Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 13:51
Liberace
Liberace is offline
De volgende gedachte heb ik de laatste tijd nogal eens. Het is eigenlijk meer een geruststelling van een uitweg, dan een plan. In hoeverre kunnen jullie mij hierin begrijpen.

Zelfmoord plegen
dat lijkt mij fijn
mijzelf kapot maken
een stukje zelfbeheersing
om zo zelf inititiatief te nemen
om met leven te stoppen
zodat je niet slachtoffer wordt
van je lot dat je onaangenaam verrast.
Oud 06-12-2004, 13:52
Inge87
Inge87 is offline
uuuh, dan heb ik 1 vraag...

Wat gebert er met de mensen die van je houden als je er niet meer bent?

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:58
Liberace
Liberace is offline
Citaat:
Inge87 schreef op 06-12-2004 @ 14:52 :
uuuh, dan heb ik 1 vraag...

Wat gebert er met de mensen die van je houden als je er niet meer bent?

Liefs Inge
die hebben dan pech helaas
maar goed..
ik blijf een ik
ik blijf een individu
ik blijf maar 1 van hen
ik blijf maar een ego

dus daarom
Eend
Eend is offline
Je zou je uitdagingen eens aan moeten gaan ipv er voor weg te rennen met gedachtes over zelfmoord. Heb ik ook gedaan en ik betrap me er zelf ook wel eens op: "Goh, wat zou het nu makkelijk zijn geweest als ik er even niet geweest was." Vaak mezelf weg denken.
Maar ik kan situaties wel uit de weg gaan en vervolgens zulke degelijke situaties gaan mijden, maar ik kan ze ook aangaan en vervolgens met een sterk gevoel zitten en wat rustiger zijn bij'zo'n volgende situatie
Verwijderd
Uhm ja, ik kan je qua gedachte niet echt begrijpen, zelf heb ik dat niet. Kan me heel best voorstellen dat je zo zou kunnen denken. Maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:59
Tsu
Tsu is offline
Misschien moet je gedichten gaan schrijven, dan kun je je ei een beetje kwijt
Oud 06-12-2004, 14:01
Inge87
Inge87 is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2004 @ 14:58 :
Je zou je uitdagingen eens aan moeten gaan ipv er voor weg te rennen met gedachtes over zelfmoord. Heb ik ook gedaan en ik betrap me er zelf ook wel eens op: "Goh, wat zou het nu makkelijk zijn geweest als ik er even niet geweest was." Vaak mezelf weg denken.
Maar ik kan situaties wel uit de weg gaan en vervolgens zulke degelijke situaties gaan mijden, maar ik kan ze ook aangaan en vervolgens met een sterk gevoel zitten en wat rustiger zijn bij'zo'n volgende situatie
Dat vind ik nou eens een goeie...

Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik heb het van de zeikant gezien, mijn zus heeft zelfmoord geprobeert te plegen blablabla, daarom vroeg ik je ook net wat gebeurt er met de mensen die van je houden...
Maar het wegrennen is idd een goed punt, dat is eigenlijk wat je dan doet... Ookal is dat misschien moeilijk in te zien...

Sterkte zoizo en vooral niet opgeven...

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:03
Verwijderd
Misschien moet je een ontzettende harde schop onder je reet krijgen en terug keren van dromenland!

Niet lullig bedoelt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:03
Eend
Eend is offline
Je zou ook RET toe kunnen passen om te kijken waar die gedachtes vandaan komen.

Dan moet je het volgende doen:
gebeurtenis: (alleen vertellen in feiten, géén meningen).
Gedachtes: (geen vragen, alleen zinnen die je echt denkt)
Gevoel: (Bedroefd, Bang, Boos, Blij)
Gedrag: (Wat deed jij in de situatie?)

Misschien ook een optie.

Nog 1 vraagje, snap je zelf je gedachtes wel?
Oud 06-12-2004, 14:05
Verwijderd
RET is best een goed idee, alleen wel moeilijk. En ik denk ook dat het makkelijk / beter is om dat niet alleen te doen. Lijkt me erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:08
Eend
Eend is offline
Citaat:
Inge87 schreef op 06-12-2004 @ 15:01 :
Dat vind ik nou eens een goeie...

Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik heb het van de zeikant gezien, mijn zus heeft zelfmoord geprobeert te plegen blablabla, daarom vroeg ik je ook net wat gebeurt er met de mensen die van je houden...
Maar het wegrennen is idd een goed punt, dat is eigenlijk wat je dan doet... Ookal is dat misschien moeilijk in te zien...

Sterkte zoizo en vooral niet opgeven...

Liefs Inge
Ik heb ook heel wat pogingen achter de rug (was toen 15 jaar oud). Heb met een ibs op een gesloten afdeling gezeten en al dat gebeuren. Ik loop nu nog steeds bij een psychiater, maar dat ene gesprekje eens in de drie weken is niks vergeleken in totaal 8/9 maanden op de open afdeling en 2 weken op de gesloten afdeling.

Ik ben ook blij met wat ik heb bereikt. Ik wil ook later iets van sociotherapeut worden. Ik wil terug doen wat mensen voor mij betekend hebben. Even lekker tegen zo'n persoon aanschelden, ze haten, maar ook plezier met ze maken. Erg belangrijk

Maar ik zag zelfmoord dus als een optie om mijn toekomst te ontwijken. Zo hoefde ik niet ouder te worden en zo hoefde ik niet meer naar school. Ook had ik dan geen gezeur meer aan mijn hoofd en hoefde ik die zware therapieën niet te volgen en sterker nog; wie zou mij in hemelsnaam missen?! IEDEREEN!
Ze misten me al die tijd dat ik "van de wereld" was. Nu ik terug ben merk ik dat heel veel mensen me gewoon heel graag mogen en ook echt trots op me kunnen zijn (en kwaad natuurlijk als t moet).
Oud 06-12-2004, 14:09
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 15:05 :
RET is best een goed idee, alleen wel moeilijk. En ik denk ook dat het makkelijk / beter is om dat niet alleen te doen. Lijkt me erg lastig.
Ja, je zou eigenlijk 1 keer in de week met al je formulieren bij iemand moeten komen. Tenminste, ik moest op de afdeling minstens 1 formulier per dag invullen (positieve of negatieve dingen) en dan besprak ik die 1 keer per week met mijn mentor.
Oud 06-12-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2004 @ 15:09 :
Ja, je zou eigenlijk 1 keer in de week met al je formulieren bij iemand moeten komen. Tenminste, ik moest op de afdeling minstens 1 formulier per dag invullen (positieve of negatieve dingen) en dan besprak ik die 1 keer per week met mijn mentor.
Precies, want alleen is het wel erg lastig om eruit te komen. De gedachten die de TS heeft vind ik wel een reden om hulp te zoeken, oid.

@ Liberace: hoe komt het dat je zo bent gaan denken?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:17
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 15:14 :
Precies, want alleen is het wel erg lastig om eruit te komen. De gedachten die de TS heeft vind ik wel een reden om hulp te zoeken, oid.
Je hoeft er niet uit te komen met RET, maar je zou allicht eens even kunnen kijken wanneer je die gedachtes hebt. Dat maakt alles al een stuk makkelijker
Oud 06-12-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2004 @ 15:17 :
Je hoeft er niet uit te komen met RET, maar je zou allicht eens even kunnen kijken wanneer je die gedachtes hebt. Dat maakt alles al een stuk makkelijker
Nee nee weet ik.. ik doelde daar ook niet op RET was niet helemaal duidelijk van me.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:22
Inge87
Inge87 is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2004 @ 15:08 :
Ik heb ook heel wat pogingen achter de rug (was toen 15 jaar oud). Heb met een ibs op een gesloten afdeling gezeten en al dat gebeuren. Ik loop nu nog steeds bij een psychiater, maar dat ene gesprekje eens in de drie weken is niks vergeleken in totaal 8/9 maanden op de open afdeling en 2 weken op de gesloten afdeling.

Ik ben ook blij met wat ik heb bereikt. Ik wil ook later iets van sociotherapeut worden. Ik wil terug doen wat mensen voor mij betekend hebben. Even lekker tegen zo'n persoon aanschelden, ze haten, maar ook plezier met ze maken. Erg belangrijk

Maar ik zag zelfmoord dus als een optie om mijn toekomst te ontwijken. Zo hoefde ik niet ouder te worden en zo hoefde ik niet meer naar school. Ook had ik dan geen gezeur meer aan mijn hoofd en hoefde ik die zware therapieën niet te volgen en sterker nog; wie zou mij in hemelsnaam missen?! IEDEREEN!
Ze misten me al die tijd dat ik "van de wereld" was. Nu ik terug ben merk ik dat heel veel mensen me gewoon heel graag mogen en ook echt trots op me kunnen zijn (en kwaad natuurlijk als t moet).

Mooi dat je dat zo allemaal inzit... Zoals ik al zei mijn zus heeft ook zelfmoord geprobeert te plegen, in zichzelf snijden boven aan een brug staan noem maar op, zei heeft ook in een gesloten afdeling gezeten en weet ik het wat allemaal. Dat is 6 jaar terug en ik weet ondertussen alleen nog maar hoe het was om het nieuws te horen je zus ik ziek. Ik was toen 12 en tjah, ik heb geen flauw idee meer van hoe ze was. De pest is nu alleen nog dat zei er ook nog altijd mee bezig is, maar jij bent als een stuk verder als ik het zo hoor, je ziet in dat veel mensen toch van je houden, mijn zus ziet alleen maar in dat zij achtergestelt word, teminste dat denkt ze. Doet me echt goed dat jij wel weet dat er veel mensen van je houden... (ookal is dat misschien niet altijd kenbaar )

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 06-12-2004 @ 15:31 :
Ik denk dat het beter is als je gewoon in onzin blijft posten ipv hier :+
hmm ik dacht al dat ik de naam herkende, maar nu weet ik waarvan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 15:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
Inge87 schreef op 06-12-2004 @ 15:22 :
Mooi dat je dat zo allemaal inzit... Zoals ik al zei mijn zus heeft ook zelfmoord geprobeert te plegen, in zichzelf snijden boven aan een brug staan noem maar op, zei heeft ook in een gesloten afdeling gezeten en weet ik het wat allemaal. Dat is 6 jaar terug en ik weet ondertussen alleen nog maar hoe het was om het nieuws te horen je zus ik ziek. Ik was toen 12 en tjah, ik heb geen flauw idee meer van hoe ze was. De pest is nu alleen nog dat zei er ook nog altijd mee bezig is, maar jij bent als een stuk verder als ik het zo hoor, je ziet in dat veel mensen toch van je houden, mijn zus ziet alleen maar in dat zij achtergestelt word, teminste dat denkt ze. Doet me echt goed dat jij wel weet dat er veel mensen van je houden... (ookal is dat misschien niet altijd kenbaar )

Liefs Inge
Het is maar net welke 'stoornis' je hebt en hoe sterk je karakter is. Het is nou niet echt makkelijk om je eigen fouten toe te gaan geven, maar mijn kliniek heeft me er erg goed mee geholpen. Ik ben zelf beterder geworden dan ze hadden verwacht zeg maar

Zo zie je maar, waar een wil is, is een wet
Oud 06-12-2004, 15:17
Eend
Eend is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 06-12-2004 @ 15:31 :
Ik denk dat het beter is als je gewoon in onzin blijft posten ipv hier :+
Toch bijzonder triest dat sommige mensen zo spottend met serieuze dingen om gaan. En anderen maar schreeuwen: "Waarom begrijpen jullie me nou niet?!"
"Nou, juffie, dat komt omdat er iemand op scholieren zat, die... bla bla bla "
Oud 06-12-2004, 17:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ach, ik herken het ergens wel. Als ik heel diep zit, zoals van de week, zo erg met mezelf in de knoop zit, zoveel dingen tegen zitten, alles ineens even 'zwart' ziet, ik mezelf eindeloos vragen blijf stellen "waarom?" wil ik ook nog wel eens hopen, dat ik elk moment morsdood word gereden door een vrachtwagen. Het zijn gedachtes, en ik zal er verder nooit wat mee doen, mede omdat ik weet (ook uit ervaring) wat het met nabestaanden doet. Ik vind het enkel maar een slappe/zieke uitweg, hoe kut het leven soms ook zijn mag, het is en blijft een laffe ontsnapping aan de toekomst. Ik wil er voor werken, en hard ook. Ik weet voor mezelf waardoor deze gedachtes zijn ontstaan, en hoop dit binnen nu en enkele maanden gewoon achter me te kunnen laten. Mij zijn mijn vrienden/familie veel meer waard dan de kutgevoelens die ik op sommige momenten heb.
Oud 06-12-2004, 18:12
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
HvJ schreef op 06-12-2004 @ 18:22 :
Ach, ik herken het ergens wel. Als ik heel diep zit, zoals van de week, zo erg met mezelf in de knoop zit, zoveel dingen tegen zitten, alles ineens even 'zwart' ziet, ik mezelf eindeloos vragen blijf stellen "waarom?" wil ik ook nog wel eens hopen, dat ik elk moment morsdood word gereden door een vrachtwagen. Het zijn gedachtes, en ik zal er verder nooit wat mee doen, mede omdat ik weet (ook uit ervaring) wat het met nabestaanden doet. Ik vind het enkel maar een slappe/zieke uitweg, hoe kut het leven soms ook zijn mag, het is en blijft een laffe ontsnapping aan de toekomst. Ik wil er voor werken, en hard ook. Ik weet voor mezelf waardoor deze gedachtes zijn ontstaan, en hoop dit binnen nu en enkele maanden gewoon achter me te kunnen laten. Mij zijn mijn vrienden/familie veel meer waard dan de kutgevoelens die ik op sommige momenten heb.
Oud 06-12-2004, 20:13
Xonzo
Xonzo is offline
Ja ik kan je eigenlijk wel volgen! had / heb ook lang van die gedachtes! Bij mij is het eerder van : ja, het zal de enigste beslissing zijn dat ik over mijzelf kan maken, absolute vrijheid. maar heb het een beetje anders proberen bekijken, haat het leven nog altijd, maar wil eerst eens alles proberen, een eigen leven, verhuizen, miss naar het ander eind van de wereld. Het zijn zo een beetje allemaal van die vooropgestelde levensdoelen, nuja, ik denk gewoon beetje van die dromen, maar die hebben mij er al het meest doorgetrokken.
Wat ik ook al anders bekijk is over de nabestaanden. Ik weet nog toen ik een poging ondernam dat ik tegen mezelf zei: wat kunne die mij nu schelen, nix, zij hebben mij ook zoveel aangedaan!
is eigenlijk wel zo.. maar ik denk nu dat het minder laf is om gewoon je eigen leven in handen te nemen, te zeggen: hier sta ik! en ik moet niet dood.
ja, das weer zo een uitreksel uit mijn chaotisch hoofddossier!
Oud 06-12-2004, 21:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Liberace schreef op 06-12-2004 @ 14:51 :
De volgende gedachte heb ik de laatste tijd nogal eens. Het is eigenlijk meer een geruststelling van een uitweg, dan een plan. In hoeverre kunnen jullie mij hierin begrijpen.

Zelfmoord plegen
dat lijkt mij fijn
mijzelf kapot maken
een stukje zelfbeheersing
om zo zelf inititiatief te nemen
om met leven te stoppen
zodat je niet slachtoffer wordt
van je lot dat je onaangenaam verrast.
You sound af if you are sick in the head, my friend...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:25
Eend
Eend is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 06-12-2004 @ 21:41 :
Iemand die alleen maar op onzin loopt te kloten en dan opeens hier 1 post neer zet... Ja, zoiets is verdacht. Schijnbaar kom je zelf niet veel op onzin ofzo? Anders wist je wel hoe vaak mensen van onzin proberen ergens een zogenaamde serieuze topic te starten.

Nu wil ik hem niet beschuldigen ofzo, misschien is dit wel serieus... We zullen het nooit weten. Vandaar dat je m'n post ook niet moet opvatten als een flame.
Ik zat vroeger vaak op onzin, maar tegenwoordig vind ik het er maar saai. Het zou mogelijk een serieus topic kunnen zijn, zoniet dan vind ik dat gewoon zwaar triest.

Zolang het serieus is vind ik het ook triest, maar dan in de andere zin van het woord Ik hoop gewoon dat ie een weggetje vindt om zichzelf er een beetje op te wrikken.
Oud 07-12-2004, 12:57
Shitonya
Shitonya is offline
oh das heel normaal, heb ik ook zo vaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 06-12-2004 @ 23:25 :
Ik zat vroeger vaak op onzin, maar tegenwoordig vind ik het er maar saai. Het zou mogelijk een serieus topic kunnen zijn, zoniet dan vind ik dat gewoon zwaar triest.

Zolang het serieus is vind ik het ook triest, maar dan in de andere zin van het woord Ik hoop gewoon dat ie een weggetje vindt om zichzelf er een beetje op te wrikken.
Vind het nog triester eigenlijk als je moet gaan twijfelen aan de echtheid van sommige problemen, omdat sommige mensen het leuk vinden om nep-problemen te gaan posten. (uh dit heeft niks met dit topic te maken btw )
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik kan begrijpen dat je je vrijer voelt met de gedachte dat dit tot de mogelijkheden behoort. Verder vind ik het een erg onoriginele gedachte.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:32
Verwijderd
zou het leven niet heel saai zijn zonder uitdagingen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 07-12-2004 @ 15:32 :
Nee, want als je zelfmoord hebt gepleegd is er geen leven.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:13
Xonzo
Xonzo is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 07-12-2004 @ 15:32 :
misschien zien sommigen juist zelfmoord als een uitdaging
Oud 07-12-2004, 20:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 07-12-2004 @ 14:27 :
Vind het nog triester eigenlijk als je moet gaan twijfelen aan de echtheid van sommige problemen, omdat sommige mensen het leuk vinden om nep-problemen te gaan posten. (uh dit heeft niks met dit topic te maken btw )
Daar doelde ik op ja Kon het alleen niet onder woorden krijgen
Oud 07-12-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 07-12-2004 @ 21:22 :
Daar doelde ik op ja Kon het alleen niet onder woorden krijgen
Ik weet het

Maar goed, je moet overal maar serieus op reageren..denken dat het echt is en niet dat iemand het leuk vindt om mensen in de zeik te nemen door nep dingen te posten
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:27
JJ13
JJ13 is offline
ik kan je wel begrijpen. ook al zeggen veel mensen dat zelfmoord egoistisch is, dat is het aan de ene kant ook wel, maar bekijk t ook eens van de ander;het is pas egoistisch om iemand te laten leven terwijl deze persoon zo ontzettend ongelukkig is. ik zal zelf nooit het lef hebben om zelfmoord te plegen en zou ook de mensen om mij heen niet achter kunnen laten.
Oud 09-12-2004, 21:17
D-But
D-But is offline
heb zelf bijna 2 jaar geleden ook geprobeerd om zelfmoord te plegen...ik las daarna een boek, want ik wist niet meer hoe ik verder moest, ik zat zo in de knoop met mezelf en mijn leven..ik leerde dat je geen eind aan het leven hoeft te maken om een einde aan dit leven te maken..duzz maak r wat van!! ..ik heb gesproken..
Oud 09-12-2004, 21:26
mimima
mimima is offline
Citaat:
sweet_butterfly schreef op 09-12-2004 @ 22:17 :
heb zelf bijna 2 jaar geleden ook geprobeerd om zelfmoord te plegen...ik las daarna een boek, want ik wist niet meer hoe ik verder moest, ik zat zo in de knoop met mezelf en mijn leven..ik leerde dat je geen eind aan het leven hoeft te maken om een einde aan dit leven te maken..duzz maak r wat van!! ..ik heb gesproken..
Misschien handig als je zegt welke boek dan kan hij het ook gaan lezen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:06
Anno 1986
Anno 1986 is offline
De gedachten aan zelfmoord komen bij veel mensen op. Doorgaans is dit inderdaad een vluchtweg, of een 'makkelijkste oplossing.' Het even niet meer zien zitten, en in een impulsieve bui meteen aan zelfmoord denken is iets heel anders dan dagelijks met deze gedacht in de knoop zitten.

Wat de topicstarter hier benoemd lijkt meer op het 'tijdelijke.' Gelukkig heb je dit topic dan ook gestart; daaruit kan ik op maken dat je je kennelijk 'zorgen' maakt om die gedachten, of je af vraagt of ze normaal zijn. Misschien ook wel een klein beetje angst, maar al bij al; EEN WIL OM ER VANAF TE KOMEN of om er SERIEUS OVER NA TE DENKEN. Zolang dat er nog is hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken. Het is vervelend, zelfs onaangenaam, maar ik ben blij dat je dit post. Veel mensen die serieus over deze dingen na denken en op het randje staan om het zelfs te overweging die kunnen dit niet zo snel delen.

Voor alsnog wil ik je - zoals iedereen - vertellen dat zelfmoord plegen weinig zin heeft. Je doet niet alleen nabestaanden heel veel verdriet, je kunt zelf ook niet meer genieten van je succes. Al is dat maar waar je in gelooft natuurlijk... En daarnaast; hoe ga je verder met je leven als je poging mislukt? Mensen bij wie deze gedachten overheersen kunnen heel standvastig zeggen; 'Ik zorg er wel voor dat mijn poging niet mislukt.'...

Nou; dat dacht ik dus ook. En ik had alles helemaal gepland, wist precies heo ik het ging doen. Maar durfde niet. Toen ben ik andere alternatieven gaan bedenken; opnieuw had ik alles gepland, deze manier was minder pijnlijk (dat dacht ik toent enmisnte), ging sneller en ik zou het hoe dan ook niet overleven. Helaas is het allemaal wat anders gegaan dan verwacht...en dan? Dan zit je in een nóg dieper gat en heb je niet eens de mogelijkheid meer om je eigen leven te beindigen. Op een gesloten afdeling, afhankelijk van rechters en psychiaters te wachten tot je daar weg mag, en alsnog een einde aan je leven kan maken. Uiteindelijk besef je dat dat geen zin heeft; dan kom je daar nooit weg. Dán ga je vechten, voor jezelf, voor het leven. Na een jaar kom je weer op 'vrije voeten' en is de wereld opeens wel heel erg veranderd. mensen gedragen zich anders, weten geen houding meer te geven of negeren je volkomen> Je moet weer helemaal opnieuw beginnen...

Nee; dan kun je maar beter zonder al die ellende gewoon met een therapeut gaan praten en uitzoeken waar het vandaan komt. Of neem een vriend of vriendin in vertrouwen, dat wil ook nog wel eens helpen!

Succes en sterkte,
grtjs.
Oud 13-12-2004, 14:05
DvoorA
DvoorA is offline
natuurlijk begrijpt iedereen je op sommige momenten hier wel in...maar toch moet je het niet doen! Dat is altijd makkelijk praten enzo...totdat je na je depressieve bui een lekker nachtje hebt geslapen, dan denk je er vaak weer heel anders over. Als het om je leven gaat zou ik niet al te overhaast beslissen.
Oud 13-12-2004, 21:42
Daboman
Daboman is offline
Ik vraag me af waarom je jezelf slachtoffer laat worden van het lot. Dat heb je zelf in handen. Je moet daar echter wel wat voor (willen) doen.
Oud 13-12-2004, 21:46
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Daboman schreef op 13-12-2004 @ 22:42 :
Ik vraag me af waarom je jezelf slachtoffer laat worden van het lot. Dat heb je zelf in handen. Je moet daar echter wel wat voor (willen) doen.
lot (het ~, ~en)
1 bewijs van deelname aan een loterij => lootje, loterijbriefje
2 voorwerp dat geworpen of uit een aantal gelijksoortige getrokken wordt om een beslissing te geven
3 loop van de gebeurtenissen => fortuin, lotsbeschikking, lotsbestel, providentie, Vrouwe Fortuna
4 levensloop zoals die zich voordoet => bestemming, destinatie, levenslot, lotsbestemming
5 jonge tak => loot
Oud 14-12-2004, 08:41
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 13-12-2004 @ 22:46 :
4 levensloop zoals die zich voordoet => bestemming, destinatie, levenslot, lotsbestemming

Volgens mij heb jij totaal niet begrepen wat ik precies bedoel. Denk daar eerst maar eens over na.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 08:48.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:41
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar dat klinkt allemaal weer zo makkelijk. Als je zelf midden in die gedachten staat, en het heel bepalend voor je is dan kún je niet meer relativeren. Dan ben je haast niet meer in staat om logisch na te denken en je zelf er even uit trekken. Ook al wil je het nog zo graag...
Als je er eenmaal zo diep in zit, dan is dat vaak niet eens meer mogelijk. Dan moet je er al eerder mee beginnen zeker? Zelfs dat heb je niet altijd in de handen; het leven en je gevoel kan je heel onbewust naar die gedachten duwen. Je kunt je er tegen verzetten, maar je kunt je er ook door laten beïnvloeden. Dat is een stukje karakter en kijk die je op het leven hebt.

Niet alles valt dan nog zomaar even te veranderen, ook al wil j ehet nog zo graag. Als dat zou kunnen zou medicatie en dergelijke ook niet nodig hoeven te zijn...

Grtjs.
Oud 14-12-2004, 16:38
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 14-12-2004 @ 10:41 :
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar dat klinkt allemaal weer zo makkelijk. Als je zelf midden in die gedachten staat, en het heel bepalend voor je is dan kún je niet meer relativeren. Dan ben je haast niet meer in staat om logisch na te denken en je zelf er even uit trekken. Ook al wil je het nog zo graag...
Als je er eenmaal zo diep in zit, dan is dat vaak niet eens meer mogelijk. Dan moet je er al eerder mee beginnen zeker? Zelfs dat heb je niet altijd in de handen; het leven en je gevoel kan je heel onbewust naar die gedachten duwen. Je kunt je er tegen verzetten, maar je kunt je er ook door laten beïnvloeden. Dat is een stukje karakter en kijk die je op het leven hebt.

Niet alles valt dan nog zomaar even te veranderen, ook al wil j ehet nog zo graag. Als dat zou kunnen zou medicatie en dergelijke ook niet nodig hoeven te zijn...

Grtjs.
Daarom zei ik ook dat je er wel wat voor moet willen doen. Natuurlijk gaat het niet zomaar
Oud 15-12-2004, 16:16
flikkenlovertje
flikkenlovertje is offline
Citaat:
Liberace schreef op 06-12-2004 @ 14:51 :

Je zegt het zelf al : Het is een GERUSTSTELLING, geen plan.
En dat is goed, als het geen plan is. Laat het alsjeblieft ook geen plan worden, want dan gaat het niet goed met je.
Dat je met die gedachten rondloopt als 'geruststelling', dat is ook niet goed, en ik veronderstel dat je dat wel weet.

Mijn raad is om er met iemand over te gaan praten, met je ouders, een broer/zus, een vertrouwenspersoon op school, een psychologe, maakt niet uit. Maar PRAAT erover. Dan wordt het tenminste een uitgesproken zaak en kan je langzaam beginnen het te verwerken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 06-12-2004 @ 15:03 :
Misschien moet je een ontzettende harde schop onder je reet krijgen en terug keren van dromenland!

Niet lullig bedoelt
Misschien juist naar dromenland, realiteit vind ik meestal toch maar niks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten