Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 16:49
Rhinus
Rhinus is offline
1/2 liter voor iets van 1.50 OID. Die 'vers' geperste. Zijn die ook een beetje gezond eigelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 17:16
YPrue
YPrue is offline
Nou, als ze werkelijk 'vers geperst' zijn en er alleen fruit inzit (zonder allemaal toegevoegde stoffen) denk ik wel dat ze gezond zijn.
Oud 08-11-2004, 17:31
da leentjuh
da leentjuh is offline
Die smoothies van de ah zijn lekker
Oud 08-11-2004, 17:43
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-11-2004 @ 18:31 :
Die zijn vies, alleen vita fit is lekker.
Oud 08-11-2004, 17:46
Verwijderd
Een zak perssinaasappels is goedkoper en dan heb je meer sap
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 17:54
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2004 @ 18:46 :
precies, alle dingen in pakjes waar op staat dat het gezond is is standaard niet gezond
kzag laatst een reclame voor een of andere vla: "Maar 8% vet !" gaan we de amerikanen na doen ofzo dis tog nie normaal meer
Oud 08-11-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 08-11-2004 @ 18:54 :
precies, alle dingen in pakjes waar op staat dat het gezond is is standaard niet gezond
kzag laatst een reclame voor een of andere vla: "Maar 8% vet !" gaan we de amerikanen na doen ofzo dis tog nie normaal meer
dat is natuurlijk onzin; dingen waar op staat dat het gezond is zijn gemiddeld echt wel gezonder dan dingen waar dat niet op staat.

Wat heeft magere vla trouwens met Amerikanen te maken? Ik dacht dat men daar juist dikker was dan hier. En wat heeft magere vla uberhaupt met sinaasappelsap te maken?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Dat lukt me nooit, ik krijg wel altijd even veel sap, maar nooit zo lekker. Alleen als ik echt dure sinaasappels koop
Dus ik koop altijd zo'n flesje bij de AH, niet duur, smaakt goed en volgens mij is het wel puur sap hoor, geen troep erbij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 08-11-2004 @ 18:54 :
Dat is gelul. Het kan zijn dat iets niet werkt waar 'gezond' op staat, maar dat wil niet zeggen dat het niet gezond of zelfs ongezond is.

En gezond is relatief.
Oud 08-11-2004, 18:34
Verwijderd
Ik koop het ook bijna iedere dag (naja een smoothie dan) maar als je het zelf maakt ben je echt zoveel goedkoper uit. Inderdaad erg lekker
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Maar het is (veel) meer werk, lastig als je geen uitpersding hebt, minder lekker en dan heb je alleen sinasappelsap.

Die van 1/2 liter ken ik niet, als ik het koop, koop ik meestal zo'n fles van een liter (weet ik niet wat met framboos meestal). En dat smaakt heerlijk. Er zitten ook geen toegevoegde dingen bij, lijkt me dus wel redelijk gezond (zelf vers geperst zal misschien nog net iets gezonder zijn, maar goed, zo zijn er altijd dingen die net nog iets beter zijn).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-11-2004 @ 20:11 :
Maar het is (veel) meer werk, lastig als je geen uitpersding hebt, minder lekker en dan heb je alleen sinasappelsap.
dat is bijna waar het is niet minder lekker!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:09
Verwijderd
kan je net zo goed een paar stuks fruit kopen voor 1.50 en zelf je shake maken, nog lekkerder ook
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 08-11-2004 @ 21:09 :
kan je net zo goed een paar stuks fruit kopen voor 1.50 en zelf je shake maken, nog lekkerder ook
Weet je hoeveel soorten fruit er in zo'n shake zitten? En hoeveel werk het is omdat te persen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:12
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-11-2004 @ 00:10 :
Weet je hoeveel soorten fruit er in zo'n shake zitten? En hoeveel werk het is omdat te persen?
Wist je dat de meeste vruchten sappen rotzooi is?Alleen maar smaak en kleurstoffen, bijv Multivitaminen.
Oud 08-11-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 00:12 :
Wist je dat de meeste vruchten sappen rotzooi is?Alleen maar smaak en kleurstoffen, bijv Multivitaminen.
AH Sap heeft geen toevoegingen voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:58
Verwijderd
Vooral deze is lekker:

en deze (smoothie)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2004 @ 20:13 :
dat is bijna waar het is niet minder lekker!
Ik vind van wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-11-2004 @ 09:04 :
Ik vind van wel.
Ik ook

En als je echt een smoothie wil maken, ben je volgens mij nooit goedkoper uit. Ik vind die smoothie met mango en passievrucht erg lekker, dat zijn dure stukken fruit. Als ik die al koop, eet ik ze liever zo ipv ze te gaan vermalen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
*kijkt op pak multivitaminesap*
zit toch echt 98 % sap in, en enige kleurstof is betacaroteen maar dat is een vitamine
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:20
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Wist je dat de meeste vruchten sappen rotzooi is? Alleen maar smaak en kleurstoffen, bijv Multivitaminen.
Er zijn natuurlijk 'vruchtensappen' die heel veel suiker en andere toegevoegde stoffen bevatten en waar maar een paar procent echt vruchtensap van is. Bij multivitamine heb je dat ook vaker: een heel deel toegevoegde stoffen en de rest is vruchtensap.
Maar je hebt ook heel veel vruchtensappen die echt alleen maar puur sap bevatten.
Oud 09-11-2004, 10:57
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2004 @ 10:16 :
*kijkt op pak multivitaminesap*
zit toch echt 98 % sap in, en enige kleurstof is betacaroteen maar dat is een vitamine
Maar ben je je beter gaan voelen doordat je veel multivitaminen drinkt, er staat wel zoveel op, maar dat zijn echt geen echte vruchten.

Lang leve de chemie!
Oud 09-11-2004, 11:01
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 11:57 :
Maar ben je je beter gaan voelen doordat je veel multivitaminen drinkt, er staat wel zoveel op, maar dat zijn echt geen echte vruchten.

Lang leve de chemie!
Maar moet je je dan per se beter gaan voelen van vruchtensap?

Als het geen echte vruchten zijn die erin verwerkt zijn, moet dat op de verpakking aan worden gegeven, net zoals die andere toegevoegde stoffen.
Oud 09-11-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 11:57 :

Lang leve de chemie!
ehm, er zit 98 % vruchtensap in, waarvan wou je dat maken als je het niet van vruchten maakt?

En ik ben me niet beter gaan voelen, ik drink het eigenlijk omdat het lekker is en een beetje om te voorkomen dat ik een vitamine B12 tekort oploop
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:17
Jolt
Jolt is offline
Poedertje hier poedertje daar. Geloof dat er ergens wel zo een artikel over was, ff zoeken.
Oud 09-11-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 12:17 :
Poedertje hier poedertje daar. Geloof dat er ergens wel zo een artikel over was, ff zoeken.
dan is het geen vruchtensap, maar een drank met vruchtensmaak.

Overigens wordt in sappen wel vóór het vervoer het water eruit gehaald, en na vervoer wordt dit er weer terug in gestopt. In de tussentijd zou je het spul poeder kunnen noemen, maar het blijft sap, enige verschil is dat het water ergens anders vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:42
Wammus
Wammus is offline
Ik vind zelf geperst sap ook lekkerder dan van die bende uit een flesje. Is bovendien een stuk goedkoper en ik koop een keer een net perssinaasappelen en dan hoef ik een week lang niet elke dag op en neer naar de Appie Heyn om zo'n flesje fruitsap te halen .
Oud 09-11-2004, 17:22
11568
11568 is offline
Het zal wel aan mij liggen maar die verse [en het is echt vers zondfer toevoegingen] sinaasappelsap vd AH is toch echt een stuk lekker dan eigen geperste :/ Daar zitten velletjjes in enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:44
Jolt
Jolt is offline
Die dingen zijn juist gezond, daar zitten de vitaminen in !
Oud 09-11-2004, 17:49
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Zoooo die zijn lekker vooral sinasappels !! Lekkere verse smaak hmmm
Oud 09-11-2004, 17:50
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 18:44 :
Die dingen zijn juist gezond, daar zitten de vitaminen in !
uhu
Oud 09-11-2004, 21:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
11568 schreef op 09-11-2004 @ 18:22 :
Het zal wel aan mij liggen maar die verse [en het is echt vers zondfer toevoegingen] sinaasappelsap vd AH is toch echt een stuk lekker dan eigen geperste :/ Daar zitten velletjjes in enzo.
Die velletjes dat heet vruchtvlees en dat vind ik juist wel lekker.
Oud 09-11-2004, 22:04
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
KiimmiieJ schreef op 09-11-2004 @ 18:50 :
uhu

Gewoon ff doorbijten
Vond het eerst ook niet lekker, maar jah als je een moeder hebt die je steeds aan je hoofd zeurt dat je te weinig vitamine binnekrijgt, wendt het wel.

Nu is het wel lekker
Oud 09-11-2004, 22:10
3rd Rock
3rd Rock is offline
nja, mij kan het niet bijster veel schelen of er echt fruit inzit ofdat het smaakstoffen zijn.
als het maar lekker is!
ik vind die flessen hero multifruit prima te drinken
Oud 09-11-2004, 22:31
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 09-11-2004 @ 23:10 :
nja, mij kan het niet bijster veel schelen of er echt fruit inzit ofdat het smaakstoffen zijn.
als het maar lekker is!
ik vind die flessen hero multifruit prima te drinken
Oee en Fruit2day. Ook van Hero
Oud 10-11-2004, 04:14
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-11-2004 @ 22:27 :
Die velletjes dat heet vruchtvlees en dat vind ik juist wel lekker.
Inderdaad, dat vind ik juist het lekkerste.
Oud 13-11-2004, 02:19
p-chez
p-chez is offline
AH Huistraiteur zit geen rotzooi door. Verklaart ook waarom er nauwelijks tekst op staat. Geen lappen tekst met alle toevoegingen.
Enige supermarktsap die ik ken dat echt sap is.
Oud 13-11-2004, 10:26
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-11-2004 @ 10:11 :
Ik ook

En als je echt een smoothie wil maken, ben je volgens mij nooit goedkoper uit. Ik vind die smoothie met mango en passievrucht erg lekker, dat zijn dure stukken fruit. Als ik die al koop, eet ik ze liever zo ipv ze te gaan vermalen.
Dat is het hem net, als wij hetzelfde willen verkrijgen komen we niet uit aan de kosten, hoe kunnen zij dat wel als het zuiver uitgeperst fruit is...?

Wij thuis hebben een nogal professionele uitpersmachine en ik moet zeggen dat ik nog nooit erin ben geslaagd om dezelfde smaak/kleur te verkrijgen als van een gekocht fruitsap (bv. zuiver appelsap van groene appels, bij ons is dat groen, niet geelachtig)

ik geloof er niet in, net als met die bioproducten. De fabrikanten kunnen gewoon niet aan hun kosten uit raken als deze producten inderdaad zuiver gekweekt zijn (natuurlijk zal er wel een verschil zijn maar zuiver, dat niet)
Oud 13-11-2004, 16:26
Nijn*
Nijn* is offline
Volgens mij wel gezond enzo, maar bij ons zijn ze altijd versgeperst van drie dagen geleden
Oud 13-11-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 09-11-2004 @ 23:04 :
Gewoon ff doorbijten
Vond het eerst ook niet lekker, maar jah als je een moeder hebt die je steeds aan je hoofd zeurt dat je te weinig vitamine binnekrijgt, wendt het wel.
Ik ken genoeg mensen die het jaren (verplicht) hebben moeten drinken en die er nu nog steeds van kotsen. (Sorry, voor het taalgebruik. ) Het geldt dus niet voor iedereen dat het wel went.

Citaat:
wammus schreef op 09-11-2004 @ 16:42 :
en ik koop een keer een net perssinaasappelen en dan hoef ik een week lang niet elke dag op en neer naar de Appie Heyn om zo'n flesje fruitsap te halen .
Als jij een halve liter sap perst (en opdrinkt), dan is die zak ook zo leeg en moet je ook naar "de Appie" om een nieuw net te halen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 18:55
Verwijderd
Appelsap wordt geel door de appels vooraf te schillen en daarna het sap te filteren.
De kleur van multivitaminedrank komt door de toegevoegde vitamine a ofwel b-caroteen, spul dat uit zichzelf in bijvoorbeeld wortels en pompenen zit.
Bedrijven komen wel uit doordat ze fruit gebruiken dat niet van winkelkwaliteit is (gebutst of anderszins beschadigd, te klein, te groot, etc) en doordat ze groot inkopen en een bedrijf zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 13-11-2004 @ 11:26 :
Dat is het hem net, als wij hetzelfde willen verkrijgen komen we niet uit aan de kosten, hoe kunnen zij dat wel als het zuiver uitgeperst fruit is...?

Wij thuis hebben een nogal professionele uitpersmachine en ik moet zeggen dat ik nog nooit erin ben geslaagd om dezelfde smaak/kleur te verkrijgen als van een gekocht fruitsap (bv. zuiver appelsap van groene appels, bij ons is dat groen, niet geelachtig)

ik geloof er niet in, net als met die bioproducten. De fabrikanten kunnen gewoon niet aan hun kosten uit raken als deze producten inderdaad zuiver gekweekt zijn (natuurlijk zal er wel een verschil zijn maar zuiver, dat niet)
Appelsap is ook moeilijk te maken. Ik heb wel eens een mango/passievrucht-smoothe nagemaakt, maar een veel te grote portie. Het is denk ik zo goedkoop, omdat ze het op grote schaal kunnen maken. Er gaat niet veel passievrucht in, en ook niet veen mango, dus toen ik het maakte, had ik meteen genoeg voor bijna 6 personen.. Maar goed, de bananen moesten op, en ik wilde iets met een passievrucht doen. Al met al smaakte het wel hetzelfde, en zag het er ook hetzelfde uit, alleen een stuk duurder.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 15:21
Verwijderd
Njam njam.
Die sappen smaken gooooeeed..
Niet dat ik er veel geproefd heb eigenlijk
* Appel.
* Sinaasappel.
* Sinaasappel/Aardbei.
* Ananas/Mango/Meloen/Passievrucht <3

De volgende die ik wil gaan proberen is Appel/Peer/Framboos.

En ja, ze zijn wel gezond ja,
maar ook wel erg duurrrr....
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:08
Iveauh
Iveauh is offline
die sap is wel goddelijk lekker
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 23:33
Verwijderd
Pfff het is inderdaad duur. Ik haal elke dag een smoothie bij AH (kom er toch langs) en dat kost dus best veel. Ik haal er tegenwoordig wel maar 1 per dag, en ik maak op donderdag altijd zelf (met overgebleven fruit) dan maak ik gelijk een liter of 3 en dat drink ik dan op op donderdag-vrijdag-zaterdag en vooral zondag na het stappen is het lekker (als je thuis komt nog lekker 2 glazen ) dat spaart wel uit. Als je het zelf wil kopen kan je vooral overrijp fruit erin gooien, niet duur en het smaakt perfect (ik doe er altijd yoghurt in om het een beetje dikker te krijgen zonder stukjes)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 12:54
Aine
Aine is offline
Ik vind het echt wel lekker en ook makkelijk. Persen van sinasappels is zoveel werk en daar heb ik echt lang niet altijd de tijd voor. Ik ben echt gek op verse sinasappelsap <3 die andere dingen hoeven wat mij betreft niet echt.
Oud 18-11-2004, 13:27
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-11-2004 @ 18:31 :
mmmmmmmmmmmmmmm

Smoeties 4 life
Oud 19-11-2004, 10:02
Liss
Liss is offline
Citaat: