Advertentie | |
|
![]() |
|
nou... ik had dat gevoel bij m'n vriend. Ik vond het heel raar van mezelf, ik kende hem 2 dagen, en toen ben ik al bij hem blijven eten, enz.! Hij wilde me voorstellen aan z'n ouders!
![]()
||
![]() |
Citaat:
dat je over 1.5 jaar nog met hem hebt.. is wel zo omdat je van hem houdt, maar dat was niet vanaf de eerste dag, dat is gewoon verliefd zijn, en daarna wordt t houden van... t gaat fout of t gaat goed, maar de eerste dag kan je gewoon niet van iemand houden.... damn ik kan dit niet goed uitleggen maarja, als je beetje denkt, kom je er wel uit |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gaat-ie weer...
'Houden van' is zo'n ongelooflijk flexibel begrip, het heeft geen inhoud. Sommige mensen verstaan onder 'houden van' gewoon 'graag bij willen zijn', andere mensen geven het begrip meer inhoud en zeggen pas dat ze van iemand houden wanneer ze die persoon door en door kennen en ze door ervaring weten niet zonder die persoon te kunnen. Je moet het voor jezelf bepalen, wat 'houden van' is. Als jij na één dag al denkt te kunnen zeggen dat je van iemand houdt, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal 'houden van' niet zoveel inhoud hebben als bij iemand die het pas na een halfjaar zegt, na zijn/haar partner goed te hebben leren kennen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan heus wel de 1ste dag al van iemand houden, maar dat is een veel minder heftig houden van dan wanneer je iemand heel goed kent. Bovendien zijn er verschillende soorten houden van.. je hebt houde van zoals je van je ouders houdt, zoals je van je vriend en vriendinnen houdt, en houden van zoals je van je vriend/vriendin houdt.
er zijn mensen die ik helemaal niet zo goed ken maar die me een super warm houden van gevoel kunnen geven van binnen.. dat kun je al heel snel voelen. das alleen een ander soort houden van dan dat dat uit verliefdheid groeit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Zie je wel. 3) Na één dag kun je dat niet zeggen. "Houden van" als concretisering van ware liefde is de eindtoestand, de vervulling als het ware van een constructief proces. Dus wie na één dag al "houdt van" iemand, is onnozel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je goed in je achterhoofd moet houden dat het proces van iemand leuk vinden, verliefd worden en later houden van een zeer belangrijk proces is om tot een goed einde te komen. Ik denk dat het een proces kan zijn waarbij je voor veel verrassingen kunt komen te staan en waarbij je gevoel moeilijk te begrijpen is. Ik denk dat de marginale grootte van jouw gevoel van dag tot dag in dit stadium erg groot is, wat ervoor zorgt dat je moelijkheden ondervindt met het begrijpen en verklaren van je gevoel. Marginaal gezien is je gevoel groot, absoluut gezien nog zo klein. Besef dit en verwar niet de onbegrijpelijkheid van het grote marginale gevoel met een houden van term die eigenlijk alleen vastgehangen moet en mag worden aan een groot absoluut gevoel. Dixi |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Houden van ... Wat het echt inhoud en wat het precies is weet niemand
Ik denk ook niet dat je na 1 dag kan zeggen dat je van iemand houdt.. misschien wel in de situatie dat je iemand al vrij lang kent en als je dan een relatie krijgt " geef je al " om elkaar. Dan kan je snel zeggen Ik hou van je.. maar anders nee denk het niet. ( vaag geschreven !)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nah ik ken het wel hoor. Het gevoel is niet zozeer heel erg houden van, maar meer "Ik heb het gevoel dat ik heel erg ga houden van".. Dat had ik ook toen ik mijn vriend net leerde kennen. Ik wist gewoon van tevoren al hoe erg verliefd ik zou worden en hoeveel ik van hem zou houden. Maar ik heb het niet meteen gezegd... As a matter of fact, hij was de eerste die het zei... Heel snel en sneaky in een meeltje, er snel even tussen door ![]() ![]() Maar kweenie, ik weet wel wat je bedoelt, maar ik kan het niet echt als "houden van" in de concrete zin beschouwen.. Maar dat gevoel is bekend hoor ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan? jansepansekever | 43 | 01-04-2006 23:46 | |
Liefde & Relatie |
ik hou nog steeds van mijn (ex)vriend.. robbie-fan | 12 | 29-05-2003 19:17 | |
Liefde & Relatie |
ik hou nog steeds niet van me vriendjuh:-( **~yvie~** | 18 | 18-09-2002 20:31 | |
Liefde & Relatie |
ik hou teveel van hem om het uit te maken *mystery* | 20 | 16-09-2002 18:41 | |
Liefde & Relatie |
ik hou wel van hem, maartoch wilk t uitmaken lake bodom | 8 | 24-02-2002 18:57 | |
Liefde & Relatie |
Ik doe alles voor hem.. niet leuk meer xxxemmyxxx | 6 | 20-02-2002 19:44 |