Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Me dunkt dat bij "amo lavare me" lavare eveneens een object is. Welke syntactische functie zouden wij het anders willen geven?
En binnen die zin is "me" op zijn beurt direct object van "lavare". Het is dus niet zo, zoals bij de acc+inf het geval zou zijn, dat "me lavare" als geheel een direct object is.
||
Citaat:
Maar wat ik niet goed snap, jullie zeggen dat het tempus lavandi moet zijn, maar lavandi is dan toch een genitivus, dus is het 'tijd van het wassen', accussativus geeft idd doel aan, dus 'ad lavandum', lijkt me veel logischer. |
![]() |
||
Citaat:
Tempus lavandi daarentegen voelt meer 'af' aan. Zie ook de post van Ovidius: de geschikte tijd om iets te doen krijgt gewoon normaliter een genitivusgerundivum. Natuurlijk is het allebei goed, maar de gemiddelde Romein had aan tempus lavandi zeker de voorkeur gegeven.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie niets saait zal saai oogsten #1935 Verwijderd | 500 | 22-05-2015 23:18 | |
De Kantine |
Goede ideeën die (achteraf) volslagen onpraktisch (blijken te) zijn Verwijderd | 52 | 15-12-2008 16:36 | |
Psychologie |
Collega blijkt adhd te hebben MartinV | 7 | 06-05-2008 10:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Psychologie |
Bang om te blijven zitten --> Faalangst + Blackout Mara | 27 | 23-11-2004 07:53 | |
Psychologie |
Een Psygose,, hoe mee om te gaan... LISM | 5 | 23-09-2002 23:06 |