Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe jij het verteld, gaat mijn hard sneller kloppen.
Ik dacht namelijk altijd dat ik alleen was met mijn 'stemmen' en 'personen'. Ook de 'werelden' die jij beschrijft ken ik, alleen noem ik ze meer 'omgevingen'. Ik leef al zolang ik me kan herinneren in een groot gebouw, een soort gigantisch warenhuis, met allemaal verschillende afdelingen. Soms bevind ik me in de kelder, waar het smerig en mistig is. Daar ben ik altijd helemaal alleen en bang, bang voor 'kwade personen' en 'schreeuwende stemmen'. Ook zijn er de meer vrolijke afdelingen, waar ik vaak uren rond zwerf genietend van wat er is. Maar vaak ben ik dan erg druk, ik kan me niet concentreren op wat ik móet doen, maar ben meer bezig met genieten van kleine dingen (vogeltjes, plantjes, muziek, rust, stilte). Er zijn zo gigantisch veel afdelingen, met allerlei omgevingen... Maar het komt dus zo gigantisch overeen met wat jij vertelt. Ik vraag me af hoe lang jij dit al hebt. Heb je ook soms dat je totaal weg bent gevaagd van de realiteit? Dat je dingen ziet en hoort die er niet zijn? Wat voel je precies? |
![]() |
||
Citaat:
voeg me anders ff toe: vleerwolfje@hotmail.com Dat praat wat gemakkelijker..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja hoor, zeer fijn zo'n wereld waarin je naar de klote word geholpen.. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-04-2002 om 20:08. |
![]() |
||
Citaat:
1.Je bent niet hard 2. Ik heb hulp 3. Ik weet dat het me kan doden want ik ga er nu al bijna aan onderdoor 4. Toch bedankt voor je reactie... Kiss, Laura
|
![]() |
.Ik heb het boek I never promissed you a rosegarden ook gelezen en ik herken dat inderdaad ook in jouw verhaal. Het lijkt er eigenlijk op dat je schizofrene neigingen hebt. Schyzofrenie begint altijd met een psychose, ga bij jezelf eens te rade of je die hebt gehad. Als je bijvoorbeeld aan paranoïde schizofrenie lijdt wordt je opeens doodsbenauwd en denk je dat alles en iedereen je wil vermoorde. Een psychose kan ook een zelfmoordpoging zijn of weer iets anders. Heb je zelf eens een ogenblik/tijd gehad waarop je absoluut niet kon relativeren?
Na een psychose zul je nooit meer helemaal herstellen maar er zijn veel hulpinstanties die je kunnen helpen. Het is denk ik nodig dat je op wordt genomen voor observatie. De stemmen kunnen verdwijnen. Wie heeft je vriendin trouwens voor gek verklaard? Niet een arts toch? anders is het wel een vreemde diagnose ![]() Het klinkt allemaal hard en resoluut maar ik verdiep me op dit moment heel erg in het verschijnsel schizofrenie, ik kan het natuurlijk ook mis hebben. In ieder geval wens ik je veel stertkte |
![]() |
|
![]() |
Ik hoor alleen m'n eigen stem in me hoofd, die tegen me praat, en dan hoor ik mezelf trug praten.
Kan uren met mezelf babbelen ![]() Mgoet, das heel wat anders dan in dit draadje, en ook niet 'raar'(om het zo maar ff te zeggen), lijkt me. .. ontopic: Damn... ![]()
|
Verwijderd
|
ik heb sinds een maand ofzo ook last van stemmen!
eerst waren het meer rare geluiden, maar die zijn er wel meer, dus daar geef ik nix om. maar nou zijn het stemmen die mijn naam zeggen of zingen(fluister achtig) ik weet het niet meer! het is wel heel raar en dan krijg ik kippenvel en hoor ik niet meer wat er in de omgeving gebeurt een vriend zei iets over schyzofrenie, dus ik weet iemand een site ofzo waar ik dat kan opzoeken? alvast bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik moet en zal mezelf dan straffen omdat ik iets stoms heb gedaan..... Ik heb ook meedere wereldjes gehad...toen ik erg gespest werd creerde ik me eigen wereld die perfect en volmaakt was..jammer genoeg wordt je ooit wakker geschud en zie je dat je aan het fantaseren bent.... Ik denk niet dat ik hetzelfde hoor/voel of wat dan ook dan de topic start(st)er (sorry weet even je naam niet meer...) Lijkt me erg moeilijk.... heel veel succes ermee!!
|
![]() |
jouw verhaal herken ik heel goed ik leef ook in twee werelden maar hoor geen stemmen.
de ene wereld is mijn masker wat ik op heb en daar is het goed en voel ik me goed en lijk ik op het eerst gezicht een vrolijk spontaan en drukke meid. daar leef iik in zolang ik maar mensen om mijn heen heb die ook vrolijk zijn. maar ben ik alleen dan is er die andere wereld waarin ik leef als neerslachtig, rustig en emotioneel persoon. gelukkig heb ik haast altijd mensen om mij heen zodat die kut wereld om het maar ff zo te noemen niet bereikbaar is of heel moeilijk helaas kan het wel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jah denk het wel...
Ik weet eigenlijk wel dat het er niet kan zijn enzow, maar het is er wel.... Best vaag... Ik ken niemand die het ook heeft, maar waarom lijkt het dan net alsof het echt is?????? Als ik in zo'n wereld hang dan is het net alsof ik het echt beleef enzow..... Ik vind het maar raar en eng allemaal.. de laatste tijd vraag ik me ook heel vaak van die dingen af als "Wat als ik straks vast blijf zitten in zo'n wereld, als er niemand is die me daaruit haalt?!"
||
![]() |
Citaat:
de kans dat je niet meer uit een wereld komt word steeds groter. als je er niet meer uitkomt raak je helemaal op jezelf, verliest elk contact geen pretje dus ![]()
||
Citaat:
geef bijna nooit een mail maar nu wel klootzak@edjuh.nl als je dr over wil praten.
|
Verwijderd
|
heej lau,
lijkt me echt heel akelig. ikzelf val niet zoals jij het zegt in een wereld, ik verstop me er wel in. da creeer ik een wereld om de echte maar niet te hoeven zien. ik ben blij dat ik dit hier lees, klinkt raar, maar zo krijg ik een steeds completer beeld zeg maar... misschien helpt het om deze topics uit te printen en aan je psych te laten zien? heel veel sterkte ermee iig. knuf mir |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
ARTistiek |
Verhaal: Twee werelden Kapee | 14 | 22-02-2002 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |