Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 21:17
Hulk
Hulk is offline
Ik wil graag een tweede beeldscherm aansluiten op mn pc met name bedoeld om tussendoor een livestream/film aan te zetten of een extra scherm te hebben voor poker of gamen eventueel.

Ik vroeg me af of het mogelijk is het zo in te stellen dat je echt letterlijk twee bureaubladen hebt zeg maar? Dat lijkt me een stuk praktischer omdat ik van plan ben mn tweede scherm een maatje kleiner aan te schaffen. (huidige is 23'')

En ik heb eigenlijk nog nooit een videokaart vervangen, dus kan wel wat advies gebruiken welke ik moet hebben. Het is niet mn voornaamste zorg er goed mee te kunnen gamen, maar zou wel mooi zijn als ik er iets op vooruitga tov mijn huidige.

Mijn systeem ziet er als volgt uit, is alles daar in principe compatibel mee? Als iemand echt specifiek eentje kan laten zien welke geschikt is, graag

Processor: Intel® Core™ i7-870 processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 32-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 2,93 Ghz
Geheugen: 4 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 1 TB
Videokaart: ATI Radeon™ HD 5450 met 512 MB DDR3 videogeheugen
Dual Layer DVD-ReWriter
Realtek High Definition Audio (8-kanaals)
Kaartlezer
2x USB 3.0 aansluiting
Oud 09-06-2011, 22:11
Daantjer
Daantjer is offline
Ja het kan gewoon (als je een gehackte UltraMon downloadt heb je zelfs 2 taakbalken)
Voor gamen zou ik echter een nieuwe kaart kopen, daarvoor zou een budget handig zijn en welke voeding je hebt (open je kast)
Ieder spel goed:een ATi 5870 a somma 165 euri incl verzend.
Iets beter: een AMD 6850 a somma 140 incl (niet doen, 25 euro meer en een veel betere kaart)
beter dan ieder spel goed:
Nvidia GTX560 Ti of hoger (omdat je nu ATi hebt beter geen Nvidia)
AMD 6950 of hoger
Oud 09-06-2011, 22:39
Hulk
Hulk is offline
ik heb net ff op mn voeding gekeken en die is 400W, zijn er dan al dingen die afvallen?

En die laatste 2 die je gepost hebt zijn dus nog beter dan die eerste? Want 165 euro is wel de max ongeveer die ik er aan uit wil geven.

En gamen is 2de prioriteit. Als de graphics iets beter zijn dan mn huidige ben ik al tevreden. Zo vaak game ik ook weer niet
Oud 09-06-2011, 23:53
MiBe
MiBe is offline
Ziet die HD5870 maar uit je hoofd met een 400W voeding. De HD6850 is een stuk zuiniger, die zal hij waarschijnlijk (mits A-merk met fatsoenlijke amperages op de 12v-lijnen) wel trekken.
Oud 10-06-2011, 00:01
Hulk
Hulk is offline
Waarschijnlijk?

Bedoel je met A merk, het merk PC? Dat is een Medion namelijk...

Tweede optie is dus ook een ander voeding nemen? Dan wordt het weer een duurder grapje denk ik waarschijnlijk he
Oud 10-06-2011, 00:07
MiBe
MiBe is offline
Met een Medion PC wordt het echt op het randje (erop of eronder) gezien die hun voedingen bij FSP Group inkopen, die zijn knap waardeloos...
Oud 10-06-2011, 00:11
Hulk
Hulk is offline
Heb je misschien nog een link naar een kaart die wel geschikt zou kunnen zijn voor 2 dvi op deze voeding? Dan maken grafische prestaties me niet zoveel meer uit.
Ik probeer me er wel wat in te verdiepen, maar heb er nog niet echt veel verstand van..
Oud 10-06-2011, 00:24
MiBe
MiBe is offline
Als je echt op safe wil spelen wat betreft je voeding is de HD6670 denk ik de beste keuze. Deze heeft echter 1x DVI, 1x HDMI en 1x VGA. Dit is verder niet echt een probleem hoor, HDMI is immers ook een digitaal signaal. Je kunt dus gewoon een HDMI male naar DVI male kabel gebruiken om je monitor aan te sluiten.
Oud 10-06-2011, 10:52
WolterB
WolterB is offline
Ik zou als ik jou was niet gelijk een nieuwe videokaart gaan aanschaffen. Alles leuk en aardig als je de nieuwste games om de hoogste resolutie wilt draaien, maar voor het aansluiten van een tweede monitor is dat natuurlijk volledig overbodig en zonde van het geld.

Je voeding hoef je je niet druk over te maken, want die extra monitor heeft natuurlijk een eigen stroomvoorziening

Ik gok dat jouw videokaart er eentje is met 1x een DVI-aansluiting en 1x een VGA-aansluiting. Afhankelijk van waarop de huidige monitor aangesloten is, zou je op zoek moeten gaan naar een monitor waarop in ieder geval niet-gebruikte aansluiting aanwezig is.
De meeste monitoren beschikken echter over beide aansluitingen, maar wel even goed opletten wat je aanschaft.

Offtopic: Verder zou ik wel kijken naar de Windows-versie (al is dat eigenlijk software en hoort het hier niet thuis). Je hebt een 32-bit versie draaien en die ondersteunt de 4GB RAM die je in je pc hebt zitten niet volledig. Als je de volle 4GB wilt benutten zou je een 64-bit versie moeten draaien.
Oud 10-06-2011, 11:00
freyk
freyk is offline
Je zou het ook gedeeltelijk softwarematig op kunnen lossen door een virtuele desktop te installeren
(bijvoorbeeld dexpot of microsoft virtual deskop manager).

Laatst gewijzigd op 10-06-2011 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 11:03
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik zou als ik jou was niet gelijk een nieuwe videokaart gaan aanschaffen. Alles leuk en aardig als je de nieuwste games om de hoogste resolutie wilt draaien, maar voor het aansluiten van een tweede monitor is dat natuurlijk volledig overbodig en zonde van het geld.

Je voeding hoef je je niet druk over te maken, want die extra monitor heeft natuurlijk een eigen stroomvoorziening

Ik gok dat jouw videokaart er eentje is met 1x een DVI-aansluiting en 1x een VGA-aansluiting. Afhankelijk van waarop de huidige monitor aangesloten is, zou je op zoek moeten gaan naar een monitor waarop in ieder geval niet-gebruikte aansluiting aanwezig is.
De meeste monitoren beschikken echter over beide aansluitingen, maar wel even goed opletten wat je aanschaft.

Offtopic: Verder zou ik wel kijken naar de Windows-versie (al is dat eigenlijk software en hoort het hier niet thuis). Je hebt een 32-bit versie draaien en die ondersteunt de 4GB RAM die je in je pc hebt zitten niet volledig. Als je de volle 4GB wilt benutten zou je een 64-bit versie moeten draaien.
Ik dacht eerst hetzelfde omdat 2 monitoren aansluiten inderdaad ook met z'n huidige videokaart stond, maar in de startpost geeft hij het volgende aan:

Citaat:
IHet is niet mn voornaamste zorg er goed mee te kunnen gamen, maar zou wel mooi zijn als ik er iets op vooruitga tov mijn huidige.
Als je af en toe gamed is het wel aan te raden van die HD5450 af te stappen. Voor HD-films etc is die prima maar voor gamen is het echt een no-go. Staat ook absoluut niet in verhouding tot de rest van het systeem.
Oud 10-06-2011, 11:46
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik dacht eerst hetzelfde omdat 2 monitoren aansluiten inderdaad ook met z'n huidige videokaart stond, maar in de startpost geeft hij het volgende aan:

Als je af en toe gamed is het wel aan te raden van die HD5450 af te stappen. Voor HD-films etc is die prima maar voor gamen is het echt een no-go. Staat ook absoluut niet in verhouding tot de rest van het systeem.
Dat heb ik gelezen, maar dan nog lijkt het mij het meest verstandig eerst te investeren in een extra monitor en pas daarna kijken of de videokaart misschien een upgrade nodig heeft.
Ik heb zelf ervaring met de HD3450, HD3850 en HD5570-kaarten en zelfs op de 3450 kon ik relatief zware games prima draaien.

Natuurlijk willen de meeste nieuwste games betere hardware, maar eerst uitproberen en daarna pas geld uitgeven lijkt mij een veel verstandigere optie
Oud 10-06-2011, 11:50
Hulk
Hulk is offline
Citaat:

Er zit zelfs nog een HDMI op zie ik nu...

Op het moment gebruik ik de VGA, dus eigenlijk heb ik alleen nog een monitor nodig die DVI of HDMI ondersteunt?? Ik dacht dat er sowieso 2VGA aansluitingen nodig waren Dat maakt het al helemaal makkelijk natuurlijk

Als het verder niet uitmaakt of je DVI of VGA gebruikt, waarom zitten beide er dan eigenlijk op vraag ik me af
Oud 10-06-2011, 11:52
MiBe
MiBe is offline
Het maakt wel uit of je DVI of VGA gebruikt, VGA is nog een analoog signaal wat kan resulteren in mindere beeldkwaliteit. Als je DVI en HDMI hebt raad ik je aan die 2 te gebruiken
Oud 10-06-2011, 12:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het maakt wel uit of je DVI of VGA gebruikt, VGA is nog een analoog signaal wat kan resulteren in mindere beeldkwaliteit. Als je DVI en HDMI hebt raad ik je aan die 2 te gebruiken
Dit inderdaad. Moet nog kijken welke mogelijkheden je huidige monitor heeft en of je evt. daar een DVI-kabel bij hebt gekregen. Als je op één monitor minder waarde aan het beeld hecht (verschil is meestal alleen te zien als je écht veel op een pc werkt of er heel gevoelig voor bent) hoef je natuurlijk niets te veranderen.
Oud 10-06-2011, 12:24
Hulk
Hulk is offline
Ik heb op mn huidige monitor een dvi aansluiting zitten, wel dom dan dat ik die nooit gebruikt heb... Kan me niet herinneren of er zo'n kabel bij zat dalijk maar is ff zoeken.

Kan ik mn monitoren dadelijk wel instellen dat de klok/datum etc wel op monitor 1 zit? En monitor 2 gewoon een lege taakbalk als ware?
Oud 10-06-2011, 12:25
MiBe
MiBe is offline
Jep dat kun je instellen. Ultramon (waar daantjer al aan refereerde) is daar een handig programma voor.
Bij goedkopere schermen als Acer en Medion gebeurt het trouwens vaak dat je er geen DVI kabel bij krijgt, die dingen zijn los echter niet zo duur.
Oud 10-06-2011, 13:18
Hulk
Hulk is offline
Het scherm was van Samsung.. Misschien dat ie nog ergens ligt zal is zoeken
Oud 10-06-2011, 23:44
MiBe
MiBe is offline
Hmm, dan zou die er toch wel bij moeten zitten lijkt me. Ik heb zelf verschillende Samsung schermen gehad (740BF / 205BW / 245B+) en kreeg overal gewoon een DVI kabel bij.
Oud 11-06-2011, 08:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het scherm was van Samsung.. Misschien dat ie nog ergens ligt zal is zoeken
Samsung levert ze er meestal wel bij ja. Maar dan moet je niet een monitor hebben waar ook een tuner op zit, want daarbij leveren ze dit dus niet.
Oud 12-06-2011, 00:30
MiBe
MiBe is offline
Daar moet ik je gelijk in geven, bij mijn 932MW zat hij niet
Reageren

Regels voor berichten