Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 11:29
]{ing
]{ing is offline
Bestaan deze uberhaupt (naast SLI configs en te dure Quadro FX kaarten..)? Ik wil mijn drie TFT's (elk 1280x1024) met één computer aansturen via DVI bus.

Ik zoek een PCI-E kaart die dit kan. Huidige config bestaat uit een Asus M2A-VM HDMI moederbord met 1x DVI onboard aan de ATi X1250 chip. Het liefst heb ik een kaart met goede in game performance voor redelijke prijs (zeg <200 euro)

Ik weet niet of het kan maar misschien is het mogelijk om naast een PCI-E kaart zoals de GF 8800GT met 2x DVI de onboard radeon te blijven gebruiken of om een tweede kaart in PCI slot te stoppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2007, 11:31
Verwijderd
Matrox heeft wel een oplossing maar dat is een externe videokaart. TripleHead2Go.
Edit: Wat die kost zou ik niet weten en ik weet ook niet of dat ding überhaupt enigsinds verkrijgbaar is.

Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:38
]{ing
]{ing is offline
Ja ik kwam em net ook al tegen. Als het niet zo duur was zou ik het doen.. (kost namelijk 246 euro en het enige wat ie doet is van 1 of 2x DVI drie aansluitingen maken). Heb je dus nog geen game performance voor..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:40
Verwijderd
Mja, dat is inderdaad een beetje jammer.
Wat je wel zou kunnen proberen is die PCI kaart erbij zetten. Het gebruiken van je ATI onboard gaat geheid gedonder opleveren (ATI<>NV drivers).
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:42
]{ing
]{ing is offline
Volgens mij is het sowieso lastig. Misschien moet ik het idee maar even opgeven zolang de Triplehead2go zo duur blijft en gewoon in eerste instantie een goede dual DVI kaart uitzoeken. Enig idee trouwens hoe een AMD 690G chipset met ATi southbridge om zou gaan met een nVidia kaart? Ben bang dat dat problemen zou kunnen geven.

Edit: een pci kaart erbij is ook een optie, moet ik tweedehands iets vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 14:10
]{ing
]{ing is offline
http://www.hardware.info/nl-NL/artic...e_moederbord/2

''Voor zakelijke gebruikers heeft AMD/ATI ook nog een mooie troef op zak: niet alleen kan de 690G chipset sowieso al twee beeldschermen aansturen, daarnaast is het nog eens mogelijk om een losse videokaart te plaatsen, waarbij de geïntegreerde gewoon blijft werken. Op die manier kun je dus eenvoudig en goedkoop vier monitoren aansluiten op een PC.''

Oke de 690G kan twee aansturen, waarvan 1 DVI.

Als ik dus een kaart in het PCI-E slot duw kan er nog 2x DVI bij? Surround gaming lijkt me dan problematisch, zolang ik maar op 1 scherm de snelheid van die PCI-E kaart kan benutten.

Kan trouwens helemaal nergens vinden of dat nou een ATi kaart moet zijn of niet..

En dan is dit weer tegenstrijdig (gaat wel over een MSI bordje met dezelfde chipset en onboard graphics):

Within the AMD 690G, the Radeon Xpress 1250 videocard supports dual monitors (one digital and one analog display). If you want to run dual monitors, one will have to be analog and the second digital, DVI to analog converters do not work with the Radeon Xpress 1250, so you cannot connect two analog monitors onto the onboard videocard. Again, this is dependant on the manufacturer's implementation; the MSI K9AGM2-FIH has only one monitor jack so it will not support dual monitors in this way.

Should you want to use a stand alone videocard the AMD 690G supports a PCI Express x16 slot, however when a stand alone videocard is used, the onboard is disabled.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:08
Verwijderd
Als ik dat zo lees dan lijkt het me inderdaad beter te werken met een ATi kaart erbij.
Maar goed, je zou kunnen kijken of anderen dit al hebben geprobeerd met een NV kaart.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 16:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Als ik dat zo lees dan lijkt het me inderdaad beter te werken met een ATi kaart erbij.
Maar goed, je zou kunnen kijken of anderen dit al hebben geprobeerd met een NV kaart.
Nog niemand gevonden (gecheckt via google, got..). Wel iemand met een ATI HD2600 die ik heb gemaild om te vragen of hij weet of de onboard kaart blijft werken.

HD2600 is namelijk niet duur, het belangrijkste is een minimum in game performance als mn oude GF 6600GT en drie DVI aansluitingen. Heb dus hardware.info gemaild om te vragen of ze ook getest hebben met drie schermen, aangezien ze zo leuk zeggen dat het kan. Surround gaming enzo is wel leuk maar (nog) te duur.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 22:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Bestaan deze uberhaupt (naast SLI configs en te dure Quadro FX kaarten..)? Ik wil mijn drie TFT's (elk 1280x1024) met één computer aansturen via DVI bus.
Toen SLI net weer op de markt kwam een paar jaar geleden had je wel vier DVI aansluitingen, als je twee kaarten gebruikte, maar slechts twee actieve aansluitingen.
Volgens mij kon je wel vier schermen aan zo'n setup hangen als je ze niet in SLI mode zou zetten.

Wat je zou kunnen doen is testen met een tweede goedkopere PCIe kaart, die je in een PCIe-x1 slot stopt. Bij het PCIe-x1 slot hoef je dan alleen aan de achterkant een stukje plastic er uit te halen, zodat de x16 kaart er gewoon in past.
Oud 15-11-2007, 09:21
]{ing
]{ing is offline
Ik ga ook eens op ebay zoeken voor zo'n PCI-E X1 kaartje, dat moet te doen zijn. Eigenlijk hoop ik dat iemand mn vraag kan beantwoorden, desnoods moet ik Asus maar bellen. Onboard + een HD2600 of HD2900 in het PCI-E X16 slot lijkt mij ideaal als het werkt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ik ga ook eens op ebay zoeken voor zo'n PCI-E X1 kaartje, dat moet te doen zijn.
PCI-E x16 kaart zal wel goedkoper zijn, waarom dat niet?
Oud 15-11-2007, 18:12
Desiler
Desiler is offline
Als je wel een beetje een goede gamekaart wil zal ik voor de ATI Radeon 1650X Pro gaan, geen slecht kaartje en ook niet al te duur. Rond de 100 euro dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
PCI-E x16 kaart zal wel goedkoper zijn, waarom dat niet?
Oke om te testen.. ik heb 3 aansluitingen nodig. Dus een x16 kaart moet wel 2x dvi hebben dan. Om samen met de onboard DVI aansluiting 3 op te leveren. Volgens hardware.info kan het wel, maar om nou te zeggen dat dat een betrouwbare bron is.. Het plaatje toont een X16 kaart, dus laat ik het hopen. X1 videokaarten zijn crap, dat is AGPx2 vergelijkbaar
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Als je wel een beetje een goede gamekaart wil zal ik voor de ATI Radeon 1650X Pro gaan, geen slecht kaartje en ook niet al te duur. Rond de 100 euro dacht ik.
Zoiets is prima.. als het maar vergelijkbaar is met een 6600GT (of beter).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 22:47
]{ing
]{ing is offline
Asus FAQ:

Question
Can M2A-VM/M2A-VM HDMI support 4 screens display?

Answer
Yes. And it requires an add-on ATI PCI-E VGA card, in Surround View mode.

Question
Does M2A-VM supports ATI Surroundview technology?

Answer
M2A-VM supports ATI Surroundview technology to achieve multi-screen output function. Please use an ATI add on VGA card on PCI Express X16 slot, and set BIOS-->Advanced-->Chipset-->Surroundview :[Enable]

Dus..

Deze kaart kost me nieuw zo'n 65 euro. Go or no go?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 11:05
Verwijderd
Ik zou zeggen, kijk eerst eens naar de nieuwe HD3850 of HD3870 kaarten. Kosten in US $ 179,- / 189,- oid dus zal hier ook wel rond die prijsklasse hangen. Reviews zijn zeer positief over die kaarten.
Als die dingen vrij prijzig blijken te zijn (heb er niet naar gekeken), is er idd weinig mis met een HD2600.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 12:17
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, kijk eerst eens naar de nieuwe HD3850 of HD3870 kaarten. Kosten in US $ 179,- / 189,- oid dus zal hier ook wel rond die prijsklasse hangen. Reviews zijn zeer positief over die kaarten.
Als die dingen vrij prijzig blijken te zijn (heb er niet naar gekeken), is er idd weinig mis met een HD2600.
Eigenlijk is 200 euro bij nader inzien wat veel van het goede.. Ik zat te kijken, maar een HD2900 (die minder is als die nieuwe kaarten?) kost al rond 200 euro. Ik wil ongeveer 3D performance zoals 6600GT op 1 monitor (beter is mooi meegenomen, maar niet perse nodig.. zolang ie maar zoiets als Quake 4/Doom 3 engine nog trekt). Heb een derde monitor gekocht voor weinig, wil het beschaafd houden

Ik ga nog eens wat benchmarks bekijken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 12:42
Verwijderd
Mja, die HD38xx kaarten zijn tegenhangers van de 8600 serie als ik het goed heb begrepen, dus zouden niet al te veel moeten kosten.
Maar goed, de HD2600 voldoet al ruimschoots aan die eis, aangezien die rond de 7600/7900 presteert.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:28
]{ing
]{ing is offline
Inmiddels mn oude P4 met dual dvi verkocht, dus oa geld voor die HD2600 kaart vrijgemaakt.

Ik overweeg de Asus kaart hierboven te kopen, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken (slechte ervaring met ATI drivers, en surroundview lijkt me helemaal twijfelachtig). Uitgaande van de Asus FAQ zou het moeten werken.

Asus kaartje kost online 65 euro + vz en een MSI kaart 79 euro bij de lokale zaak, maar die biedt wel omruilgarantie. Lastige keus.

Probeer ook nog op ebay eens of ik goedkoop een tweedehands kaart kan bemachtigen.

Ik zal hier posten als het werkt :-]
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 11:11
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Mja, die HD38xx kaarten zijn tegenhangers van de 8600 serie als ik het goed heb begrepen, dus zouden niet al te veel moeten kosten.
Maar goed, de HD2600 voldoet al ruimschoots aan die eis, aangezien die rond de 7600/7900 presteert.
meer tegenhangers van de 8800 series.. al doen ze in prestatie iets onder..
Oud 20-11-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
meer tegenhangers van de 8800 series.. al doen ze in prestatie iets onder..
Marketingtechnisch zijn ze tegenover de 8600 serie gezet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 08:12
]{ing
]{ing is offline
Wel bizar als ze iets onder doen voor 8800 (GTS neem ik aan) terwijl ze 65 euro kosten. Ben benieuwd.. (nu nog geen tijd, ik ga er hier in de winkel een halen die ik kan ruilen mocht het niet werken)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 09:21
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Wel bizar als ze iets onder doen voor 8800 (GTS neem ik aan) terwijl ze 65 euro kosten. Ben benieuwd.. (nu nog geen tijd, ik ga er hier in de winkel een halen die ik kan ruilen mocht het niet werken)
het gaat over de 3870 en de 3850.. deze kosten resp. 146,35 en 182,88
(club 3d kaartjes volgens de pricewatch van t.net)
Oud 21-11-2007, 11:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
het gaat over de 3870 en de 3850.. deze kosten resp. 146,35 en 182,88
(club 3d kaartjes volgens de pricewatch van t.net)
Hm niet goed gelezen, nog steeds stuk goedkoper dan 8800.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 11:40
Bonga
Bonga is offline
yup.. als er eenmaal een beetje goede drivers uit zijn..
Oud 21-11-2007, 12:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
yup.. als er eenmaal een beetje goede drivers uit zijn..
Zeg maar nooit. Ik ga morgen een HD2600 pro met niet goed geld terug garantie halen en als het werkt bestel ik dezelfde voor 35-40 euro minder.

Ik vraag me af wat er zal gebeuren met drivers.. pc kreeg pas een nieuwe install, alleen de driver van de bijgeleverde cd werkt voor de onboard kaart. Dus wat gebeurt als ik er een losse kaart bij ga zetten
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 13:04
]{ing
]{ing is offline
Het werkt maar ik heb nog geen geluid (conflictje met HDMI pass through, even oplossen) en game performance is helemaal fucked up. Op zich al mooi dat ik nu een desktop span van 3840x1024 heb
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 16:53
Bonga
Bonga is offline
dat is zeker tof..maar het is idd niet echt nuttig om mee te gamen..
Oud 23-11-2007, 17:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
dat is zeker tof..maar het is idd niet echt nuttig om mee te gamen..
Ja, ik moet echt eens uitzoeken hoe ik ervoor zorg dat het werkt (voor de primary display).

Zoals ik nu ermee bezig ben;

Vanmiddag even getest met 3x 720P HD video's.. <50% CPU use

Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:59
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
waarom heeft alleen t rechter scherm een steun en zweeft de rest?
Oud 24-11-2007, 16:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
waarom heeft alleen t rechter scherm een steun en zweeft de rest?
Ik had eerst twee schermen, twee hydraulische armen voor gekocht.. toen kocht ik een week of zes geleden een derde scherm op ebay. Overweeg nog een 3e arm, dan kunnen ze alle drie even hoog.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 21:45
Verwijderd
Wat voor schermen heb je daar als ik vragen mag? Geen idee of het al genoemd is in het topic, heb ik zo snel niet kunnen lezen tussen alle specs van de videokaarten ;x
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik moet echt eens uitzoeken hoe ik ervoor zorg dat het werkt (voor de primary display).
Zoek eens naar het programma Ultramon, als je dat nog niet kent. Ik gebruik het zelf ook voor mijn 2x Iiyama 22" en het werkt perfect. Het programma onthoud bijvoorbeeld op welk beelscherm een programma open stond en laat het bij een volgende keer opstarten ook automatisch op de goede plaats verschijnen. Verder kun je instellen dat je op allebei de schermen een taakbalk hebt (of juist niet) en welke programma's daar dan op moeten staan. Ook zijn er uitgebreide mogelijkheden voor wallpapers en screensavers.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 14:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Wat voor schermen heb je daar als ik vragen mag? Geen idee of het al genoemd is in het topic, heb ik zo snel niet kunnen lezen tussen alle specs van de videokaarten ;x
2x Eizo Flexscan L557 - 17"

Native Resolution 1280 x 1024
Pixel Pitch 0.264 x 0.264 mm
Display Colors 16.77 million from a palette of 1.06 billion
Viewing Angles (H, V) 170° , 170°
Brightness 250 cd/m2
Contrast Ratio 500:1
Response Time 25 ms (typical)

1x Eizo Flexscan M1700 - 17"

Viewing Angles (H, V) 170°, 155° (at contrast ratio of 5:1)
Brightness / Contrast 300 cd/m2 / 700:1
On/Off Response Time 8 ms (typical)
Native Resolution 1280 × 1024
Active Display Size (H × V) 338 × 270 mm / 13.3 × 10.6"
Viewable Image Size Diagonal: 432 mm / 17.0"
Pixel Pitch 0.264 × 0.264 mm
Display Colors 16.19 million (maximum)

Citaat:
Zoek eens naar het programma Ultramon, als je dat nog niet kent. Ik gebruik het zelf ook voor mijn 2x Iiyama 22" en het werkt perfect. Het programma onthoud bijvoorbeeld op welk beelscherm een programma open stond en laat het bij een volgende keer opstarten ook automatisch op de goede plaats verschijnen. Verder kun je instellen dat je op allebei de schermen een taakbalk hebt (of juist niet) en welke programma's daar dan op moeten staan. Ook zijn er uitgebreide mogelijkheden voor wallpapers en screensavers.
En dit werkt ook goed met ATI spul? Ik ga het eens proberen. Ik had zoiets van nVidia bij mn 6600GT, voegde een paar buttons toe aan ieder venster waarmee ik het kon sturen naar een andere monitor etc. Was eigenlijk noodzakelijk met meerdere schermen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 11:56
]{ing
]{ing is offline
Bedankt voor ultramon . Werkt op zich goed en heeft de functionaliteit die ik zoek. Een fatal error gekregen maar verder werkt het.

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat games (D3D, OpenGl.. ) goed functioneren met 2 videokaarten/3 schermen. Ik wil dat games goed werken op 1 scherm van de HD2600 Pro kaart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten