Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 21:08
RedWarrior
RedWarrior is offline
Jochem zeulde met de tas over straat. Zijn armen begonnen pijn te doen, en hij nam dus even een pauze. Genoeg tijd om een brul van de andere kant te horen: "JOCHEM!" Remmen piepten, banden piepten, en Jochem piepte van een klap op zijn schouder die net wat harder was dan lekker voor die schouder. "Jou heb ik lang niet gezien!" Dat was wel duidelijk, want het kostte Jochem even om de jongen tegenover hem te herkennen. Het was Lukas. "Gast, ben jij soms ook verhuisd?" "Ja, zoals je ziet, ja" Jochem was eigenlijk niet al te blij met deze ontmoeting, want Lukas was niet altijd een geweldige vriend geweest. Eens had hij hem een briefje toegestopt met de tekst "Ik wil je vriend niet meer zijn, oke?" en zei erbij dat het niet aan Jochem lag. Later bleek dat het was om een meisje waar Lukas verliefd op was, en dat alleen verkering wilde hebben als Lukas brak met Jochem, wat hij dus had gedaan. En toen het uitging kwam hij terug.

"Hoi. Alles goed? Doe je dit jaar eindexamen?" Lukas had blijkbaar geen last van remmingen om de vriendschap gewoon weer op te pakken. "Nee, ik zit pas in de vierde..." "Ah, ja, tuurlijk" Daarmee was Lukas' interesse voor Jochems leven eigenlijk wel gedaan. Hij begon een verhaal over zijn vriendin van 23 met eigen huis en auto. Ze was volgens hem stripteasedanseres, en hij leek dat wel cool te vinden. Jochem verbaasde zich. In de twee jaar dat ze elkaar niet hadden gesproken was Lukas ontzettend veranderd. En die verandering leek niet erg positief. Toen hij ook nog eens begon over mensen die hij in elkaar ging slaan besloot Jochem dat hij deze Lukas liever niet kende. "En een van hen is een jodenjongen, dus die sla ik al helemaal verrot" Dat was tegen Jochems verkeerde been, die zelf joods was. Was Lukas zelfs DAT vergeten? Nu wilde hij weg, echt snel weg. "Hey, sorry, gast, maar ik moet naar huis."
"ah, jammer. Nou, later"

Toen Lukas weg was gefietst, mompelde Jochem voor zich uit: "Nou, wat mij betreft niet tot later."
Oud 02-02-2005, 21:24
Soapsie
Soapsie is offline
Uhm....wat een grote zooi letters!

Dat is mijn eerste reactie. Daarnaast is het TE....ja, hoe zal ik het zeggen....te modern geschreven. Met 'cool' en 'gast' enzo. Het leest daardoor niet lekker. Wat ook vervelend is, is dat je er niet bij vermeldt wie wat zegt. Je gooit je spraakzinnen zo maar ergens neer en verder krijgt de lezer geen informatie.
Het is ook erg oppervlakking geschreven. Ik krijg een beetje het gevoel alsof je het verhaal bent begonnen toen je op 'nieuw bericht' klikte, op dit forum. Erg professioneel lijkt het niet eens.

-x- Soapsie.
Oud 02-02-2005, 21:32
Verwijderd
Agree met bovenstaande.

Té uit de lucht gegrepen, maar moderne dingen kunnen wat mij betreft wel. Maar dit is zo kunstmatig ofzo.

Grim
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 00:05
Verwijderd
Ik begrijp het niet. Ik had een verhaal verwacht en kreeg alleen een situatiebeschrijving, en daar heb ik niet zoveel mee.

De reacties van Soapie en Grim kan ik mijzelf niet in terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hppa schreef op 03-02-2005 @ 01:05 :
Ik begrijp het niet. Ik had een verhaal verwacht en kreeg alleen een situatiebeschrijving, en daar heb ik niet zoveel mee.
Ja, dat had ik ook.. Er gebeurt gewoon (nog) niets en daardoor valt er eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen.. Het springt een beetje van hot naar her, een echte verhaallijn is er niet..

Dat je woorden als "gast" gebruikt, stoort me niet echt, dat is gewoon hun taalgebruik..
Oud 03-02-2005, 17:34
I C U
I C U is offline
Ik vind het eigenlijk helemaal niet slecht, het is alleen nogal kort. Naar mijn idee leest het niet rot, maar dat kan ook aan mij liggen! Maar wat betreft de inhoud ben ik het wel met de bovenstaande mensen eens. Misschien kan je het hier en daar wat uitbreiden? Iets meer info geven?
Oud 03-02-2005, 19:29
Changshan
Changshan is offline
... of gewoon een vervolg maken?
Oud 03-02-2005, 20:27
I C U
I C U is offline
Citaat:
Changshan schreef op 03-02-2005 @ 20:29 :
... of gewoon een vervolg maken?
Dat kan ook
Reageren