Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Matrox heeft wel een oplossing maar dat is een externe videokaart. TripleHead2Go.
Edit: Wat die kost zou ik niet weten en ik weet ook niet of dat ding überhaupt enigsinds verkrijgbaar is. Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 11:39. |
![]() |
|
http://www.hardware.info/nl-NL/artic...e_moederbord/2
![]() ''Voor zakelijke gebruikers heeft AMD/ATI ook nog een mooie troef op zak: niet alleen kan de 690G chipset sowieso al twee beeldschermen aansturen, daarnaast is het nog eens mogelijk om een losse videokaart te plaatsen, waarbij de geïntegreerde gewoon blijft werken. Op die manier kun je dus eenvoudig en goedkoop vier monitoren aansluiten op een PC.'' Oke de 690G kan twee aansturen, waarvan 1 DVI. Als ik dus een kaart in het PCI-E slot duw kan er nog 2x DVI bij? Surround gaming lijkt me dan problematisch, zolang ik maar op 1 scherm de snelheid van die PCI-E kaart kan benutten. Kan trouwens helemaal nergens vinden of dat nou een ATi kaart moet zijn of niet.. En dan is dit weer tegenstrijdig (gaat wel over een MSI bordje met dezelfde chipset en onboard graphics): Within the AMD 690G, the Radeon Xpress 1250 videocard supports dual monitors (one digital and one analog display). If you want to run dual monitors, one will have to be analog and the second digital, DVI to analog converters do not work with the Radeon Xpress 1250, so you cannot connect two analog monitors onto the onboard videocard. Again, this is dependant on the manufacturer's implementation; the MSI K9AGM2-FIH has only one monitor jack so it will not support dual monitors in this way. Should you want to use a stand alone videocard the AMD 690G supports a PCI Express x16 slot, however when a stand alone videocard is used, the onboard is disabled. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij kon je wel vier schermen aan zo'n setup hangen als je ze niet in SLI mode zou zetten. Wat je zou kunnen doen is testen met een tweede goedkopere PCIe kaart, die je in een PCIe-x1 slot stopt. Bij het PCIe-x1 slot hoef je dan alleen aan de achterkant een stukje plastic er uit te halen, zodat de x16 kaart er gewoon in past.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Asus FAQ:
Question Can M2A-VM/M2A-VM HDMI support 4 screens display? Answer Yes. And it requires an add-on ATI PCI-E VGA card, in Surround View mode. Question Does M2A-VM supports ATI Surroundview technology? Answer M2A-VM supports ATI Surroundview technology to achieve multi-screen output function. Please use an ATI add on VGA card on PCI Express X16 slot, and set BIOS-->Advanced-->Chipset-->Surroundview :[Enable] Dus.. ![]() Deze kaart kost me nieuw zo'n 65 euro. Go or no go? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou zeggen, kijk eerst eens naar de nieuwe HD3850 of HD3870 kaarten. Kosten in US $ 179,- / 189,- oid dus zal hier ook wel rond die prijsklasse hangen. Reviews zijn zeer positief over die kaarten.
Als die dingen vrij prijzig blijken te zijn (heb er niet naar gekeken), is er idd weinig mis met een HD2600. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga nog eens wat benchmarks bekijken ![]() |
![]() |
|
Inmiddels mn oude P4 met dual dvi verkocht, dus oa geld voor die HD2600 kaart vrijgemaakt.
Ik overweeg de Asus kaart hierboven te kopen, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken (slechte ervaring met ATI drivers, en surroundview lijkt me helemaal twijfelachtig). Uitgaande van de Asus FAQ zou het moeten werken. Asus kaartje kost online 65 euro + vz en een MSI kaart 79 euro bij de lokale zaak, maar die biedt wel omruilgarantie. Lastige keus. Probeer ook nog op ebay eens of ik goedkoop een tweedehands kaart kan bemachtigen. Ik zal hier posten als het werkt :-] |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(club 3d kaartjes volgens de pricewatch van t.net)
||
Citaat:
Ik vraag me af wat er zal gebeuren met drivers.. pc kreeg pas een nieuwe install, alleen de driver van de bijgeleverde cd werkt voor de onboard kaart. Dus wat gebeurt als ik er een losse kaart bij ga zetten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Native Resolution 1280 x 1024 Pixel Pitch 0.264 x 0.264 mm Display Colors 16.77 million from a palette of 1.06 billion Viewing Angles (H, V) 170° , 170° Brightness 250 cd/m2 Contrast Ratio 500:1 Response Time 25 ms (typical) 1x Eizo Flexscan M1700 - 17" Viewing Angles (H, V) 170°, 155° (at contrast ratio of 5:1) Brightness / Contrast 300 cd/m2 / 700:1 On/Off Response Time 8 ms (typical) Native Resolution 1280 × 1024 Active Display Size (H × V) 338 × 270 mm / 13.3 × 10.6" Viewable Image Size Diagonal: 432 mm / 17.0" Pixel Pitch 0.264 × 0.264 mm Display Colors 16.19 million (maximum) Citaat:
|
![]() |
|
Bedankt voor ultramon
![]() Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat games (D3D, OpenGl.. ) goed functioneren met 2 videokaarten/3 schermen. Ik wil dat games goed werken op 1 scherm van de HD2600 Pro kaart. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Moederbord voor i7 R-R | 53 | 14-12-2013 17:27 | |
Software & Hardware |
Moederbord advies. Rob | 4 | 30-07-2009 12:50 | |
Software & Hardware |
Pc programmeren, gamen, vision applicaties Warsocket | 16 | 17-11-2006 16:40 | |
Software & Hardware |
Veel apparaten op 1 tv aansluiten: hoe? Balance | 20 | 06-01-2006 18:13 | |
Software & Hardware |
[vga] Wat betekenen de afkortingen en... Joris | 26 | 02-10-2002 21:15 |