Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 19:07
FrankLampard
FrankLampard is offline
wie is het hiermee eens? het is gewoon een camping sport beetje bierzuipen beetje een peiltje gooien, het zijn ook bijna allemaal van die fatsige dikkerds die deze sport beoefen
Oud 11-01-2005, 19:22
NG
NG is offline
Volgens mij is de gemiddelde schaker of dammer ook niet lekker afgetraind...

Wikipedia:
  • Een sport heeft een vastgelegde regelset die aan alle spelers bekend is. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.

Check
  • Een sport heeft een competitie-aspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.

Check
  • Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers of van de toeschouwers.

Check
  • Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijv. voetbal), of om een doel te bereiken (bijv. bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijv. zwemmen).

Check... het bestaat juist uit zowel fysieke als mentale activiteiten. Dat jij het blijkbaar niet zo geweldig spectaculair vindt doet er niet toe.
  • Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artiestieke of financiële redenen.

Nouja, daar valt dan nog over te twisten. Ik heb toch altijd een beetje het gevoel dat de huidige prof-darters allemaal het darten gebruiken om uit de sleur van hun leven te komen.. crappy baan, geen geld etc.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:23
samoth
samoth is offline
Deze discussie heeft geen zin als we sport niet definiëren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:46
Gorro
Gorro is offline
ik vind Darts wel een sport, vergt veel van je concentratie vermogen en ook lichamelijk kan het je nog wel eens tegenvallen. Veel in dezelfde houding staan en dat icm met veel concentratie is dit best zwaar lijkt me
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als pistoolschieten een olympische sport is, is darts dat ook.

Dat er weinig fysieke vermogens bij nodig zijn, maakt geen bal uit, het vergt veel training en concentratie en is daarom hoogst bewonderingswaardig te noemen.
Oud 11-01-2005, 21:25
Verwijderd
sport wil niet zeggen dat het een fysieke prestatie moet zijn.. darten is net als schaken en dammen indd... en kaartsporten... een mentale prestatie/
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 21:51
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
samoth schreef op 11-01-2005 @ 20:23 :
Deze discussie heeft geen zin als we sport niet definiëren.
Ik hoop voor jou dat je net te laat poste, anders ben je gewoon dom

Wijst naar post van NG.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 07:14
Meester
Meester is offline
Shit, dan is paardrijden en dressuur ook een sport.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 09:53
mjk
mjk is offline
Volgens Barney is het wel degelijk een zware sport. Hij traint enkele uren per dag op gooien en zit enkele uren per dag te fitnessen. Dat is meer dan de gemiddelde voetballer doet.
Oud 12-01-2005, 10:04
bracelance
bracelance is offline
Darten is wel een sport maar valt bij mij in de categorie 'dode-sporten' zoals schaken en dammen.
Oud 12-01-2005, 10:06
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
FrankLampard schreef op 11-01-2005 @ 20:07 :
het zijn ook bijna allemaal van die fatsige dikkerds die deze sport beoefen
sumo-worstelen is toch ook een sport
Oud 12-01-2005, 14:12
Verwijderd
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

dus...darten is een sport
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 14:19
Joosn
Joosn is offline
het is entertainment, geen sport

en zeer geschikt voor op tv.
Lijkt me erg suf om een dartsverslag op de radio te luisteren.
Oud 12-01-2005, 14:37
samoth
samoth is offline
Citaat:
MaHo schreef op 11-01-2005 @ 22:51 :
Ik hoop voor jou dat je net te laat poste, anders ben je gewoon dom

Wijst naar post van NG.
Ik was net te laat.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:36
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
Joosn schreef op 12-01-2005 @ 15:19 :
het is entertainment, geen sport

en zeer geschikt voor op tv.
Lijkt me erg suf om een dartsverslag op de radio te luisteren.
Jack van Gelder zou het best kunnen. ''Nog 1 kans, nog 1tje dan voor Barney, hij haalt z'n arm naar achter, de pijl verlaat z'n hand, ja daar gaat ie ja midden in het doel! ja ja JA JAAAAAAAAA DUBBEL 18!''
Oud 12-01-2005, 16:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hier is pas geleden ook al een topic over geweest, en zoals hier in dit topic al eerder gezegd kan je kleiduiven of boogschieten ook wegstrepen.
Oud 12-01-2005, 18:39
USPalermo
USPalermo is offline
Raymond van Barneveld voor dubbel 18, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld heeft de pijl in zijn hand, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld de pijl verlaat zijn hand, Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld, hij zit er in,Raymond van Barneveld, Raymond van Barneveld,Raymond van Barneveld dubbel 18, Raymond van Barneveld,Raymond van Barneveld hij doet het.

(tracht jack's dennis bergkamp verslag te evenaren)

oja, ontopic, tuurlijk is darts sport, TOPsport wel te verstaan.
Het is alleen wel een sport uit de B of zelfs C categorie.
Oud 12-01-2005, 19:00
Champ jessie
Champ jessie is offline
Citaat:
Meester schreef op 12-01-2005 @ 08:14 :
Shit, dan is paardrijden en dressuur ook een sport.
ja tuulk is dat een sport wat d8 jij dan
Oud 12-01-2005, 19:05
Meester
Meester is offline
Citaat:
Champ jessie schreef op 12-01-2005 @ 20:00 :
ja tuulk is dat een sport wat d8 jij dan
Hap.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:07
Verwijderd
Vind darts zeker wel een sport. Als je het goed wilt doen moet je je echt wel concentreren. Mentaal dus zwaar, zeker wat je op tv ziet in van die lange partijen. Probeer maar een 180 te gooien. Kost veel moeite en concentratie.
Dat het vaak door dikke personen wordt gedaan die veel zuipen maakt niet uit. Bij deze sport hoef je niet snel te zijn, als je maar goed gooit en mentaal sterk bent ...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik weet niet, je kunt erom twisten. De meeste mensen die bij de Lakeside hebben gegooid zijn wel inmiddels professioneel darter. Maar ja, 10 jaar geleden had volgens mij iedereen gewoon een beroep ernaast. Ze besteden er dus wel genoeg tijd aan dat je het wel een sport kunt noemen. En het vergt daarnaast ook veel concentratie, die je voor elke sport wel nodig hebt.

Aan de andere kant: als je dat sfeertje ziet (afgezien dan van dat duffe Oranjevolk bij de Lakeside *KOTS* ) met veel bier en waarschijnlijk een sigarettengeur, veel lachende en soms zingende mensen, ligt het toch meer in de "categorie"" caféspellen.
Oud 19-01-2005, 16:26
Elite!
Elite! is offline
Ze zijn niet allemaal dik neem Tony David en Vincent van der Voort en zo kan ik door blijven gaan. Het is een echte sport je hebt er veel uithoudingsvermogen voor nodig want je zweet als een gek door die lampen en een goede concentratie en veel trainen anders gooi je nooit vaak 180-ers he.

Probeer eerst zover te komen als Raymond van Barneveld en zeg dan pas of het een echte sport is dan kom je erachter dat het er echt wel eens is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:23
Verwijderd
ghehehehe, gooi maar twee weken lang elke dag één uurtje lang SERIEUS GECONCENTREERD "wat pijltjes". Ckers wel dat dat moeilijk is, vooral omdat je het niet zo goed kan...

Dit wil niet zeggen dat het qua lichamelijke arbeid net zoveel energie kost als andere sporten, zoals wielrennen of hardlopen of iets dergelijks.

Alles is moeilijk op topniveau... anders lag dat niveau nog wel een eindje hoger
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 00:02
Tofke_H
Tofke_H is offline
Niet mee eens. Darten is een van de onderdelen van de NOC*NSF (Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie ) en is met gevolg voor mij een sport.
Oud 20-01-2005, 19:03
Bridget Jones
Bridget Jones is offline
Citaat:
mjk schreef op 12-01-2005 @ 10:53 :
Volgens Barney is het wel degelijk een zware sport. Hij traint enkele uren per dag op gooien en zit enkele uren per dag te fitnessen. Dat is meer dan de gemiddelde voetballer doet.
Nou, als ie zoveel fitnist, waarom heeft hij dan geen lekker afgetraind lichaam als die voetballers? Tenzij je bierzuipen fitnis noemt... Bij sport moet je je inspanne.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Bridget Jones schreef op 20-01-2005 @ 20:03 :
Nou, als ie zoveel fitnist, waarom heeft hij dan geen lekker afgetraind lichaam als die voetballers? Tenzij je bierzuipen fitnis noemt... Bij sport moet je je inspanne.
Zegt het woord 'mentaal' je iets?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:34
Verwijderd
Mentaal fitnessen?
er is volgens mij een miscommunicatie opgetreden
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:45
pumba
pumba is offline
ik vind darts geen sport omdat ze gewoon een beetje een peiltje op een bord gooien dat 2 meter voor ze hangt
m'n vader zit op een schietclub en het is moeilijk hoor de schijf raken het hangt op 25 meter ver en is niet echt groot
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:48
Sandersss
Sandersss is offline
Het is maar net wat jij verstaat onder "sport".
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:59
Gimme more beer
Citaat:
pumba schreef op 22-01-2005 @ 18:45 :
ik vind darts geen sport omdat ze gewoon een beetje een peiltje op een bord gooien dat 2 meter voor ze hangt
m'n vader zit op een schietclub en het is moeilijk hoor de schijf raken het hangt op 25 meter ver en is niet echt groot
Hahaha, sukkel.
Oud 23-01-2005, 09:31
pumba
pumba is offline
wat skkl
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:42
Verwijderd
"Hahaha, sukkel" is waarschijnlijk de beknopte versie van: "Een geweer in een vaste positie neerleggen, vervolgens op een knopje drukken zodat een kogeltje een vaste baan beschrijft richting een doelwit, is wel een sport, wou je zeggen?"

Mijn mening: zie boven. Het is vast moeilijk, maar schieten zal niet meer of minder een sport zijn dan darten .
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:57
Gimme more beer
Citaat:
Stradivarius schreef op 25-01-2005 @ 21:42 :
"Hahaha, sukkel" is waarschijnlijk de beknopte versie van: "Een geweer in een vaste positie neerleggen, vervolgens op een knopje drukken zodat een kogeltje een vaste baan beschrijft richting een doelwit, is wel een sport, wou je zeggen?"

Mijn mening: zie boven. Het is vast moeilijk, maar schieten zal niet meer of minder een sport zijn dan darten .
Fijn dat je me begrijpt

Ik zou zelfs durven stellen dat darts meer een sport is dan schieten.
Oud 25-01-2005, 21:55
USPalermo
USPalermo is offline
Om een einde te maken aan de lopende discussie:

sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

www.vandale.nl

Lichamelijke bezigheid als beroep met wedstrijdelement waarbij vaardigheid vereist zijn, waarvoor regels gelden.

Barney heeft er zijn beroep van gemaakt, het is voor hem een lichamelijke bezigheid (mentaal dan wel fysiek) nou en of het een wedstrijd is, vaardigheden genoeg én regels genoeg.

Tja hoe duidelijk wil je het hebben, darts is SPORT.

Of het een leuke, intensieve, boeiende sport is, is voor iedereen persoonlijk...

EDIT : hét bewijs:

darts (de ~ (mv.))
1 sport waarbij men met pijltjes werpt naar een in kringen met verschillende waardeaanduidingen verdeelde schijf

www.vandale.nl
Oud 26-01-2005, 09:55
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik vind van wel.
Het is geen fysieke sport zoals wielrennen, maar het vergt wel veel concentratie en denkwerk.
De sport zelf is dus geestelijk veel zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:06
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 26-01-2005 @ 10:55 :
Ik vind van wel.
Het is geen fysieke sport zoals wielrennen, maar het vergt wel veel concentratie en denkwerk.
De sport zelf is dus geestelijk veel zwaarder.
Zo is studeren namelijk ook een sport
Oud 26-01-2005, 16:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als schaken een sport is, is darten het ook.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:46
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-01-2005 @ 17:44 :
als schaken een sport is, is darten het ook.
want?
Oud 26-01-2005, 18:15
Bridget Jones
Bridget Jones is offline
Kijk, het zit gewoon zo. Je doet aan sport als je je moet inspanne met je hele lichaam. Da je er moeite voor moet doen en er moe van wordt. Wordt je er moe van in je hoofd en moet je een beetje denke (wat ik me niet kan voorstelle bij darte) dan is het DENKSPORT. Dus darte is geen sport maar een denksport!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 19:57
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Bridget Jones schreef op 26-01-2005 @ 19:15 :
Kijk, het zit gewoon zo. Je doet aan sport als je je moet inspanne met je hele lichaam. Da je er moeite voor moet doen en er moe van wordt. Wordt je er moe van in je hoofd en moet je een beetje denke (wat ik me niet kan voorstelle bij darte) dan is het DENKSPORT. Dus darte is geen sport maar een denksport!
Wat een lul verhaal zeg.
Darten is niet alleen fysiek best moeilijk vol te houden, maar ook psychologisch. En tuurlijk denk je bij darten.

Wat jij zegt: als je bij een sport moet denken is het een denksport. Dan is elke sport een denksport, want bij elke sport moet je denken
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 23:58
Damanja
Damanja is offline
wat is dat roze toch aanstekelijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:38
Verwijderd
Darten is dus sport.

Maar niet in de zin van: "Zo, wat doe jij om weer eens onder de 100 kg te geraken".
"Ik sport"
"Ow ja? Welke?"
"Ik dart"
"nou nou, dat schiet wel op dan"

maar wandelen is ook goed als lichaamsbeweging. Een darter wander 2.37+2.37 = 4,00 meter per pijl. ( wiskundig klopt dit niet, maar je staat een stukje voor het bord al stil ) Als je dan 3x3 pijltjes per minuut gooit, loop je 3x4x60 is nabij de 750 meter per uur. Het is dus ook lichaamsbeweging.

Wat een argumenten en tegenargumenten zeg

Maar in de zin van ACTIEVE LICHAAMSBEWEGING is het nog steeds geen sport voor mij
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:13
Bridget Jones
Bridget Jones is offline
Citaat:
Damanja schreef op 27-01-2005 @ 00:58 :
wat is dat roze toch aanstekelijk
ik weet t
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 21:28
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Bridget Jones schreef op 27-01-2005 @ 19:13 :
ik weet t
girl, ga dagboeken schrijven, van jou redenaties klopt geen f*ck.
Darts een denksport...

Sandersss geeft goed aan waarom darts géén denksport is
Oud 02-02-2005, 20:21
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
vijf schreef op 11-01-2005 @ 22:25 :
sport wil niet zeggen dat het een fysieke prestatie moet zijn.. darten is net als schaken en dammen indd... en kaartsporten... een mentale prestatie/
totaal niet mee eens.. het gaat ook om hand oog coördinatie, het gaat er dus ook om hoe goed jij je lichaam beheerst.

Ik vind het wel een sport.. maar dan wel een kutsport

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:47
Verwijderd
Het is een sport. Barney heeft een compleet team om zich heen en doet er alles aan om topfit enzo te zijn. Natuurlijk wordt er veel bier gezopen enzo, maar daar krijgen ze meer zelfvertrouwen van. Verder is het zeker moeilijk om zo goed te gooien. Daar is zoveel training voor nodig. Het is dus zeker wel een sport.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten