Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgens mij ziet een baby'tje dat je nog op die manier draagt sowieso nog niet zo heel veel...? Ik ben graag alleen (of met mijn man) en doe graag mijn eigen (of onze) dingen, juist omdat ik (te) veel rekening met mijn omgeving houd, denk ik. Zie het als een soort bescherming van mezelf. ![]()
||
Citaat:
![]() En het gaat niet zo zeer om het 'zien' (want een baby ziet in het begin nog weinig idd), maar om de instelling dat je deel uitmaakt van een gemeenschap en dat je niet als individu belangrijker bent. Ze voeden kinderen daar vaak ook samen op, omdat ze vinden dat de kinderen iets van de hele groep zijn en niet van enkel de moeder.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() En volgens mij is het niet echt wat anders. Misschien nu anders verwoord, maar met beiden stukjes wordt hetzelfde bedoeld.
||
![]() |
Citaat:
Ik kan btw nog wel andere redenen verzinnen om in een land als Nederland het kind met het gezicht naar je toe te dragen, het is hier een stuk kouder dan in Afrika en het regent hier veel, als je het kind andersom draagt krijgt het al die wind en dat water in zijn of haar gezicht... ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar om zelf ook ontopic te reageren: ik hou vaak wel veel rekening met mijn omgeving. Soms iets té. Zeker bij mensen om wie ik erg veel geef, gaat hun welzijn boven het mijne. Ik zou soms wel willen dat het wat minder was, aangezien het niet fijn is dat je je schuldig voelt als jij een leuke avond hebt, maar je moeder bijvoorbeeld alleen thuis zit.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is de invloed van de verzorgingsstaat op het individualisme? Verwijderd | 15 | 29-03-2005 12:11 | |
Literatuurbesprekingen Verwijderd | 17 | 15-07-2004 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Individualiteit sublime | 11 | 18-01-2004 12:36 | |
Verhalen & Gedichten |
individualiteit sublime | 2 | 31-08-2003 11:10 | |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Wat is het beste voor de mens: Conformisme of individualiteit? Optima | 14 | 22-05-2002 12:05 |