Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 23:09
Verwijderd
Als het niet zo heel goed met je gaat op 6vwo en je weet bijna zeker dat je het niet gaat halen, doe je er dan verstandig aan om vakken te kunnen laten 'vallen' en je verder kan concentreren op de vakken waar je wel goed in bent? En dat je nadat je gezakt bent volwassen onderwijs doet, en die vakken doet waar je voor gezakt bent, en overdag werkt, Is dit een goed plan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 23:30
Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat het nog altijd beter/fijner is om je school af te maken via de normale weg (tenzij het niet anders kan ivm ziekte of zo).
Het is nu begin december en de examens zijn in mei? Ik zou gewoon zoveel mogelijk proberen te doen, wie weet haal je het toch.
Die vakken waar je niet goed in bent, moet je toch nog wel een keer doen (of dat nu dit jaar is of volgend jaar..) Misschien heb je meer uitleg nodig, dan moet je daar om vragen bij de docenten.
En anders, je kunt even uitzoeken welke vakken je wel en niet kunt halen. Hoeveel kun je er niet halen? In die vakken kun je misschien dan weer een her doen of zo.
Daarna maar eens nadenken over volwassenonderwijs
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:49
Balance
Balance is offline
Als het vakken zijn die je nodig hebt voor een diploma zou ik het absoluut niet doen. Ik snap wel dat je dan meer aandacht kan besteden aan je andere vakken, maar je weet dan zeker dat je niet zal slagen.
Ik denk dat je beter al je vakken kan proberen en kans hebben op slagen (je weet immers niet eens of de examens moeilijk zijn of niet. Ik dacht altijd dat het heel lastig was, maar het is me alles meegevallen!) en dan altijd nog naar het volwassenonderwijs gaan als je gezakt bent.
Oud 03-12-2004, 12:35
Konijn
Konijn is offline
Je kunt het beter eerst gewoon proberen volgens mij.
Je kunt al je extra vrije deel vakken die je eventueel hebt laten vallen, en je kunt uitrekenen voor welke vakken je goed staat en welke slecht. Met allemaal 6en haal je het ook, dus daar kun je op gokken. Concentreer je op je slechtste vakken.
En ik weet niet wat je hierna wilt doen, maar je kunt in december nog heel goed overschakelen van 6vwo naar 5havo..
Reageren

Regels voor berichten