Computer, en dan hoeveel geheugen erin zit?
jup en windows herkent het niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:54
Verwijderd
Hm...ik neem aan dat je al geprobeerd hebt alleen met die DIMM op te starten, zonder ander geheugen? Pinnetjes goed schoongemaakt? Werkt die 64Mb DIMM die je al hebt, wel in hetzelfde bankje als waar je die 256Mb DIMM in gebruikt?

Lijkt namelijk wel verdacht veel op gebrekkig geheugen...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:56
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:54:
Hm...ik neem aan dat je al geprobeerd hebt alleen met die DIMM op te starten, zonder ander geheugen? Pinnetjes goed schoongemaakt? Werkt die 64Mb DIMM die je al hebt, wel in hetzelfde bankje als waar je die 256Mb DIMM in gebruikt?

Lijkt namelijk wel verdacht veel op gebrekkig geheugen...
nou heb het direct ingezet een neem toch aan dat ie dan schoon is. En het feit dat sandra hem wel ziet moet toch aangeven dat ie schoon is.

Heb die 64 mb nu in het andere bankje zitten en die zat eerst in het eerste. dus met de bankjes is niks mis.

En heb ook zonder die 64 geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:58
Verwijderd
Ja kijk, zoveel kan er niet mis zijn met geheugen. Het kan zijn dat het kapot is, maar het feit dat het herkend wordt door SiSoft Sandra spreekt dat tegen. De i810-chipset is een redelijk recente chipset, die zou zeker 256Mb aan moeten kunnen. Verder weet ik het eigenlijk ook niet, als je al die dingen hebt geprobeerd en het werkt dan nog niet...

Stel anders je vraag 'ns overnieuw op http://gathering.tweakers.net/ daar is het gemiddelde kennisniveau van de posters vele malen hoger dan hier...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:07
twim
twim is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:58:
Ja kijk, zoveel kan er niet mis zijn met geheugen. Het kan zijn dat het kapot is, maar het feit dat het herkend wordt door SiSoft Sandra spreekt dat tegen. De i810-chipset is een redelijk recente chipset, die zou zeker 256Mb aan moeten kunnen. Verder weet ik het eigenlijk ook niet, als je al die dingen hebt geprobeerd en het werkt dan nog niet...

Stel anders je vraag 'ns overnieuw op http://gathering.tweakers.net/ daar is het gemiddelde kennisniveau van de posters vele malen hoger dan hier...
Bedankt voor de hulp dan alvast.
Ben al op GoT bezig.
Maar volgens mij komen zij er ook niet echt uit
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:40
General Fault
General Fault is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:58:

en dat willen ze zo houden...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten