Oud 29-08-2003, 12:41
Upke
Upke is offline
Alleen als er gemediteert word dan is er sprake van echte rust in de geest van een mens denk ik. Want overdag moet je de hele tijd denken, want je zit bijvoorbeeld op school of je werkt. En als je gaat slapen droom je weer dus dan heeft die geest weer geen rust. Want je droomt elke nacht ookal herinner je niks. Dus wat denken jullie ervan, alleen mediteren geeft voor echte rust. Of zijn er ook nog andere middelen?
Advertentie
Oud 29-08-2003, 12:48
hellion
hellion is offline
niks geeft totale rust denk ik zo, al kom je met mediteren wel het dichts bij
Oud 29-08-2003, 12:51
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
hellion schreef op 29-08-2003 @ 13:48:
niks geeft totale rust denk ik zo, al kom je met mediteren wel het dichts bij
Oud 29-08-2003, 13:30
Verwijderd
Vind ik ook. Niets geen complete rust. Je geest is maar een relatief begrip. Bedoel je soms dat je hersenen rust krijgen, want dat krijgen ze echt niet alleen van mediteren.
Oud 29-08-2003, 13:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat bedoelen jullie met mediteren?
Ik moet meteen denken aan een clubje kale zwevende mensen in kleermakerszit die zoemgeluiden maken
Maar dat bedoelen jullie vast niet.
Oud 29-08-2003, 14:07
Shade
Shade is offline
de dood....
Oud 29-08-2003, 14:20
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 14:54:
Wat bedoelen jullie met mediteren?
Ik moet meteen denken aan een clubje kale zwevende mensen in kleermakerszit die zoemgeluiden maken
Maar dat bedoelen jullie vast niet.
Het doel van mediteren is innerlijke rust te vinden, en dat is heel moeilijk.
Oud 29-08-2003, 15:39
Upke
Upke is offline
Ik ben bang dit hier discussies gaan komen over hersenen, en de menselijke geest. Ik heb het hier over de menselijke geest. En niet over de electrische stroompjes in de hersenen. Geloof je niet in de menselijke geest, maar dat alles komt vanuit de hersenen. Reageer hier dan verder niet op, of open zelf een topic waar je daarover wel kunt discuseren.
Oud 29-08-2003, 15:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
Ik ben bang dit hier discussies gaan komen over hersenen, en de menselijke geest. Ik heb het hier over de menselijke geest. En niet over de electrische stroompjes in de hersenen. Geloof je niet in de menselijke geest, maar dat alles komt vanuit de hersenen. Reageer hier dan verder niet op, of open zelf een topic waar je daarover wel kunt discuseren.
Zijn er mensen die niet in de menselijke geest geloven ?
Ik dacht dat was een feit.
Maargoed, nogmaals: wat is mediteren precies?
Een toestand vinden waarin je gedachtes leeg zijn?
Oud 29-08-2003, 15:47
Shade
Shade is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
jjij vraagt hoe anderen erover denken en dan mogen degenen die er niet in geloven niet reageren....
ik weet trouwens niet wat ik geloof....een geest zo best kunnen aangezien we maar heel weinig van onze hersenen gebruiken.
Maar het maakt me ook niet zoveel uit. Als het ooit bewezen wordt is dat leuk maar zo niet ga ik er niet van uit....

en als je het over menselijke geest hebt zal je als je dood bent ook wel geen rust krijgen want dan geloven de meesten een leven na de dood he? Ik denk 50% wel en 50% niet in leven na de dood.
Oud 29-08-2003, 15:49
Shade
Shade is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 16:45:
Zijn er mensen die niet in de menselijke geest geloven ?
Ik dacht dat was een feit.
Maargoed, nogmaals: wat is mediteren precies?
Een toestand vinden waarin je gedachtes leeg zijn?
wat versta je onder menselijke geest? Aangezien nog niet eens goed duidelijk is hoe onze hersenen werken is een geest zeker geen feit lijkt me.

mediteren is ontspannen en nergens aan denken waardoor je onderbewustzijn je tijdelijk overneemt soms, volgens mij.
iig ontspannen en nergens aan denken. "Je gedachten leegmaken"
Oud 29-08-2003, 15:49
Verwijderd
Zo ongeveer Het is moeilijk uit te leggen, je concentreert je op het feit dat je nergens aan wil denken en volledige rust over je lichaam en geest wil laten komen. Als je dat lukt, kun je die concentratie laten varen en je volledig ontspannen en de toestand behouden.
Gedachten die dan komen hebben betekenis. Als je mediteert sta je meer open voor je onderbewustzijn en kun je makkelijker visualiseren. Je ontspant en staat open voor visioenen.
Maar iedereen doet het anders.
Oud 01-09-2003, 17:36
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 13:41:
Alleen als er gemediteert word dan is er sprake van echte rust in de geest van een mens denk ik. Want overdag moet je de hele tijd denken, want je zit bijvoorbeeld op school of je werkt. En als je gaat slapen droom je weer dus dan heeft die geest weer geen rust. Want je droomt elke nacht ookal herinner je niks. Dus wat denken jullie ervan, alleen mediteren geeft voor echte rust. Of zijn er ook nog andere middelen?
bidden en ten diepste een intense ervaring beleven zodat alleen die ervaring nog bestaat in je geest
Oud 01-09-2003, 17:55
Upke
Upke is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-09-2003 @ 18:36:
bidden en ten diepste een intense ervaring beleven zodat alleen die ervaring nog bestaat in je geest
Wat versta jij onder bidden...
Oud 05-09-2003, 13:24
Frondish
Frondish is offline
wat is mediteren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten