Oud 12-10-2003, 12:41
mrjn
mrjn is offline
ik vroeg me gewoon eens af hoe het komt dat je bij de ene persoon wel meer wil en bij de ander niet.. dat bedoel ik niet van omdat de een wel jouw type is en de ander niet.. maar gewoon :
ik heb een hele goede vriend.. we passen super goed bij elkaar qua innerlijk helemaal perfect.. we zouden zeker bij elkaar passen.. en dan toch zou ik niks met hem willen.. das tog best wel vaag.. (alleen omdat ik hem niet zo heel erg aantrekkelijk vin.. ..)

ik vraag me dus gewoon af: wat in een jongen/meisje zorgt ervoor dat jij goede vrienden blijft of dat het meer wordt..
Oud 12-10-2003, 12:43
Marcade
Marcade is offline
Heu .. Volgens mij beantwoord je stiekem je eigen vraag al. Qua innerlijk vind je hem geweldig maar qua uiterlijk vind je hem gewoon niks. En dat mag hoor.

Ik denk dat het een combinatie is van uiterlijk en innerlijk, waardoor je je wel of niet aangetrokken voelt tot een bepaald persoon. Iemand mag qua innerlijk geweldig zijn, maar als je hem qua uiterlijk afstotelijk vind, is de kans heel klein dat het wat word, en dat het dan ook wat blijft.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:56
Susanne
Susanne is offline
Als ik helemaal supergoed met hem op kan schieten en hij is een soort mister perfect wordt het niks. Ik wil tegengas in een relatie, dat makke gedrag vind ik niks. Niet dat ik iets met een gedrocht zou nemen, maar je snapt het denk ik wel.

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 13:27
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Goeie vraag. Ik vraag me zoiets ook wel es af. Maar ach liefde is misterieus en onbegrijpelijk.
Oud 12-10-2003, 14:19
mrjn
mrjn is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-10-2003 @ 13:43:
Heu .. Volgens mij beantwoord je stiekem je eigen vraag al. Qua innerlijk vind je hem geweldig maar qua uiterlijk vind je hem gewoon niks. En dat mag hoor.
het is ook meer een stelling.. ben benieuwd naar wat anderen vinden
Oud 12-10-2003, 14:29
Verwijderd
Het is tóch een vraag denk ik.
Ik heb geen idee waar het verschil zit, daar ben ik erg benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:37
poesiefox
poesiefox is offline
Je bedoelt wanneer is er sexuele aantrekkingskracht? Dat doen de feromonen toch? Met de juiste feromonen is de grootste lelijkerd opeens onweerstaanbaar.

Wanneer je iemand als potentiele partner ziet is denk ik een vraag van een wat pragmatischer aard. Passen jullie bij elkaar, willen jullie hetzelfde van het leven, kunnen jullie vrienden ook samen door een deur, komen jullie uit een min of meer gelijke achtergrond, hebben jullie dezelfde onbewuste codes meegekregen in juliie opvoeding. Vinden jullie elkaar representatief genoeg om mee voor de dag te komen.
Oud 12-10-2003, 19:29
Verwijderd
Ik stel veel meer eisen aan iemand waar ik verliefd op wordt, dan aan iemand met wie ik bevriend ben; daarnaast moet iemand maar net de goede feromonen uitzenden om mij verliefd te maken (want ook daar zijn feromonen voor nodig)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 20:43
Commondude
Commondude is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-10-2003 @ 20:29:
Ik stel veel meer eisen aan iemand waar ik verliefd op wordt, dan aan iemand met wie ik bevriend ben; daarnaast moet iemand maar net de goede feromonen uitzenden om mij verliefd te maken (want ook daar zijn feromonen voor nodig)
Feromonen my ass... het gaat er gewoon om of je de jongen knap vindt of niet. En mensen kunnen niet eens feromonen waarnemen.

The development of colour vision may have led to Old World primates, and hence their human descendants, to lose their ability to detect pheromones, suggests a new genetic study.

Pheromones are highly specific scent molecules that many animals rely upon to find and assess a potential mate. But humans appear to make little, if any, use of pheromone signals, says Jianzhi George Zhang, an evolutionary geneticist at the University of Michigan, Ann Arbor.

Researchers have suggested before that the primates' pheromonal abilities may have fallen by the wayside because they developed colour vision, a better way of selecting mates. "But we establish the timing for when the pheromone signal transduction pathway was shut off," Zhang told New Scientist.

It occurred about 23 million years ago, just before the hominoid superfamily that eventually produced humans branched off. Crucially, the timing approximately coincides with the development of full colour vision in Old World primates, thereby giving a major boost to the theory.

Bron: New Scientist
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:35
Cinamon
Cinamon is offline
Het gaat niet om matchen met 1 of meer dingen
het is een *klik*
als die er is, is het okee dan kan het dan voel je het ook zo
No *klik* = No go
Oud 13-10-2003, 09:33
charmedgirl
charmedgirl is offline
ja maar.. als ie een ander uiterlijk zou hebben.. zou ik em helemaal te gek vinden
*k voel me nu erg oppervlakkig*.. maar tis niet zo dat ik perse een knap persoon wil.. maar hij is het gewoon eeeuh nie...
Oud 13-10-2003, 09:33
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 13-10-2003 @ 10:33:
maar hij is het gewoon eeeuh nie...
degene waar ik op val bedoel ik dan .. dus niet dat ie niet knap is ofzo.. want hij ziet er wel leuk uit hoor!! maar denk tog nie mijn type.. ok snappe??
Oud 13-10-2003, 10:01
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
aantrekkingskracht

tuurlijk, je voelt je aangetrokken tot een vriend én tot je vriend, maar die aantrekkingskracht is toch anders, je voelt je heel anders als je bij de ander bent.

uiterlijk heeft er weinig mee te maken, aantrekkelijkheid komt van binnen. ik heb vaak knappere vrienden gehad dan mn vriendjes waren, maar met die knappe vrienden zou ik nooit iets willen omdat die aantrekkingskracht die je nodig hebt voor een verkering of relatie er gewoon niet ís.
Oud 13-10-2003, 13:04
spunky
spunky is offline
Ik heb dat momenteel ook. Ik ga ongeveer sinds mei heel veel met een bepaalde jongen om en we hebben de grootste lol samen. Qua innerlijk is hij gewoon mijn droomjongen, qua uiterlijk is er ook weinig mis (lang, slank, blonde krulletjes, heel schattig) maar qua uiterlijk niet mijn droomjongen. Verder klikt alles. Echt alles. Maar een relatie zit er van mijn kant niet in. En ik snap daar geen zak van.

Nutteloze post weer... ik wordt er goed in!
Oud 13-10-2003, 14:01
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon een kieskeurig krengetje bent.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 17:55
Optima
Optima is offline
ik ben geen vrienden met het andere geslacht. Een vrouwelijke vriend begrijpt je altijd beter dan een man. Mannen zijn alleen goed voor liefdesrelaties, tenzij ze homoseksueel zijn

en mijn vriendschappen met mannen hebben tot nu toe altijd tot verliefdheid of seksuele affectie aan hen kant geleid, en daar wordt ik onderhand een beetje ERG moe van
Oud 13-10-2003, 17:59
fractuur
fractuur is offline
Volgens mij val je op iemand om de combi van innerlijk en uiterlijk. Zo heb ik het al twee keer gehad dat een viend waarmee ik het goed kon vinden, mij leuk vond enz enz. Nou, dan is je oude vriendschap ver te zoeken..
Maar het kan natuurlijk ook gebeuren dat je beste vrienden bent en dan elkaar wél leuk vindt. Dat zou dan echt moeten zijn.
Oud 13-10-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 13-10-2003 @ 18:55:
ik ben geen vrienden met het andere geslacht. Een vrouwelijke vriend begrijpt je altijd beter dan een man. Mannen zijn alleen goed voor liefdesrelaties, tenzij ze homoseksueel zijn

en mijn vriendschappen met mannen hebben tot nu toe altijd tot verliefdheid of seksuele affectie aan hen kant geleid, en daar wordt ik onderhand een beetje ERG moe van
Oh wat vréselijk dat ze je dan leuk of aantrekkelijk gaan vinden, nee dat maakt een vriendschap écht onmogelijk hoor!

Ik weet niet goed wat het verschil precies is, toch die combi inderdaad denk ik. Enige seksuele spanning is toch wel handig voor een relatie, maar dat betekent niet dat de ander een god moet zijn ofzo. Het gaat erom dat je elkaar aantrekkelijk vind en daar hoeft iemand niet perse goddelijk mooi voor te zijn.

Ik heb wel mannelijk vrienden en ik vind hen echt alles behalve onaantrekkelijk en uiteraard ook superaardig, toch wil ik geen relatie met hen. Ik weet ook niet wat het is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten