Oud 27-02-2004, 15:51
Soezen
Soezen is offline
Zijn moeder heeft er nogal moeite mee dat ze haar zoon “kwijt raakt”aan mij. Elke actie die ze doet of zegt, is boos gericht naar mij. Ze heeft ook al tegen mijn vriend gezegd dat ze het er allemaal moeilijk mee heeft, dat mijn vriend, niet zovaak meer bij haar is. Toen ik de eerste avond bij zijn ouders was, mocht hij mijn hand niet eens vasthouden, of ze keek al boos mijn richting in. Van 7 tot 11 op de bank gezeten, zonder enig kusje of enige aanraking. Ze doet er alles aan dat ik en mijn vriend niet naar boven gaan, want dat vind ze verschrikkelijk. Mijn vriend is een weekje naar Oostenrijk met de carnavalsvakantie, en ik ging, zoals gewoonlijk, carnavallen. Dan maakt ze steeds van die opmerkingen op onze “laatste”dag, zoals:” Denk je nou echt dat Susan geen andere jongen zoent met carnaval” of “jij vindt vast ook wel een leuker meisje in Oostenrijk”. Nou daar sta je dan. Ik natuurlijk gewoon lachend richting mijn vriend kijken, en niets zeggen.

Op elke foto in zijn fotoalbums staat hij op samen met zijn moeder. Een echt moederskindje dus. Ik heb dit alles al wel eens tegen hem verteld, en sindsdien doet hij er wel alles aan om niet op een moederskindje te lijken, maar toch zorgt zijn moeder er elke keer voor, dat ik dat stom over hem ga denken.
Nog een voorbeeld: zijn boxer zat ietwat boven zijn broek, gaat zijn moeder tussen zijn benen, die boxer naar beneden trekken. Nou dat zie ik mijn moeder niet doen, bij één van mijn broers.

En net dan. Mijn vriendje is nu dus in Oostenrijk, en ik mis hem, hij mij en we belde vanmiddag eventjes. Hij was een beetje ziekjes. Belt ineens daarna die moeder mij op, om te zeggen dat mijn vriend ziek is van het ‘mij missen’. En dat ik maar tegen hem moet zeggen dat hij mij de laatste paar dagen maar moet vergeten, en niet aan mij moet denken. En dat hij moed moet houden nog even. Allemaal van die onzin. Hij komt zondag thuis, en dan wil ze hebben dat hij thuis is, en niet bij mij thuis. Dus vraagt ze maar snel of ik dan naar hun kom, zodat hij dan zijn zin heeft (mij dus) en zij haar zin(hem dus). Ik weet echt niet wat ik moet denken. Of doen. Aan het einde van dat telefoongesprek zegt ze nog wel eventjes snel: Niet tegen (naam vriend) zeggen dat ik gebeld heb hè..
Heeft iemand dit ooit meegemaakt, en hoe ga je ermee om? Moet ik er gewoon aan gaan wennen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2004, 16:00
Verwijderd
Het is imo allemaal nogal eigenaardig, hier moet wél verandering in komen, vind ik. Is zijn moeder soms heel afhankelijk van hem? Je hebt het over 'zijn ouders', daaruit concludeer ik dus dat zijn vader nog leeft. Wonen zijn ouders (nog) onder één dak? Zo ja, wat zegt zijn vader er van?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:01
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
AAAAAAAAAARGHHHH helemaal afschuwelijk he zo n mensen!! onbegrijpelijk dat ze er zijn.....t liefst zou ze je de nek om draaien en altijd fijn bij jullie thuis afspreken.......maja als je dat zou doen denk ik neit dat je nog lang verkering hebt.....helaas........

Maarre dat ze je niet moet terwijl er nix vervelends gebeurd is en jij toch hardstikke leuk met haar schattig poepig zoontje leukl en gezellig vekering hebt heeft ze eg geen reden om zo tegen je te doen daarom mijn advies:

Doe zoooooooooooooo leuk dat ze je wel leuk MOET vinden...als je dit een beetje leuk doet he en dr een beetje handigheid in krijg kun je als je alleen op je kamer je nog kapotscheuren van t lachen om dat stomme mens.....ga gewoon hardstikke leuk/ aardig doen.......ga met dr vertellen./..als jhe daar thuis komt stel je gewoon op als hardstikke gezellig meisje die iedereen even leuk vind...toon intresse in haar...vraag haar wat....complimentjes helpen ook vaak (goh wat zit je haar leuk, ben je naar de kapper geweest) dit klinkt stom en slijmerig maar ze kan je er niet stommer door gaan vinden als je wat belangstelling toont en je als een aardige en gezellige meid overkomt......

Je had al met je vriend gepraat he....das wel mooi...zorg gewoon dat hij je probleem snapt en doorheeft maar zorg er wel weer niet voor dat hij een deel van het probleem wordt: wantte dan zal hij maybe het gevoel krijgfen dat ie moet gaan kiezen en tjaa dat lost 3x nix op........Go girl...zet je beste beetje voor en KEEEP SMILING (en heb stiekem overal lak aan.....)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:13
AngelLena
AngelLena is offline
Ik reageer later wel ff, sta nu even uitvoerig mijn schoonouders en eigen ouders te knuffelen omdat ze niet zo zijn als die schoonmoeder van jou...

En sta ook even met kin op enkels van verbazing dat zulke moeders bestaan...
Oud 27-02-2004, 16:26
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
perseus schreef op 27-02-2004 @ 17:00:
Het is imo allemaal nogal eigenaardig, hier moet wél verandering in komen, vind ik. Is zijn moeder soms heel afhankelijk van hem? Je hebt het over 'zijn ouders', daaruit concludeer ik dus dat zijn vader nog leeft. Wonen zijn ouders (nog) onder één dak? Zo ja, wat zegt zijn vader er van?
Zijn vader woont daar ook ja. Zijn vader vind het helemaal leuk dat hij eindelijk een vriendin heeft, en maakt alleen maar complimentjes richting mij. Daar heb ik ook absoluut geen problemen of iets mee. Gewoon een normale, leuke vader.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 27-02-2004 @ 17:26:
Zijn vader woont daar ook ja. Zijn vader vind het helemaal leuk dat hij eindelijk een vriendin heeft, en maakt alleen maar complimentjes richting mij. Daar heb ik ook absoluut geen problemen of iets mee. Gewoon een normale, leuke vader.
Doet hij dan niets tegen het gedrag van zijn moeder? Ik zou dat echt onacceptabel vinden en zou ook vragen van mijn vriend om daar eens met zijn moeder over te praten. Ik bedoel hallo... een moeder is een moeder, maar je kan het te ver doordrijven. Ze behandeld hem zo'n beetje als een 5 jarige... Ik zou het niet pikken en ik verbaas me erover dat je vriend dit wel doet.
Oud 27-02-2004, 16:50
Spydogez
Spydogez is offline
DAMN zeg, nee zoiets heb ik nog nóóit gehoord.... klinkt eng gewoon, alsof ze een jaloerse ex is of zo. Met haar praten lijkt me super moeilijk.. maar het is misschien toch wel het beste.
Hoe zit t met zijn vader? Misschien denkt hij er wel nuchter over, en kun je eens met hem praten, waar je vriend ook bij is.

Aargh k krijg er echt de kriebels van, sorry maar wat een misselijk wijf zeg

Heel veel succes ermee!
Oud 27-02-2004, 18:25
marlies
marlies is offline
wat bizar

Je moet het iig geval niet persoonlijk op gaan vatten.

Ben jij zijn eerste echte vriendinntje?
Oud 27-02-2004, 18:43
Verwijderd
Brrrr. Gadverdamme wat een rare schoonmoeder..

Je vriend wijzen op het rare gedrag van zijn moeder en het vergelijken met moeders van zijn vrienden e.d.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:30
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
marlies schreef op 27-02-2004 @ 19:25:
wat bizar

Je moet het iig geval niet persoonlijk op gaan vatten.

Ben jij zijn eerste echte vriendinntje?
Ik ben zijn eerste echte vriendin ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:15
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-02-2004 @ 19:43:
Je vriend wijzen op het rare gedrag van zijn moeder en het vergelijken met moeders van zijn vrienden e.d.
Precies... ik vind dat hij er wat van moet zeggen... het is zijn moeder...

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb geen ervaring met schoonmoeders ofzo, maar dit klinkt erg onnederlands.
Oud 27-02-2004, 21:46
Sade
Sade is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-02-2004 @ 22:22:
Ik vind het juist heel Nederlands klinken juist. En heel bizar inderdaad ook.
Oud 28-02-2004, 15:50
groovy
groovy is offline
Ik zou wel voor jezelf op komen als ik jou was. Als ze van die opmerkingen maakt, dat jij toch wel gaat zoenen met een andere jongen, zou ik gewoon vragen:

'waar ziet u mij voor aan?!' Ze doet net alsof je 1 of andere slet bent

Maarja..ik denk toch dat je vriend voor jou moet opkomen verder..als zijn moeder zijn boxer omlaag trekt, dan zegt hij toch wel iets in de trant van : 'mam hou nou op, dat kan ik zelf ook wel'..? Lijkt wel bijna alsof zijn moeder een relatie heeft met hem ipv jij..

Maarreh, ik denk toch dat je vriend moet zeggen tegen zijn moeder, dat ze moet ophouden met dit gestook. Maar dan wel zo, dat jij dadelijk niet alsnog de zak bent..

Heb je je vriend wel verteld van het telefoontje van die moeder vanuit Oostenrijk? Zou ik zeker doen hoor..

Ik zou echt met je vriend eens uitgebreid gaan praten, en zeggen dat je hier niet echt meer tegen kunt. Niet gaan schreeuwen of boos worden, want dan trekt ie dadelijk toch nog naar zijn moeder..gewoon rustig en eerlijk zeggen, dat je het niet meer echt leuk vindt worden, die bemoeienissen in jullie relatie. En jouw vriend moet gewoon, waar zijn moeder bij is, een arm om je heen slaan als jullie op de bank zitten. Als hij mans genoeg is, doet ie dat echt wel .

Die moeder manipuleert de hele boel, pas daar maar mee op

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:00
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-02-2004 @ 22:22:
onnederlands? buitenlands dus? waar slaat dat nou weer op?
Oud 28-02-2004, 17:44
Yora
Je hebt het vollle recht om je wenkbrauw op te liften hoor!

Het is begrijpelijk van haar kant dat als het haar enigste zoon is ze hem niet kwijt wil maar er is ook een grens he ik bedoel hoe oud is hij??

En het is ook best wel onbeschoft, zij zou dat ook vinden als ineenx haar schoonmoeder zo gaat doen tegenover haar en haar man (weet niet of die nog leeft als dit niet zo is is het nog begrijpelijker maar betekend niet dat er geen verandering mot komen omdat dit duidelijk niet voor jou werkt en voor hem). In ieder geval haar zoon heeft een vriendin waar ie van houd en dat zal ze toch moeten accepteren ze zal hem niet kwijtraken hij blijft altijd haar zoon! En ze is niet zijn vriendin dus handje vasthouden in haar bijzijn kan best wel vind ik

Ten eerste zou je met je vriend hierover kunnen praten dat dit je niet lekker zit, ten tweede ga niet naar haar schreeuwen ofzow dit kan erg averechts werken blijf erboven. Ik denk dat je vriendje ook beter voor zichzelf en jou kan opkomen voor lol haar gedrag is niet bepaald redelijk. Begrijpelijk maar niet redelijk vanuit mijn visie dan.

(ik word nu van de computer afgedonderd hehe laterz)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Zijn moeder heeft er nogal moeite mee dat ze haar zoon “kwijt raakt”aan mij. Elke actie die ze doet of zegt, is boos gericht naar mij. Ze heeft ook al tegen mijn vriend gezegd dat ze het er allemaal moeilijk mee heeft, dat mijn vriend, niet zovaak meer bij haar is.
Je vriend heeft wel door dat ze dit gedrag bij elke vriendin zal vertonen en niet alleen bij jou?
En ze raakt haar zoon niet kwijt aan jou maar aan het feit dat hij volwassen wordt. Of verwacht ze dat hij eeuwig thuis blijft wonen?

Gelukkig heb ik geen ervaring met zulke schoonmoeders maar maak je borst maar nat. Elke keer als jullie een mijlpaal bereiken (half jaar, 1 jaar, samenwonen) kan je gedonder verwachten omdat ze beseft dat hij steeds meer een eigen leven krijgt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 18:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2004 @ 16:50:
Ik zou wel voor jezelf op komen als ik jou was. Als ze van die opmerkingen maakt, dat jij toch wel gaat zoenen met een andere jongen, zou ik gewoon vragen:

'waar ziet u mij voor aan?!' Ze doet net alsof je 1 of andere slet bent

Ik zou het nog veel bijdehanter aanpakken:

"Dat u dat altijd doet als uw man er even niet is betekent niet meteen dat ik dat ook doe. Ik ben T-RU-W, moet ik het woord even uitleggen?"

Maar dat zal vast niet in goede aarde vallen. Maar oh... ik zou zo pisnijdig worden... Ik zou het nog zeggen ook.

Ik denk idd dat je vriend er met haar over moet praten, maar ik heb ook het idee dat hij niet beter weet dan dat zijn moeder zulke dingen altijd doet. Dus ik zou eerst met mijn vriend gaan praten, uitleggen hoe het wel en niet werkt in een moeder-zoon relatie en dan hem met zijn moeder laten praten. Zoals ik eerder ook al had gezegd: ik zou het niet pikken. Ze behandeld hem zo'n beetje als een 5 jarige... Ik zou het niet pikken en ik verbaas me erover dat je vriend dit wel doet.
Oud 29-02-2004, 17:25
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zou in ieder geval wel vertellen van dit telefoontje! Je vriend ziet echt wel in dat dat nergens op slaat!
Vertel aan je vriend al je twijfels en dat jij het idee hebt dat je wordt tegengewerkt door zijn moeder. Hij moet maar zien wat hij ermee doet.,...gesprekje lijkt me op zijn plaats
Oud 29-02-2004, 17:51
Verwijderd
keihard negeren, die moeder, wat een ........

En ik zou mijn vriend zeggen dat ik me erniet welkom voel dus dat hij maar naar jou moet komen, als hij je graag wil zien
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:51
Zeldom
Zeldom is offline
Maar waarom doet je vriend hier niks aan? Als hij geen arm om je heen durft te slaan omdat zijn moeder dat niet kan hebben.. Ja sorry, maar als mijn vriend dat daarom niet zou doen zou ik dat echt heel raar vinden.
Hoe oud is je vriend eigenlijk?
Ik zou in ieder geval alles tegen je vriend vertellen van dat telefoontje, weet niet of er nog meer soortgelijke incidenten geweest zijn maarja. Komt je vriend nooit bij jou thuis of dat wel? En alsnog, ik vind het niet meer dan logisch dat je alleen met je vriend alleen op een kamer mag zijn.
Het lijkt me dat je vriend dat ook graag zou willen dus misschien dat hij maar gewoon is moet vragen als jullie in de huiskamer zitten of je even mee naar boven gaat of iets dergelijks.
Oud 29-02-2004, 18:46
miro
miro is offline
Nee dat is zeker niet normaal.

Een goed gesprek met je vriend hierover lijkt me verstandig. Je voelt je straks gewoon niet meer prettig bij je vriend en dat moet je niet hebben, het gaat heel je relatie beinvloeden en daar zal je vriend iets aan moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:31
Blues
Blues is offline
Ik zou hier mee oppassen, we zijn 't er allemaal mee eens dat die moeder niet normaal is maar als ze zo door gaat word 't misschien erger, dan gaat ze door jou woonplaats misschien allemaal leugens verzinnen om je weg te houden bij hem bv; dat je aan drugs bent terwijl dat helemaal niet waar is'
nou en als jij dan komt aanzetten met; dat is niet waar, ze liegt' hebben al die roddelui al gouw de neiging om te denken; moest je toch zeggen meid of niet?'
Maar het licht deels ook aan die jongen, dat hij het zo ver had laten komen.
Misschien is hij zijn hele leven zo opgevoed maar iemand met een beetje karakter kan toch zelf ook wel indenken dat somige dingen niet kunnen of dat sommige situatie's in anderen gezinnnen niet voorkomen.
Of word hij mishandeld door z'n moeder?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 11:55
Verwijderd
omfg

Ik zou er echt niet goed van worden. Ik vind het ook ontzettend abnormaal.. ook dat van die boxer.. damn.
Hmm.. hij is zeker enig kind?

Ik zou in zo'n geval verwachten van m'n vriend dat hij eens een hartig woordje met z'n moeder gaat spreken.. ik zou verwachten dat hij mij verdedigt.

Maar aan de andere kant kun je zoiets niet van 'm verwachten, juist omdat hij zo'n moederskindje is. In feite kan hij er zelf ook niets aan doen en wil hij natuurlijk geen ruzie met z'n mama.
Maar je mag toch op z'n minst wel verwachten dat hij je hand gewoon vasthoudt waar z'n moeder bij is, enz.

Dus: ga eerst met je vriendje praten. Uiteindelijk moet het van hem komen, hij moet volwassener worden en zich iets meer losmaken van zijn ouders. Ik weet niet of hij nog steeds je hand niet vasthoudt waar z'n moeder bij is, maar als dat nog steeds zo is dan kun je daar mee beginnen. Dan vertel je aan hem dat je het leuk vindt als hij laat merken dat hij om je geeft en dat hij heus niet een ontzettend kleffe zoensessie met je hoeft te hebben waar z'n ouders bij zijn, maar af en toe een aanraking of een knuffel moet toch wel kunnen.

Ook kun je aan je vriendje vertellen dat je het niet fijn vindt dat je moeder zei dat jij vreemd zou gaan, enz. Probeer dus geen kwade dingen over z'n moeder te vertellen, maar vertel gewoon hoe jij je voelt bij zo'n opmerking.

Ik zou in ieder geval wel tegen je vriendje zeggen dat z'n moeder je gebeld heeft en wat ze dan tegen je zegt. Tenzij je denkt dat hij je niet zal geloven..
Je kunt het ook anders doen: gewoon doen alsof die moeder niet gebeld heeft en haar opmerkingen een beetje negeren. Jij kunt samen met je vriendje best bepalen waar jullie willen zijn, enz.

Nou, heel veel sterkte iig..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 12:27
Wawl
Wawl is offline
Zus, ik lees je topic nu pas.

Ik ben van mening dat je vriendje jouw belangen moet behartigen en wel op zo'n manier dat hij zijn moeder direct aanspreekt op haar onvolkomenheden (want we zijn er allemaal wel over uit dat we het zo mogen noemen.) Zijn moeder weet heus wel dat ze hem los moet laten, maar waarschijnlijk wil ze daar - tegen beter weten in- niet naar handelen.
Oud 01-03-2004, 14:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-03-2004 @ 13:27:

Ik ben van mening dat je vriendje jouw belangen moet behartigen en wel op zo'n manier dat hij zijn moeder direct aanspreekt op haar onvolkomenheden (want we zijn er allemaal wel over uit dat we het zo mogen noemen.)
Inderdaad, hier ben ik het mee eens. Ik snap niet dat je vriend daar zelf geen last van heeft. Ik zou gek worden van zo'n bemoeial!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
dit is wel een beetje (ahum) aan de ziekelijke kant. ik weet niet hoe oud die vriend is, maar als 'ie een weekje naar oosterijk gaat zonder ouders, mogen we ast wel aannemen dat hij geen 12 meer is. Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat die moeder gebelt heeft. Er is toch niets mis mee? dat is toch niets geheims? anders zou ze het tenslotte niet doen... . Veel moeders hebben moeite hun kind los te laten, maar je kan het ook overdrijven. Wat je in iedergeval niet moet doen is je vriend voor het blok zetten en iets zeggen als "je moeder of ik, wie kies je?". Want dan kan 'ie in paniek raken. Hij zit nog behoorlijk onder de plak, anders zou hij het nooit pikken dat hij niet eens je hand mag vasthouden, om maar niets te noemen. Mijn advies: wees op je hoede, laat je niet gekmaken door zijn moeder en dwing je vriend niet te kiezen. Als jij gewoon aardig en gewoon doet, en zijn moeder zich zo belachelijk blijft begrijpen, moet het wel heel gek lopen, moet je vriend op een gegeven moment niet zelf doorkrijgen dat het tijd is om het moederlijk gezag omver te werpen ("dit is een revolutie!" ).
Geen zorgen, houd het hoofd koel. als jullie relatie goed blijft gaan belanden jullie vroeg of laat wel op het punt dat jullie gaan samenwonen, en dan kunnen jullie elkaars handen vasthouden zoveel je wilt!
P.S. over die zondag... zoals ik al zei: dwing je vriend niet te kiezen! Dit is schadelijk vor jullie relatie en dan denkt die moeder dat ze "gewonnen heeft". vertel hem dat je moeder met dit idee kwam en vraag of hij naar jouw huis komt, of dat hij zijn moeders plan volgt en jij met hem meegaat naar zijn huis. Misschien kiest je vriend voor het laatste, maar er is tenminste een kans dat 'ie zegt liever naar jouw huis te gaan (en dat is natuurlijk leuk )
Oud 02-03-2004, 01:27
borrel
borrel is offline
Pfff sterkte,voor jullie allebei
Want als je vriend echt 'onder de plak' zit kan het voor hem nog een hele strijd worden om daar verandering in te brengen.

Misschien is het een idee om je vriend jouw verhaal hier te laten lezen (en dan meteen ook de reacties)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:59
Wawl
Wawl is offline
Voor de duidelijkheid, haar vriend wordt 18.
Oud 02-03-2004, 13:10
jetzt
jetzt is offline
tja, zijn moeder is gewoon bang hem te verliezen, ik zou er maar eens goed met je vriend over praten, want dit is echt irritant!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
borrel schreef op 02-03-2004 @ 02:27:
Misschien is het een idee om je vriend jouw verhaal hier te laten lezen (en dan meteen ook de reacties)
Dat zou ik niet doen. Iedereen heeft kritiek op zijn moeder en als hij dat dan leest is dat echt niet leuk. Ik denk dat de TS het er beter zelf met hem over kan hebben en niet te aanvallend..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:50
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-03-2004 @ 15:02:
Dat zou ik niet doen. Iedereen heeft kritiek op zijn moeder en als hij dat dan leest is dat echt niet leuk. Ik denk dat de TS het er beter zelf met hem over kan hebben en niet te aanvallend..
agreed.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten