Advertentie | |
|
![]() |
|
De gedachte er achter is natuurlijk Mooi; "waar mensen zich (onzinnig) druk over kunnen maken"(waarom je druk maken over dingen die er niet toe doen?)...Tenminste, zo vat ik het op.
Tja en wat betreft de vorm en verwoording..... Je noemt het een gedicht, tja wanneer noem je iets een gedicht?. Hier kan je een ellenlange discussie over houden. Bij mij komt het i.g. meer over als een kort verhaaltje met een achterliggend moraal, jij noemt het een gedicht, ook prima.(ik ben wel benieuwd wanneer jij(en anderen) iets een gedicht vindt(vinden), zijn daar maatstaven voor?) Opzich zou je dan ineens heel veel schrijfsels een gedicht kunnen noemen?. Laat ik het eens in een andere "vorm" zetten: Mijn overburen kochten gisteren een kandelaar en schijnen een discussie gehad te hebben over de plek waar die moest komen te staan. Het kan me helemaal niets schelen. Heerlijk is dat. grappig, het woord "schijnen" in dubbele betekenis valt mij nu pas op, per toeval "gekozen"? Wanneer is iets nou een gedicht?
|
In jouw vorm is dit puur proza en hoort hij thuis bij Letteren. Dreamerfly maakt er al meer een gedicht van. Toch is ook de inhoud niet lyrisch (niet dat dat per se hoeft, maar het pleit toch weer voor een gewoon verhaaltje).
Inhoudelijk: waar je heen wilt snap ik wel, maar ik voel er ook niets bij. Je zet wat neer en dat is het. Ik mis het gevoel om de boodschap kracht bij te zetten. Heerlijk is dat is niet voldoende. Dit is dus ook inhoudelijk voor mij te veel een mededeling.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De ontgoochelaar flyaway | 7 | 06-12-2011 08:56 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63, deel 2 Lorelei | 420 | 05-11-2009 19:35 | |