Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 14:29
Vraag
Vraag is offline
Jaaa, de vraagronde is weer van start gegaan!!

1. Soms wil ik een DivX film bekijken, maar als ik hem dan start in de Mediaspeler (van WinXP) dan doet ie alsof het muziek is en start ie een 1 of andere visualisatie op! Heel vervelend! Dus heb ik een proggie gemaakt in Visual Basic, met de OCX van Mediaspeler. Doet ie het dáár WEL! Hebben meer mensen last van dit gekke probleem? wat doe ik eraan? Mijn VB Proggie kan namelijk niet op tegen Mediaspeler....

2. Als ik in WinXP op CTRL-ALT-DEL druk, dan gebeurt er nix meer! Vroeger wel, toen kwam taakbeheer met al z'n opties! Maar nu knippert het scherm 1 keer en daar moet ik dan genoegen meenemen. Waar kan dat aan liggen?

Hmmmm tja het zijn vage fouten hè? Heb wel een virusscanner dus die verdenk ik niet...
Oud 27-02-2002, 14:37
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
antwoord op 1: laat dat programmeren maar buitenwege en ga lekker naar http://www.divx.com (of was het nou http://www.div-x.com ?) en download daar de divx-codec. Want divx-gecomprimeerde avi's speelt mediaspeler af als geluid zonder de codec.

2 weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:40
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
antwoord op 1: laat dat programmeren maar buitenwege en ga lekker naar http://www.divx.com (of was het nou http://www.div-x.com ?) en download daar de divx-codec. Want divx-gecomprimeerde avi's speelt mediaspeler af als geluid zonder de codec.
Ik héb die codec! (Waarom zou ie het anders in mn vb proggie wél doen?? )
Het probleem is, bij sommige films doet ie het wel, bij andere niet. Maar hoe dan ook, die het dan NIET in de doorsnee Mediaplayer doen, die doen het dan weer wél in VB....

Oud 27-02-2002, 14:56
@pie
@pie is offline
Citaat:
Vraag schreef:
Ik héb die codec! (Waarom zou ie het anders in mn vb proggie wél doen?? )
Het probleem is, bij sommige films doet ie het wel, bij andere niet. Maar hoe dan ook, die het dan NIET in de doorsnee Mediaplayer doen, die doen het dan weer wél in VB....

mediaplayer suckt heel stiekum toch wel..

sommige divx-films kan ie inderdaad niet lezen, zal wel door een bepaalde rip-tool komen.. ook als je de codex al wel hebt

et simpelste wat je dan kunt gebruiken is ThePlaya, zit bij divx codecs

[Dit bericht is aangepast door @pie (27-02-2002).]
Oud 27-02-2002, 15:39
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
op mijn site kan je een codec bundel downloaden die heb ik samengestelt specail om dit te laten werken..
www.edjuh.nl en klik op downloads daar kan je hem vinden..
Oud 27-02-2002, 22:55
Vraag
Vraag is offline
Hmmm, dat werkt niet. Ik heb ook geen SMR patch nodig, en al helemaal geen MP3 codec! Maar ja, het was te proberen.

Trouwens, misschien een ID om al je typfouten eens uit je site te halen??
Oud 27-02-2002, 23:05
Verwijderd
Als je in je taskbar met de rechtermuisknop klikt, kun je ook Taakbeheer/Task Manager starten. Werkt dat wél?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 23:08
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Als je in je taskbar met de rechtermuisknop klikt, kun je ook Taakbeheer/Task Manager starten. Werkt dat wél?

Ja! Dat werkt wél! Gek hè? Dat je er zo ook kon komen wist ik trouwens niet. Maar je hebt er nog weinig aan, als de boel weer eens (ook onder XP) flink vastloopt! Dan helpt dat klikken op de taskbar ook niet zo...
Oud 28-02-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Vraag schreef:
Ja! Dat werkt wél! Gek hè? Dat je er zo ook kon komen wist ik trouwens niet. Maar je hebt er nog weinig aan, als de boel weer eens (ook onder XP) flink vastloopt! Dan helpt dat klikken op de taskbar ook niet zo...
Weet je zeker dat je toetsenbord het goed doet? Test even of de CONTROL, ALT en DELETE los van elkaar werken. Als dat niet zo is, pak dan maar 's een ander toetsenbord :>

In Control Panel, heb je daar wat Accessibility Options veranderd, of staat er iets wat er niet zou moeten staan?

Het zou ook kunnen liggen aan een virusinfectie. Heb je pasgeleden nog instellingen gewijzigd in je Internet Explorer? Restricties versoepeld? Patches/security updates *niet* geinstalleerd?

Ik gok dat het laatste het geval is. In dat geval zou ik een FORMAT aanraden, XP opnieuw installeren, alsmede een firewall en een virusscanner. Gebruik liever geen Outlook Express voor mail, maar Eudora of Pegasus. Dan loop je ook een stuk minder risico op VBS-ellende en (bekende) OE exploits.

Succes!

[Dit bericht is aangepast door Dobermann (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:00
Verwijderd
Dat testen (ik kan me voorstellen dat je geen idee hebt hoe je een Control test, of een Alt) doe je als volgt:

ALT -- Ga naar Word, en druk de ALT-toets in. Ingedrukt houden, vervolgens tik je op het nummerieke toetsenbordje 1-5-5, en je laat de ALT-toets los. Als het goed is verschijnt er 'ø'. Zo ja, dan werkt je ALT prima. (Zorg wel dat NUMLOCK aanstaat!).

CONTROL -- Ga naar de MS-DOS prompt. Vervolgens druk je op CONTROL (ingedrukt houden) en dan druk je op C. En loslaten. Als het goed is krijg je iets als C:\WINDOWS>^C

C:\WINDOWS>

Als je dat ziet, werkt je CONTROL ook.

DELETE -- Ga weer naar Word, tik een zinnetje onzin in, ga naar het begin van de getypte regel (druk op HOME) en druk DELETE in. Als je tekst ziet verdwijnen, werkt de DELETE ook prima.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:33
@pie
@pie is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
op mijn site kan je een codec bundel downloaden die heb ik samengestelt specail om dit te laten werken..
www.edjuh.nl en klik op downloads daar kan je hem vinden..

zitten daar toevallig precies dezelfde codecs in als in Nemo433.exe?
Oud 02-03-2002, 10:52
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Weet je zeker dat je toetsenbord het goed doet? Test even of de CONTROL, ALT en DELETE los van elkaar werken. Als dat niet zo is, pak dan maar 's een ander toetsenbord :>

In Control Panel, heb je daar wat Accessibility Options veranderd, of staat er iets wat er niet zou moeten staan?

Het zou ook kunnen liggen aan een virusinfectie. Heb je pasgeleden nog instellingen gewijzigd in je Internet Explorer? Restricties versoepeld? Patches/security updates *niet* geinstalleerd?

Ik gok dat het laatste het geval is. In dat geval zou ik een FORMAT aanraden, XP opnieuw installeren, alsmede een firewall en een virusscanner. Gebruik liever geen Outlook Express voor mail, maar Eudora of Pegasus. Dan loop je ook een stuk minder risico op VBS-ellende en (bekende) OE exploits.

Succes!

[Dit bericht is aangepast door Dobermann (28-02-2002).]
Dank voor de tip. CTRL-ALT-DEL werken allemaal nog. Dat was al wel duidelijk. Verder heb ik geen virussen opgelopen, heb een up-to-date virusscanner. Maar ik gebruik dus wel Outlook Express. Een format vind ik wat overdreven. Heb geen image, en alles opnieuw instellen vind ik zut. Maar goed, iig bedankt!

Oud 02-03-2002, 11:40
Verwijderd
Hoho, het hoeft niet per definitie een virus te zijn, kan ook een VBS'je zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 17:53
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Vraag schreef:
Hmmm, dat werkt niet. Ik heb ook geen SMR patch nodig, en al helemaal geen MP3 codec! Maar ja, het was te proberen.

Trouwens, misschien een ID om al je typfouten eens uit je site te halen??
oh ok
ben ik mee bezig ja helaas doe ik dat soms onbewust vrij veel.
nou is deze site heel lastig te wijzigewn dus ben nu met een ander bezig dus tja dat komt binnenkort..

Oud 03-03-2002, 17:54
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
@pie schreef:
zitten daar toevallig precies dezelfde codecs in als in Nemo433.exe?
nee, dit zijn zoenzo ook werkende codecs nadat ik ze zelf heb geinstalleerd deden al mijn films het.(divx smr ect..)

Oud 04-03-2002, 16:55
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Hoho, het hoeft niet per definitie een virus te zijn, kan ook een VBS'je zijn?

Áls het al een VBSje is, hoe haal ik díe dan weg? Controleert de doorsnee moderne virusscanner daar niet op, als het vaakgebruikte vbsjes zijn? Kep Norton Antivirus 2002.....
Oud 04-03-2002, 17:01
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Vraag schreef:
Nóú mènsen, dít lijkt me wéér een týpisch geval van M$ Windows...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Vraag schreef:
Áls het al een VBSje is, hoe haal ik díe dan weg? Controleert de doorsnee moderne virusscanner daar niet op, als het vaakgebruikte vbsjes zijn? Kep Norton Antivirus 2002.....
Hm, of virusscanners VBS-attachments onder de loep nemen weet ik zo niet. Ben niet echt thuis in de wereld van antivirus, daar ik al een jaar of 5 zonder virusscanner draai. (En ja, één keer heb ik Win95.CIH gehad, maar dat kwam door een fout van m'n vader). I.m.o. worden échte virussen niet meer gemaakt nowadays, bijvoorbeeld het Alpha-virus uit de DOS-tijd nog. Dát waren pas virussen.

Anyway, geen Outlook Express gebruiken scheelt een slok op een borrel. Mijn advies is dat je lekker Pegasus moet gebruiken. Het is even slikken, maar daarna wil je niet anders
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:24
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Het is even slikken, maar daarna wil je niet anders

Dat zeg ik ook altijd tegen m'n vriendin, maar die wil 't ook niet geloven
Reageren

Regels voor berichten