![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bel eerst je dokter eens om te overleggen wat je het beste kunt doen ed, 'k denk dat dat iig verstandig is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zijn ze tegen castratie als het bijtgedrag daar door zou verminderen? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou ook zeggen dat als je niet bloed, dat er geen probleem zou zijn, maar ik zou het risico eerlijk gezegt toch niet willen lopen ![]()
|
Om even terug te komen op mn post van net: Ik was iets te negatief. In 50% van de gevallen geneest Tetanus vanzelf. In zeldzame gevallen leidt het daarentegen tot de dood.
Ziekteverschijnselen Het door de bacterie geproduceerde toxine beschadigt het zenuwstelsel, waardoor rusteloosheid, geprikkeldheid en hoofdpijn kunnen optreden. Hierna volgen kaakkramp, slikklachten, stijfheid van nek- en buikspieren en soms koorts. De zeer pijnlijke krampen kunnen vervolgens in alle skeletspieren optreden. Complicaties van tetanus zijn: aantasting van het zenuwstelsel, ademhalingsproblemen, longontsteking, trombose en embolie. Zonder behandeling is tetanus vrijwel altijd dodelijk. Bij een goede behandeling ligt de sterfte in Nederland rond de 20%. Tetanus kan behandeld worden door tetanus immunoglobine (TIG) toe te dienen. Bij tetanus is een intensive care behandeling nodig voor het herstel en behoud van essentiële levensfuncties. Het effect van vaccinatie Tot 1950 stierven in Nederland gemiddeld 50 patiënten per jaar aan tetanus. Na introductie van de vaccinatie (1952) daalde het aantal sterfgevallen sterk. Ook het aantal patiënten met tetanus daalde tot vrijwel nul. Omdat het gif van de bacterie zo snel werkt, heeft het immuunapparaat niet de tijd om tegen de bacterie antistoffen te maken. Het doormaken van tetanus leidt dus niet tot afweer. Na vaccinatie wordt wel afweer opgebouwd. De vaccinatie tegen tetanus is sinds 1957 onderdeel van het RVP. Vaccinatie geeft in vrijwel 100% van de gevallen volledige bescherming. De bescherming houdt zeker 15 jaar aan. De vaccinatie wordt in de spier gegeven. http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/tetanus/
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht dat gold dat als het minder dan 10 jaar geleden gebeurd was, dat het dan idd niet hoefde. Als het langer geleden was, dan wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan je vertellen dat ik er ook niet van hou... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ben vast te laat maar voor het geval je morgen moet .. lekker je arm ontspannen dan valt het reuze mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
(Clostridium tetani)
Tetanus wordt veroorzaakt door een bacterie, Clostridium tetani. Besmetting vindt plaats doordat besmet materiaal waarin de bacterie normaal voorkomt (straatvuil, tuinaarde, mest) in een wond komt. De incubatietijd is gemiddeld 2 tot 21 dagen. Tetanus is niet van mens op mens overdraagbaar. binnen 2 tot 21 dagen dus.. Je bent safe, maar haal voortaan een prik in zo'n geval ![]() edit: bron http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/tetanus/
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ow, trouwens... ik zou nog maar een keer goed nadenken over castratie. Bij onze hond hielp het totaal niet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar ik heb het nagevraagd, je moet het eigenlijk op dezelfde dag doen...(binnen 24 uur?) dus niet echt spoed, maar wel haast. edit: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=918799 toemba toemba toemba toch... Ik spot er niet mee, ik geef slechts aan dat het niet ZOVEEL spoed heeft. Beetje dimmen maat. Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 15:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |