Oud 02-08-2004, 11:47
Nesa
Nesa is offline
weet iemand een goede site waar ik alle grammatica vanaf kan halen zodat ik opeens alles begrijp!!??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 12:40
nienie
nienie is offline
http://www2.let.uu.nl/solis/geschied...ica/index.html
Hier vind je een overzicht van de grammatica van het Grieks. Of je dan alles direct begrijpt is een tweede, wat is precies het probleem?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:18
Ratbout
Ratbout is offline
t werkwoord is en blijft een b!tch

*afgesloot heeft met een 5*
Oud 03-08-2004, 11:11
Nesa
Nesa is offline
ik kan gewoon niet alles onthouden!! en moet heel vaak dingen weer nazoeken, want ik vergeet het gewoon allemaal weer... en ik snap sommige dingen gewoon niet, zoals de conjunctivus enzo
ach ik ga ook pas naar de 5e
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:37
Verwijderd
Ineens begrijpen is teveel gevraagd Het handigste is bijles krijgen. Mijn probleem was dat ik er altijd mijn voeten aan veegde en opeens was het een te grote stapel om nog te kennen en kunnen. Toen heeft een lerares mij bijles gegeven, helemaal terug van het begin, met oefeningen erbij. Maar je moet natuurlijk wel iemand vinden die wil.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:40
nienie
nienie is offline
Als je het wil onthouden, is er echt maar één ding dat je kan doen: rijtjes stampen. In sommige gevallen kan je redeneren waarom iets een bepaalde uitgang heeft (dwz dan is het dezelfde uitgang als bij een ander werkwoord, maar bepaalde letters zijn samengetrokken zodat het anders lijkt te zijn), maar bepaalde rijtjes moet je nu eenmaal uit je hoofd kennen.
Conjunctivus is in principe niet zo ingewikkeld: het geeft een extra eigenschap aan het werkwoord, waardoor je het werkwoord (of het voegwoord) op een bepaalde manier moet vertalen. Hier komt het in feite op neer, ik kan wel gaan typen hoe je het dan allemaal kan vertalen, maar dat staat als het goed is in je grammaticaboek.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:29
Master Corax
Master Corax is offline
Soms wil het helpen als je de rijtjes van werkwoorden (, naamwoorden enz.) opschrijft. Vervolgens kun je er dan regelmatigheden in proberen te ontdekken en die kun je dan aangeven door middel van pijltjes. En geloof me, die rijtjes zijn allemaal regelmatiger dan je denkt.
Rijtjes opschrijven is veel werk, maar werkt (bij mij dan ) opzich erg goed!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:22
Nesa
Nesa is offline
ja.. ik weet het. Maar als ik daar nu aan denk heb ik er al helemaal geen izn meer in! Maarja ik ga als de school weer begint, dr maar is hard op blokken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten