Oud 23-05-2004, 16:47
Muzzle
Muzzle is offline
Hey,

Dit gaat niet over mijzelf maar over mijn vriendin, maar aangezien zij geen lid is op dit forum plaats ik het even voor der.

Ze heeft bijna elke dag buikpijn, der buik wordt dan heel erg opgezwollen en na een half uurtje is het weer normaal, soms is het zo erg dat ze amper meer kan zitten of staan.

Van zwangerschap kan het haast niet zijn, ze is aan de pil en wordt elke maand netjes ongesteld, we doen het ook altijd veilig (wel alleen met de pil maar dat is genoeg ).

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:52
Verwijderd
spastische darm?

dat kan namelijk ook ontzettend pijn doen en daar gaat de buik ook iets van opzetten
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien is ze allergisch voor iets in haar voeding? Dat zal dan iets moeten zijn wat je regelmatig eet aangezien ze er bijna iedere dag last van heeft. Schrijf eens op wat je gegeten hebt en of je dan wel of geen buikpijn krijgt en probeer te kijken of je dan dezelfde dingen heb gegeten.
Oud 23-05-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-05-2004 @ 17:52 :
spastische darm?

dat kan namelijk ook ontzettend pijn doen en daar gaat de buik ook iets van opzetten
Dat misschien of een allergische reactie op voedsel ofzo. Ik heb het ook regelmatig, bij mij is het een reactie op bepaald voedsel. (Zou ze eens goed op moeten letten wanneer ze het heeft, wat ze dan gegeten/gedronken heeft, enz. En/of een keertje langs de huisarts (eventueel doorverwijzing vragen naar allergoloog (oid) of dietiste).)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-05-2004 @ 17:55 :
Dat zal dan iets moeten zijn wat je regelmatig eet aangezien ze er bijna iedere dag last van heeft. Schrijf eens op wat je gegeten hebt en of je dan wel of geen buikpijn krijgt en probeer te kijken of je dan dezelfde dingen heb gegeten.
Lees met name de eerste zin van hierboven nog eens door...ik snap dat het een typfoutje zal zijn oid, maar het staat grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-05-2004 @ 17:59 :
Mijn reactie zeker niet gelezen voor je zelf postte?
Die stond er toen nog niet: Ik was tegelijk met jou aan het typen, deed er kennelijk alleen wat langer over.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2004 @ 17:56 :
Lees met name de eerste zin van hierboven nog eens door...ik snap dat het een typfoutje zal zijn oid, maar het staat grappig.
Ik zie het niet
Oud 23-05-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-05-2004 @ 17:55 :
Dat zal dan iets moeten zijn wat je regelmatig eet aangezien ze er bijna iedere dag last van heeft. Schrijf eens op wat je gegeten hebt en of je dan wel of geen buikpijn krijgt en probeer te kijken of je dan dezelfde dingen heb gegeten.
Van iets wat TS eet kan die vriendin moeilijk last krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2004 @ 18:06 :
Van iets wat TS eet kan die vriendin moeilijk last krijgen.
aha, zo goed had ik niet gekeken Maar je hebt iig gelijk.

En nu terug ontopic
Oud 23-05-2004, 17:18
Verwijderd
Ik heb het ook vaak, vooral wanneer ik zware dingen eet of vettige dingen. Misschien moet ze die dingen eens vermijden? En naar de wc gaan wanneer ze buikpijn heeft kan ook helpen, gewoon proberen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:42
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb het ook vaak en volgens mij komt het bij mij van sinaasappelsap en drinken met prik.
Oud 23-05-2004, 19:01
shadorea
shadorea is offline
misschien alergie voor gluten ofzo zit in heel veel dingen dus daar kan je dan elke dag last van hebbben, maar kzou ff langs de dokter gaan als ik haar was.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:10
Gruppie
Gruppie is offline
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik buikpijn krijg (en meerdere malen naar wc moet rennen ) als ik een 'melk-maizena- papje ' over de groentes eet... (ik dacht eerst dat het aan toetjes lag, maar is gelukkig niet zo )...

dus ze moet gewoon bijhouden wat ze eet
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:30
Joris
Joris is offline
Ga even naar de huisarts. Het ziet eruit alsof het niet heel ernstig is, maar ik kan me voorstellen dat het niet heel prettig is en je er liever af van zou willen komen. Zoals het hier staat, is er weinig over te zeggen...
Oud 23-05-2004, 19:34
@Moon
@Moon is offline
Volgens mij kan ze beter naar de dokter gaan. Zeker omdat ze er elke dag last van heeft. Dit is niet bepaald normaal.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 00:10
p-chez
p-chez is offline
Ik zou ff langs de huisarts gaan. Ligt idd vast aan bepaald voedsel. Misschien is 't echter ook wel gewoon lucht. Dat kan ook heel onprettig zijn.

Citaat:
Gruppie schreef op 23-05-2004 @ 20:10 :
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik buikpijn krijg (en meerdere malen naar wc moet rennen ) als ik een 'melk-maizena- papje ' over de groentes eet... (ik dacht eerst dat het aan toetjes lag, maar is gelukkig niet zo )...

dus ze moet gewoon bijhouden wat ze eet
Als je dat ook hebt bij andere zuivelproducten, duidt dat op lactose intolerantie. Oplossing: geen/nauwelijks zuivelproducten meer gebuiken.
Oud 24-05-2004, 08:18
cyntha
cyntha is offline
Ik denk ook dat het een allergie is voor iets wat ze regelmatig eet. Je kunt idd voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 24-05-2004 @ 01:10 :
Als je dat ook hebt bij andere zuivelproducten, duidt dat op lactose intolerantie. Oplossing: geen/nauwelijks zuivelproducten meer gebuiken.
Dan kan het daar op duiden. (Je kunt ook allergisch zijn voor bv. toevoegingen.)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:09
Ndimension
Ndimension is offline
Over darmproblemen gesproken...
Ooit (toen ik in groep zes, ik zit nu in de vierde klas) was ik een week heel ziek. Ik had hoge koorts (tussen de 40/42 graden) en mijn darmen deden heel vreemd. Om de paar minuten leek het of mijn darmen met veel kracht uit elkaar getrokken werden en daarna moest ik mezelf ontlasten (om het maar netjes te zeggen ). Ik was toen bijna uitgedroogd en viel ook wat af (waar ziekte's al niet goed voor zijn ).

Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? Toen we de dokter belden, zeiden dat ik maar langs moest komen Het enige wat ze zeiden, was dat ik maar veel moest drinken
Oud 24-05-2004, 17:55
Aileen
Aileen is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 24-05-2004 @ 18:09 :
Ooit (toen ik in groep zes, ik zit nu in de vierde klas) was ik een week heel ziek. Ik had hoge koorts (tussen de 40/42 graden) en mijn darmen deden heel vreemd. Om de paar minuten leek het of mijn darmen met veel kracht uit elkaar getrokken werden en daarna moest ik mezelf ontlasten (om het maar netjes te zeggen ). Ik was toen bijna uitgedroogd en viel ook wat af (waar ziekte's al niet goed voor zijn ).

Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? Toen we de dokter belden, zeiden dat ik maar langs moest komen Het enige wat ze zeiden, was dat ik maar veel moest drinken
Ik heb dat ook gehad, toen had ik samonella infectie, alleen toen was ik 3 weken ziek en had ik meer dan alleen maar buikpijn, maar het leek wel op wat jij beschrijft, of misschien had je darmontstekking ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:57
Aileen
Aileen is offline
Maar over je vriendin, misschien heeft ze last van verstopping?? komt best vaak voor bij jongeren en dan heb je ook heel erg buikpijn en is je buik ook opgezwollen...alleen raar dat het na een half uurtje weer over gaat
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 24-05-2004 @ 18:09 :

Kan toch ook gewoon een flinke buikgriep zijn? Of een soort voedselvergiftiging?

Ik heb wel vaker enorme darmkrampen gehad, ook met koorts en dan enorme diarree (dat het er dus uitspuit zeg maar ). Laatste jaren vrijwel niet meer. Ik heb eigenlijk m'n hele leven al darmproblemen gehad, als baby krampjes, als kind/puber vaak óf diarree óf verstopping, vanaf m'n 15de is het pas een beetje fatsoenlijk geworden. Was echt altijd heel vervelend, ik had ook vaak last van m'n buik en schaamde me er echt voor (nog steeds overigens). Als ik een tijdje geen melkproducten at/dronk, ging het even beter, maar vervolgens begon het weer van voren af aan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:04
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
p-chez schreef op 24-05-2004 @ 01:10 :
Ik zou ff langs de huisarts gaan. Ligt idd vast aan bepaald voedsel. Misschien is 't echter ook wel gewoon lucht. Dat kan ook heel onprettig zijn.

heb een jaar geleden ook bloed voor geprikt, maar was dus nergens allergisch voor...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:45
Muzzle
Muzzle is offline
Iedereen bedankt voor de reacties, een allergie hadden we zelf nog niet gedacht, ze gaat woensdag even naar de huisarts .
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Gruppie schreef op 24-05-2004 @ 20:04 :
heb een jaar geleden ook bloed voor geprikt, maar was dus nergens allergisch voor...
Ook dan kan je allegisch (en intolerant) zijn voor voedsel, al beweren veel artsen van niet...maar das onzin (en dat verzin ik niet zelf, maar dat zegt de allergoloog in het ziekenhuis waar ik ben geweest en ook verschillende dietisten hebben dat gezegd). Misschien kan je er met behulp van een dietiste wel achter komen (dmv een eliminatiedieet bv).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:22
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-05-2004 @ 20:55 :
Ook dan kan je allegisch (en intolerant) zijn voor voedsel, al beweren veel artsen van niet...maar das onzin (en dat verzin ik niet zelf, maar dat zegt de allergoloog in het ziekenhuis waar ik ben geweest en ook verschillende dietisten hebben dat gezegd). Misschien kan je er met behulp van een dietiste wel achter komen (dmv een eliminatiedieet bv).
hmmmm tja als kind had ik vroeger al heel vaak buikpijn en een paar jaar geleden kreeg ik t opeens dagelijks (dat ik een half uur na t eten buikpijn kreeg en aan de diarree was).. (op de camping vond ik t ergst op vakantie ) maar nu had ik t al een paar maanden niet meer (en ben gelijk dik 5 kilo aangekomen).. Ik neem nou meestal muesli in de vla of gewoon kwark (want daar krijg ik t niet van).. kortom, ik had al een eigen 'dieet' uitgestippeld

Maar als ik t weer een tijd achterelkaar heb, ga ik er zeker een keer heen! bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 11:12
JCG
JCG is offline
ik heb het topic niet helmaal gelezen dus weet niet of al langs is gekomen.
Mijn broer had daar ook last van, bij hem kwam het door "stress". Hij had er veel last van het laatste jaar op school, nu werkt hij full time en heeft nergens last meer van.
Oud 25-05-2004, 11:42
duvelke21
duvelke21 is offline
ik heb dat ook vaak als dan iets gegeten heb is het over.
Oud 25-05-2004, 20:43
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-05-2004 @ 12:12 :
ik heb het topic niet helmaal gelezen dus weet niet of al langs is gekomen.
Mijn broer had daar ook last van, bij hem kwam het door "stress". Hij had er veel last van het laatste jaar op school, nu werkt hij full time en heeft nergens last meer van.
Hey dat zou het wel kunnen zijn, mijn vriendin heeft het nogal erg druk met school e.d. Ik wist niet dat stress ook zulke lichamelijke klachten kon veroorzaken, hoofdpijn wist ik wel enzo .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 25-05-2004 @ 21:43 :
Ik wist niet dat stress ook zulke lichamelijke klachten kon veroorzaken, hoofdpijn wist ik wel enzo .
Zoek eens op psychosomatische klachten.

Heeft ze het zolang ze stress heeft? Of had ze het daarvoor ook al?

Was ze al naar de huisarts geweest?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten