Oud 27-06-2003, 08:22
droppie
droppie is offline
hai hai mensjes,

ik heb een vraagje..ja, idd over navelpiercings...
Ik wel er namelijk heeeeeel graag eentje, maar het mag niet van mijn moeder. (van mijn vader nu plotseling ook niet meer...zucht, wat een invloed mijn moeder wel niet heeft op hem) maar weer even terug. Het mag dus niet..Eerst wel, maar mijn moeder heeft pas gehoord van 2 collega's van haar die een navelpiercing hebben genomen, er een jaar slapeloze nachten van hebben gehad, omdat het gewoon zo'n pijn deed en het helemaal ontstoken was. Nu wil ze dus niet dat, dat bij mij ook gebeurd.
Maar ik vind het zo mooi, ik wil het zo graag. Pas vanaf m'n 18de mag ik zelf weten wat ik doe en laat zegt zij. Maar is het nou echt zo dat er veel kans is op ontstekingen en pijn?! ik heb 2 vriendinnen die allebei een navelpiercing hebben, de 1 voelde er helemaal nix van en heeft er verder ook geen last van gehad, maar de ander is flauwgevallen van de pijn...maar ook zij heeft trouwens nu geen ontstekingen meer. Dus, waarom zou ik het nou in shemelsnaam niet mogen! Ik heb wel een gevoelige huid en dat weet mijn moeder helaas...ik mag helemaal niet meer van m'n moeder, omdat ik wel is ontstoken oren heb gehad door oorbellen, maar dat is alweer een hele tijd terug!!! en ondertussen heb ik al 3 gaatjes aan beide kanten, waarbij er met de 3de nix mis is gegaan...maar ze geloofd me gewoon niet...en dan zegt ze dat ik zelf alle kosten die ik eraan zou kunnen krijgen dan maar zelf betaal. Dan zeg ik : 'okay' en wil ik hem laten zetten, maar dan mag het nog niet!!! hebben jullie dan misschien goede adviezen/tips om mijn moeder over te halen..graag van mensen die uit ervaring spreken (die dus een navelpiercing hebben) en die dus weten of het snel ontsteekt en/of erge pijn doet...en hoe werkt het dan verder? hoeveel ben je er ong. aan kwijt en hoe zit dat met zwemmen?! bedankt voor het lezen van dit megalange verhaal en het hopelijk geven van wat meer info/tips.....xxx me
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:47
Jane_temp
Jane_temp is offline
Ik heb zelf mn navelpiercing sinds de kerstvakantie, en het zetten deed bij mij echt geen pijn ofzow, je voelt het alleen heel even als ze hem erdoorheen schuiven zeg maar. Maja bij iedereen ligt de pijngrens natuurlijk anders, dus het kan zijn dat jij het wat meer of juist wat minder voelt.
Als je het allemaal iedere dag goed schoonhoudt is de kans op een ontsteking minimaal, ik heb zelf nog nooit pijn gehad iig. Zwemmen kun je geloof ik 4-6 weken nadat de piercing gezet is. Maar als het goed is krijg je bij de piercingwinkel een briefje met alle informatie die je nodig hebt, en anders kun je het zelf daar vragen. De prijzen verschillen ook, maar dan daarvoor moet je ook naar de piercingwinkel.
Hoe je je moeder moet overhalen weet ik niet, ik heb zelf gewoon net zo lang gezeurd tot ik hem mocht
Verder moet je je goed bedenken of je de piercing wel écht wilt, je moet hem natuurlijk alleen nemen omdat jij dat wilt en omdat jij het mooi vind.
Veel succes alvast!
Oud 27-06-2003, 08:49
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmm ik heb mijn piercing nu al 2 jaar. Het deed absoluut geen pijn kan ik je zeggen. Ik kreeg gedurende 5 minuten een ijsklontje op me navel, zodat deze werd verdoofd. Na 5 minuten werd er een naald in me buik geschoven, dat voelt wel even raar. Je merkt wel dat ze aan het rommelen zijn daarbinnen, maar pijn doet het absoluut niet. En voor je het weet, zit je piercing er al in
Oud 27-06-2003, 09:06
droppie
droppie is offline
Citaat:
Jane schreef op 27-06-2003 @ 09:47:
Ik heb zelf mn navelpiercing sinds de kerstvakantie, en het zetten deed bij mij echt geen pijn ofzow, je voelt het alleen heel even als ze hem erdoorheen schuiven zeg maar. Maja bij iedereen ligt de pijngrens natuurlijk anders, dus het kan zijn dat jij het wat meer of juist wat minder voelt.
Als je het allemaal iedere dag goed schoonhoudt is de kans op een ontsteking minimaal, ik heb zelf nog nooit pijn gehad iig. Zwemmen kun je geloof ik 4-6 weken nadat de piercing gezet is. Maar als het goed is krijg je bij de piercingwinkel een briefje met alle informatie die je nodig hebt, en anders kun je het zelf daar vragen. De prijzen verschillen ook, maar dan daarvoor moet je ook naar de piercingwinkel.
Hoe je je moeder moet overhalen weet ik niet, ik heb zelf gewoon net zo lang gezeurd tot ik hem mocht
Verder moet je je goed bedenken of je de piercing wel écht wilt, je moet hem natuurlijk alleen nemen omdat jij dat wilt en omdat jij het mooi vind.
Veel succes alvast!
zucht...werkte dat zeuren maar...t werkt hier juist averechts..
en ja, ik weet heeeeel zeker dat ik er eentje wil, want sommigen vind ik echt onwijs cool...en heel veel mensen zeggen ook dat ik er echt een moet nemen, omdat het bij mij heel mooi zou staan. Ik heb er 'n goed buikje voor zeggen ze...en 'n goeie navel natuurlijk....mja, vond m'n moeder dat nou ook maar hè...dat blijft echt het probleem...ja, en dat bang zijn voor ontstekingen. Maar als die kans zo klein is, dan zou dat wel fijn zijn. Heb zelf bedacht om hem gewoon stiekem in de winter te laten schieten (als je dat mag zonder oudertoestemming) en dan als t zomer is en ik weer korte truitjes draag, dat ze 't kan zien en dat ik dan kan zeggen van "zie je wel, nix aan de hand, geen ontstekingen!" en dan heb ik 'm dus al ong. een half jaar! maarja, dan moet ik natuurlijk zekers weten geen ontstekingen krijgen....zucht.....hellup!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:12
Jane_temp
Jane_temp is offline
Nou ik denk niet echt dat dat een goede oplossing is, je mag pas vanaf 18 zelf weten of je je laat piercen, onder 18 heb je toestemming nodig van je ouders. Ik ben samen met een vriendin gegaan, ze hebben onze ouders vanuit die winkel gewoon gebeld om toestemming te krijgen.
Nogmaals de kans op ontsteking is gewoon minimaal, maar dan moet je de piercing wel echt goed schoonhouden en er voorzichtig mee omgaan.
Oud 27-06-2003, 09:21
droppie
droppie is offline
oh okay.....das wel baluh dan......maar ik zat me af te vragen hè, kun je zo'n piercing er nou ook uithalen of is dat niet slim?! want je hebt toch allemaal verschillende dingetjes, ringetjes, staafjes, soort wokkels etc? of moet je gewoon van knopjes blijven veranderen?! zoals die dingen die je meestal in een sieradenwinkeltje ziet liggen, kun je die gewoon kopen en erin doen ofzo of hoe zit dat?! (ik weet het, dit hoort niet echt onwijs meer bij lichaam en gezondheid, maar ik vind het beetje nutteloos om het ergens anders nog 's te openen)

en ehm.....dus ook als je een zeer gevoelige huid hebt, is de kans klein op ontstekingen?! heeft er hier nog meer iemand zo'n huid en toch ook een navelpiercing?! (alleen als ik maar eventjes lichtjes met m'n nagel over m'n huid ga, krijg ik gelijk rooie strepen die 'n beetje opzwellen weetjewel) echt vreesluk is dat....

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 10:07.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:18
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb 1,5 jaar geleden een navelpierc laten zetten en bij mij werd het verdoofd, heb er dus helemaal niets van gevoeld.
Zelfs de verdoving voelde ik niet.
Een kleine week geleden heb ik hem eruit gehaald omdat hij nog steeds niet genezen was, baal er wel van maar ga het over een poosje nog een keer proberen.
Oud 27-06-2003, 10:23
droppie
droppie is offline
Citaat:
somebody special schreef op 27-06-2003 @ 11:18:
Ik heb 1,5 jaar geleden een navelpierc laten zetten en bij mij werd het verdoofd, heb er dus helemaal niets van gevoeld.
Zelfs de verdoving voelde ik niet.
Een kleine week geleden heb ik hem eruit gehaald omdat hij nog steeds niet genezen was, baal er wel van maar ga het over een poosje nog een keer proberen.
ohw help....dat klinkt al wat minder goed....das erg vervelend voor je...maar wat hebbie dan precies?!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:27
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mijn huisgenootje heeft er een, was heel bang van te voren en ze voelde een klein prikje, viel reuzzze mee, nu gaat ze zelfs een clitpiercing laten zetten *!!*
En ik heb een labret, is ook eitje, doet een halve seconde pijn en klaarrr.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:28
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 27-06-2003 @ 11:23:
ohw help....dat klinkt al wat minder goed....das erg vervelend voor je...maar wat hebbie dan precies?!
Jah maar je moet m ook niej verdoven bij je navel, nergens voor nodig en duurt genezen idd alleen maar langer. Het genezen van navel schijnt al lang te duren. (bij huisgenootje voelde ze er trouwens na een week al niks meer van).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:30
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 27-06-2003 @ 10:06:
zucht...werkte dat zeuren maar...t werkt hier juist averechts..
en ja, ik weet heeeeel zeker dat ik er eentje wil, want sommigen vind ik echt onwijs cool...en heel veel mensen zeggen ook dat ik er echt een moet nemen, omdat het bij mij heel mooi zou staan. Ik heb er 'n goed buikje voor zeggen ze...en 'n goeie navel natuurlijk....mja, vond m'n moeder dat nou ook maar hè...dat blijft echt het probleem...ja, en dat bang zijn voor ontstekingen. Maar als die kans zo klein is, dan zou dat wel fijn zijn. Heb zelf bedacht om hem gewoon stiekem in de winter te laten schieten (als je dat mag zonder oudertoestemming) en dan als t zomer is en ik weer korte truitjes draag, dat ze 't kan zien en dat ik dan kan zeggen van "zie je wel, nix aan de hand, geen ontstekingen!" en dan heb ik 'm dus al ong. een half jaar! maarja, dan moet ik natuurlijk zekers weten geen ontstekingen krijgen....zucht.....hellup!!!!!
Zootje neem er alleen een als JIJ dat wilt, laat je ouders en de rest in hun sop gaarkoken die wennen er wel aan, en houd op met bang zijn, tis vreselijk simpel en t stelt nog minder voor dan een bloedprikje.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:30
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Jane schreef op 27-06-2003 @ 10:12:
Nou ik denk niet echt dat dat een goede oplossing is, je mag pas vanaf 18 zelf weten of je je laat piercen, onder 18 heb je toestemming nodig van je ouders. Ik ben samen met een vriendin gegaan, ze hebben onze ouders vanuit die winkel gewoon gebeld om toestemming te krijgen.
Nogmaals de kans op ontsteking is gewoon minimaal, maar dan moet je de piercing wel echt goed schoonhouden en er voorzichtig mee omgaan.
Of 16.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:34
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 27-06-2003 @ 10:21:
oh okay.....das wel baluh dan......maar ik zat me af te vragen hè, kun je zo'n piercing er nou ook uithalen of is dat niet slim?! want je hebt toch allemaal verschillende dingetjes, ringetjes, staafjes, soort wokkels etc? of moet je gewoon van knopjes blijven veranderen?! zoals die dingen die je meestal in een sieradenwinkeltje ziet liggen, kun je die gewoon kopen en erin doen ofzo of hoe zit dat?! (ik weet het, dit hoort niet echt onwijs meer bij lichaam en gezondheid, maar ik vind het beetje nutteloos om het ergens anders nog 's te openen)

en ehm.....dus ook als je een zeer gevoelige huid hebt, is de kans klein op ontstekingen?! heeft er hier nog meer iemand zo'n huid en toch ook een navelpiercing?! (alleen als ik maar eventjes lichtjes met m'n nagel over m'n huid ga, krijg ik gelijk rooie strepen die 'n beetje opzwellen weetjewel) echt vreesluk is dat....
Piercing kun je er beter niet uithalen zeker de eerste maandjes niet, hoogstens om om te wisselen voor andere piercing, maar niet eruit laten want dan is t gaatje binnen ZEER korte tijd weer dicht (eigen ervaring NIET leuk kun je opnieuw gaan piercen).
Tuurluk kun je die dingen er gewoon indoen, niet in de winkel maar in een piercingwinkel kunnen ze het voor je doen en thuis kan je t zelf doen.
Als je m gewoon goed schoon houd en doet wat er staat moet t meevallen met de ontstekingen, maar er is natuurlijk altijd een kans.

Oja kijk eens even op www.bme.com of iets dergelijks hebben ze veel informatie en foto's
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:48
droppie
droppie is offline
okay......thnx voor al die info!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:17
Melisz
Melisz is offline
ik heb zelf ook een navelpiercing....
en het laten zetten doet geen pijn.
maar j moet geen troep in je gatajes gan doen bijvoorbeeld nep zilver dan gata tie ontsteken zolang je mara echt goud of zilver doet en goed schoonhoud is er nx aan de hand.
ik heb hem in harderwijk laten zetten en toen ik klaar was vroegen ze of ik er ook een verzorgingspaket er bij wou kopen dat heb ik wel gedaan dan moet je hem net naarr hetz etten een paar weken met die schoonheids spullen bij houden dan gaat tie als je het goed doet niet ontsteken mijn vriendin had zonder parket gedaan en die is dus wel gaan ontsteken.

veel suc6 er mee!
xus melissa
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:19
Melisz
Melisz is offline
p.s bij het zwemmen is er nx aan de hand.
als ej naar het buitenland gaat hoef je niet bang te zijn voor zout water want dat is juist goed voor je piercing.

xus alweer van melissa
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:09
poesiefox
poesiefox is offline
Nou, dan heb ik zeker een heel gevoelig naveltje, want ik viel flauw, en het kreng bleef maar ontsteken. Je mag niet zwemen, je mag geen sex hebben, je mag geen doucheschuim gebruiken, je moet de hele tijd met een pleister rondlopen omdat je kleren erlangs schuren. En ik ben allergisch voor pleisters...

Na drie maanden pijn was ik het helemaal zat. Eruit met dat kreng.
Oud 27-06-2003, 12:09
psychobunny
psychobunny is offline
bij mij heeft het eigenlijk wel pijn gedaan,maar ik kan dan ook gewoon totaal niet tegen zulke dingen maar hij's heel erg beginnen ontsteken,nu gelukkig al genezen,maar echt veel pijn hebbik nooit gehad...en je kunt het onder de 16 ook al laten steken,zonder je ouders erbij,je moet alleen een goede winkel vinden ervoor...
Oud 27-06-2003, 12:30
droppie
droppie is offline
okay dan...
dat zijn dus hele verschillende reactie's...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:21
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
hoi...

ik heb vier jaar geleden een navelpiercing laten zette bij deed het absoluut geen pijn....maar eeb ding als je er een krijgt verzorg hem goed .....en je moet zeker weten dat je het zelf wilt en niet omdat je vriendinnen ook een hebben..want jah als je ehm eruit haalt zoals ik heb gedaan je blijft het zien....maja veel er mee doeg....xxdimphy
Oud 27-06-2003, 13:32
pyres74
pyres74 is offline
hoi hoi

het kan zijn dat als je je piercing verwisseld dat hij dan opeens (gigantisch) gaat ontsteken. dat had ik ook maar dat komt omdat het staafje van de nieuwe piercing te groot was. ik heb daarna weer een ringetje erin gedaan en toen ging alles weer goed.

*afkloppen*
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:38
ster
ster is offline
al die mensen die zeggen dat je het niet voelt dat klopt niet, tuurlijk voel je wat maar niet echt veel pijn ofzo. Ik zou je aanraden om er gewoon niet naar te kijken maar ik heb mijn piercing nu bijna 2 jaar en ik denk dat het belangrijk is dat je hem goed schoon houd en een katoen shirtje aandoen ofzo.. in ieder geval geen wol want daar blijft ie in hangen (pleister is niet goed, krijgt het wondje geen frisse lucht en geneest het dus langzamer)
Enne volgens mij mocht ik zes weken niet zwemmen en toen ben ik binnen drie weken een zwembad wel ingeweest maar dat voelde ik wel, hij wordt dan gelijk roder en een beetje geirriteerd.
Maar als je hem gewoon goed schoon houdt gaat ie niet ontsteken.
Oud 28-06-2003, 10:35
droppie
droppie is offline
Citaat:
sweet_gurl schreef op 27-06-2003 @ 14:21:
hoi...

ik heb vier jaar geleden een navelpiercing laten zette bij deed het absoluut geen pijn....maar eeb ding als je er een krijgt verzorg hem goed .....en je moet zeker weten dat je het zelf wilt en niet omdat je vriendinnen ook een hebben..want jah als je ehm eruit haalt zoals ik heb gedaan je blijft het zien....maja veel er mee doeg....xxdimphy
Maar ik wil hem juist zèlf zeker weten. Ik vroeg juist aan vriend(inn)en of zij dachten dat het bij mij zou staan en toen zei iedereen wel ja. dusse....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:43
droppie
droppie is offline
ik ben er ook weer tegen mijn vader over begonnen...mijn moeder was er niet....en hij wil het toch ook niet dat ik er eentje neem, maar je hoorde na een tijdje wel een beetje twijfel in zijn stem.....maarja, hoe haal ik nou ook voor 99,9% mijn moeder over?!

en het is toch verstandiger om er eentje in de winter te laten zetten?! en dan nog iets....doet het geen pijn dan als je broek erover schuurt?! ik heb alleen maar heupbroeken hoor, onder de navel, maar als ik zit, kan dat volgens mij nog best irritant zijn of niet?!

en stel dat hij gaat ontsteken...heel erg gaat ontsteken, wat moet je er dan aan doen? naar de dokter ofzo of heb je der, behalve blijven schoonmaken, verder geen kosten aan?! want als er iets mis gaat moet ik dan toch echt alle kosten zelf betalen...en een dokter bijv. is zeer zekers nie goedkoop!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:38
droppie
droppie is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-06-2003 @ 11:47:
Is er toevallig hier ook iemand met een ringetje door z'n onderlip? Hoe gaat dat in z'n werk, heb je er veel last van gehad, en hoelang duurt het voor dat genezen is?
blûgh...dat lijkt me nou echt nix....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:46
droppie
droppie is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-06-2003 @ 12:42:
Dat vind ik van een navelpiercing
tsja.....dat kan...smaken verschillen hè....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:14
droppie
droppie is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 27-06-2003 @ 14:32:
hoi hoi

het kan zijn dat als je je piercing verwisseld dat hij dan opeens (gigantisch) gaat ontsteken. dat had ik ook maar dat komt omdat het staafje van de nieuwe piercing te groot was. ik heb daarna weer een ringetje erin gedaan en toen ging alles weer goed.

*afkloppen*
ohw....das niet leuk nee, maar ik vind een ringetje niet zo mooi..kun je gelijk een staafje nemen dan?! of beginnen ze met een ringetje, net zoals je in je oren meestal ook eerst knopjes krijgt?! want anders zou het betekenen dat ik dan nooit een staafje kan nemen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:35
Verwijderd
Ja heel erg je hebt er weken last van het is net een hel..

Ik word zo moe van de mensen die vragen of het pijn doet..als je het heel graag wilt heb je dat prikkie er toch wel voor over.. mijn got he, wat een gemiep altijd..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:29
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-06-2003 @ 11:47:
Is er toevallig hier ook iemand met een ringetje door z'n onderlip? Hoe gaat dat in z'n werk, heb je er veel last van gehad, en hoelang duurt het voor dat genezen is?
geen ringetje, staafje maar ik kan er wel een ringetje doordoen (ga ik nog es doen)
Valt allemaal reuze mee, stipje erop tekenen, listerine spoelen, klem erop, (merk je niks van), naald erdoorheen (zo snel gebeurd dat je geen au kan zeggen) aandraaien en klaaaaarr. Bloed nauwelijks. Geen last van gehad, behalve d eeerste dagen moeilijk eten omdat t bleef haken, maar dat gaat vanzelf weg en zeker als er een korter staafje in gedaan wordt. Genezen: 1e labret duurde wat langer, 2e voelde ik echt binnen een week niks meer van, maar t duurt wel een week of 6 tot t helemaal genezen is.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:15
Verwijderd
Wat betreft die navel piercing: het voelt alleen een beetje vreemd eerst, en doet een klein beetje pijn (bij mij vrij veel want hij ging fout)
En het ontsteekt erg gemakkelijk dus als je er met je poten niet van af kunt blijven wacht er dan mee tot je 18 bent. De mijne is 4 maand ontstoken geweest na het zetten. Ik moest met zout spoelen en elke dag alcohol etc. En hij's nu perfect en er nooit last mee... maar die begin periode... zolang je er maar afblijft. Je moeder heeft op zich wel gelijk

En neeee ga niet na een week dat ringetje dr uit halen, gewoon wachten tot hij mooi geheeld is en steek dr dan wat anders in...
er zijn al zoveel topics geweest over navelpiercing-dingessen.. bluuuuuh
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:36
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
hey zootjuh
15V - Lid

waar woon je ??? ik ken een hele goede piercing zaak in hoensbroek het heet wild side ...deze zijn egt heel hygienisch..en leggen allles heel goed uit toender tijd ik mun piercing zette koste het met staafje dubbele diamantjes 125 (gulden)...nou ik hoop voor je dat het lukt...ga eens wandelen met je moeder en loop een piercing zaak in en laar de personeel van de zaak je moder uitleggen hoe het gaat en en enz...

doei doei xxxxx
Oud 29-06-2003, 10:40
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
milk....zegt

Ik word zo moe van de mensen die vragen of het pijn doet..als je het heel graag wilt heb je dat prikkie er toch wel voor over.. mijn got he, wat een gemiep altijd..

nou jah zeg wrom is dit forum dan...om vragen te stellem en dan komt zo'n zeurpiet asl jouw weer pppf geef normaal antwoordt of niet dit is een forum waar dit soort vragen mag worden gestelt.....
Oud 29-06-2003, 11:01
droppie
droppie is offline
Citaat:
sweet_gurl schreef op 29-06-2003 @ 11:36:
hey zootjuh
15V - Lid

waar woon je ??? ik ken een hele goede piercing zaak in hoensbroek het heet wild side ...deze zijn egt heel hygienisch..en leggen allles heel goed uit toender tijd ik mun piercing zette koste het met staafje dubbele diamantjes 125 (gulden)...nou ik hoop voor je dat het lukt...ga eens wandelen met je moeder en loop een piercing zaak in en laar de personeel van de zaak je moder uitleggen hoe het gaat en en enz...

doei doei xxxxx
dank je!!! dat is idd wel een idee, gewoon m'n moeder meenemen...misschien kunnen die mensen haar wel overtuigen ja...en ik woon in noordwijk, maar ik heb het er zelfs wel voor over als er in limburg een hele goeie zaak zou zijn, om daar helemaal heen te rijden...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:40
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 13:09:
Je mag niet zwemen, je mag geen sex hebben, je mag geen doucheschuim gebruiken, je moet de hele tijd met een pleister rondlopen omdat je kleren erlangs schuren. En ik ben allergisch voor pleisters...
Iedere piercer geeft een ander advies mee. De mijne zei dat ik mocht zwemmen wanneer ik wil, als ik het erna maar goed schoonmaak met anti-bacteriele zeep. Hoefde geen pleister erop, maar moest wel opletten dat ik geen hoge broeken aantrok.

't deed niet echt heel veel pijn ofzo, ik voelde alleen die naald heel erg, dat deed gewoon eventjes pijn, maar daarna voelde ik helemaal nix meer. Het is ook niet erg gaan ontsteken, 't was alleen een beetje rood om de randjes. Hangt er trouwens echt niet vanaf hoe goed je het schoonmaakt(tuurlijk wel een beetje), het is gewoon hoe je lichaam erop reageert.

Als ik zo hoor dat je al licht opgezwollen strepen krijgt, moet je het echt niet doen!!!!! Ik vermoed dat je piercing er gewoon uit gaat zweren. Maar vraag het gerust de piercer.

Oh, geen nieuwe piercing erin zetten voordat je navel helemaal genezen is. Je krijgt een ringetje, en later kan je erin zetten wat je maar wilt. Maar niet eerder, echt niet, anders kan je minder goed schoonmaken enz. en heb je verhoogde kans op ontsteking.

Sommige piercers willen bevestiging van je ouders, maar als je 16 bent dan maakt het voor een piercing niet uit. Maar ook dit zal wel verschillen tussen bepaalde piercers.
Oud 29-06-2003, 18:45
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 28-06-2003 @ 13:14:
ohw....das niet leuk nee, maar ik vind een ringetje niet zo mooi..kun je gelijk een staafje nemen dan?! of beginnen ze met een ringetje, net zoals je in je oren meestal ook eerst knopjes krijgt?! want anders zou het betekenen dat ik dan nooit een staafje kan nemen...
uuuuuh, denk nou eens na: eerst zit er helemaal geen gaatje, dus dat moet zich nog vormen. Een ringetje kan je helemaal goed rondraaien en een staafje niet. Die haal je alleen heen en weer en da's niet voldoende.

Dus eerst een ringetje tot het genezen is en dan kan je er een staafje in poeren.

Bij mij kostte het 55 euro, maar met een soort speciale korting omdat ik er ook al m'n tattoo heb laten zetten 50 euro.
Oud 29-06-2003, 18:49
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 29-06-2003 @ 12:01:
dank je!!! dat is idd wel een idee, gewoon m'n moeder meenemen...misschien kunnen die mensen haar wel overtuigen ja...en ik woon in noordwijk, maar ik heb het er zelfs wel voor over als er in limburg een hele goeie zaak zou zijn, om daar helemaal heen te rijden...
onzin, er zitten zat goeie tattooshops in de buurt. Gewoon een keer bellen naar een afspraak en of ze gelijk even iets willen vertellen. Als ze de tijd nemen om goeie dingen te vertellen(wat er eigenlijk dus in deze topic staat), dan kan ik je verzekeren dat die piercer het goed doet. In Zandvoort zitten er zat, maar ik noordwijk vast ook wel.

