Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 12:50
Verwijderd
Een vriendin van mij kwam laatst met een soort van motto aan:

Op de buitenkant wordt je verliefd, van de binnenkant ga je houden.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik ben het er wel mee eens. Ik leer iemand kennen, het eerste waar ik dan toch naar kijk is het uiterlijk. Krijg steeds kriebels als ik deze persoon zie. Wanneer ik hem beter leer kennen en blijkt dat ie toch wel heel erg leuk is, en we lang iets hebben ga ik van zijn binnenkant houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2005, 13:22
Anijs
Anijs is offline
Die zin zeiden ze gisteren ook ergens op tv, klopt dat? Bij zo'n huwelijksprogramma op de avro ofzo?

Ik denk dat het wel redelijk klopt, je wordt verliefd op de buitenkant, op zijn uitstraling,
en denkt van hem wil ik wel beter leren kennen, en dan leer je hem beter kennen en zie je wat voor mooi karakter hij heeft en ga je van hem houden, maar ik denk ook dat je verliefd wordt op zijn karakter.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:24
Verwijderd
Nee. Ik ben niet verliefd geworden op zijn uiterlijk. Via internet gaat dat nogal moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:29
ekki
ekki is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 04-08-2005 @ 14:24 :
Nee. Ik ben niet verliefd geworden op zijn uiterlijk. Via internet gaat dat nogal moeilijk.
Oud 04-08-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 04-08-2005 @ 14:24 :
Dat kan natuurlijk ook, maar heb je nooit foto's gezien of hem op cam waardoor je wist dat het uiterlijk goed zat?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Anneka schreef op 04-08-2005 @ 13:50 :
Op de buitenkant wordt je verliefd, van de binnenkant ga je houden.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het zo'n spreuk die bijna op een Loesje-cartoon zou kunnen staan. Klinkt trouwens enorm cliché en fout, maar ik denk wel dat het zo is. Maar ik ben inderdaad nog nooit verliefd geworden op iemands goede karakter (alleen).

Maar hoe meer ik erover nadenk...
de buitenkant is volgens mij niet alleen de carrosserie, maar ook de hele manier waarop iemand zich uit. Volgens mij speelt dat (toch als je het zo ziet) ook wel een rol wanneer je van iemand houd.

en ook. Houden van is veel tijdlozer. Dat begint niet zomaar, dat gaat niet zomaar weg. Verliefdheid kan mij altijd heel erg overvallen. Misschien ook wel omdat ik vreselijk naïef ben als het over verliefdheid gaat. Naïef en stekeblind.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 14:07
mara18
mara18 is offline
Ik ben het er niet mee eens. Ik heb het al meegemaakt dat ik een jongen eigenlijk echt wel lelijk vond en toch even op hem verliefd geworden ben omwille van zijn vastberaden en sterk karakter. Maar ja, waar ligt de grens dan? Is het meer bewondering? Is het verliefdheid? Is het houden van?
Pff ik hou me niet bezig met dat gevoel te definieren, onbegonnen werk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 14:15
Maurice
Maurice is offline
ik ben het er niet mee eens.
punt 1: wat is buitenkant? is dat iemands uiterlijk? uitstraling? of hoe die persoons karakter zich bij jou manifesteert? want in dat opzicht kan je zelfs gaan houden van iemands buitenkant
punt 2: wat hierboven al is gezegd: soms is het moeilijk om op iemands buitenkant verliefd te worden.
Oud 04-08-2005, 14:33
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Maurice schreef op 04-08-2005 @ 15:15 :
ik ben het er niet mee eens
punt 1: wat is buitenkant? is dat iemands uiterlijk? uitstraling? of hoe die persoons karakter zich bij jou manifesteert? want in dat opzicht kan je zelfs gaan houden van iemands buitenkant
Precies. Ik denk dat de buitenkant een combinatie is van de dingen die jij opnoemt. Maar zelfs dan hangt het er nog maar net van af wat die ander daarvan oppikt en definieert alszijnde de buitenkant van iemand. De TS houdt het bijvoorbeeld heel oppervlakkig, zij stelt de buitenkant gelijk aan alleen maar het uiterlijk. Daar zou ik persoonlijk zelf niet eens verliefd op kunnen worden, op iets dat ik alleen maar als een uiterlijk zou zien. Ik zie bij een persoon veel meer dan dat, ik zie ook de andere dingen die jij opnoemt. Maar of dat in eerste instantie alleen maar buitenkant of binnenkant is of een combinatie? Dat hangt ook weer af van de persoon zelf, hoeveel die laat zien van zichzelf, hoe ver hij jou daarin toelaat. Sommige mensen zijn vanaf het eerste moment een openboek, dat wat zij als buitenkant laten zien is een weerspiegeling van hun innerlijk. En andere mensen zijn heel gesloten, die kunnen zelfs een hele andere buitenkant laten zien dan hoe ze eigenlijk van binnen zijn. En dan is het nogmaar de vraag in hoeverre jij die ander laat bepalen wat jij van betreffende persoon te zien krijgt, of dat je gewoon lekker je eigen beeld crëëert.

Maar goed, laat ik tegen mijn principes in maar eens heel oppervlakkig zijn. Ja, dan zit er misschien een hele kleine kern van waarheid in de stelling.

Maar persoonlijk ben ik iemand die binnenkant en buitenkant niet los kan zien van elkaar en ook niet geloof dat die 2 dingen los van elkaar bestaan. Dus eigenlijk vind ik het gewoon een hele slappe stelling waar geen diepgang achter zit.
Oud 04-08-2005, 15:27
Verwijderd
Zoals Thee Muts het zegt ben ik het ook wel mee eens. De uitstraling geeft denk ik toch wel deels aan hoe de persoonlijkheid van iemand is. Buitenkant zou je dus ook kunnen omschrijven als uitstraling in deze stelling.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:47
Verwijderd
best wel mee eens eigelijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:01
Verwijderd
Nee, dat vind ik niet. Je kunt namelijk even goed het houden van-gevoel ervaren bij het aanschouwen van iemands uiterlijk en je kunt op een typisch verliefde manier reageren wanneer iemand iets typisch voor diens persoonlijkheid doet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:07
Verwijderd
Volledig mee eens. alleen lullig als de buitenkant je wel bevalt maar de binnekant niet
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:12
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2005 @ 18:01 :
Nee, dat vind ik niet. Je kunt namelijk even goed het houden van-gevoel ervaren bij het aanschouwen van iemands uiterlijk en je kunt op een typisch verliefde manier reageren wanneer iemand iets typisch voor diens persoonlijkheid doet.
Dat is mooi gezegd
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:21
Aapiee
Aapiee is offline
mhwah..aan de ene kant klopt het wel want als je iemand voor het eerst ziet val je toch wel voor de buitenkant en niet voor het karakter.

Maar het kan ook zo zijn dat je iemand al wat langer kent en niet verliefd bent, maar omdat je die persoon dan beter leert kennen wordt je toch verliefd.

Of bennik nou gek?...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:04
Verwijderd
Nah. Ik word heus niet verliefd op alle knappe jongens die ik tegenkom. Natuurlijk vond ik hem er leuk uitzien toen ik verliefd op hem werd (en nog steeds, natuurlijk ), maar het was de combinatie van alles waarop ik verliefd werd. Dus ook uitstraling, houding, gevoel voor humor, het gemak waarmee we met elkaar konden praten, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:08
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 12:04 :
Nah. Ik word heus niet verliefd op alle knappe jongens die ik tegenkom. Natuurlijk vond ik hem er leuk uitzien toen ik verliefd op hem werd (en nog steeds, natuurlijk ), maar het was de combinatie van alles waarop ik verliefd werd. Dus ook uitstraling, houding, gevoel voor humor, het gemak waarmee we met elkaar konden praten, etcetera.
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:08
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 12:04 :
Heel mooi verwoord

Ik zou t niet beter kunnen denk ik
Oud 05-08-2005, 12:30
JJ13
JJ13 is offline
ik ben ook in eerste instantie verliefd geworden op zn uiterlijk, maar later ook op zn innerlijk en nu hou ik van m en ben ik nog steeds verliefd op m
Oud 05-08-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 04-08-2005 @ 14:38 :
Dat kan natuurlijk ook, maar heb je nooit foto's gezien of hem op cam waardoor je wist dat het uiterlijk goed zat?
Jawel.. maar nee, daardoor was ik niet overtuigd. Bleek uiteindelijk ook dat hij veel mooier in het echt is
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 02:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
mara18 schreef op 04-08-2005 @ 15:07 :
Pff ik hou me niet bezig met dat gevoel te definieren, onbegonnen werk.
Ben jij ook al zo iemand die te lui en/of te dom is om eens wat dieper na te denken over de quintessens van het leven?

Ik wens je sterkte op je weg naar een welverdiende scheiding.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 07:37
Gothic
Gothic is offline
Je kunt ook best verliefd worden op iemands innerlijk, als je iemand al wat langer kent bv. Heb ik wel eens gehad, het uiterlijk was niet veel soeps, maar toch verliefd en dan langzaam aan dat je ook houden van zijn uiterlijk en hem aantrekkelijker vinden... uberhaupt als je mensen beter kent of aardiger vindt, ga je positiever over diens uiterlijk denken geloof ik.
Oud 12-08-2005, 07:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-08-2005 @ 03:20 :
Ben jij ook al zo iemand die te lui en/of te dom is om eens wat dieper na te denken over de quintessens van het leven?

Heerlijk dat je af en toe terug bent. Zo duidelijk en ongenuanceerd .
Oud 12-08-2005, 09:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-08-2005 @ 08:37 :
Heerlijk dat je af en toe terug bent. Zo duidelijk en ongenuanceerd .
Volgens mij is het "genuanceerder" om wel na te denken over moeilijke kwesties dan om er niet over te willen nadenken...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:52
Optima
Optima is offline
nee, niet altijd zo. Ik ben ook verliefd geworden op iemands humor, simpelweg omda dat me kriebels gaf, en ik toen met hele andere ogen naar hem ging kijken. Qua uitelrijk was hij op het eerste gezicht totaaaaaaaal niet mijn type.
Oud 12-08-2005, 23:51
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Aapiee schreef op 04-08-2005 @ 21:21 :
mhwah..aan de ene kant klopt het wel want als je iemand voor het eerst ziet val je toch wel voor de buitenkant en niet voor het karakter.

Maar het kan ook zo zijn dat je iemand al wat langer kent en niet verliefd bent, maar omdat je die persoon dan beter leert kennen wordt je toch verliefd.

Of bennik nou gek?...
Nee je ben niet gek is waar
Oud 13-08-2005, 02:04
Rieno
Rieno is offline
iemand leuk vinden om het uiterlijk lijkt me logisch...maar verliefd worden doe ik toch meestal op het totaalpakket, net als houden van...bij die laatste 2 is de binnenkant vaak vele malen belangrijker dan de buitenkant, maar het werkt natuurlijk altijd mee naar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 08:36
little nemo
little nemo is offline
dat is dus echt onzin, dat zou betekenen dat karakter bij verliefdheid geen rol speelt. dus als ik dan op een superknap meisje af zou stappen en ze zou ontzettend dom en irritant zijn, dan zou ik nog steeds verliefd op dr kunnen worden. uiterlijk is bij verliefdheid wel belangrijker dan bij 'houden van' (wat dat ook moge zijn), maar innerlijk speelt bij beide een rol
Oud 13-08-2005, 10:33
Toet0r
Toet0r is offline
wel een beetje mee eens, maar niet helemaal. Ik neem mezelf ff als voorbeeld; toen ik mn vriendje voor het eerst zag vond ik hem er al meteen leuk uitzien..Dat bleef ik vinden maar ik was niet meteen verliefd. Pas toen we langer samen trainden en ook steeds langer bleven praten leerde ik hem steeds beter kennen en toen werd ik pas verliefd op hem.
Je kan verliefd worden op de buitenkant, maar het geldt denk ik niet voor iedereen dat je álleen op de buitenkant verliefd wordt. Houden van is denk ik wel vooral om iemands innerlijk..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:52
Silent Moon
Silent Moon is offline
Beetje mee eens. Als je iemand voor het eerst ziet dan kan je verliefd worden en word je dus verliefd op het uiterlijk, maar je kan ook later pas verliefd worden als je diegene wat langer kenten dan speelt het innerlijk ook mee.
Oud 14-08-2005, 15:36
mara18
mara18 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-08-2005 @ 03:20 :

Dank voor je medeleven
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:55
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
ik word ook verliefd op iemand zn innerlijk...werd pas echt verliefd toen ik em goed leerde kennen, eerst vond ik em gewoon leuk
Reageren

Regels voor berichten