Oud 30-01-2004, 09:11
bloemkool
bloemkool is offline
voor nederlands op onze school heeft 10% van de leerlingen het tentamen gehaald.

zijn wij zo dom met zn allen of is de norm dan gewoon te streng?

van onze klas (29 mensen) hebben 3 mensen een voldoende!!

jep, wederom die hogeschool leiden in actie..............
Oud 30-01-2004, 09:41
@Moon
@Moon is offline
Dat is inderdaad wel een erg laag percentage. Maar wat is de norm eigenlijk? Hoeveel moet je goed hebben dan om een voldoende te krijgen?
Bij ons was er voor een vak ook een best wel strenge norm. Je moest zo'n 78% goed hebben om een voldoende te halen. Maar uiteindelijk hebben denk ik toch zo'n 30%/40% het gehaald vreemd genoeg
Zal de norm bij jullie dan nóg hoger zijN?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:19
alpha
alpha is offline
voor nederlands. Mijn docente zegt dat er de laatste jaren erg veel onvoldoendes zijn gehaald op het examen nederlands. Ik had vorig jaar een 4,8 dus ja daar ben ik het er wel mee eens. Zij zegt ook dat er gewoon meer aandacht moet worden gegeven aan argumenteren en tekstbegrip.
Oud 30-01-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 30-01-2004 @ 10:11:
zijn wij zo dom met zn allen of is de norm dan gewoon te streng?
Dat kun je op zichzelf niet weten. Er moet dan gekeken worden naar het niveau van dit tentamen en naar het niveau van voorgaande tentamens. Daarbij kun je je laten leiden door cijfers, maar dat is niet maatgevend. Belangrijker is wat docenten ervan vinden.

Vergeet niet dat het gaat om stof die je gewoon moet kennen. Als je er slecht op scoort, moet het dus over. Wij hebben ook wel eens tentamens gehad waar maar 25 à 30% voor slaagde maar die gewoon bleven staan. Dat is nu éenmaal het niveau dat van je verlangd wordt. Je kunt niet zomaar tentamencijfers gaan aanpassen omdat het anders zo zielig is voor de leerlingen. Dat is pure devaluatie van diploma's.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:37
Verwijderd
Dat is op vrijwel alle hogescholen zo, heeft weinig met de Hogeschool Leiden te maken. In mijn klas waren er 2 van de 24 oid die het gehaald hadden. (Bij ons had je het tentamen gehaald als je 80% gescoord had, maar je kreeg cijfers, dus ik denk dat 80% een 6 was bij ons (HRO).)

De normering is streng, maar dat is ook logisch, denk ik. Je moet gewoon goed Nederlands kunnen wil je voor een klas kunnen staan.

Er moeten aardig wat mensen met de pabo stoppen omdat ze na twee (?) jaar Nederlands en/of rekenen nog steeds niet gehaald hebben. 't is hard, maar je moet ergens een grens stellen. Jeer niet op verkijken en ontzettend goed leren, dan haal je het vrijwel altijd wel.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 12:26:
Dat kun je op zichzelf niet weten. Er moet dan gekeken worden naar het niveau van dit tentamen en naar het niveau van voorgaande tentamens. Daarbij kun je je laten leiden door cijfers, maar dat is niet maatgevend. Belangrijker is wat docenten ervan vinden.

Vergeet niet dat het gaat om stof die je gewoon moet kennen. Als je er slecht op scoort, moet het dus over. Wij hebben ook wel eens tentamens gehad waar maar 25 à 30% voor slaagde maar die gewoon bleven staan. Dat is nu éenmaal het niveau dat van je verlangd wordt. Je kunt niet zomaar tentamencijfers gaan aanpassen omdat het anders zo zielig is voor de leerlingen. Dat is pure devaluatie van diploma's.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 09:56
NN
NN is offline
In het hoger onderwijs is het ongebruikelijk om cijfers zo maar op te hogen.
Maar wat je wel kan doen is de studenten van de opleidingscomissie van jouw opleiding hier op te attenderen. Zij kunnen dan in de vergaderingen aandacht vragen voor het probleem bij docenten en opleidingsdirecteur.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten