![]() |
|
![]() |
Nou ik denk niet echt dat dat een goede oplossing is, je mag pas vanaf 18 zelf weten of je je laat piercen, onder 18 heb je toestemming nodig van je ouders. Ik ben samen met een vriendin gegaan, ze hebben onze ouders vanuit die winkel gewoon gebeld om toestemming te krijgen.
Nogmaals de kans op ontsteking is gewoon minimaal, maar dan moet je de piercing wel echt goed schoonhouden en er voorzichtig mee omgaan.
|
oh okay.....das wel baluh dan......maar ik zat me af te vragen hè, kun je zo'n piercing er nou ook uithalen of is dat niet slim?! want je hebt toch allemaal verschillende dingetjes, ringetjes, staafjes, soort wokkels etc? of moet je gewoon van knopjes blijven veranderen?! zoals die dingen die je meestal in een sieradenwinkeltje ziet liggen, kun je die gewoon kopen en erin doen ofzo of hoe zit dat?! (ik weet het, dit hoort niet echt onwijs meer bij lichaam en gezondheid, maar ik vind het beetje nutteloos om het ergens anders nog 's te openen)
en ehm.....dus ook als je een zeer gevoelige huid hebt, is de kans klein op ontstekingen?! heeft er hier nog meer iemand zo'n huid en toch ook een navelpiercing?! (alleen als ik maar eventjes lichtjes met m'n nagel over m'n huid ga, krijg ik gelijk rooie strepen die 'n beetje opzwellen weetjewel) echt vreesluk is dat.... Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 10:07. |
![]() |
|
Ik heb 1,5 jaar geleden een navelpierc laten zetten en bij mij werd het verdoofd, heb er dus helemaal niets van gevoeld.
Zelfs de verdoving voelde ik niet. Een kleine week geleden heb ik hem eruit gehaald omdat hij nog steeds niet genezen was, baal er wel van maar ga het over een poosje nog een keer proberen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tuurluk kun je die dingen er gewoon indoen, niet in de winkel maar in een piercingwinkel kunnen ze het voor je doen en thuis kan je t zelf doen. Als je m gewoon goed schoon houd en doet wat er staat moet t meevallen met de ontstekingen, maar er is natuurlijk altijd een kans. Oja kijk eens even op www.bme.com of iets dergelijks hebben ze veel informatie en foto's |
![]() |
|
![]() |
ik heb zelf ook een navelpiercing....
en het laten zetten doet geen pijn. maar j moet geen troep in je gatajes gan doen bijvoorbeeld nep zilver dan gata tie ontsteken zolang je mara echt goud of zilver doet en goed schoonhoud is er nx aan de hand. ik heb hem in harderwijk laten zetten en toen ik klaar was vroegen ze of ik er ook een verzorgingspaket er bij wou kopen dat heb ik wel gedaan dan moet je hem net naarr hetz etten een paar weken met die schoonheids spullen bij houden dan gaat tie als je het goed doet niet ontsteken mijn vriendin had zonder parket gedaan en die is dus wel gaan ontsteken. veel suc6 er mee! xus melissa |
![]() |
|
![]() |
Nou, dan heb ik zeker een heel gevoelig naveltje, want ik viel flauw, en het kreng bleef maar ontsteken. Je mag niet zwemen, je mag geen sex hebben, je mag geen doucheschuim gebruiken, je moet de hele tijd met een pleister rondlopen omdat je kleren erlangs schuren. En ik ben allergisch voor pleisters...
Na drie maanden pijn was ik het helemaal zat. Eruit met dat kreng.
|
bij mij heeft het eigenlijk wel pijn gedaan,maar ik kan dan ook gewoon totaal niet tegen zulke dingen
![]()
|
hoi...
ik heb vier jaar geleden een navelpiercing laten zette bij deed het absoluut geen pijn....maar eeb ding als je er een krijgt verzorg hem goed .....en je moet zeker weten dat je het zelf wilt en niet omdat je vriendinnen ook een hebben..want jah als je ehm eruit haalt zoals ik heb gedaan je blijft het zien....maja veel ![]()
|
al die mensen die zeggen dat je het niet voelt dat klopt niet, tuurlijk voel je wat maar niet echt veel pijn ofzo. Ik zou je aanraden om er gewoon niet naar te kijken
![]() ![]() Enne volgens mij mocht ik zes weken niet zwemmen en toen ben ik binnen drie weken een zwembad wel ingeweest maar dat voelde ik wel, hij wordt dan gelijk roder en een beetje geirriteerd. Maar als je hem gewoon goed schoon houdt gaat ie niet ontsteken. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik ben er ook weer tegen mijn vader over begonnen...mijn moeder was er niet....en hij wil het toch ook niet dat ik er eentje neem, maar je hoorde na een tijdje wel een beetje twijfel in zijn stem.....maarja, hoe haal ik nou ook voor 99,9% mijn moeder over?!
en het is toch verstandiger om er eentje in de winter te laten zetten?! en dan nog iets....doet het geen pijn dan als je broek erover schuurt?! ik heb alleen maar heupbroeken hoor, onder de navel, maar als ik zit, kan dat volgens mij nog best irritant zijn of niet?! en stel dat hij gaat ontsteken...heel erg gaat ontsteken, wat moet je er dan aan doen? naar de dokter ofzo of heb je der, behalve blijven schoonmaken, verder geen kosten aan?! want als er iets mis gaat moet ik dan toch echt alle kosten zelf betalen...en een dokter bijv. is zeer zekers nie goedkoop! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Valt allemaal reuze mee, stipje erop tekenen, listerine spoelen, klem erop, (merk je niks van), naald erdoorheen (zo snel gebeurd dat je geen au kan zeggen) aandraaien en klaaaaarr. Bloed nauwelijks. Geen last van gehad, behalve d eeerste dagen moeilijk eten omdat t bleef haken, maar dat gaat vanzelf weg en zeker als er een korter staafje in gedaan wordt. Genezen: 1e labret duurde wat langer, 2e voelde ik echt binnen een week niks meer van, maar t duurt wel een week of 6 tot t helemaal genezen is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat betreft die navel piercing: het voelt alleen een beetje vreemd eerst, en doet een klein beetje pijn (bij mij vrij veel want hij ging fout)
En het ontsteekt erg gemakkelijk dus als je er met je poten niet van af kunt blijven wacht er dan mee tot je 18 bent. De mijne is 4 maand ontstoken geweest na het zetten. Ik moest met zout spoelen en elke dag alcohol etc. En hij's nu perfect en er nooit last mee... maar die begin periode... zolang je er maar afblijft. Je moeder heeft op zich wel gelijk ![]() En neeee ga niet na een week dat ringetje dr uit halen, gewoon wachten tot hij mooi geheeld is en steek dr dan wat anders in... er zijn al zoveel topics geweest over navelpiercing-dingessen.. bluuuuuh |
![]() |
|
hey zootjuh
15V - Lid waar woon je ??? ik ken een hele goede piercing zaak in hoensbroek het heet wild side ...deze zijn egt heel hygienisch..en leggen allles heel goed uit toender tijd ik mun piercing zette koste het met staafje dubbele diamantjes 125 (gulden)...nou ik hoop voor je dat het lukt...ga eens wandelen met je moeder en loop een piercing zaak in en laar de personeel van de zaak je moder uitleggen hoe het gaat en en enz... doei doei xxxxx
|
milk....zegt
Ja heel erg je hebt er weken last van het is net een hel.. Ik word zo moe van de mensen die vragen of het pijn doet..als je het heel graag wilt heb je dat prikkie er toch wel voor over.. mijn got he, wat een gemiep altijd.. nou jah zeg wrom is dit forum dan...om vragen te stellem en dan komt zo'n zeurpiet asl jouw weer ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
't deed niet echt heel veel pijn ofzo, ik voelde alleen die naald heel erg, dat deed gewoon eventjes pijn, maar daarna voelde ik helemaal nix meer. Het is ook niet erg gaan ontsteken, 't was alleen een beetje rood om de randjes. Hangt er trouwens echt niet vanaf hoe goed je het schoonmaakt(tuurlijk wel een beetje), het is gewoon hoe je lichaam erop reageert. Als ik zo hoor dat je al licht opgezwollen strepen krijgt, moet je het echt niet doen!!!!! Ik vermoed dat je piercing er gewoon uit gaat zweren. Maar vraag het gerust de piercer. Oh, geen nieuwe piercing erin zetten voordat je navel helemaal genezen is. Je krijgt een ringetje, en later kan je erin zetten wat je maar wilt. Maar niet eerder, echt niet, anders kan je minder goed schoonmaken enz. en heb je verhoogde kans op ontsteking. Sommige piercers willen bevestiging van je ouders, maar als je 16 bent dan maakt het voor een piercing niet uit. Maar ook dit zal wel verschillen tussen bepaalde piercers.
||
Citaat:
Dus eerst een ringetje tot het genezen is en dan kan je er een staafje in poeren. Bij mij kostte het 55 euro, maar met een soort speciale korting omdat ik er ook al m'n tattoo heb laten zetten 50 euro.
||
Citaat:
In IJmuiden zit ook een topzaak. Een hele lieve, aardige man die je op je gemak stelt enzo. Ik hoefde zelfs minder van hem te betalen. Uiterlijk bedriegt dan echt, aangezien hij en z'n vrienden(+collega's) onder de tattoo's zitten en een kale harses hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wist alleen niet echt een titel....mja.... ![]() Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 07:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is wel duur, 70 euro ofzo, maar nou ja, ik heb t er wel voor over en die zaak vertrouw ik wel. |
![]() |
|
![]() |
bij mij deed het zetten helemaal geen pijn. daarna is mijn piercing wel twee keer ontstoken geweest, maar dat kwam doordat ik op dansen zit en veel oefeningen op de grond moet doen waardoor ik iedere keer op mn navelpiercing klapte. wat een ontsteking tot gevolg had.
sinds ik een staafje erin heb gedaan, is het genezen. binnen 4 maanden. maar ik heb maximaal een week pijn gehad in totaal. wat ik wel even wil zeggen is dat je beter een RUIM staafje kan nemen. veel zeggen dat je een ringetje moet nemen in het begin, omdat je die kan draaien. echter, ringetjes irriteren veel meer doordat ze plat gaan zitten door broek e.d. daardoor genezen ze veel minder snel. als je een ruim staafje neemt, die je dus nog kan bewegen, is dat veel beter. die kunnen namelijk niet zo gaan zitten. k weet niet of je snapt wat ik bedoel? maar ik had hier namelijk nogal last van. daarom heb ik mn ringetje al verwisseld voordat het genezen was en sindsdien is het alleen maar beter gegaan. |
![]() |
|
Als je er de eerste paar weken niet mee gaat zwemmen en de boel gewoon goed schoonhoudt met sterilon voor de eerste 6 weken en daarna gewoon met water (evt beetje zeep, niet te veel) is de kans op ontsteking net zo klein als bij het zetten van oorbellen.
Treed er alsnog een ontsteking op, weer 6 weken behandelen met sterilon, is het zo over.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
heej zootjuh,
ik heb zelf een navelpiercing sinds ongeveer 3 weken ik heb er totaal geen last van. Ik kan er gwoon mee slape en zelfs op mijn buik. Je kan er ook gwoon mee zwemme enzo dus neem er nou gwoon maar een dan zul je het zelf wel zien dat ut allemaal mee valt ![]() -x-
||
Citaat:
mja...heb alleen nog steeds m'n ouders er niet van kunnen overtuigen dat het niet zo'n kwaad kan. Dus voorlopig zit het er nog niet in dat ik een navelpiercing heb.... ![]() |
![]() |
|
Ik heb nu bijna een jaar een navelpiercing. Als jij hem de eerste aantal maanden elke dag onder de douche schoonmaakt met unicara zeep, of hoe die ook heet, en daarna met betadine behandeld, kan hij echt niet onsteken. Als je stopt met betadine kun je het beste elke dag na het doouchen een klein beetje sterilonzalf opsmeren, die heeft geen kleur dus dat zie je niet, want dan blijft het soepel en kan het niet onsteken. Ik heb ook een gevoelige huid dus ik let er best wel goed op. Verder vaak je piercing er ff uit halen en schoonmaken. Dan kan er écht niks mis gaan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik kan er niet tegen als iemand me uitscheld Anoniiem | 4 | 09-03-2011 08:08 | |
Lifestyle |
Piercing & tattootopic #666 HAHA GRAPJE #18 Verwijderd | 500 | 07-05-2006 16:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
navelpiercing mizz-unknown | 43 | 19-06-2005 10:06 | |
Lifestyle |
Het Grote Piercing topic AngelLena | 485 | 02-12-2004 10:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
piercings Yamyam | 43 | 08-10-2002 10:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Tattoo of piercing Femke17 | 53 | 24-02-2002 12:29 |