Oud 03-04-2003, 08:54
damaetas
damaetas is offline
Stel: je bent alleen op trektocht. je schouders doen pijn onder je zware rugzak, je rug heeft het er ook erg lastig mee. je knieën steken door het vele stijgen en dalen en je voeten branden, ergens heb je al een blijn (blaar, hoe het ook mag heten) eigenlijk wil je neervallen en nooit meer opstaan. kortom je bent niets meer dan een ellendig hoopje mens

vraag: hoe hou je jezelf sterk? hoe zorg je ervoor dat je doorgaat? hoe haal je je slaapplaats? hoe motiveer je jezelf om de volgende dag ook door te gaan?

nou?
Oud 03-04-2003, 09:33
Nona
Nona is offline
Mindlocks op scherp, niet op de pijn letten, zing een liedje en doe alsof er nix aan de hand is.
Oud 03-04-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 03-04-2003 @ 09:54:
hoe hou je jezelf sterk? hoe zorg je ervoor dat je doorgaat? hoe haal je je slaapplaats? hoe motiveer je jezelf om de volgende dag ook door te gaan?

nou?
Hoe belangrijk is het?

Voor de lol zou ik het niet doen, maar als ik echt ergens heen moet, hou ik dat doel voor ogen met blik op oneindig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:22
Verwijderd
gewoon denken aan fijne dingen en mezlef vooral heel vaak voorhouden dat ik dr bijna ben
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:26
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Zoals ******** al zei, ligt er aan hoe belangrijk het is dat ik de slaapplaats bereik ... als het belangrijk zou zijn, doe ik het gewoon.
Oud 03-04-2003, 10:39
The0
The0 is offline
A man's gotta do what a man's gotta do. Als het gedaan moet worden, doorgaan tot je je doel bereikt hebt. Als't voor de lol is, ff rusten en daarna weer verder.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:40
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef op 03-04-2003 @ 11:22:
mezlef vooral heel vaak voorhouden dat ik dr bijna ben
ook al zit je aan kilometer 70 van de 800?
Oud 03-04-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 03-04-2003 @ 11:40:
ook al zit je aan kilometer 70 van de 800?
tja das iets moeilijker ja maar toch... je meot ook geen kilometers bij je houden.. op die manier zou ik het meteen al opgeven..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:36
Sadly drawn boy
Sadly drawn boy is offline
Jezelf dingen zeggen.
Zoals: Pff, is dit alles? Is dit nou een uitdaging? I'll show em.
Tanden op elkaar en gewoon doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:28
Fantôme
Fantôme is offline
bedenken wat voor goeds er tegenoverstaat.
*maar ff een uurtje uitrusten kan toch geen kwaad?*
Oud 03-04-2003, 13:51
hajo
hajo is offline
Gewoon in het nu zijn.... misschien.... bij mij helpt het wel altijd.
Oud 03-04-2003, 14:03
Verwijderd
Verstand op 0 - check

mp3 speler volume op 100% - check

prodigy aan - check

en doorlopen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:19
QuietNoise
QuietNoise is offline
ligt er een beetje aan of dit een figuurlijke weergave van je problemen is, of dat je daadwerkelijk op trektocht bent...

in het eerste geval doorgaan tot er een betere oplossing is, (geen zelfmoordplegen ofzo..) verder kan ik er niet zo veel over zeggen..

in het 2e geval, wil je echt verder met die trektocht? ik zou t nog een paar dagen doorzetten, het begin is altijd moeilijk, als je er dan nog steeds geen hol aan vind, en veel te zwaar, etc, zou ik gewoon terug gaan, maar ik zou eerst nog een eindje verder lopen, totdat je voeten niet meer je probleem zijn..

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:21
Aries
Aries is offline
met meditatie .. je krachten weer aanvullen ..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:07
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Hmm gewoon tanden op mekaar ofzo... ik weet t niet
En als je t vrijwillig doet en vindt t echt een hel, vraag jezelf dan af waarom je het doet
Oud 03-04-2003, 17:12
Verwijderd
Ik sjok door. Ik ga door, denkend dat de pijn eerder weg is as ik nu door blijf lopen. En denkend aan hoe trots ik ben als het me is gelukt.

Dus: Doorlopen. Gewoon, de pas erin. Liedjes zingen, nadenken, schreeuwen...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:21
knak
knak is offline
Citaat:
Stel: je bent alleen op trektocht. je schouders doen pijn onder je zware rugzak, je rug heeft het er ook erg lastig mee. je knieën steken door het vele stijgen en dalen en je voeten branden, ergens heb je al een blijn (blaar, hoe het ook mag heten) eigenlijk wil je neervallen en nooit meer opstaan. kortom je bent niets meer dan een ellendig hoopje mens

vraag: hoe hou je jezelf sterk? hoe zorg je ervoor dat je doorgaat? hoe haal je je slaapplaats? hoe motiveer je jezelf om de volgende dag ook door te gaan?

nou?
je haalt je discman uit je zware rugzak, stopt er een mooir cd in en zet het ding aan. dan zing je gezellig mee met de muziek, niet te hard natuurlijk . ( afleiding moet je zoeken namelijk). als dit niet helemaal meer werkt stop je heel ff rookt een peuk en eet ee reep chocolade. dan ga je alles om je hen analyuseren ( hardop). ( weer afleiding) dt het haal je een paar keer en je bent bij de eindbesstemming!!!!! dat doe iik ook altijd als een dag ff heel erg teegn zit ( of een week)
conclusie: ZOEK AFLEIDING!
ik hoop dat je er iets aan hebt!
groetjes
knak
Oud 03-04-2003, 17:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
afleding (muziek e.d.) o jeszelf in een trance werken (of via meditatie ofzo) en nergens aan denken, maar lopen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:48
Miss Helena
Miss Helena is offline
afleiding dmv muziek/ meditatie... mn gedachten verzetten door over belangrijke dingen (voor mij dan) na te denken.
Oud 03-04-2003, 18:59
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:

nou?
Je zoekt voor jezelf doelen om die zware rugzak zoals jij het noemt door te sjouwen. Je laat je niet kisten en bent vastbesloten om je doelen te halen. Op zijn tijd neem je pauze en neem je wat gas terug. Op sommige momenten geef je even stevig wat gas bij.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:37
Verwijderd
(8) we zijn er bijna, we zijn er bijna! maar nog niet helemaal!(8)

(8) 99999 bottles of beer on the wall, 99999 bottles of beer. If one of those bottles should happen to fall... 99998 bottles of beer on the wall...(8)

flauw.

ontopic: Ik zou het nooit voor m'n plezier doen. Maar als ik uit noodzaak 800 kilometer moet lopen houd ik mezelf gewoon voor: "Ik moet het halen." En een gevoel voor humor is nooit weg.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:12
damaetas
damaetas is offline
bedankt allemaal
Oud 04-04-2003, 16:34
Verwijderd
stom doorstampen, ik ben een kei in stomme dingen doen, moet dit dus ook geen probleem zijn.

en idd, goeie muziek doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:57
Andora
Andora is offline
verstand op 0, gewoon lopen zonder ergens aan te denken
en dan een muziekje op
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:14
*** is offline
Kwaad worden op mezelf, me afvragen waar m'n discipline is gebleven...
M'n doel voor ogen halen.
In gedachten zinken en mooie herinneringen ophalen.
Verder muziek voluit, lekker meeblerren en genieten van de omgeving.
En miss ff een vriendin kort bellen/smsen die buien heeft a la Ratelband
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 18:01
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2003 @ 10:33:
Mindlocks op scherp, niet op de pijn letten, zing een liedje en doe alsof er nix aan de hand is.
Fout antwoord. Damaetas zit duidelijk met zichzelf in de knoop, en heeft het hier niet over de lichamelijke, maar over de geestelijke last. De pijn in haar lichaam is de pijn in haar hoofd, en het opgeven is niet het opgeven van haar reis, maar van haar leven.

Doen alsof er niets aan de hand is, is verkeerd. Ooit barst die bom, en wie weet wat er dan gebeurt. Je gevoelens uiten, praten, huilen en schreeuwen is beter. Maar NIET DOEN ALSOF ER NIETS AAN DE HAND IS

Citaat:
Soms is dat inderdaad erg moeilijk. Denk aan de mensen die je nodig hebben en aan de mensen die om je geven. Je slaapplaats is je familie en je vrienden en elke dag is iets waard! Hoe hou je jezelf sterk? Als je ernstig met jezelf in de knoop zit, hou je jezelf niet sterk, en is het verstandig om hulp te zoeken.

Ik kan je geen professionele hulp bieden, maar wel een luisterend oor. Dus mocht je willen, kan je me bereiken op kissssssss1987@hotmail.com

Heel veel sterkte met de hele situatie
Oud 06-04-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
lang verhaal.... [/B]
kan.... of ze had opeens de gedachte hoe we idd die afstand onder die omstandigheden zouden lopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten