Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 16:10
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd nagedacht en tot de conclusie gekomen dat mijn leven me niet bepaald bevalt en dat ik graag een nieuw leven zou beginnen in een ander land. Of op z'n minst een aantal maanden in het buitenland leven.
Het lijkt mss onrealistisch maar ik heb er al veel over nagedacht en ik geloof dat het praktisch wel zou moeten lukken.

Nu gaat het niet om het buitenland (hoewel dat me ook wel aantrekt natuurlijk) maar om alles eens los te laten. Ik zou gewoon graag eens opnieuw beginnen, alles loslaten.

Heeft er iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 16:16
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
nouja, een paar maanden naar het buitenland lijkt me niet heel onrealistisch (al weet ik niet hoe oud je bent), maar je moet er niet op rekenen dat je alles zomaar achter je kan laten zeg maar,ik denk dat je dan uiteindelijk heel veel aan je 'oude leven' terug gaat denken.
maargoed ik heb het nog nooit geprobeerd dus het is slechts een hypothese.
Oud 30-12-2004, 16:59
stralende ster!
stralende ster! is offline
Ja zo'n gevoel ken ik wel.. Maar ik heb me maar voor genomen om het te beperken tot wat ik hier heb.. Ik kan namlijk mijn werk en school en alles niet zo maar opgeven omdat ik mijn leven opnieuw wil ordenen, om het maar even zo uit te drukken...

Ik weet niet hoe het bij jou is, wat je situatie enzo is wat je wel en niet achter kan laten enz.. Maar een paar maanden buitenland is niet verkeerd.. Maar reken er wel op dat het moeilijk is om weer terug te keren .. Denk ik.. Je bouwt daar ook een leven op met dingen die je bevallen en als je terug bent herinneren heel veel dingen je aan het oude leven.. En het ligt eraan hoelang je weg blijft maar als je echt een jaar of langer weg gaat zullen bepaalde 'vrienden' je vergeten... (daarom zet ik vrienden dus tussen haakjes, omdat dat niet echt vrienden zijn), maar bedenk goed wat je doet en als meisje zijnde zou ik het niet echt verstandig vinden om ergens alleen heen te trekken...

Succes..
Oud 30-12-2004, 17:07
Nona
Nona is offline
Misschien kun je meedoen aan een uitwisselingsprogrammam voor ene jaar ofzo? Dat is wel vrij duur, maar je kunt in één keer alles achter je laten.
Oud 30-12-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 30-12-2004 @ 17:16 :
nouja, een paar maanden naar het buitenland lijkt me niet heel onrealistisch (al weet ik niet hoe oud je bent), maar je moet er niet op rekenen dat je alles zomaar achter je kan laten zeg maar,ik denk dat je dan uiteindelijk heel veel aan je 'oude leven' terug gaat denken.
maargoed ik heb het nog nooit geprobeerd dus het is slechts een hypothese.
In een of ander tv programma werden er koppels gevolgd die een nieuw leven in het buitenland gingen opbouwen en dat lukte toch wel redelijk. Ze hadden wel veel praktische problemen maar dat kwam omdat ze allemaal een hotel of zo wilden beginnen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-12-2004 @ 18:07 :
Misschien kun je meedoen aan een uitwisselingsprogrammam voor ene jaar ofzo? Dat is wel vrij duur, maar je kunt in één keer alles achter je laten.
Hier heb ik ook al veel over nagedacht maar mijn ouders zijn er (voorlopig) nog radicaal tegen. Ze willen misschien wel eens mee naar een info-avond, misschien dat dat gaat helpen, maar op zich willen ze het gewoon niet betalen.

En dan nog iets: ik heb het gevoel dat ik dan eigenlijk van de problemen wegloop, en na dat jaar kom ik toch weer terug dus dan moet ik ze sowieso nog oplossen...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
stralende ster! schreef op 30-12-2004 @ 17:59 :
Ja zo'n gevoel ken ik wel.. Maar ik heb me maar voor genomen om het te beperken tot wat ik hier heb.. Ik kan namlijk mijn werk en school en alles niet zo maar opgeven omdat ik mijn leven opnieuw wil ordenen, om het maar even zo uit te drukken...

Ik weet niet hoe het bij jou is, wat je situatie enzo is wat je wel en niet achter kan laten enz.. Maar een paar maanden buitenland is niet verkeerd.. Maar reken er wel op dat het moeilijk is om weer terug te keren .. Denk ik.. Je bouwt daar ook een leven op met dingen die je bevallen en als je terug bent herinneren heel veel dingen je aan het oude leven.. En het ligt eraan hoelang je weg blijft maar als je echt een jaar of langer weg gaat zullen bepaalde 'vrienden' je vergeten... (daarom zet ik vrienden dus tussen haakjes, omdat dat niet echt vrienden zijn), maar bedenk goed wat je doet en als meisje zijnde zou ik het niet echt verstandig vinden om ergens alleen heen te trekken...

Succes..
Ja, ik ben het wel met je eens dat het heel moeilijk zou zijn. Als ik met zo'n organisatie naar het buitenland zou gaan voor 1 jaar, "helpen" ze je daar ook wel bij dacht ik.

Als mijn niet echte-vrienden me dan vergeten zijn, eigenlijk zou ik dat niet eens zo heel erg vinden. Tenslotte weet je dan wie je echte vrienden zijn en daarna ga ik toch studeren dus dan heb ik genoeg kansen om nieuwe vrienden te maken.

En idd, als meisje zou ik ook niet zomaar gaan liften naar het buitenland..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:21
Nona
Nona is offline
Citaat:
doezel schreef op 30-12-2004 @ 19:17 :
En dan nog iets: ik heb het gevoel dat ik dan eigenlijk van de problemen wegloop, en na dat jaar kom ik toch weer terug dus dan moet ik ze sowieso nog oplossen...
Misschien is het dan verstandiger nu te beginnen je problemen op te lossen. Als dat uiteindelijk toch moet (wil je niet alles voorgoed achterlaten) wil je er denk ik niet al te lang meer mee blijven rondlopen.

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
hier was een tijdje terug ook een topic over
minder direct welliswaar, toen ging het meer over naar het buitenland gaan.

Maar ik ben daar zelf niet echt een voorstander van.
Ken het gevoel hoor, heel goed zelfs.
En ik heb ook min of meer geprobeerd een nieuw leven op te bouwen toen ik naar een andere onderwijsinstelling ging.
Alleen dat was niet zo radicaal, aangezien ik nog thuis woon.
Het tweede probleem was dat ik mijn oude vrienden eigenlijk toch niet (allemaal) kwijt wilde.
ten derde spreek ik mijn talen helemaal niet. Dus het is nogal onrealistisch)

Een nieuw leven is helemaal opnieuw beginnen. Niet alleen ben je je problemen kwijt (lijkt het, kom ik zo nog op terug), maar ook alle goede, leuke en mooie dingen.

Naar het buitenland gaan is dan een soort van synoniem voor een nieuw leven beginnen. Maar dat is natuurlijk niet echt zo en uitwisseling is sowieso maar tijdelijk.
Dat tv-programma was dat vlaams trouwens?

Maar waar je ook naar toe zult gaan, je echte problemen neem je met je mee. Je zult het daar ook moeilijk krijgen. En als jij problemen hebt met jezelf, zullen die ook tot uiting komen in een nieuwe omgeving.
Het is te makkelijk om te vluchten, eigenlijk vind ik het een teken van zwakheid en onvolwassenheid. Je kunt beter je problemen onder ogen zien en er (hier) aan gaan werken.
Als jij beter in je vel zit zal het leven overal mooier worden. Genoeg kansen in ons eigen kikkerlandje hoor!
Oud 30-12-2004, 20:26
elledc
elledc is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-12-2004 @ 20:58 :

Maar waar je ook naar toe zult gaan, je echte problemen neem je met je mee. Je zult het daar ook moeilijk krijgen. En als jij problemen hebt met jezelf, zullen die ook tot uiting komen in een nieuwe omgeving.
Hmm daar ben ik het niet zo mee eens, ik denk niet dat dit met zwakheid te maken heeft. Sommige problemen zijn namelijk moeilijk of niet op te lossen omdat men de grond ervan niet kan aanpakken of omdat men de oorzaak niet kent.
Ik ben zelf ook bezig met een planning om een tijd weg te gaan van de stad waar ik altijd gewoond heb, desnoods het land, om iets nieuws te beginnen en het oude achterwege te laten, want het bevalt me hier niet, ik voel me niet gelukkig, ik weet waar het aan ligt en ik weet ook dat verandering en vernieuwing dit gevoel kan veranderen.
Maar als ik weg ga is het niet met een uitwisseling maar om te verhuizen, en dus alles achter mij te laten, als het ware om het verleden proberen vergeten. Vergeten zal ik inderdaad nooit maar me erbij neerleggen, dat wel. Door in andere sferen te verblijven waar alles nieuw is kan het leven veel aantrekkelijker lijken.

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-12-2004 @ 21:26 :
Hmm daar ben ik het niet zo mee eens, ik denk niet dat dit met zwakheid te maken heeft. Sommige problemen zijn namelijk moeilijk of niet op te lossen omdat men de grond ervan niet kan aanpakken of omdat men de oorzaak niet kent.
Ik ben zelf ook bezig met een planning om een tijd weg te gaan van de stad waar ik altijd gewoond heb, desnoods het land, om iets nieuws te beginnen en het oude achterwege te laten, want het bevalt me hier niet, ik voel me niet gelukkig, ik weet waar het aan ligt en ik weet ook dat verandering en vernieuwing dit gevoel kan veranderen.
Maar als ik weg ga is het niet met een uitwisseling maar om te verhuizen, en dus alles achter mij te laten, als het ware om het verleden proberen vergeten. Vergeten zal ik inderdaad nooit maar me erbij neerleggen, dat wel. Door in andere sferen te verblijven waar alles nieuw is kan het leven veel aantrekkelijker lijken.
jah ik vind dat er uitzonderingen zijn
maar meestal is je omgeving niet verantwoordelijk voor jouw problemen, vind ik
(kijk iemand kan je iets verschrikkelijks aangedaan hebben, maar die herinnering zal er blijven. Als je dan steeds geconfornteerd wordt met die persoon, snap ik wel dat je weg wilt hoor.)
Maar veel problemen die je nu en hier hebt, zullen niet verdwijnen in een andere omgeving, denk ik dan
btw was jij niet degene die hier laatst een topic over had?
Oud 30-12-2004, 22:51
Eend
Eend is offline
Ik ben zelf begonnen met dingen te verwerken. Naar de kliniek waar ik een tijd heb gezeten, heb ik een brief gestuurd met daarin hoe het met me gaat en dat ik ze dankbaar was e.d.

Wil niet alles tegelijk afsluiten, maar doe het stukje voor stukje
Oud 31-12-2004, 10:51
Verwijderd
Ik denk idd ook dat je je problemen over het algemeen gewoon mee zult nemen naar de nieuwe omgeving. En er komen, denk ik, vaak ook nieuwe problemen bij, zeker als je naar het buitenland gaat. En stel dat je terug komt, dan kom je weer in dezelfde situatie als waaruit je vertrok...en ik denk niet dat de problemen die er voor je vertrek waren dan opeens weg zullen zijn. Zeker als je niet voorgoed weg wilt (maar ook als je daar wel over denkt), kun je denk ik beter beginnen om ze hier op proberen te lossen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2004 @ 11:51 :
Ik denk idd ook dat je je problemen over het algemeen gewoon mee zult nemen naar de nieuwe omgeving. En er komen, denk ik, vaak ook nieuwe problemen bij, zeker als je naar het buitenland gaat. En stel dat je terug komt, dan kom je weer in dezelfde situatie als waaruit je vertrok...en ik denk niet dat de problemen die er voor je vertrek waren dan opeens weg zullen zijn. Zeker als je niet voorgoed weg wilt (maar ook als je daar wel over denkt), kun je denk ik beter beginnen om ze hier op proberen te lossen.
Ik weet 't niet hoor. Als je er een jaartje tussenuit gaat kun je al die problemen een jaar lang 'loslaten'. Als je dan bovendien dat hele jaar iets te doen hebt (bv werk of university college) kom je ff lekker tot rust en kun je die eventuele problemen weer met een fris hoofd als een 'herboren' persoon aanpakken.
Ik ken in ieder geval iemand die dat heeft gedaan en die vond het een heerlijke ervaring (al weet ik niet hoe zij daarvoor was).
Oud 31-12-2004, 16:48
Nijn*
Nijn* is offline
Misschien een goed idee, om in een nieuwe omgeving opnieuw te beginnen, maar bedenk wel dat je problemen en dingen waar je mee zit/zat niet weg zijn. Je zult ze gewoon opnieuw onder ogen moeten zien alleen dan ergens anders. Verleden kun je niet wissen.
Oud 31-12-2004, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 31-12-2004 @ 13:37 :
Ik weet 't niet hoor. Als je er een jaartje tussenuit gaat kun je al die problemen een jaar lang 'loslaten'. Als je dan bovendien dat hele jaar iets te doen hebt (bv werk of university college) kom je ff lekker tot rust en kun je die eventuele problemen weer met een fris hoofd als een 'herboren' persoon aanpakken.
Ik ken in ieder geval iemand die dat heeft gedaan en die vond het een heerlijke ervaring (al weet ik niet hoe zij daarvoor was).
Ik twijfel er dus erg aan of je je problemen idd los kunt laten in zo'n jaar. Voor een deel zal dat misschien wel gelden, maar voor een ander deel niet. En soms worden problemen door ze een tijdje te ontlopen (wat het toch eigenlijk is, in mijn ogen iig wel) alleen maar groter. En daarnaast denk ik dus dat je ook tegen nieuwe dingen aan loopt, waardoor er nieuwe problemen ontstaan en/of waardoor oude problemen toch ook weer de kop op steken.

Ik ken een aantal mensen waarbij zo'n jaar (of andere tijd) geen oplossing heeft gebracht, integendeel bij sommigen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 10:36
cyntha
cyntha is offline
Een vriendin van mij is een half jaar geleden verhuisd van de ene kant van het land naar de andere kant. Ze wilde weg uit het zuiden, omdat ze hier teveel meegemaakt had. Ze is daar helemaal opnieuw begonnen en het is haar erg goed bevallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten