Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben en doe geen verkeerde dingen. Zo erg is het allemaal niet. Ag wat maakt die ene keer nou uit. Hij moet weten en inzien waar hij nu aan begint en wat voor kant ie op kan gaan. Zolang ie zelf niet inziet dat het verkeerd is kan je er weinig aan veranderen en zal je hem totdat het echt te laat is alleen maar meer de verkeerde kant op zien gaan. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe vatbaar hij is voor verslavingen. Wil hij het echt bij die ene keer laten of vond ie het allemaal wel interesant en is de kans groot dat ie in herhaling valt. Vooral dat laatste moet je goed op letten. Een verslaving sluipt er langzaam in. Het begint met een keer, dat word nog een keer en nog een keer enz enz. Als ie er niet vatbaar voor is en het allemaal in de hand kan houden is er in principe niet zo heel veel aan de hand. kan ie dat niet dan zal het uiteindelijk een gewoonte worden om te gebruiken en daar te gaan hangen. En als je een keer aan zo'n leventje gewend bent dan is het heel moeilijk om daar weer vanaf te komen.
||
Citaat:
![]() Trouwens, zoek je enter toets, je blogt als P. Kouwes. ![]()
Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 00:32. |
![]() |
||
Citaat:
Hij wil geen drugs gebruiken, maar hij voelt zich prettig bij die mensen, en toen hij onder invloed was voelde hij zich heerlijk, en dat heeft hij zich al lang niet mee gevoeld. Misschien een heel stom idee: Prozac? Mocht het niet lukken om hem door hem in mijn vriendenkring te loodsen hem bij zijn eigen weg te krijgen kun je hem zo iig gecontroleerd zijn problemen laten vergeten. Maar dat is ook geen oplossing. (is ook iets wat me nu zo invalt, dus misschien lach ik mezelf er straks wel om uit)
||
Citaat:
Ware het niet dat de situatie die hier gaande is toch wel ff anders is dan recreatief. Het gaat kut met iemand en die leert de "verkeerde" mensen kennen. Door die mensen komt ie in aanraking met drugs en als het al kut gaat en de drugs geven je vervolgens zo'n vreselijk lekker gevoel dan is het toch wel erug verleidelijk om het vaker te gebruiken. Als je dan door je omgeving niet gestimuleerd word om het bij een klein aantal keer in een lange periode te houden dan word het toch wel erg makkelijk om te doen wat ook heel snel verslaving tot gevolg kan hebben. En dat is nou precies wat de ts wil voorkomen of zie ik het verkeerd?
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
http://www.erowid.org/pharms/fluoxetine
http://defend-net.com/mood/DarkSide.html Dat prozac een 'legetiem' middel is, komt eigenlijk voornamelijk door het imago dat moodenhancer-verslaafd amerika verspreid. De gevolgen van prozac gebruik in situaties die dat niet vereisen kan tot evengrote - zo niet nog grotere - problemen leiden dan die we nu hier bespreken. Maar t ziet er wel lekker uit...... ![]()
||
Citaat:
en het voordeel als ie klaar is, is dat ie volgend jaar naar n hbo kan, dat kan ook een nieuw begin in een andere wereld zijn...heeft ie enig idee wat hij wil enzo..?? en narie: zeur niet zo man
||
Citaat:
Het gaat niet zo zeer om de drugs maar om het totaalplaatje. Hij denkt waarschijnlijk dat ie zich in de situatie waarin ie nu verkeerd niet gelukkig kan worden. Dus gaat ie op zoek naar iets waar ie wel gelukkig van word en komt op z'n weg deze mensen tegen. Die weten waarschijnlijk ondertussen niet meer beter dan het leven waar ze nu aan gewend zijn en dus kan het hun ook geen flikker schelen als er nog iemand zo terecht komt. Hij denkt dat ie zo gelukkig word en dus ziet ie de rest niet meer. Wat je kan proberen is om m te vragen wat ie er zelf van vind en of ie denkt dat het ook anders kan. Probeer m duidelijk te maken dat ie wat moet gaan doen. Maar leg het er niet te dik bovenop. Dit werkt meestal alleen maar averechts ^ en dan ben je de controle (voor zover je die nog hebt) helemaal kwijt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Oplossing. Nog simpeler: Nee zeggen en ook echt doen. En bij het echt doen gaat het dus fout. Ik ben altijd al van het uitstellen tot het laatste moment geweest. Maarja tot wanneer kan je het laatste moment uit stellen om te stoppen met smoken? Tot het je te veel word. Nu dus. Of liever gezegd vrijdagavond. Zaterdag nog 1 blowtje gerookt gisteravond ook een paar en nu helemaal niets. En ergens bevalt dit me ook wel. Maarja stoned zijn is ook zo leuk. Keuzes maken dus en ik maak nu maar een tijdje de keuze om niet te smoken. Want tsja echt goed voor je is elke dag helemaal stoned zijn toch ook niet.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Goed.. laat ik t simpel houden, ik heb al meerdere malen iemand ervan proberen te overtuigen dat hij/zij moest stoppen met het gebruik van wat dan ook. Das niet makkelijk. Toevallig ben ik net zelf gestopt met roken, en de makkelijkste manier om te stoppen is te zorgen dat je een kick-start hebt. Een echte reden om te stoppen, voor mij: ziekte. Voor Henkie/Julius kan dit zijn dat t gewoon te ver gaat. De eerste fase is dat je euforisch bent dat je al 2/3/6 dagen gestopt bent. Na 3 weken kom je in de was-ik-maar-niet-gestopt-ik-ga-dood-voor-een-*verslaving*. Ben je door fase 2 heen.. dan kan je eigenlijk al niet meer terugvallen op je verslaving.. Je bent al een maand gestopt.. ga dan ook door met gestopt-zijn. trouwens.. ik doe nu na 3 dagen al een moord vooor een peuk.. jezus.. nicotine is echt verslavender dan je denkt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
blij dat ik mijn bijdrage aan de discussie kan leveren ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() oh, en: akathisia und prozac: http://adbusters.org/metas/psycho/pr...our/index.html wel 'n interessant artikel.
Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 23:19. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Concentratieproblemen terwijl examens naderen! ecostudent | 4 | 22-04-2013 22:39 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[wi] Probleem van de week Verwijderd | 16 | 12-05-2005 23:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Aanklacht tegen Kazaa-gebruikers! Systematica | 57 | 21-07-2003 16:51 | |
Liefde & Relatie |
Probleem met een meisje (hoe nu verder) CEO | 24 | 01-06-2003 16:45 | |
Games |
[GTA3] PROBLEEM! Met opstarten micra | 9 | 05-03-2003 15:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |