Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 15:22
Belgarath
Belgarath is offline
Kunnen "heidenen" aan christenen zien dat ze christenen zijn, bijvoorbeeld in kleding, levensstijl, taalgebruik? Klinkt misschien als een open deur, maar ik vraag me gewoon wel eens af hoe zichtbaar het is als je christen bent.
Oud 15-02-2005, 16:09
Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
In het dorp waar ik woon kan ik precies zien wie protestant is.
De protestante meisjes hebben allemaal lang blond krulhaar in een of 2 vlechten, een rok en een bril.
En uitstraling. Ingetogen. Netjes.
Oud 15-02-2005, 16:09
Merg
Merg is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 15-02-2005 @ 16:22 :
Kunnen "heidenen" aan christenen zien dat ze christenen zijn, bijvoorbeeld in kleding, levensstijl, taalgebruik? Klinkt misschien als een open deur, maar ik vraag me gewoon wel eens af hoe zichtbaar het is als je christen bent.
Mwah. Het is een beetje zoals je aan iemand soms wel en soms niet kunt zien dat ie homo is. Ik denk dat je zoiets niet altijd heel duidelijk aan de buitenkant kunt zien, behalve door kruisjes e.d. Als je beter met iemand in contact komt, wordt het sneller duidelijk lijkt me.
Oud 15-02-2005, 16:10
Merg
Merg is offline
Oud 15-02-2005, 16:31
Mirage2000
Mirage2000 is offline
In een grote stad als R'dam zie ik dat niet, behalve bij de bling-bling negers met hun grote zilveren kruis, die om hun nek heen bungelt.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 15-02-2005 @ 17:31 :
In een grote stad als R'dam zie ik dat niet, behalve bij de bling-bling negers met hun grote zilveren kruis, die om hun nek heen bungelt.
of de stoere altows met slipknot schoenen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
laat ik zelf ook christelijk zijn, maar ik zie niet aan iemand of hij christelijk is of niet, buiten de uiterlijke kenmerken dan misschien. ooit wel eens een christen gezien met uitermate goed gedrag, dan zou het net zo goed een niet-christen kunnen zijn, aangezien er ook van dat soort rondlopen.
echte christenen vloeken mss wat minder, maar er zijn ook zat niet-christenen die zelden of nooit vloeken.
en het uiterlijk, dat kan eventueel, maar dat is alleen jammer - als je iemands levensbeschouwing moet herkennen aan zijn kledingstijl.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:17
Verwijderd
Ja, ze leveren meteen commentaar als je vloekt. Verder hebben ze vaak fantasieloze rokken aan en zijn ze saai omdat ze niet roken en drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:19
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 19:17 :
Ja, ze leveren meteen commentaar als je vloekt. Verder hebben ze vaak fantasieloze rokken aan en zijn ze saai omdat ze niet roken en drinken.
Oud 15-02-2005, 18:34
Merg
Merg is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 19:17 :
Ik vind het wel iets moois hebben eigenlijk. Maar ik kan me voorstellen dat omgang met "zulke" mensen weinig tot voordeel strekkend zou zijn voor jou.
Oud 15-02-2005, 18:44
Verwijderd
Ach, soort zoekt soort toch.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:45
Merg
Merg is offline
Wat je dáár nou weer mee wilt zeggen...
Oud 15-02-2005, 18:51
Verwijderd
Nou, jij stelde dat ik niet zoveel voordeel zou beleven aan de aanwezigheid van die mensen. Dat is ook zo, maar ik zoek ze dan ook niet op. Zij voelen zich meer thuis tussen hun soort en ik tussen het mijne
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:57
Merg
Merg is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 19:51 :
Nou, jij stelde dat ik niet zoveel voordeel zou beleven aan de aanwezigheid van die mensen. Dat is ook zo, maar ik zoek ze dan ook niet op. Zij voelen zich meer thuis tussen hun soort en ik tussen het mijne
Dat begreep ik wel, maar ik dacht ook dat je op mij doelde. Laat maar verder.
Oud 15-02-2005, 20:38
Nona
Nona is offline
De meisjes met vlechten in die in pastelkleurige rokken met hun drieën naast elkaar fietsen zijn duidelijk herkenbaar.
Anderen wat minder.

Tja, het is een keuze. Je kunt niet per definitie aan iemand zien dat hij gelovig is, maar sommige mensen kiezen ervoor de kleding aan te trekken die precies strookt met de voorschriften van de plaatselijke kerk.
Oud 15-02-2005, 23:23
cartman666
cartman666 is offline
De strenge christenen pik je er direct uit inderdaad, zeker op jonge leeftijd als ze nog bij hun ouders zitten. Onder studenten hier op de UT is het veel minder duidelijk. Soms aan een kruisje om hun nek, maar dat is dan weer vaak zo klein dat je het nauwelijks ziet. Verder merk je het soms als ze met ze praat, zeker de wat strengere christenen hebben hun geloven sterk verweven met hun leven. Als je over uitgaan, films of hobby's praat kom je er dan direct op. Bij minder streng gelovigen is dat veel minder en zelfs ik als christen kwam er pas na 2 jaar achter dat een van mijn vrienden ook vrijwel wekelijks naar een kerk ging.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 05:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
is nauwelijks herkenbaar van de buitenkant positief of negatief?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 07:15
Merg
Merg is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 16-02-2005 @ 00:23 :
De strenge christenen pik je er direct uit inderdaad, zeker op jonge leeftijd als ze nog bij hun ouders zitten. Onder studenten hier op de UT is het veel minder duidelijk. Soms aan een kruisje om hun nek, maar dat is dan weer vaak zo klein dat je het nauwelijks ziet. Verder merk je het soms als ze met ze praat, zeker de wat strengere christenen hebben hun geloven sterk verweven met hun leven. Als je over uitgaan, films of hobby's praat kom je er dan direct op. Bij minder streng gelovigen is dat veel minder en zelfs ik als christen kwam er pas na 2 jaar achter dat een van mijn vrienden ook vrijwel wekelijks naar een kerk ging.
Mja en bij mij op school zaten twee theologiestudenten met een kruisje om hun nek, die op school - in tegenstelling tot thuis - openlijk homo waren en zo snel als ze de klas uit waren het kruisje in hun trui verstopten. Je weet ook niet altijd wat erachter mensen schuilgaat, zelfs niet door kruisjes oid.
Oud 16-02-2005, 13:22
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik zie het bij sommigen meteen (door de rok, haardracht, manier van bewegen), en bij anderen helemaal niet.
Is een beetje hetzelfde verhaal met homo's. Soms herken je ze gelijk en soms zie je het er niet aan af.
Oud 16-02-2005, 21:51
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 16-02-2005 @ 14:22 :
Ik zie het bij sommigen meteen (door de rok, haardracht, manier van bewegen), en bij anderen helemaal niet.
Is een beetje hetzelfde verhaal met homo's. Soms herken je ze gelijk en soms zie je het er niet aan af.
Manier van bewegen? Cool. Hoe dan, is er iets bijzonders aan?

De mensen waaraan je door rok en haardracht kunt zien dat ze christen zijn, vormen maar een deel van alle christenen. Ikzelf ben vrijgemaakt christen. Ik draag geen rokkken, maar je zult mij geen uitdagende kleding zien dragen of er bij lopen als gothic. Ik zit me afvragen of dat nou opvalt. Ik ben bang van niet eigenlijk .
Oud 17-02-2005, 14:42
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-02-2005 @ 21:38 :
De meisjes met vlechten in die in pastelkleurige rokken met hun drieën naast elkaar fietsen op hun batavus/gazelle zijn duidelijk herkenbaar.
Anderen wat minder.
Oud 17-02-2005, 16:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 16-02-2005 @ 22:51 :
De mensen waaraan je door rok en haardracht kunt zien dat ze christen zijn, vormen maar een deel van alle christenen. Ikzelf ben vrijgemaakt christen. Ik draag geen rokkken, maar je zult mij geen uitdagende kleding zien dragen of er bij lopen als gothic. Ik zit me afvragen of dat nou opvalt. Ik ben bang van niet eigenlijk .
nou waarschijnlijk niet. als jij er net zo bij loopt als de rest, waar zou het dan aan op moeten vallen? je hebt toch niet iets heiligs over je ofzo.
maar als het om je innerlijk gaat, hoop ik dat het wel op valt. dat je je christelijke waarden uitdraagt . dat je aan jou kunt zien dat je goed bent, goed leeft, zonder arrogant te zijn of te denken dat je zelf zo goed bent. dan kun je iets uitstralen, zonder vroom te zijn, maar oprecht.
hoe link je goed zijn aan het christen zijn? net of er geen goede mensen buiten het christendom zijn, of geen slechte mensen erbinnen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:26
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
als die meiden nog niet willen neuken zijn ze christelijk
Oud 17-02-2005, 16:27
Verwijderd
Je merkt het ook aan woordkeus.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:32
=zwart wit=
=zwart wit= is offline