Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 21:21
AJKwak
AJKwak is offline
Hallo,

wanneer ik mijn computer (windows xp) scan op virussen (en ik heb hiervoor diverse scanners (een verouderde McAfee, Avast, AVG en diverse online scanners) geprobeerd, loopt deze ergens bij het scannen van system32 vast, overigens volgens mij op wisselende punten. Wat kan ik hieraan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 10:42
testement
testement is offline
Een her installatie van windows uitvoeren.
Kan ook zijn dat je HD bad blocks heeft, in dat geval een nieuwe harddisk kopen.

Oud 28-12-2004, 15:30
AJKwak
AJKwak is offline
Aha, het is dus wel ernstig maar niets om me zorgen over te maken als ik het goed begrijp.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 28-12-2004 @ 16:30 :
Aha, het is dus wel ernstig maar niets om me zorgen over te maken als ik het goed begrijp.
Mwah, het is niet zó ernstig.
Ach ja, door een firewall te installeren, niet teveel vreemde bestanden accepteren, geen vreemde bijlages openen, enz kan je ook veel virusproblemen voorkomen.

Toch raad ik nog ff een online virusscanner aan, voor het geval dat.
Oud 28-12-2004, 18:16
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
freyk schreef op 28-12-2004 @ 16:56 :
Mwah, het is niet zó ernstig.
Ach ja, door een firewall te installeren, niet teveel vreemde bestanden accepteren, geen vreemde bijlages openen, enz kan je ook veel virusproblemen voorkomen.

Toch raad ik nog ff een online virusscanner aan, voor het geval dat.
Online scanners heb ik ook geprobeerd, lopen ook vast (zie 1e post). Niet dat ik overigens verder aanwijzingen of zo heb dat ik een virus heb of zo, maar ik vind het raar dat hij zomaar vastloopt. Alleen AVG kwam er eerst nog doorheen, maar nu ook al een poosje niet meer.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 28-12-2004 @ 19:16 :
maar ik vind het raar dat hij zomaar vastloopt. Alleen AVG kwam er eerst nog doorheen, maar nu ook al een poosje niet meer.
Als je windows xp of 2000 gebruikt, wat geven je logboeken aan tijdens die crashes??
Oud 28-12-2004, 19:30
Verwijderd
Ik kan me iets herinneren dat het niet goed is om meerdere sacenners te gebruiken, dat ze elkaar in de weg gaan zitten..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:32
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
freyk schreef op 28-12-2004 @ 20:00 :
Als je windows xp of 2000 gebruikt, wat geven je logboeken aan tijdens die crashes??
hoe kan ik zoiets zien?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:58
freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 28-12-2004 @ 20:30 :
Ik kan me iets herinneren dat het niet goed is om meerdere scanners te gebruiken, dat ze elkaar in de weg gaan zitten..
Klopt, bij virusscanners is dit zo.
Dus als je virusscanner installeerd, verwijder dan de oude.

Citaat:
AJKwak schreef op 28-12-2004 @ 21:32 :
hoe kan ik zoiets zien?
start -> uitvoeren -> eventvwr
Oud 29-12-2004, 18:30
AJKwak
AJKwak is offline
Van het vastlopen van de virusscanners heb ik niets gevonden in die logboeken. Wel krijg ik tijdens het scannen vaak (altijd?) de mededeling dat er onvoldoende virtueel geheugen is, en dat windows het wisselbestand voor het virtueel geheugen bijwerkt.
In het logboek (systeem) stond wel dat er fouten op de harddisk waren gevonden tijdens een wisselbestandwerking. Volgens mij vallen de melding dat de computer gebruik maakt van het wisselbestand en het vastlopen niet samen, dit is me althans nooit opgevallen.

Overigens vond ik in het logboek ook een melding dat de computer ontdekt heeft dat een (volgens mij mijn) IP adres voor netwerkkaart nummer zoveel reeds in gebruik is op het netwerk en dat de computer automatich zal proberen een ander adres te krijgen. Is dit ernstig?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:16
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 29-12-2004 @ 19:30 :

In het logboek (systeem) stond wel dat er fouten op de harddisk waren gevonden tijdens een wisselbestandwerking.
hmm ja dan gaat er waarschijnlijk dus wat fout in de sector windows32 wat misschien toch wel een beetje slecht is omdat hier toch het grootste gedeelte van windows in werkt.
Reageren

Regels voor berichten