Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 11:25
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Weet iemand een freeware programmatje o.i.d. dat gif-files naar jpg-files om kan zetten.
En een gif-file van 96x96 pixels wordt dat groter of kleiner als je het omzet naar een jpg-file=
Dank jullie wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 11:33
Verwijderd
Paint.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 11:57
Verwijderd
www.google.com
zoeken naar: "gif to jpg"

Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 12:16
Verwijderd
gewoon in paint, en dan opslaan als--> extensie *.gif
En jpg-->gif wordt kleiner, andersom groter.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 12-01-2005 @ 13:16 :
gewoon in paint, en dan opslaan als--> extensie *.gif
Dat kleiner / groter verhaal klopt geen zak van.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 17:48
Miles
Miles is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 12-01-2005 @ 18:06 :
Dat kleiner / groter verhaal klopt geen zak van.
Groter als in aantal Kb.
Oud 12-01-2005, 17:54
freyk
freyk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 12-01-2005 @ 13:16 :
Het is andersom.
Als je een jpg van bijvoorbeeld 6 kb omzet naar .gif, is de bestandgroote van het eindresultaat 7 kb.
Met de kwaliteit ligt dat ietjes anders..
Oud 12-01-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Miles schreef op 12-01-2005 @ 18:48 :
Groter als in aantal Kb.
Nogmaals: daar klopt niks van.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 12-01-2005 @ 18:54 :
Het is andersom.
Als je een jpg van bijvoorbeeld 6 kb omzet naar .gif, is de bestandgroote van het eindresultaat 7 kb.
Met de kwaliteit ligt dat ietjes anders..
Dat is compleet verschillend per plaatje en instellingen bij het opslaan van gif/jpg. Een jpg met een resolutie van 96*96 kan klein zijn met een kwaliteitsinstelling van 0%-10%, kan groot zijn met een kwaliteitsinstelling van 100&. Dan heb je gif, waar je het aantal kleuren in kan stellen van 2 tot 256, en het kent drie verschillende dithering-modes met elk verschillend resultaat voor de bestands-grootte. Je kan niet spreken van 'een gif wordt groter dan/kleiner dan een jpg, als je hem omzet', want die verhouding is afhankelijk van heel veel factoren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:28
LB06
LB06 is offline
Blabla als je een JPEG naar GIF wilt omzetten moet je dit alleen doen als je zeker weet dat het plaatje minder dan 256 kleuren bevat.

Als je gif naar jpeg om wilt zetten, ummm, ummm ... NOOIT!

De kwaliteit die JPEG biedt boven GIF krijg je niet (terug) door GIF naar JPEG om te zetten, want die is immers allang verloren (of is er nooit geweest).

En als JPEG kleiner is, is dit nooit veel. GIF hoeft immers maar een zeer beperkt kleurenpallet op te slaan (zoveel kleuren als er in het plaatje zitten, max 256), terwijl JPEG ten alle tijden alle 16,7 miljoen kleuren opslaat voor elke plaatje (muv van monochrome afbeeldingen???).

Daar komt nog bij dat GIF gedeeltelijk transparantie ondersteunt en JPEG helemaal niet en dat je van GIFs een animated gif kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 12-01-2005 @ 21:28 :
Blabla als je een JPEG naar GIF wilt omzetten moet je dit alleen doen als je zeker weet dat het plaatje minder dan 256 kleuren bevat.

Als je gif naar jpeg om wilt zetten, ummm, ummm ... NOOIT!

De kwaliteit die JPEG biedt boven GIF krijg je niet (terug) door GIF naar JPEG om te zetten, want die is immers allang verloren (of is er nooit geweest).

En als JPEG kleiner is, is dit nooit veel. GIF hoeft immers maar een zeer beperkt kleurenpallet op te slaan (zoveel kleuren als er in het plaatje zitten, max 256), terwijl JPEG ten alle tijden alle 16,7 miljoen kleuren opslaat voor elke plaatje (muv van monochrome afbeeldingen???).

Daar komt nog bij dat GIF gedeeltelijk transparantie ondersteunt en JPEG helemaal niet en dat je van GIFs een animated gif kunt maken.
pleit je nou voor JPEG of GIF?

Ze zijn zo drastisch verschillend van elkaar dat je niet kan spreken van beter of slechter. Toepassing/doeleind zal je de keuze op moeten vestigen, en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als PNG.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:56
LB06
LB06 is offline
Ik pleit min of meer tegen conversie, behalve van een origineel of lossless compressed bestand. JPEG naar gif kan ik begrijpen, als een of andere aap een cartoon-achtig plaatje heeft opgeslagen (GIF is dan waarschijnlijk stukken kleiner), maar van GIF naar JPEG zie ik geen voordelen.

Ik ben ervan op de hoogte dat PNG bestaat. Zelf gebruik ik ook zoveel mogelijk png's op mijn site, voorzover de grootte dit toelaat (png's zijn vaak groter dan jpegs is mijn ervaring)

Maar nogmaals, converteren naar PNG heeft ook zelden nut. Alleen uncompressed of lossless compressed images kun je fatsoenlijk naar PNG converten.

edit: in feite betoog jij ook hetzelfde als ik. Namelijk dat GIF (low-color) en JPEG(high-color) zo verschillend zijn, dat er voor een bepaalde image vaak maar 1 beste keuze is (als je moet kiezen uit die 2). Converteren is dus ook geen goede zaak in de meeste gevallen, voeg ik er min of meer aan toe.

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 20:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten