Voor spoeling: Jean's color violet. Zal vast op internet te vinden zijn, ik heb hem bij mijn kapster gekocht. Vrij duur. Op haar dat een beetje gebleekt is, dus lichter, (dat van mij is echt bijna zwart en ik laat het dus niet kapotbleken) is het vrij goed te zien, alleen het houdt niet bij iedereen even lang. Bij een vriendin houdt het toch wel een paar weken met wassen, bij mij is het na een keer wassen al niet meer fel, na 2 keer wassen nogal donkerroze.
Paars is er trouwens wel in verf, nu ben ik de naam helemaal kwijt, maar een kapper zal die vast wel gewoon hebben. Die van mij heeft het iig

. Verf is nog altijd het handigst als je de kleur een tijdje wilt houden. En geen uitgewassen effecten wilt krijgen (dat is zo'n nadeel van blauw, dat wordt lelijk grijs).
Wat ik ook wel doe is het paars laten verven en dan telkens zelf de spoeling eroverheen zetten zodat je terug de felle paarse gloed krijgt.
Ik zou wel met stukken werken, een kleur paars is niet echt super, nu heb ik zelf donker haar en werk ik van donker naar licht vanwege de uitgroei, met wat fellere stukken (over het algemeen had mijn haar alleen een paarse gloed met redelijk felle plukken erin).
Maar ik kan je niet echt foto's laten zien, in mn fotoboek staat wel een vage foto waar je enigzins de kleur en gloed ziet, maar ondertussen heb ik alweer iets anders (het is begonnen met paars, maar gebleekt tot iets rozigroods in de punten en waar niet is gebleekt zie je toch geen flikker want op mijn eigen haarkleur pakt helemaal nix).