Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 12:37
mira_love
mira_love is offline
IK wil wel eens weten of je wel meer dan een keer echt goed verliefd kan zijn op iemand. IK hoor wel eens zeggen dat je eerste echte grote liefde dat ook zal blijven, maar ik hoop echt dat dat niet zo is. Kun je dus weer super verliefd worden op een ander zonder dat de eerste in je hoofd blijft?
Oud 26-11-2004, 12:40
alpha
alpha is offline
ik denk het wel, ik denk alleen wel dat je eerste liefde je altijd bij blijft.
Oud 26-11-2004, 12:42
Verwijderd
Je vergeet mensen nooit zomaar, ook als je er niet verliefd op bent geweest. Als jij ooit een heel goede vriend hebt gehad waar je absoluut geen contact meer mee hebt, dan herinner je je die persoon ook nog. Je kunt dingen niet opzettelijk of bewust vergeten, dus in die zin blijft het je altijd wel bij, ja.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:42 :
Je vergeet mensen nooit zomaar, ook als je er niet verliefd op bent geweest. Als jij ooit een heel goede vriend hebt gehad waar je absoluut geen contact meer mee hebt, dan herinner je je die persoon ook nog. Je kunt dingen niet opzettelijk of bewust vergeten, dus in die zin blijft het je altijd wel bij, ja.
Maar je kan wel weer opnieuw verliefd worden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-11-2004 @ 13:44 :
Maar je kan wel weer opnieuw verliefd worden.
Tuurlijk. Het ging mij erom dat het eigenlijk onmogelijk om mensen 'uit je geheugen te bannen'. Hoe harder je dat probeert, hoe meer je aan ze denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:51 :
Tuurlijk. Het ging mij erom dat het eigenlijk onmogelijk om mensen 'uit je geheugen te bannen'. Hoe harder je dat probeert, hoe meer je aan ze denkt.
En als je denkt dat je ze vergeten bent, dan vind je wel een kaart of foto oid... en pats boem ze zijn weer terug.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-11-2004 @ 13:54 :
En als je denkt dat je ze vergeten bent, dan vind je wel een kaart of foto oid... en pats boem ze zijn weer terug.
Ja, daarom het heeft gewoon geen zin om iemand te wíllen vergeten, want dat lukt toch niet. De beste manier is nog altijd gewoon verder gaan met je leven en je niet meer met die persoon bezighouden
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:06
ilse
ilse is offline
ik denk dat "de eerste" sowieso wel blijft.. maar als je er overheen bent is die niet zo vaak meer in je gedachten.

maar dan moet je toch door naar een nieuwe. en ik denk ook wel dat dat kan..
Oud 26-11-2004, 13:14
hardhitter
hardhitter is offline
Mijn eerste echte verliefdheid weet ik zeker nog goed... ben nu weer verliefd en dat is denk ik wel net zo heftig als de eerste... tussen die twee in zat nog een andere vriendin maar als ik nu terugkijk was dat wat minder.

Hebben jullie ook dat als je het nog een keer zou kunnen proberen met je 'eerste liefde' je dat sneller zou doen dan het nog eens proberen met je tweede/derde/ whatever verliefdheid?

Ik wel namelijk
Oud 26-11-2004, 13:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 26-11-2004 @ 14:14 :
Mijn eerste echte verliefdheid weet ik zeker nog goed... ben nu weer verliefd en dat is denk ik wel net zo heftig als de eerste... tussen die twee in zat nog een andere vriendin maar als ik nu terugkijk was dat wat minder.

Hebben jullie ook dat als je het nog een keer zou kunnen proberen met je 'eerste liefde' je dat sneller zou doen dan het nog eens proberen met je tweede/derde/ whatever verliefdheid?

Ik wel namelijk
Nee. Absoluut niet. Hij is niet voor niets m'n ex.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:37
Luna
Luna is offline
ja, dat kan.
Oud 26-11-2004, 13:38
hardhitter
hardhitter is offline
Citaat:
Nee. Absoluut niet. Hij is niet voor niets m'n ex.
ja ok... maar mijn eerste, is 3 jaar terug ofzo... in de loop van de tijd vergeet je de kut-dingen en blijven de leuke hangen... enne er kan altijd iets veranderen natuurlijk --> niet dat ik daar nu op hoop ofzo hoor
Oud 26-11-2004, 13:40
Luna
Luna is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 26-11-2004 @ 14:38 :
in de loop van de tijd vergeet je de kut-dingen en blijven de leuke hangen...
bij mij is het juist andersom (maar hij was dan ook wel heel naar tegen me)
Oud 26-11-2004, 13:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 26-11-2004 @ 14:38 :
ja ok... maar mijn eerste, is 3 jaar terug ofzo... in de loop van de tijd vergeet je de kut-dingen en blijven de leuke hangen... enne er kan altijd iets veranderen natuurlijk --> niet dat ik daar nu op hoop ofzo hoor
Hm.. nja, ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij mij is het ook zo'n 3 jaar geleden. (ja, ik weet dat ik toen 14 was en dat je dan verkerinkjes "hoort" te hebben) En de leuke dingen blijven op zich inderdaad beter hangen.. maar toch zou ik het niet nog een keer willen proberen. Het feit dat ik een vriend heb met wie ik erg blij/gelukkig ben, zal daarin ook wel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:24
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:51 :

kweet er alles van....kging ook tegen mezelf zeggen dat het nou wel een keer genoeg was, kzat ook de hele tijd aan mn ex te denken..( 2 maanden na dat het uit was) phoe he...kdacht alleen maar meer aan m..

ik heb ook gedacht dat ik nooit meer verliefd zou kunnen worden op een ander...(dit was ook niet mijn grote liefde...achteraf :$ wat ben ik dom geweest) maar ik geloof zeker wel dat je nog een keer superverliefd kan worden....
Oud 26-11-2004, 14:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, dat kan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:00
bracelance
bracelance is offline
op je eerste echte liefde zal je nooit vergeten. Maar er is wel ruimte om weer verliefd te worden.
Oud 26-11-2004, 15:06
gurl19
gurl19 is offline
je eerste liefde vergeet je niet! Ik heb daarvoor een speciaal plekje in mijn hart! Ik denk ook wel veel aan hem, helemaal als ik hem tegenkom ofzo! Maar ik ben al wel weer verliefd geweest. Je moest wel oppassen dat je niet constant alles gaat vergelijken. dat is voor beide niet leuk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:17
Luna
Luna is offline
ach, kind, je bent 18. hoe weet je nou nual dat iemand voor altijd in je hart zal zijn?
Oud 26-11-2004, 17:06
gurl19
gurl19 is offline
nouja voor altijd ma twas nie zomaar een scharreltjes.. kad anderhalf jaar verkering!! jij bent ook nog ma 19 hoor! en ik denk dat hij tog wel een goede herinnering blijft voor altijd duzz.. maja
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:09
Luna
Luna is offline
ja, ik ben 19. Dus? Ik zeg niet dat soort dingen.
Oud 26-11-2004, 17:12
gurl19
gurl19 is offline
en ik wel! die jongen was gwoon heel bijzonder maja

Laatst gewijzigd op 27-11-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:27
filia dei
filia dei is offline
De eerste jongen waar ik echt verlieft op was met vlinders en rode koppen etc. Is 'n grote sukkel (kwam ik pas na 'n jaar achter). Ik denk bijna nooit meer aan hem. Behalve als ik topics als deze lees
Oud 26-11-2004, 21:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 26-11-2004 @ 17:17 :
ach, kind, je bent 18. hoe weet je nou nual dat iemand voor altijd in je hart zal zijn?
'Ach, kind'? En je bent zelf 19?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:04
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-11-2004 @ 22:06 :
jij ook hoor

oh jee, nu voel ik me oud
Oud 27-11-2004, 12:40
Verwijderd
Je kan best vaker super verliefd zijn.

Maar bij mij is het wel zo dat mijn exen af en toe door mijn hoofd spoken, maar dat komt omdat ik alleen met iemand neem als ik helemaal gek van diegene ben.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:45
Shitonya
Shitonya is offline
zal vast wel kunnen, alleen verliefd worden bestaat niet. het is alleen maar een domme benaming van iemand erg leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:50
11568
11568 is offline
Hahaha, ik hoop het niet. Dat blijft dan Brian vd Backstreet boys
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 13:34
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-11-2004 @ 22:06 :
jij begrijpt mijn punt niet.
Oud 27-11-2004, 15:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-11-2004 @ 14:34 :
jij begrijpt mijn punt niet.
Jawel, je stelt je ongelooflijk aan.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:11
Luna
Luna is offline
ikhmm?
Oud 27-11-2004, 16:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-11-2004 @ 17:11 :
ikhmm?
hmmjajij
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:28
Luna
Luna is offline
acg, laten we het maar niet over aanstellers gaan hebben heh, want dan weet ik er ook nog wel een paar
Oud 27-11-2004, 16:36
nivava
nivava is offline
Citaat:
mira_love schreef op 26-11-2004 @ 13:37 :
IK wil wel eens weten of je wel meer dan een keer echt goed verliefd kan zijn op iemand. IK hoor wel eens zeggen dat je eerste echte grote liefde dat ook zal blijven, maar ik hoop echt dat dat niet zo is. Kun je dus weer super verliefd worden op een ander zonder dat de eerste in je hoofd blijft?

Ik kan mijn eerste grote liefde ook nog niet echt heel goed uit mijn hoofd zetten. Het lukt wel steeds beter, maar na hem ben ik ook nog nooit meer zo verliefd geweest als toen.

Ik hoop met je mee, dat het wel mogelijk is, dat je nog een keer zo verliefd kan worden op iemand...anders is het triest met mij gesteld
Oud 27-11-2004, 16:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-11-2004 @ 17:28 :
acg, laten we het maar niet over aanstellers gaan hebben heh, want dan weet ik er ook nog wel een paar
Hey, hou me er buiten!

Maareh ontopic: Nee dat is onzin denk ik. JE kan wel echt goed verliefd zijn, maar dat kan op meerdere personen. Dus je kan niet zomaar spreken over "DE grote liefde" (enkelvoud). Wel de liefde in je leven (dat is meestal diegene met wie je gaat trouwen etc etc, totdat het weer uitgaat, dan is het weer niet zo)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:42
Luna
Luna is offline
Ik doelde niet op jou. Niet álles in deze wereld draait om jou
Oud 27-11-2004, 16:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-11-2004 @ 17:28 :
Laten we dat inderdaad maar niet doen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben een paar keer heel erg verliefd geweest, maar geen van alleen spookt nog dagelijks door mn hoofd ofzo. alleen zo nu en dan op bepaalde plekken of met bepaalde muziek op ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-11-2004 @ 17:42 :
Ik doelde niet op jou. Niet álles in deze wereld draait om jou
!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:36
Ljubavi *
Ljubavi * is offline
Citaat:
alpha schreef op 26-11-2004 @ 13:40 :
ik denk het wel, ik denk alleen wel dat je eerste liefde je altijd bij blijft.
Oud 28-11-2004, 19:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 12:51 :
So true
Oud 28-11-2004, 19:45
Verwijderd
Je vergeet ze niet, en je hebt er misschien zelfs nog wel gevoelens voor, maar dat betekent niet dat je niet meer verliefd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:52
pyres
pyres is offline
bij sex and the city maakte die charlot de opmerking dat iedereen maar 2 grote liefdes zal hebben in zijn/haar leven.

zoals deze opmerking er letterlijk staat, ben ik er natuurlijk niet mee eens.

maar ik ben wel van mening dat er een aantal liefdes zullen zijn die bij je zullen blijven
Oud 29-11-2004, 15:05
Sade
Sade is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 26-11-2004 @ 14:14 :
Nee. Ik zit nu aan m'n derde (plat gezegd ) en ik zou niet meer iets met de eerste willen beginnen. Neemt niet weg dat ik dit lange tijd wel heb gewild.
Dus ja, ik geloof dat er (veel) meer mensen voor je rondlopen. Ik ben zelf meerdere keren echt verliefd geweest, en elke keer dacht ik weer dat ik dat ik nooit meer zo'n jongen tegen zou komen. Maar integendeel, er zit juist een stijgende lijn in, lijkt wel
Oud 29-11-2004, 15:10
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
mira_love schreef op 26-11-2004 @ 13:37 :
Beetje maffe vraag he, is voor iedereen toch verschillend. Sommigen komen nooit over hun eerste liefde heen, anderen trouwen meer dan eens en vinden dus duidelijk vaker een ware liefde...
Oud 29-11-2004, 16:42
annia
annia is offline
ja, ik denk van wel. Maar dat komt misschien nu door de omstandigheden. Ik ben er wel zo eentje die eigenlijk gelooft dat de eerste ook de laatste zou moeten zijn.
Oud 29-11-2004, 16:43
ExVaal
ExVaal is offline
Mits je het contact direct verbreekt kun je heel goed weer even verliefd op iemand anders worden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:40
pressdelete
pressdelete is offline
mijn eerste grote liefde stalkt mijn gedachte nog steeds.
Oud 30-11-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 28-11-2004 @ 20:44 :
So true
Allicht. Niet alleen is het algemeen bekend, maar ik denk dat de meesten (ikzelf in elk geval wel) ervaringsdeskundige zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:29
love_miej
love_miej is offline
volgens mij is mijn grote liefde mijn beste vriend
ik ben een tijd geleden op hem verliefd geweest
maar dat is nu over
maar ik krijg hem als nog niej uit mun hoofd
maar ik ga wel gewoon als goeie vriend met um om
ik zou niej wete of ik um nog ooit kan vergeten
Reageren

Regels voor berichten