Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
=1*b^4/3*a^2=b^4/3*a^2
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
|
![]() |
Delen door een breuk(dus 1/3b^4), is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde(3b^4/1).
dus 1/a^2 / 1/3b^4 is hetzelfde als 1/a^2 * 3b^4/1 Dan volgt hier uit 3b^4/a^2 Groetjes Ben(die geen ster is in uitleggen, maar zijn best heeft gedaan ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
NIET TE GELOVEN HE!!! ![]() ![]() Groetjes Ben(die net zijn best heeft gedaan met voor een begrijpelijke uitleg ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
AANPAK: a^-2= 1 : a^2 en 1 : b^-4= b^4 ?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmm...mijn uitleg is iets anders zie ik nu dan bij Mathfreak. Kijk eens naar mijn uitleg, dan worden er geen tussenstappen overgeslagen. Groetjes Ben(die voor mathfreak de tip heeft dat hij wat minder technisch moet uitleggen en er van uit moet gaan dat degene die om hulp vraagt geen enkele wiskundige kennis heeft bij wijze van spreken ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Xal proberen jouw theorie bij een paar sommetjes toe te passen, wie weet of ik het dan nog wat beter snap. Thanx ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Groetjes Ben(die zichzelf graag de hemel in prijst ![]() ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
a^(-2) = 1 / (a^2) b^(-4) = 1 / (b^4) 1 * (b^(-4)) = 1 / (b^4) 3 * (b^(-4)) = 3 / (b^4) Jouw vraag: (a^(-2)) / (3(b^(-4)) Oplossing: = (1 / (a^2)) / (3 / (b^4)) Delen door een breuk is verminigvuldigen met het omgekeerde: =(1 / (a^2)) * ((b^4) / 3) Links en recht omdraaien (6 * 4 = 4 * 6): =((b^4) / 3) * (1 / (a^2)) Nu zit ik vast, maar ga verder volgens Mathreak: = ((1 * (b^4)) / 3) * (a^2) Haakjes verwerken geeft: 1 * b^4 / 3 * a^2, oftewel b^4 / 3 * a^2 Tadaa! ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zoals eddie al heeft aangegeven....
3 * (b^-4) = 3* 1/b^4 = 3/b^4 Delen door een breuk(dus 3/b^4), is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde(b^4/3). dus 1/a^2 / 3/b^4 is hetzelfde als 1/a^2 * b^4/3 (delen door een breuk...dus 3/b^4 is de breuk is vermenigvuldigen met het getal dat wordt gedeeld met de breuk...dus b^4/3) Dan volgt hier uit b^4/3a^2 Even een foutje wegwerken...en 'wijzig' werkt (weer eens) niet! ![]() ![]() En for the record...dit neemt NIKS weg van mijn talent om uit te leggen hoor! ![]() ![]() Groetjes Ben(die overigens geen leraar wil worden tenzij het de universiteit is en eventueel HBO ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
4(ab)^-2 = 4(a^-2b^-2)= 4a^-2b^-2 (regel: (ab)^p = a^p b^p) Ben je niet iets vergeten bij de 2a^b^-3?? Of moet die b^-3 echt als macht geschreven worden voor 2a? En wiskunde is gewoon moeilijk, ik ben er zelf ook geen superster in ofzo! ![]() Groetjes Ben(die dit onderdeel aan het begin van het jaar heeft gehad en dus even goed moet graven in zijn geheugen ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(2 * a^(b^(-3))) / (4 * (a * b)^(-2)) = (2 * a^(b^(-3))) / (4 / ((a * b)^2)) = (2 * a^(1 / b^3)) / (4 / ((a * b)^2)) = (2 * a^(1 / b^3)) * (((a * b)^2) / 4)) = (2 * a^(1 / b^3)) * ((a^2 * b^2) / 4) = 2 * a^(1 / b^3) * (a^2 * b^2) / 4 = 2 * a^(1 / b^3) * a^2 * b^2 / 4 Allicht dat is hem niet is, maar ja... Wanner Mathfreak ff dit gedeelte kan uitwerken: 2 * a^(1 / b^3) ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door eddie (26-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
(a^b)^-3 is een macht van een macht en is gelijk aan a^-3*b=1/a^3*b. Voor (a*b)^-2=a^-2*b^-2 kun je schrijven: (a*b)^-2=1/a^2*1/b^2=1/(a^2*b^2) zodat we uiteindelijk krijgen: 2*(a^b)^-3/4(a*b)^-2=2/a^3*b:4/(a^2*b^2) =(2/a^3*b)*a^2*b^2/4=(a^2-3b)*b^2/2
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Kijk eens naar het subtiele (doch zeer belangrijke) verschil in haakjes. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Akkoord!!! ?? ![]() ![]() Citaat:
Hoe moet ik dit lezen: 2*(a^b)^-3/4(a*b)^-2 ??? 1) 2*(a^b)^(-3/(4(a*b))^-2) 2) 2*(a^b)^(-3/(4(a*b)))^-2 3) 2*(a^b)^(-3/4)(a*b)^-2 4) 2*(a^b)^(-3)/(4(a*b))^-2 5) ... ![]() [Dit bericht is aangepast door eddie (27-03-2002).] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2*(a^b)^-3/4(a*b)^-2 ???*vraag van eddie* De teller wordt berekend als: verhef a tot de macht b tot de macht -3 (dit levert a tot de macht -3*b) en vermenigvuldig dit met 2. De noemer wordt berekend als: verhef a*b tot de macht -2 en en vermenigvuldig dit met 4. Hopelijk is het zo wat duidelijker te begrijpen. Waarschijnlijk begrijpen jullie nu waarom ik liever met de vergelijkingseditor van Word werk inplaats van allerlei typografische trucjes in een reply te moeten uithalen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(2 * ((a^b)^-3)) / (4(a * b)^-2) Dit is toch duidelijker?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry voor dat foutje, na een speciale teken zoals "/^/' moet ik altijd eerst weer op de spatiebalk drukken voordat ie verschijnt. ![]() Maar ehm, ik heb het dus nogmaals aan een paar mensen uit mn klas gevraagt hoe het nu moest, en ze vertelden me wat anders dan wat jullie me zo vriendelijk vertellen. > 2*a^2*b^-3 : 4(ab)^-2 > 2*a^2*b^-3 : 4*a^-2*b^-2 > 2*a^2*a^2*b^2 : b^3*4 > 2*a^4*b^2 : 4*b^3 > 1*a^4*b^2 : 2*b^3 > a^4 : 2b Op de manier zoals jullie het doen kan misschien ook wel, maar ik denk dat dit dichter bij de theorie in mn boek past. Misschien dat het pas later komt ofzo, heb ik alvast een kleine voorsprong dankzij jullie allemaal ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De meeste studenten kunnen gewoon geen wiskunde B meer als ze hun GF niet meer zouden hebben. En op de Uni mag je geen GF gebruiken...en de leraren daar zitten met de handen in het haar. Want ze zijn niks meer zonder dat ding. Begrippen snappen ze niet, ze begrijpen niet waarom iets gebeurt etc. Groetjes Ben(die dan gelukkig ook nog oude stijl doet ![]()
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] machten met reële grondtallen Woopa | 9 | 17-10-2013 23:00 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
machten / logaritmen Vvwesterwolde | 4 | 29-06-2006 12:50 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde: Zonder negatieve Exponent anoniemus | 5 | 08-01-2006 21:40 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Machten van 10 Dark Red | 9 | 23-11-2005 09:35 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WIS] Rekenregeltjes watnuweer | 20 | 10-10-2004 11:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Wisk] Differentieer FastJapie | 10 | 17-02-2004 16:29 |