Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 10:13
stralende ster!
stralende ster! is offline
Ik weet niet zo goed of dit hier thuis hoort, maar anders moet het maar verplaatst worden..

Een tijd geleden zat ik nogal met mezelf in de knoop en heb toen gelopen bij een psycholoog.. Voordat ik bij de psycholoog terecht kwam sliep ik heel erg slecht.. Waarschijnlijk kwam dat dus omdat ik onbewust met heel veel dingen bezig was waar ik me druk om maakte.. Ook vertelde hij me dat het kon zijn dat ik 's avonds teveel energie had.. (omdat ik nogal druk ben..) En ik denk dat dat wel kan kloppen.. Eerder in de zomer ging ik altijd dingen doen om mijn energie kwijt te raken zoals bijvoorbeeld hardlopen.. 's avonds sliep ik dan heel erg goed.. maar nu in de winter kan dat dus niet en ik slaap echt wel heel erg slecht.. mijn vraag was dus, kan iemand mij helpen die misschien of hetzelfde heeft of dingen weet te doen waardoor ik s avonds goed slaap?? De sportschool is geen optie omdat dat veel te duur is en het altijd heel erg vol zit..

Heel erg bedankt!
Oud 28-12-2004, 10:18
Verwijderd
Toch gaan hardlopen, als het droog is en je trekt een lange broek en een trui aan, dan kan dat best, 't is alleen wat kouder dan in de zomer. En misschien kan je één keer in de week 's avonds gaan zwemmen oid (omdat dat ook best wat geld kost) en anders kan je misschien in huis 'gymoefeningen' doen oid? Of gewoon een wandeling maken buiten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:12
Balance
Balance is offline
Gewoon buiten wandelen of fietsen, maar niet in de 2 uur voordat je gaat slapen. Daarin moet je juist rustig aan doen.
Oud 28-12-2004, 11:42
Phlox
Phlox is offline
Ik denk inderdaad dat je dan uitkomt op thuis oefeningen doen.
Je kan ook een paar keer heel hard de trap oprennen (vrij inspannend), of een paar gewichtjes kopen.
En misschien helpt t om een warm bad te nemen? Je raakt je energie er niet van kwijt, maar het is wel lekker ontspannend.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:59
stralende ster!
stralende ster! is offline
Bedankt voor jullie reacties ik zal eens de dingen proberen die hier genoemd werden..

Kus
Oud 28-12-2004, 16:13
bench140
bench140 is offline
hardlopen en zwemmen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 20:43
skaapie
skaapie is offline
wat ook een idee is, is om te gaan sexen. serieus! hier wordt je erg moe van. maar sporten kan natuurlijk ook!

Regels voor berichten