Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 13:10
sneeuwzwartje
sneeuwzwartje is offline
weet iemand hoe ik aan de tekst van monologen voor een auditie kom, en hoe ik aan de tekst van complete theaterstukken kom?
Advertentie
Oud 04-01-2005, 19:13
filia dei
filia dei is offline
Ik heb 't boek 101 monologen uit de theaterwereld. Daar staat achterin waar je de hele toneelstukken kan vinden. Ik vind 't iig wel handig. Verder kan je misschien uit de bieb toneelstukken halen. Bij onze bieb staan zowieso vertalingen van de klassieken. Dus... succes igg ermee
Oud 04-01-2005, 20:24
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
filia dei schreef op 04-01-2005 @ 20:13 :
Ik heb 't boek 101 monologen uit de theaterwereld. Daar staat achterin waar je de hele toneelstukken kan vinden. Ik vind 't iig wel handig. Verder kan je misschien uit de bieb toneelstukken halen. Bij onze bieb staan zowieso vertalingen van de klassieken. Dus... succes igg ermee
alsjeblieft, doe dat eerste niet. doe jezelf, en degene die je auditie afnemen een lol, dat boek is al 132892352355 keer gebruikt... ga naar toneelstukken, bekijk films, lees stukken, dan kun je mij in elk geval niet wijsmaken dat je niet 1 goede monoloog kan vinden. succes!
Oud 05-01-2005, 09:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 04-01-2005 @ 21:24 :
alsjeblieft, doe dat eerste niet. doe jezelf, en degene die je auditie afnemen een lol, dat boek is al 132892352355 keer gebruikt... ga naar toneelstukken, bekijk films, lees stukken, dan kun je mij in elk geval niet wijsmaken dat je niet 1 goede monoloog kan vinden. succes!
Ze vinden het echt niet erg als jij dat boek gebruikt. Het gaat er tenslotte om wat jij presteert, niet of jouw monoloog origineel is. Als jij zo geweldig acteert, word je echt wel aangenomen. Ook al is je monoloog net daarvoor al 3 keer opgezegd.

Een vriendin van mij gebruikte dit boek ook voor de auditie bij Frank Sanders en hierover zeiden ze dat ze naar de toneelschool zou moeten gaan.
Oud 05-01-2005, 13:30
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-01-2005 @ 10:29 :
Ze vinden het echt niet erg als jij dat boek gebruikt. Het gaat er tenslotte om wat jij presteert, niet of jouw monoloog origineel is. Als jij zo geweldig acteert, word je echt wel aangenomen. Ook al is je monoloog net daarvoor al 3 keer opgezegd.

Een vriendin van mij gebruikte dit boek ook voor de auditie bij Frank Sanders en hierover zeiden ze dat ze naar de toneelschool zou moeten gaan.
ik zeg ook niets over hoe je het zou moeten doen. het is gewoon een feit dat er ieder jaar weer mensen monologen uit dat boekje doen, waardoor ze die al uit hun hoofd kennen, ik ben nu eerste jaars student in maastricht, ik weet echt wel hoe dat in elkaar zit...
Oud 05-01-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 04-01-2005 @ 21:24 :
Haha
Klopt helemaal!
Het getuigt ook van weinig creativiteit om een monoloog uit dat boek te kiezen, vind ik (en dat is dus al een minpuntje bij je auditie). Zoek er 1 die je echt leuk vindt. Er zijn zoveel goede stukken en zoveel mooie monologen te vinden. Loop gewoon even de bieb binnen en blader eens wat boeken met teksten door.
Oud 05-01-2005, 15:42
stado
stado is offline
Op de site www.songteksten.com kun je hele musicals halen.
Oud 05-01-2005, 15:46
stado
stado is offline
sorry foutje het is: www.musicalsongteksten.info
Oud 05-01-2005, 18:15
sneeuwzwartje
sneeuwzwartje is offline
bedankt allemaal, daangerous hoe bevalt die school? zijn de audities zwaar ik ga me hoogstwaarschijnlijk opgeven.. en stado , de link die ik kreeg van de complete musicalteksten werkt niet... misschien ligt dat ook aan computer hier maar goed
het is dus het beste om eens in de bieb te gaan snuffelen? ik vroeg me gewoon af waar ik de teksten van toneelstukken die ik bekeken heb terug kan vinden....
Oud 05-01-2005, 18:37
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
sneeuwzwartje schreef op 05-01-2005 @ 19:15 :
bedankt allemaal, daangerous hoe bevalt die school? zijn de audities zwaar ik ga me hoogstwaarschijnlijk opgeven.. en stado , de link die ik kreeg van de complete musicalteksten werkt niet... misschien ligt dat ook aan computer hier maar goed
het is dus het beste om eens in de bieb te gaan snuffelen? ik vroeg me gewoon af waar ik de teksten van toneelstukken die ik bekeken heb terug kan vinden....
in je bibliotheek hebben ze vast wel het een en ander. als je naar een voorstelling bent geweest kun je bijna altijd het gezelschap vragen je de tekst toe te sturen, soms tegen betaling, soms niet... verder bevalt het me zeer goed daar, en raad ik je aan om je vooral zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken
Oud 07-01-2005, 22:55
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Schrijf er zelf één zou ik zeggen. Dat maakt wel indruk.
Oud 07-01-2005, 23:50
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 07-01-2005 @ 23:55 :
is helaas wel af te raden... als je je tijdens je auditie ook nog druk wilt maken over of je monoloog technisch gezien wel goed is, dan moet je het natuurlijk wel doen
Oud 08-01-2005, 18:16
Winner
Winner is offline
http://www.whysanity.net/monos/

Uit Engelstalige films, als je een beetje goed kunt vertalen kun je er denk ik best wat mee in het Nederlands ook.
Oud 20-01-2005, 15:14
RikForPresident
RikForPresident is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 07-01-2005 @ 23:55 :
Gast, als je een eigen monoloog gebruikt dan heb je een zeer gecompliceerde emotionele relatie met de tekst, dat raad ik je echt af. Je moet afstand kunnen nemen van je tekst.

Regels voor berichten