Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 22:36
Keith
Keith is offline
Ik heb het hier over een idee dat een LPF'er vandaag tijdens het kamerdebat over Theo van Gogh naar voren bracht. Hij pleitte voor het aanstellen van e e n minister voor Binnenlandse Veiligheid (net als de amerikanen deden na 9/11).

Het idee leek mij wel interessant, aangezien er nu nog vaak tussen ministeries onenigheid is over wat nou waar bij hoort, vooral tussen Binnelandse zaken en Justitie. Anderzijds lijkt het mij misschien ook wat overdreven.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 22:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het zou wel handig zijn om de verwarring tussen Justitie en Binnenlandse Zaken op te lossen, maar een minister is misschien weer wat overdreven. Maar ja, een staatssecretaris moet weer bij een van de ministeries horen :/ Lastig....
Oud 11-11-2004, 22:51
T_ID
T_ID is offline
een oplossing zou zijn het OM gewoon onder binnenlandse zaken te laten vallen, of eventueel van het ministerie van justitie een sub-ministerie van BiZa te maken.
Oud 11-11-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 11-11-2004 @ 23:36 :
een idee dat een LPF'er
Zegt genoeg, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 23:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 00:14 :
Zegt genoeg, lijkt me.
Nou ja, de LPF-er in kwestie heeft wel een punt, vind ik. Je moet het niet meteen neersabelen omdat het van een LPF-er komt, zelfs niet als het waarschijnlijk Eerdmans is.
Oud 12-11-2004, 08:07
bracelance
bracelance is offline
De nederlandse regering en ministers zijn er erg goed in de fouten bij een ander te leggen. Door een extra minister aan te trekken steken we nog meer geld (wat we niet hebben) in een ambtenaar die weer op zijn luie reet zit. Het idee van een minister is in mijn ogen totale bullshit, er moet gewoon een beter en strakker beleid komen. Verlaag de tolerantie.
Oud 12-11-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 11-11-2004 @ 23:39 :
Het zou wel handig zijn om de verwarring tussen Justitie en Binnenlandse Zaken op te lossen, maar een minister is misschien weer wat overdreven. Maar ja, een staatssecretaris moet weer bij een van de ministeries horen :/ Lastig....
Ja, maar los van het probleem van de staatssecretaris is het toch geen slecht idee. Je ziet nu dat de ministers van binnenlandse zaken en justitie gewoon enorm langs elkaar heen werken, en dat wanneer het misgaat ze elkaar de schuld in de schoenen proberen te schuiven. Waar het gaat om overlappende terreinen of om aangelegenheden die aspecten hebben van zowel BiZa als justitie, dan zou daar gewoon een aparte 'derde' minister voor moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:30
Outlaw
Outlaw is offline
Lijkt me een goed idee. Je ziet dat de binnenlandse veiligheid een heel groot punt op de politieke agenda is, dus lijkt het me beter wanneer daarvoor een (tijdelijk) nieuw ministerie voor wordt opgericht. Er moet dan natuurlijk wel een geschikt persoon aangesteld worden.

Op deze manier ben je van al het gedoe tussen binnenlandse zaken en justitie af, en kunnen die zich ook weer op hun eigen taak richten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:16
McCaine
McCaine is offline
Lijkt me nou het eerste zinvolle plan dat uit deze stupide zooi gekomen is.
Oud 12-11-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-11-2004 @ 00:19 :
Nou ja, de LPF-er in kwestie heeft wel een punt, vind ik. Je moet het niet meteen neersabelen omdat het van een LPF-er komt, zelfs niet als het waarschijnlijk Eerdmans is.
Doe ik ook niet, maar ik vind het idee sowieso lulkoek.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:31
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Goed plan, maar het verwezenlijken lijkt me toch wel een probleem.
Reageren

Regels voor berichten