Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, het handigst is natuurlijk in de handleiding, als je die hebt.
Als dat niet lukt, moet je kijken bij het opstarten: als je dat scherm krijgt met welke processor je hebt enzo (heel in het begin van het opstarten, nog ver vóór Windows) dan staat er onderin beeld een regel tekst. Die moet je even overnemen. Als dat ook niet lukt moet je SiSoft Sandra downloaden (op alle grote downloadsites te vinden) en dan naar Motherboard/Chipset Info gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Manufacterer: Gigabyte Model: i810 |
![]() |
||
Citaat:
Maximum Installable Memory: 1012 MB Maximum Module Size: 512 Ondersteund Dimm en SDRAM Snap het echt niet meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat wel raar is is dat sandra dit aangeeft: BIos Memory Banks: Dimm 1: Empty Dimm 2: 64 Mb bla bla bla en dan bij: Memory modules: Memory module 1: 256 MB bla bla bla Memory Module 2: 64 MB bla bla bla Dus hij herkend hem wel??? Maar toch ook weer niet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm...ik neem aan dat je al geprobeerd hebt alleen met die DIMM op te starten, zonder ander geheugen? Pinnetjes goed schoongemaakt? Werkt die 64Mb DIMM die je al hebt, wel in hetzelfde bankje als waar je die 256Mb DIMM in gebruikt?
Lijkt namelijk wel verdacht veel op gebrekkig geheugen... |
![]() |
||
Citaat:
Heb die 64 mb nu in het andere bankje zitten en die zat eerst in het eerste. dus met de bankjes is niks mis. En heb ook zonder die 64 geprobeerd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja kijk, zoveel kan er niet mis zijn met geheugen. Het kan zijn dat het kapot is, maar het feit dat het herkend wordt door SiSoft Sandra spreekt dat tegen. De i810-chipset is een redelijk recente chipset, die zou zeker 256Mb aan moeten kunnen. Verder weet ik het eigenlijk ook niet, als je al die dingen hebt geprobeerd en het werkt dan nog niet...
Stel anders je vraag 'ns overnieuw op http://gathering.tweakers.net/ daar is het gemiddelde kennisniveau van de posters vele malen hoger dan hier... |
![]() |
||
Citaat:
Ben al op GoT bezig. Maar volgens mij komen zij er ook niet echt uit ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Geheugen kapot? Muzzle | 35 | 02-05-2006 16:05 | |
Software & Hardware |
[processor,sdram] Vragen pietervdb | 16 | 08-10-2004 16:00 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Werkt niet? Marcus | 10 | 29-04-2004 11:17 | |
Software & Hardware |
[moederbord] waar plaats ik mijn RAM geheugen. Laudate Dominum | 14 | 04-01-2004 16:37 | |
Software & Hardware |
Upgraden? Rerisen Phoenix | 11 | 15-08-2003 22:54 | |
Software & Hardware |
betekenis van wat afkortingen..:S en wat vraagjes ChuCky16_:-) | 13 | 16-10-2002 18:39 |