In IJmuiden zit ook een topzaak. Een hele lieve, aardige man die je op je gemak stelt enzo. Ik hoefde zelfs minder van hem te betalen. Uiterlijk bedriegt dan echt, aangezien hij en z'n vrienden(+collega's) onder de tattoo's zitten en een kale harses hebben.
Oud 29-06-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
sweet_gurl schreef op 29-06-2003 @ 11:40:
milk....zegt

nou jah zeg wrom is dit forum dan...om vragen te stellem en dan komt zo'n zeurpiet asl jouw weer pppf geef normaal antwoordt of niet dit is een forum waar dit soort vragen mag worden gestelt.....
zeurpiet? De mensen die vragen of het pijn doet zijn zeurpieten. Pijn is relatief, wat bij mij amper zeer doet kan bij jou erg zeer doen, dus wat de fuck heb je er dan aan. Je wilt em, dan moet je de prik op de koop toe nemen en niet miepen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:05
droppie
droppie is offline
Citaat:
Milk schreef op 29-06-2003 @ 21:14:
zeurpiet? De mensen die vragen of het pijn doet zijn zeurpieten. Pijn is relatief, wat bij mij amper zeer doet kan bij jou erg zeer doen, dus wat de fuck heb je er dan aan. Je wilt em, dan moet je de prik op de koop toe nemen en niet miepen.
't was niet zo zeer de vraag of het pijn doet, maar meer of het nou idd zo snel gaat ontsteken en wat je dan in shemelsnaam moet doen...en waarom neem je dan nog wel de moeite om dit topic te lezen als je het toch maar idioot en dom vindt...tsjoh...
ik wist alleen niet echt een titel....mja....

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 07:47.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:37
droppie
droppie is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 27-06-2003 @ 14:32:
hoi hoi

*afkloppen*
heej, maar zit er dan ook verschil tussen de grootte/dikte van die ringetjes?! want ik wil na een tijdje dan toch echt wel een staafje, maar als die niet past dat lijit me erg vervelend.....dus hoe zit dat dan?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:43
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-06-2003 @ 17:58:
Dat klinkt 'goed' Waar heb je ze laten zetten en wat kostten ze?
Bij de 'magic piercing' in Utrecht. Dit is de site: www.magictattoo.nl (even doorklikken naar piercing)
Het is wel duur, 70 euro ofzo, maar nou ja, ik heb t er wel voor over en die zaak vertrouw ik wel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
bij mij deed het zetten helemaal geen pijn. daarna is mijn piercing wel twee keer ontstoken geweest, maar dat kwam doordat ik op dansen zit en veel oefeningen op de grond moet doen waardoor ik iedere keer op mn navelpiercing klapte. wat een ontsteking tot gevolg had.
sinds ik een staafje erin heb gedaan, is het genezen. binnen 4 maanden. maar ik heb maximaal een week pijn gehad in totaal.

wat ik wel even wil zeggen is dat je beter een RUIM staafje kan nemen. veel zeggen dat je een ringetje moet nemen in het begin, omdat je die kan draaien. echter, ringetjes irriteren veel meer doordat ze plat gaan zitten door broek e.d. daardoor genezen ze veel minder snel. als je een ruim staafje neemt, die je dus nog kan bewegen, is dat veel beter. die kunnen namelijk niet zo gaan zitten. k weet niet of je snapt wat ik bedoel? maar ik had hier namelijk nogal last van. daarom heb ik mn ringetje al verwisseld voordat het genezen was en sindsdien is het alleen maar beter gegaan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:29
AngelLena
AngelLena is offline
Als je er de eerste paar weken niet mee gaat zwemmen en de boel gewoon goed schoonhoudt met sterilon voor de eerste 6 weken en daarna gewoon met water (evt beetje zeep, niet te veel) is de kans op ontsteking net zo klein als bij het zetten van oorbellen.
Treed er alsnog een ontsteking op, weer 6 weken behandelen met sterilon, is het zo over.
Oud 01-07-2003, 08:34
droppie
droppie is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 30-06-2003 @ 13:52:
bij mij deed het zetten helemaal geen pijn. daarna is mijn piercing wel twee keer ontstoken geweest, maar dat kwam doordat ik op dansen zit en veel oefeningen op de grond moet doen waardoor ik iedere keer op mn navelpiercing klapte. wat een ontsteking tot gevolg had.
sinds ik een staafje erin heb gedaan, is het genezen. binnen 4 maanden. maar ik heb maximaal een week pijn gehad in totaal.

wat ik wel even wil zeggen is dat je beter een RUIM staafje kan nemen. veel zeggen dat je een ringetje moet nemen in het begin, omdat je die kan draaien. echter, ringetjes irriteren veel meer doordat ze plat gaan zitten door broek e.d. daardoor genezen ze veel minder snel. als je een ruim staafje neemt, die je dus nog kan bewegen, is dat veel beter. die kunnen namelijk niet zo gaan zitten. k weet niet of je snapt wat ik bedoel? maar ik had hier namelijk nogal last van. daarom heb ik mn ringetje al verwisseld voordat het genezen was en sindsdien is het alleen maar beter gegaan.
ja, ik snap je wel redelijk geloof ik....hmm...maar ik zit ook op dansen..bedenk ik mij net...en doe ook grondoefeningen.... ohw....daar had ik nog niet eens aan gedacht!!!!!! maarja, zo onwijs veel zal het toch wel geen kwaad kunnen toch?! ach....dat zie ik dan wel weer...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
zootjuh schreef op 29-06-2003 @ 23:05:
't was niet zo zeer de vraag of het pijn doet, maar meer of het nou idd zo snel gaat ontsteken en wat je dan in shemelsnaam moet doen...en waarom neem je dan nog wel de moeite om dit topic te lezen als je het toch maar idioot en dom vindt...tsjoh...
ik wist alleen niet echt een titel....mja....
Goed ok, ik begrijp dat je je dingen afvraagt over ontstekingen en zo, dat sucks. Maar ik vind de pijnvraag zo'n gemiep eigenlijk, dat was alles.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:13
droppie
droppie is offline
Citaat:
Milk schreef op 01-07-2003 @ 20:00:
Goed ok, ik begrijp dat je je dingen afvraagt over ontstekingen en zo, dat sucks. Maar ik vind de pijnvraag zo'n gemiep eigenlijk, dat was alles.
nou okay, dat zal dan wel, maar lees dit soort topics dan voortaan ook niet meer....als je het toch niet boeiend vindt...okay?¿?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 08:11
droppie
droppie is offline
Dan heb ik nog een vraagje....als je 's nachts in je slaap bijv. op je buik rolt hè, kan dat dan kwaad?! aangezien te hoge broeken al vervelend zijn...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:50
/
/ is offline
heej zootjuh,
ik heb zelf een navelpiercing sinds ongeveer 3 weken
ik heb er totaal geen last van. Ik kan er gwoon mee slape en zelfs op mijn buik. Je kan er ook gwoon mee zwemme enzo dus
neem er nou gwoon maar een dan zul je het zelf wel zien dat ut allemaal mee valt
-x-
Oud 04-07-2003, 08:22
droppie
droppie is offline
Citaat:
black_roses schreef op 03-07-2003 @ 20:50:
heej zootjuh,
ik heb zelf een navelpiercing sinds ongeveer 3 weken
ik heb er totaal geen last van. Ik kan er gwoon mee slape en zelfs op mijn buik. Je kan er ook gwoon mee zwemme enzo dus
neem er nou gwoon maar een dan zul je het zelf wel zien dat ut allemaal mee valt
-x-
ja, ik neem er ook zeker weten eentje!
mja...heb alleen nog steeds m'n ouders er niet van kunnen overtuigen dat het niet zo'n kwaad kan. Dus voorlopig zit het er nog niet in dat ik een navelpiercing heb....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:05
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Ik heb nu bijna een jaar een navelpiercing. Als jij hem de eerste aantal maanden elke dag onder de douche schoonmaakt met unicara zeep, of hoe die ook heet, en daarna met betadine behandeld, kan hij echt niet onsteken. Als je stopt met betadine kun je het beste elke dag na het doouchen een klein beetje sterilonzalf opsmeren, die heeft geen kleur dus dat zie je niet, want dan blijft het soepel en kan het niet onsteken. Ik heb ook een gevoelige huid dus ik let er best wel goed op. Verder vaak je piercing er ff uit halen en schoonmaken. Dan kan er écht niks mis gaan.
Oud 04-07-2003, 11:08
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Oja, mijn zeurtruuk, mijn nichtje mocht het wel van mijn tante, en mijn moeder wou niet achterblijven op mijn tante natuurlijk, en toen mocht het opeens wel.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten