Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 17:59
Co
Co is offline
De laatste tijd verbaas ik me steeds weer over 'onze democratie'.
"Wat al die nare moslims uithalen kan natuurlijk niet!"
Helaas denken veel te veel mensen zo... Helaas hoor ik dit té vaak.
Ik schaam me voor die debielen die iedere avond op Hart Van Nederland zeggen dat het 'altijd de schuld is van de Turken en Marokkanen'. Ik kan het mis hebben, maar het overgrote deel van de mensen die dit roepen hebben mijns insziens geen degelijke opleiding genoten. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor het feit dat in dit land zoveel stupide mensen rondlopen?

Hier in Nederland wordt duidelijk met 2 maten wordt gemeten. Voorbeeldje; Imaam El Moumni noemt homosexualiteit een ziekte, en wordt berecht. Theo v. Gogh noemde alle mannelijke Moslims geitenneukers en er wordt niks tegen gedaan. Beetje vreemd, nietwaar?

Na de moord op Theo kwamen er veel Moslims op TV. Overal moesten zij zich verdedigen tegen vooroordelen. Maar na de brandstichtingen in Eindhoven en Uden is dit geheel niet aan de orde.
Ik heb geen autochtonen gezien die met spandoeken de straat opgaan om de vrede te bewaren.

Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die? We hebben 1 keer in de vier jaar een verkiezing. Verder niks. Ik wijk een beetje af, maar waarom hebben wij geen referendum meer? Soms walg ik van dit land, dat enkel goed is in retenlikken bij de VS
Advertentie
Oud 10-11-2004, 18:02
Verwijderd
mooie tirade
Oud 10-11-2004, 18:04
Joostje
Joostje is offline
ik neem aan dat je het hier specifiek over discriminatie wilt hebben ipv vrijheid en democratie?
Oud 10-11-2004, 18:05
Co
Co is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:02 :
mooie tirade
daar is het mij niet om te doen
Oud 10-11-2004, 18:06
Co
Co is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 19:04 :
ik neem aan dat je het hier specifiek over discriminatie wilt hebben ipv vrijheid en democratie?
In een vrijheidsgezinde democratie wordt niet gediscrimineerd nee
Oud 10-11-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:05 :
daar is het mij niet om te doen
Dit is een beetje uitgekwaude onderwerp die steeds weer op dezelfde discussies uitloopt ik kan het onderhand wel dromen
Oud 10-11-2004, 18:08
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 18:59 :
Imaam El Moumni noemt homosexualiteit een ziekte, en wordt berecht.
is dat niet ook die van 'hoofd naar beneden van een hoog gebouw af'?
Oud 10-11-2004, 18:08
Co
Co is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:06 :
Dit is een beetje uitgekwaude onderwerp die steeds weer op dezelfde discussies uitloopt ik kan het onderhand wel dromen
ik ben gewoon geschrokken van de (onterechte) aversie tegen moslims
Oud 10-11-2004, 18:09
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:06 :
In een vrijheidsgezinde democratie wordt niet gediscrimineerd nee
alleen discriminatie op huidskleur/afkomst?
of alle vormen van discriminatie?
Oud 10-11-2004, 18:11
Co
Co is offline
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:09 :
alleen discriminatie op huidskleur/afkomst?
of alle vormen van discriminatie?
alle vormen van discriminatie voorkomen is een utopie
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:08 :
ik ben gewoon geschrokken van de (onterechte) aversie tegen moslims
er is over het algemeen geen aversie tegen moslims.
er is een aversie tegen extremistische moslims.
de meeste mensen die iets tegen turken en marrokanen hebben in hart van nederland, zullen het woord extremisme wel niet kennen, maar ze bedoelen het waarschijnlijk wel.
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
afkomst en huidskleur zijn de kwalijkste
Oud 10-11-2004, 18:13
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
en je denkt dat discriminatie op huidskleur/afkomst wel te voorkomen is?
want dat lijkt me ook vrij onmogelijk dan.
Oud 10-11-2004, 18:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
afkomst en huidskleur zijn de kwalijkste
En waarom dat dan?
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
de meeste mensen die iets tegen turken en marrokanen hebben in hart van nederland, zullen het woord extremisme wel niet kennen, maar ze bedoelen het waarschijnlijk wel.
Nee, dat denk ik niet. Nu schilder je de gemiddelde Nederlander af als dom en onwetend.
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:13 :
en je denkt dat discriminatie op huidskleur/afkomst wel te voorkomen is?
want dat lijkt me ook vrij onmogelijk dan.
Je kunt mensen niet veranderen maar de overheid kan er wel voor zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt
Co
Co is offline
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
Het is zo jammer dat juist die niet-extremistische mensen nu de dupe zijn van die harde kern.
Oud 10-11-2004, 18:15
.boris
.boris is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-11-2004 @ 19:14 :
Nee, dat denk ik niet. Nu schilder je de gemiddelde Nederlander af als dom en onwetend.
nee, je hoeft niet dom te zijn als je je mening niet kan vertalen in woorden voor een televisie camera
Oud 10-11-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-11-2004 @ 19:14 :
En waarom dat dan?
Omdat die mensen het makkelijkste eruit zijn te pikken
Oud 10-11-2004, 18:16
Co
Co is offline
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:15 :
nee, je hoeft niet dom te zijn als je je mening niet kan vertalen in woorden voor een televisie camera
er zijn veel mensen met kritiek, maar ik heb er maar weinig gezien met een fatsoenlijke onderbouwing
Oud 10-11-2004, 18:16
De Veroorzaker
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:15 :
Omdat die mensen het makkelijkste eruit zijn te pikken
Dus iemand uit pakembeet Letland herken je beter dan een vrouw?
Oud 10-11-2004, 18:18
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
"Wat al die nare moslims uithalen kan natuurlijk niet!"
Helaas denken veel te veel mensen zo.
Inderdaad die nare moslims zijn allemaal knuffelig en mogen best aanslagen plegen hoor !

Citaat:

Ik schaam me voor die debielen die iedere avond op Hart Van Nederland zeggen dat het 'altijd de schuld is van de Turken en Marokkanen'. Ik kan het mis hebben, maar het overgrote deel van de mensen die dit roepen hebben mijns insziens geen degelijke opleiding genoten.
Of juist wel. Als je de criminaliteits cijfers van verschillende bevolkingsgroepen berekent kan je niet anders doen dan pijnlijke conclusies trekken.

Citaat:

Hier in Nederland wordt duidelijk met 2 maten wordt gemeten. Voorbeeldje; Imaam El Moumni noemt homosexualiteit een ziekte, en wordt berecht. Theo v. Gogh noemde alle mannelijke Moslims geitenneukers en er wordt niks tegen gedaan.
Tegen El Moumni hebben mensen een aanklacht ingedient. Tevens is meneer El Moumni vrijgesproken. Wat dat betreft ligt er dan een stuk jurispedentie dat een bepaald type uitspraak kunnen. Als er dan een aanklacht tegen iemand anders ingediend wordt, en de officier van justitie oordeelt dat er van een soortgelijk geval sprake is dan wordt er van vervolging afgezien. Maar jij ziet blijkbaar graag dat keer op keer soortgelijke rechtzaken gevoerd worden waarbij al van te voren duidelijk is dat er vrijspraak gaat volgen.

Citaat:

Ik heb geen autochtonen gezien die met spandoeken de straat opgaan om de vrede te bewaren.
Voordat je een demonstratie gaat organiseren zul je uberhaupt eerst moeten weten uit naam van wat de aanslagen gepleegd zijn.

Citaat:

Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die? We hebben 1 keer in de vier jaar een verkiezing. Verder niks. Ik wijk een beetje af, maar waarom hebben wij geen referendum meer?
Omdat de bevolking nooit in een ruim genoege mate gekozen heeft voor partijen die het referendum willen invoeren.

Citaat:

Soms walg ik van dit land, dat enkel goed is in retenlikken bij de VS
Die VS waar jij blijkbaar van walgt is anders stukken democratischer dan Nederland.
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-11-2004 @ 19:16 :
Dus iemand uit pakembeet Letland herken je beter dan een vrouw?
Vrouwen zijn niet bepaald een minderheid hier he
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:14 :
Het is zo jammer dat juist die niet-extremistische mensen nu de dupe zijn van die harde kern.
Andersom zijn de niet harde kerners vaak ook het slachtoffer van moslim extremisten.
En het is oneerlijk dat moslims zo vaak negatief in het nieuws komen, en het is oneerlijk dat nu de gewone moslim slachtoffer is van onze extremisten. Maar dat is dan weer de schuld van 'onze' extrmisten waarschijnlijk
Oud 10-11-2004, 18:19
De Veroorzaker
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:18 :
Vrouwen zijn niet bepaald een minderheid hier he

En sinds wanneer moet je een minderheid zijn om gediscrimineerd te kunnen worden?
Oud 10-11-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-11-2004 @ 19:19 :

En sinds wanneer moet je een minderheid zijn om gediscrimineerd te kunnen worden?
Oud 10-11-2004, 18:23
.boris
.boris is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:22 :

discriminatie beperkt zich idd niet tot minderheden
Oud 10-11-2004, 18:24
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Uw quota is overschreden. U kan tot volgende maand geen meer inzetten.
Oud 10-11-2004, 18:25
De Veroorzaker
Citaat:
Lief.

Citaat:
Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die? We hebben 1 keer in de vier jaar een verkiezing. Verder niks. Ik wijk een beetje af, maar waarom hebben wij geen referendum meer? Soms walg ik van dit land, dat enkel goed is in retenlikken bij de VS
Tja je wijkt inderdaad af. Een referendum werkt gewoon niet, kijk maar naar onze peilingen, slaat echt nergens op. Als je bijv nu een referendum houdt over het al dan niet uitzetten van moslims, denk ik dat je het er wel doorheen krijgt.
Dus het is toch wel fijn dat 'verstandige' mensen de beslissingen nemen.
Oud 10-11-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:23 :

discriminatie beperkt zich idd niet tot minderheden
Nee maar het is wel de grootste vorm ervan
Oud 10-11-2004, 18:27
.boris
.boris is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:26 :
Nee maar het is wel de grootste vorm ervan
snoepjes stelen bij het kruitvat is ook de grootste vorm van winkeldiefstal
Oud 10-11-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Jij bent toch niet echt zo clueless om te denken dat vrouwen niet gediscrimineerd kunnen worden? Wat dacht je van vrouwen die voor dezelfde baan minder verdienen? Of vrouwen die geen leidinggevende posities krijgen?
Oud 10-11-2004, 18:28
Co
Co is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 10-11-2004 @ 19:18 :
Citaat:
Inderdaad die nare moslims zijn allemaal knuffelig en mogen best aanslagen plegen hoor !
ik begrijp je sarcasme, maar vind 'm niet op z'n plaats

Citaat:
Tegen El Moumni hebben mensen een aanklacht ingedient. Tevens is meneer El Moumni vrijgesproken. Wat dat betreft ligt er dan een stuk jurispedentie dat een bepaald type uitspraak kunnen. Als er dan een aanklacht tegen iemand anders ingediend wordt, en de officier van justitie oordeelt dat er van een soortgelijk geval sprake is dan wordt er van vervolging afgezien. Maar jij ziet blijkbaar graag dat keer op keer soortgelijke rechtzaken gevoerd worden waarbij al van te voren duidelijk is dat er vrijspraak gaat volgen.
Het beledigen van mensen is in dit land dus wettelijk toegestaan? Ook bij mensen met een voorbeeldfunctie?

Citaat:
Omdat de bevolking nooit in een ruim genoege mate gekozen heeft voor partijen die het referendum willen invoeren.
Ik heb duidelijk White-Power tekens gezien op de restanten van basisscholen in Uden en Eindhoven

Citaat:
Die VS waar jij blijkbaar van walgt is anders stukken democratischer dan Nederland.
Jongejonge, democratie is de dictatuur van de meerderheid. Als de meerderheid van de bevolking voor president A stemt, en de kiesmannen hebben zelf meer baat voor president B, dan wordt het gewoon B hoor... (Bush-Gore, Gore had meerderheid)
Oud 10-11-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:27 :
snoepjes stelen bij het kruitvat is ook de grootste vorm van winkeldiefstal
geen onzinnige vergelijkingen maken
Oud 10-11-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
*verhaal*
Je verhaal getuigt er nu ook weer niet van, dat jij een gedegen opleiding zou hebben gehad. Je smijt her en der met termen en gooit er lukraak wat ongefundeerde stellingen tegenaan. Lees je eerst eens in, zou ik zeggen.

Ik bedoel: "Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die?" is niet echt een overtuigend bewijs van je superieure intellect.
En spelvauten helpen daar ook niet echt bij. ("insziens")

Anderzijds is het wel een interessant onderwerp, waarover inderdaad eens wat meer inhoudelijk over gediscussieerd zou mogen worden.

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 19:03.
Oud 10-11-2004, 18:32
.boris
.boris is offline
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:28 :

Jongejonge, democratie is de dictatuur van de meerderheid. Als de meerderheid van de bevolking voor president A stemt, en de kiesmannen hebben zelf meer baat voor president B, dan wordt het gewoon B hoor... (Bush-Gore, Gore had meerderheid)
kiesmannen zijn geen personen
kiesmannen zijn het aantal uiteindelijke stempunten die iedere staat krijgt. in sommige staten wonen meer mensen dan anderen waardoor sommige staten meer kiesmannen te verdelen hebben dan andere.
Oud 10-11-2004, 18:33
.boris
.boris is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 19:32 :
Je verhaal getuigd er nu ook weer niet van, dat jij een gedegen opleiding zou hebben gehad. Je smijt her en der met termen en gooit er lukraak wat ongefundeerde stellingen tegenaan. Lees je eerst eens in, zou ik zeggen.

Ik bedoel: "Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die?" is niet echt een overtuigend bewijs van je superieure intellect.

Anderzijds is het wel een interessant onderwerp, waarover inderdaad eens wat meer inhoudelijk over gediscussieerd zou mogen worden.
zeiken over spelfouten op een internetforum is wel diep triest
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook maar een beperkte manier om democratie uit te leggen. Je moet wel bedenken dat de grote landbouwstaten anders minder in de melk te brokkelen hebben. In Nederland krijgt het dunbevolkte platteland toch ook relatief veel subsidie? Het kiesmannensysteem is natuurlijk een manier om een min of meer eerlijke representatie te waarborgen.
De Veroorzaker
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:33 :
Spelfouten maken ook.
Oud 10-11-2004, 18:34
.boris
.boris is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 19:31 :
geen onzinnige vergelijkingen maken
vrouwen discriminatie is een ernstig probleem
vrouwen discriminatie onder moslims is een zeer ernstig probleem, maar in omvang duidelijk een kleiner probleem, in nederland, dan discrimanatie op grond van afkomst, huidskleur en religie

maar wel ernstiger
Oud 10-11-2004, 18:36
.boris
.boris is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-11-2004 @ 19:33 :
Spelfouten maken ook.
ten eerste zijn er typfouten
en daarnaast slaat mijn gramatica in het nederlands ook op poep en mijn spelling van woorden die ik niet vaak gebruik ook.
Oud 10-11-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:33 :
Je moedertaal niet beheersen ook.
Citaat:
.boris schreef op 10-11-2004 @ 19:36 :
ten eerste zijn er typfouten
en daarnaast slaat mijn gramatica in het nederlands ook op poep en mijn spelling van woorden die ik niet vaak gebruik ook.
...dus... omdat jij fouten maakt, is het gelegitimeerd?
Oud 10-11-2004, 18:44
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Het beledigen van mensen is in dit land dus wettelijk toegestaan? Ook bij mensen met een voorbeeldfunctie?
Zoek de uitspraak in de zaak El Moumni en trek een conclusie zou ik zeggen.

Citaat:

Ik heb duidelijk White-Power tekens gezien op de restanten van basisscholen in Uden en Eindhoven
Dan is het dus aan de aanhangers van de White Power beweging om duidelijk te maken dat men niet wenst dat dit soort zaken uit hun naam gedaan worden.
Oud 10-11-2004, 18:45
.boris
.boris is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-11-2004 @ 19:42 :
...dus... omdat jij fouten maakt, is het gelegitimeerd?
waar slaat dat op
al is nederlands mijn moedertaal
mijn engels is beter
fouten maken in spelling en grammatica is idd gelegitimeerd.
Oud 10-11-2004, 18:53
Co
Co is offline
Citaat:
Je verhaal getuigd er nu ook weer niet van, dat jij een gedegen opleiding zou hebben gehad. Je smijt her en der met termen en gooit er lukraak wat ongefundeerde stellingen tegenaan. Lees je eerst eens in, zou ik zeggen.

Heb je mij ooit horen zeggen dat ik een hogere opleiding heb genoten dan de mensen waar ik het over had?

Maar nu gaan we weer ovF-t0PicK
Oud 10-11-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig maak jij ook geen spelfouten, held.
Oud 10-11-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 10-11-2004 @ 19:53 :
Heb je mij ooit horen zeggen dat ik een hogere opleiding heb genoten dan de mensen waar ik het over had?
Zie:
Citaat:
[...] Ik kan het mis hebben, maar het overgrote deel van de mensen die dit roepen hebben mijns insziens geen degelijke opleiding genoten. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor het feit dat in dit land zoveel stupide mensen rondlopen?
[...]
Dit impliceert dat jij wel een degelijke opleiding hebt gehad.
Oud 10-11-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-11-2004 @ 19:56 :
Dat klopt. Maar ik zeik dan ook niet over de 'verloedering van de Nederlandse samenleving'.
Oud 10-11-2004, 19:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-11-2004 @ 19:56 :
Oud 10-11-2004, 19:15
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Democratie zoals we die kennen in Nederland gaat niet samen met vrijheid. En dit is een kuttopic. En nee, ik beargumenteer niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten