Oud 20-04-2002, 12:40
Ilona1
Ilona1 is offline
Het was echt liefde op het eerste gezicht, en ik hou dus na 1 dag al van hem. Het voelt zo goed! Vinden jullie dat dat kan?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 12:53
lake bodom
lake bodom is offline
nee, want je kent zun innerlijk nog niet goed genoeg
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:58
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
volg je gevoel, geef t iig 1 kans
Oud 20-04-2002, 13:16
Sciza
Sciza is offline
Ik dacht dat ook bij mijn ex-vriend... we kenden elkaar net, en ik was hotel-de-botel. Ik wist zeker dat ik van hem hield, maar nu weet ik beter. Het was meer een gevoel van 'ik weet zeker dat ik heel veel van hem kan gaan houden'. We liepen veel te hard van stapel, kenden de gevoelens nog niet en uiteindelijk liep het stuk. Gewoon, eigen schuld

Loop dus niet te hard van stapel, leer je gevoel te begrijpen, meer dan je nu doet. Er zijn zoveel verschillende manieren in 'houden van'....
Oud 20-04-2002, 16:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
nee, want je kent zun innerlijk nog niet goed genoeg
Je kan ook van iemand houden die een slecht innerlijk heeft hoor...en ja volges mij kan t wel je want je gevoelens bedriegen je niet vink...
Oud 20-04-2002, 16:24
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
weet niet..
ik vind altijd dat je verliefd bent.. en dat houden van moet groeien.
je houd niet zomaar van iemand. na mate het serieus word ofzo, kan je zeggen dat je vaniemand houd..
maar dat vind ik, bij een ander kan dat anders zijn natuurlijk..

maar veel plezier met je vriend
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 16:37
Gup
Gup is offline
Ik weet niet, ik denk dat het voor iedereen anders is...
Maar zelf moet bij mij zoiets idd ook groeien! In het begin ben je verliefd, daarna komt houden van....

Kusje Gup
Oud 20-04-2002, 16:41
snoopy
snoopy is offline
nou... ik had dat gevoel bij m'n vriend. Ik vond het heel raar van mezelf, ik kende hem 2 dagen, en toen ben ik al bij hem blijven eten, enz.! Hij wilde me voorstellen aan z'n ouders! Nou ja, eigenlijk had ik helemaal hetzelfde gevoel, want 2 dagen later zat hij bij mij thuis... We zijn nu al ruim 1,5 jaar samen, dus... het kan ook goed gaan!!!
Oud 20-04-2002, 16:46
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Je kan ook van iemand houden die een slecht innerlijk heeft hoor...en ja volges mij kan t wel je want je gevoelens bedriegen je niet vink...
ja maar t begin is heel erg verliefd zijn..
dat je over 1.5 jaar nog met hem hebt.. is wel zo omdat je van hem houdt, maar dat was niet vanaf de eerste dag, dat is gewoon verliefd zijn, en daarna wordt t houden van... t gaat fout of t gaat goed, maar de eerste dag kan je gewoon niet van iemand houden....
damn ik kan dit niet goed uitleggen maarja, als je beetje denkt, kom je er wel uit
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:32
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Het gaat er niet om of het innerlijk nou goed of slecht is. Het gaat erom dat je weet wat dat innerlijk is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:39
Verwijderd
Gaat-ie weer...

'Houden van' is zo'n ongelooflijk flexibel begrip, het heeft geen inhoud. Sommige mensen verstaan onder 'houden van' gewoon 'graag bij willen zijn', andere mensen geven het begrip meer inhoud en zeggen pas dat ze van iemand houden wanneer ze die persoon door en door kennen en ze door ervaring weten niet zonder die persoon te kunnen. Je moet het voor jezelf bepalen, wat 'houden van' is.

Als jij na één dag al denkt te kunnen zeggen dat je van iemand houdt, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal 'houden van' niet zoveel inhoud hebben als bij iemand die het pas na een halfjaar zegt, na zijn/haar partner goed te hebben leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 12:39
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:

Het gaat er niet om of het innerlijk nou goed of slecht is. Het gaat erom dat je weet wat dat innerlijk is.
ja precies dat bedoel ik, en dat innerlijk ken je niet na 1 dag al dus... t kan gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 12:47
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

ja precies dat bedoel ik, en dat innerlijk ken je niet na 1 dag al dus... t kan gewoon niet
Wat is dat toch met dat je eerst iemand moet kennen om ervan te kunnen houden het gaat hier om gevoel en dat is nou eenmaal soms niet te verklaren...
Oud 21-04-2002, 15:16
Verwijderd
Verliefd zijn is iets anders dan houden van...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:51
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gaat-ie weer...

'Houden van' is zo'n ongelooflijk flexibel begrip, het heeft geen inhoud. Sommige mensen verstaan onder 'houden van' gewoon 'graag bij willen zijn', andere mensen geven het begrip meer inhoud en zeggen pas dat ze van iemand houden wanneer ze die persoon door en door kennen en ze door ervaring weten niet zonder die persoon te kunnen. Je moet het voor jezelf bepalen, wat 'houden van' is.

Als jij na één dag al denkt te kunnen zeggen dat je van iemand houdt, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal 'houden van' niet zoveel inhoud hebben als bij iemand die het pas na een halfjaar zegt, na zijn/haar partner goed te hebben leren kennen.
Mooi gezegd! Mee eens!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:01
Verwijderd
Je kan heus wel de 1ste dag al van iemand houden, maar dat is een veel minder heftig houden van dan wanneer je iemand heel goed kent. Bovendien zijn er verschillende soorten houden van.. je hebt houde van zoals je van je ouders houdt, zoals je van je vriend en vriendinnen houdt, en houden van zoals je van je vriend/vriendin houdt.

er zijn mensen die ik helemaal niet zo goed ken maar die me een super warm houden van gevoel kunnen geven van binnen.. dat kun je al heel snel voelen. das alleen een ander soort houden van dan dat dat uit verliefdheid groeit.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:06
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Nare Man,
ik vind je reactie te lief,
terwijl je haar eigenlijk de grond in zou willen boren.

Net als ik.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:13
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
1) 'Houden van' is zo'n ongelooflijk flexibel begrip, het heeft geen inhoud.

2) inhoud en zeggen pas dat ze van iemand houden wanneer ze die persoon door en door kennen en ze door ervaring weten niet zonder die persoon te kunnen. Je moet het voor jezelf bepalen, wat 'houden van' is.

3) Als jij na één dag al denkt te kunnen zeggen dat je van iemand houdt, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal 'houden van' niet zoveel inhoud hebben als bij iemand die het pas na een halfjaar zegt, na zijn/haar partner goed te hebben leren kennen.
1) "Houden van" is een muurvast begrip.
2) Zie je wel.
3) Na één dag kun je dat niet zeggen. "Houden van" als concretisering van ware liefde is de eindtoestand, de vervulling als het ware van een constructief proces.

Dus wie na één dag al "houdt van" iemand, is onnozel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:16
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef:
verschillende soorten houden van.. je hebt houde van zoals je van je ouders houdt, zoals je van je vriend en vriendinnen houdt, en houden van zoals je van je vriend/vriendin houdt.
Nee, al deze "soorten houden van" gaan terug op één archetypisch houden van, de uiting van ware liefde, die zich op verschillende manieren en op verschillende niveaus kan manifesteren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:17
de abt van sion
Citaat:
Sithan schreef:

Wat is dat toch met dat je eerst iemand moet kennen om ervan te kunnen houden het gaat hier om gevoel en dat is nou eenmaal soms niet te verklaren...
Onzin.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:21
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) "Houden van" is een muurvast begrip.
2) Zie je wel.
3) Na één dag kun je dat niet zeggen. "Houden van" als concretisering van ware liefde is de eindtoestand, de vervulling als het ware van een constructief proces.

Dus wie na één dag al "houdt van" iemand, is onnozel.
Ja precies. Toch denk ik dat er een andere vorm van 'houden van' bestaat, die minder serieus moet worden opgevat. Maar dat is niet de vorm waar het hierover gaat.
Ik denk dat je goed in je achterhoofd moet houden dat het proces van iemand leuk vinden, verliefd worden en later houden van een zeer belangrijk proces is om tot een goed einde te komen. Ik denk dat het een proces kan zijn waarbij je voor veel verrassingen kunt komen te staan en waarbij je gevoel moeilijk te begrijpen is. Ik denk dat de marginale grootte van jouw gevoel van dag tot dag in dit stadium erg groot is, wat ervoor zorgt dat je moelijkheden ondervindt met het begrijpen en verklaren van je gevoel. Marginaal gezien is je gevoel groot,
absoluut gezien nog zo klein. Besef dit en verwar niet de onbegrijpelijkheid van het grote marginale gevoel met een houden van term die eigenlijk alleen vastgehangen moet en mag worden aan een groot absoluut gevoel.

Dixi
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Nee, al deze "soorten houden van" gaan terug op één archetypisch houden van, de uiting van ware liefde, die zich op verschillende manieren en op verschillende niveaus kan manifesteren.
Ja tuurlijk.. maar er zit echt wel verschil in het gevoel dat ik heb voor mn broertje en wat ik heb voor mn vriend.. Ik hou anders van mn broertje dan ik van mn vriend hou...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:00
absurdmoncher
absurdmoncher is offline
tsjah
Oud 22-04-2002, 10:03
Onlyme
Onlyme is offline
hoe naief
Oud 22-04-2002, 10:19
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
je bent gewoon erg verliefd denk ik
Oud 22-04-2002, 10:20
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
dus nog niet houden van (denk ik dan)
Oud 22-04-2002, 10:29
de abt van sion
Het uiteindelijke antwoord luidt dus "nee," Ilona. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:51
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Sterkte.

rofl
Oud 22-04-2002, 12:42
Lilly
Lilly is offline
Houden van ... Wat het echt inhoud en wat het precies is weet niemand

Ik denk ook niet dat je na 1 dag kan zeggen dat je van iemand houdt.. misschien wel in de situatie dat je iemand al vrij lang kent en als je dan een relatie krijgt " geef je al " om elkaar. Dan kan je snel zeggen Ik hou van je.. maar anders nee denk het niet.

( vaag geschreven !)
Oud 22-04-2002, 15:49
Verwijderd
Citaat:
absurdmoncher schreef:
tsjah
Eindelijk weer online?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 15:52
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:

*wijs verhaal*

Dixi
Ooeeh!! Jij hebt gesproken!

Nah ik ken het wel hoor.
Het gevoel is niet zozeer heel erg houden van, maar meer "Ik heb het gevoel dat ik heel erg ga houden van".. Dat had ik ook toen ik mijn vriend net leerde kennen. Ik wist gewoon van tevoren al hoe erg verliefd ik zou worden en hoeveel ik van hem zou houden. Maar ik heb het niet meteen gezegd...

As a matter of fact, hij was de eerste die het zei... Heel snel en sneaky in een meeltje, er snel even tussen door heel lievig

Maar kweenie, ik weet wel wat je bedoelt, maar ik kan het niet echt als "houden van" in de concrete zin beschouwen..

Maar dat gevoel is bekend hoor Is volgens mij helemaal niet raar..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten